Auto reis Norra

Herrmargo pilt
00

Juuli alguses plaan minna paari autoga (kesk-)Norra trippima. Kas kellegil on häid soovitusi, külastatavatest paikadest ja marsuudist. Kõik soovitused on teretulnud.


 

viktor54 pilt
0

Mul oli sama plaan ja panin enda jaoks kokku kava kasutades nii meie turismibüroode marsruute kui norrakate endi soovitusi tugevamate turistimagnetite osas.
Plaan sai siis selline:
http://goo.gl/maps/rbWxi
Peaks läbima enamikku selle kandi vaatamisväärsetest paikadest. Põhirõhk on loodusel ja mägiteedel, linnad ja muuseumid jäävad seekord kõrvale. Kuna ma pole ise ka veel antud teekonda läbinud, siis rohkem kommenteerida ei oska, aga kui kellelgi on märkusi-soovitusi, võtaks teadmiseks minagi.
Võiks ju kohe ära küsida, et kui ööbimine on plaanitud kämpingutesse, kui reaalne on suvehooajal lambist laekudes onni saada? Selge, et igaksjuhuks peavad telgid ka kaasas olema. Ette bronnida ei usalda, sest ei tea täpselt, kuidas edenemine kulgeb, äkki tekib soov mõnes kohas pikemalt olla, teisalt jälle kiiremini läbida, see jätab rohkem vabadust.

Wagner pilt
0

Hea sõnaga meenutan antud marsruudi äärde jäävat Vöringfossenit. Seda ülevalt vaatama minnes on võimalus kala näoga norrakale parkimise eest üüratu summa maksta ning üle juga piiluda. Tähelepanelik vaatleja märkab allpool sillakest ning nüüd läheb põnevaks – sinna silla juurde on (või oli) täiesti võimalik minna. Tuleb läbi tunnelite veidi allapoole sõita (täpselt ei mäleta, läbi mitme) ja auto tee äärde parkimisribale jätta ning astuma hakata, seniks kuni kose jalamil vesi näkku peksma hakkab :) Ingliskeelne juhis:

Park your car near the uppermost opening of Mabotunnelen. Follow the old road towards the river. Turn on to the path and walk up the valley. Some of the paths leads across stone screes; remember to wear appropriate footwear and watch out for rock slides! About 1,5 hrs there and back.

Kui juhtute Sysenvatnetist mööda sõitma, tasub peatus teha ja tammil väike jalutuskäik teha.

Edu!

apeks pilt
0

Käisime 2005 juulis. Ihkan sinna metsikult tagasi. Kogu Kesk-Norra loodus on hingemattev, muud asjad ei jäta ka külmaks.
Kasutasime ühte teadmata reisikirja tõlget, millest tegime oma valiku. Siin mõned minu jaoks huvitavamad kohad (kilomeetripostide km/km järgi):

1.Oslo
Kon-Tiki ja Ra muuseum
Holmenkolleni suusakeskus

2. Dombas – Andalsnes – Alesund 228 km
90/138 Horgheim – vaatlustorn Trollveggení (Trollide müür) mäetipu kõrval, kus on eliitronijate eldoraado; hea vaadelda 1000 m püstseinal ronijaid; maailma üks raskemaid vabaronimise marsruute; binokkel või teleobjektiiv suureks abiks
228/0 Alesundí linn – paikneb kolmel sildadega ühendatud saarel; panoraamvaade 189 m Aksla linnamäelt; tuletorni juures liivarannalt ujuma

3. Dokka – Bjorgo – Fagernes 57 km
13/44 Mollerstngufossi juga mõnus kümblemiseks; 4000 a vanad kaljumaalingud
35/22 mäekuru 760 m

4. Gol – Brimnes – Granvin 162 km
93/69 Halne – läbi Halne kulgev vana matkarada Nordmannsslepet viib üle Hardangeri platoo (palju väikejärvi, 13 tuhat ulukpõhjapõtra, tähistatud matkarajad ja mägionnid)
114/48 kõrvaltee viib 1150 m pikkuse Sysen’i tammile
122/40 Isdola – Fossli’sse suundub 1 km pikkune teeharu kulgeb kuristiku serval Voringfossen’i joa (145 m kõrge) kohal; 7 km pikkune tee läbi Mabodal’i oru, maanteelt ½ tundi jalgsi Voringfoss’i joa jalamile
135/27 Sabo – siit 7 km pikkune 2,5 m laiune harutee Hjolmo’sse. Hjolmo oru läänekaldal Vedalsfoss’i joa kaskaad (kokku 650 m kõrge, kõrgeim lõik 200 m). Hjolmoberget’ini parkimisplatsilt ½ tundi Valurfoss’i joale (kokku 272 m, kõrgeim lõik 67 m)

5. Bergen – Euroopa suurim akvaarium merekalade kollektsiooniga Nordnes’i pargis, Bergenhus’i kindlus, Vana-Bergen

6. Burkjelo – Alesund 195 km
9/186 Karistova – Utvik’u suunas tee 6 järsu kurviga. Vaated kurvikohtadelt Nordfjordile, parim 5. ja 6. kurvi vahel (parkimisplats)
41/154 Olden – kitsas tee Briksdali (23 km), sealt Briksdalbreeni’i liustikule
105/90 Tryggestad – siit mnt nr 665 Oye’sse (18 km) läbi Norgansdal’i-Sunnmore oru, mõlemal pool kanjoniorgu 1700 m mäed

7. Stryn – Langevatnet 53 km.
39/14 Videsteri teeristist mnt nr 258 viib vana Srtyni tee Grotlisse (26 km). Üleval tõstukid töötasid ja suusatati

8. Linge – Trollstigen – Andalsnes 60 km
5/55 Valldal – Syltefjelli kuristiku serpentiintee
37/23 Vana Trollstigheim – Trollide tee (Trollstig) 11 serpentiiniga

akak pilt
0

Minu autoreisi kogemused on Põhja-Norrast ja Lofootidelt. Lofootidel oli öömaja saamisega probleeme aga mandril leidsime küll igal õhtul ilma mingi probleemita endale majakese. Kesk-Norras on ehk rohkem turiste aga miskipärast arvan, et samavõrra rohkem on seal vist ka kämpinguid. Minu tähelepanek oleks Norra kohta see, et 100km läbimine saab veidi uue tähenduse. Kuigi tee on kaardil kena 1.klassi tee võib mingi vahemaa läbimine üksjagu rohkem aega võtta kui me tavaliselt arvestame. Tee on kitsas, keerutab, kord mäkke, kord orgu, lambad kakerdavad teel jne. Sellega tasuks pisut arvestada aga eks see muidugi sõltub piirkonniti.

Tonts pilt
0

Käisime möödunud suvel lõuna-Norras, marsruut oli Oslo-Kristiansand-Stavanger-Bergen-Lillehammer. Soovitaks käia lisaks planeeritule ka Bergeni tehnikamuuseumis ja kalaturul!
Vaatamisväärsustest oli planeeritud palju, kuid olude sunnil tuli neid vähendada mitu korda. Liikumiskiirus on Norras 60 – 70 km/t, kiiremini saab ainult Oslost mõnesaja km raadiuses. Trollitee sai välja jäetud, sest enamik Norrat ongi trollitee. Plaanisime Stavangeri üle mägede esimese klassi maanteed pidi minna, aga tulime tagasi, sest tee osutus liiga kitsaks, üks kohtumine rekkaga ja natukene maad taguripidi kitsal mägiteel vihmaga sõita oli päris “mõnus”.
Selleks, et saada kampingukoht, tuleb see nädalavahetusteks eelnevalt ära bronnida. Hütt tuleb kindlasti bronnida, sest hütid olid meie teel kõik välja müüdud, kaasa arvatud hostelid. Kui on bronnimata, sõidate ja otsite kuni leiate vaba platsi, seega telk on obligatoorne. On olemas kämpingute tasuta kataloog, mille saate esimesest suuremast kämpingust või tanklast ja alati on võimalik ette helistada ja uurida, kuidas värk on. Söögi soovitaks ka kaasa võtta, kaasa arvatud õlled, sest hinnad on hullud ja söögikohti pole!
Autoga minnes tuleb ennast vormistada www.autopass.no siis on enamik sõitu lihtne – ei mingeid makse, vajaminev raha võetakse krediitkaardilt maha.

Mudamutt pilt
0

Soovituste jaoks jagad liiga vähe infot. Näiteks oleks vaja teada, mitu päeva reisiks plaanid. Kas tuleb puhtalt automatk või on kavas ka mõni jalgsirännak? Kas rohkem huvitavad linnad-muuseumid või loodus? Jne.
Kõige lihtsam on spikerdada reisifirmade marsruutidelt. Ja ka siinsamas foorumis on küllalt teemasid, mis nn Kesk-Norrat puudutavad.
Mõned näpunäited siiski:
Norras on kulgemine aeglasem, kui esialgu arvata oskad. Pigem plaani vähem, on ehk ka aega nautida.
Raha kulub rohkem, kui arvata oskad, mh teemaksudele, dušiautomaatidele jms, pileti pead ostma isegi kirikusse minnes ja toit on röögatukallis (meie võtsime enamuse kodust kaasa). Kusjuures kindlasti on vajalik ka sularaha.
Tollieeskirjadega tutvu kindlasti, trahvid on sealmaal kõvad.
Mõned mägiteed võtavad autojuhil peod higiseks. Auto peab ka muidugi heas korras olema.
Ilm on muutlik ja ettearvamatu, eriti mägedes, tarvis võib minna nii suveriideid kui talvejopet.
Mis meile meeldisid: Trollitee (see on üks higiste pihkude koht), Alesund, Geirangeri fjord, Briksdali liustik, Borgundi kirik, Bergeni vanalinn Bryggen.
Kohad, mis kindlasti meeldiks, kuid tookord jäid vahele: Naeroyfjord, Dalsnibba, Jotunheimen, Voringsfossen.

Kui tahad meie kogemustega tõsisemalt tutvuda, saad lugeda kokkuvõtet “Fjordide ja mägede kuningriigis” e-raamatukogus http://e-raamatukogu.com/

nuubia pilt
0

Kas uudis, et alates 29. juunist 2012 on Nordkapi tunnel tasuta, vastab tõele

Wagner pilt
0

Ja ehk ei ole liiast taas kord üle korrata reeglit et mäest laskumisel pidurda mootori, mitte piduritega – muidu on need alla jõudes kas nii kuumad, et ei tööta enam korralikult; või siis sootuks ära kulunud

Mudamutt pilt
0

Uurisin nüüd pikemalt Viktor54 tehtud kaarti – tubli eeltöö muidugi! Kas sain õigesti aru, et plaanite selle teekonna läbida 8 (või pigem 7) päevaga, seejuures jõudes ka matkaradadele? Soovitan tõsiselt kaaluda marsruudi kärpimist. Meil kulus 200 kilomeetrit lühema ringi jaoks 10 päeva (neist üks, tõsi küll, puhtalt Oslos) ja seda ilma pikemate matkadeta (paar lühemat siiski tegime). Teisel korral planeerisime meelega 11 päeva peale veelgi lühema teekonna ja tempo oli väga mõnus: jõudsime autoga kitsastel mägiteedel ukerdada, praamiga mööda fjordi sõita, külastada üht suuremat linna ja teha mõned rahulikud jalgsimatkad.
Paradoksaalsel kombel tuleb Norras rohkema nägemiseks vähem sõita.

viktor54 pilt
0

Mudamutt, marsruudi kärpimisega pole nõus, pigem lisan päevi:)
Aitäh heade soovitusteb eest, ma ise kahtlesin ka veidi päevateekondades, tahaks just rahulikumalt võtta. Lähen nüüd Su reisikirja lugema, näib, mis ideed sealt veel kooruvad.

Mudamutt pilt
0

See on küll väärt mõte, sest 7–8 päeva on Norra jaoks ikka häbematult vähe! :)
Meie nii põhjalikku eeltööd esimesel korral ei teinud ja eks see andis ka reisil pisut tunda. Samas jäävad just üllatused meelde ja teevad asja põnevamaks.
Kindlasti aga võin soovitada pikemat praamisõitu fjordil – on küll krõbeda hinnaga, aga kummalgi korral (Geirangerfjord ja Lysefjord) pole seda pidanud kahetsema, pakub mõnusat vaheldust autosõidule.
Briksdali liustikule saab päris ligi matkata ja Alesund on kahtlemata kõige ilusam Norra linn, mida kolme reisi jooksul külastanud oleme. Bryggenist soovitan ka läbi jalutada.

Norra Troll pilt
0

Viktorile
Vaatasin ka sinu marsruudi yle – vøiks øelda, et olen enamuses neist kohtadest ise ka kæinud. Møned kommentaarid ka minu poolt.
Keskmiseks kiiruseks Norra teedel tuleb 50–55 km tunnis, sinu pæeva teekonnad on pæris pikad kui sa veel vahepeal matkata tahad. Lisaks pead sa ju veel ka søøma/kempsus kæima/kytust vøtma jms kohustuslikud peatumised, ka køik see vøtab aega. Soovitan teha oma reis væhe pikem.

Trolltunga – sinna on pikk aga ilus matk. Kaardi jærgi læheb Trolltunga alla peaagu tee vælja, aga tegelikkuses on see elektrijaama tee ja suletud liikluseks. Altpoolt/kaugelt Trolltungat ei næe kahjuks. Seega kui te pæevast matka ette ei vøta, siis pole sinna møtet ehk minnagi.
Mågelibanen on see elektrijaama “kæru”, mis mække viib. Kui sellega minna, siis on Trolltungani 2,5 kuni 3 tundi. Sa vist kirjutasid, et see ei søida enam(?), peab tsekkama.

Aurlandis tahate øøbida Lunde kæmpingus, soovitan vaadata Winjum kæmpingut kah. Seal on hytid ja korterid ja ta lubab telgi ka maha panna, kuigi hinnakirjas telgiplatsi ei ole. Winjum on vaatega fjordile ja jææb megailusa koha peale, eriti kui vørrelda Lundega.

Historic route Borgundi læhedal, seal on 2 løiku, mis keeravad E-maanteest maha ja paari kilomeetri pærast peale tagasi. Teil oli seal planeeritud matkata. Kui ajaga kitsas kæes, siis soovitan teha seal peatusi, aga matkata mujal. Seal on næha vanad teed, kui jærsud nad olid ja keerulised. Aga pikemaks matkaks peatumine pole møtet.

Lærdalist Aurlandi læheb 25 km pikkume maailma pikim autotunnel. Samas yle mæe læheb Snøvegen – vana tee mida kasutati enne tunnelit. Avatakse 1.juuni ja seal saab teha pilte, kus lumeseinad kahel pool autoteed on 3–4 meetri kørgused. Stegastein on teil yhe peatumise kohana kirja pandud, see asub Snøvegeni yhes otsas ja sealt alla vaadates on ka Winjumi kæmping næha.

Geilo-Gol-Hemsedal-Borgund læheks ehk Geilo-Hol-Aurland-Lærdal-Borgund (ja nats tagasi). Lærdal-Borgund søidad siis kyll edasi-tagasi, aga see ring læbi Goli ja Hemsedali ei anna midagi ja mæest ylesøit Hol-Aurland on pønevam kui Hemsedalsfjellet. Siis saaksite yhe otsa søita yle Snøvegeni ja teise otsa tunnelist vøi hoopis hypata Aurlandist praami peale, mis viib teid Gudvangeni … Soovitan Flåmist vøi Aurlandist praamiga søita Gudvangeni, mis on Nærøyfjordi otsas. Maksab, aga saate øige elamuse fjordist. Nærøyfjord on kitsaim ja maaliliseim fjord Norras, UNESCO nimekirjas.

Gudvangeni kylje all on Stalheimskleiva, tee mis læheb Stalheimi hotelli juurde. Norra køige jærsem tee. Søidate korra E-maanteelt maha, Stalheimkleivast yles ja teisele poole alla. Møni kilomeeter ringi aga mønus elamus (eelmine aasta oli remondis, loodan et on lahti, aga sildid on E-teel olemas).

Bergenist Sogndali (vøi vastupidi, oleneb kuidas te liigute), søidaks ma otsemat teed pidi kui te søidate. Seal ei ole kyll nii palju vaja tiirutada.

Lomi læhedal saab liustiku alla tunnelisse minna. Vot see on elamus, nii kaua kui maakeral veel liustikke esineb.

Søidate Trolliteelt veel pøhja poole Molde suunas, mida sinna vaatama læhete? Ækki vøiks sealt tagasi keerata juba?
Kui siiski sinna læhete, siis Atlanterhavsveien (kurviline sildadega tee yle saarte) on mega søita ja Trollkirka on vahva matk yhte koopasse, kuhu kosk sisse voolab (altar).

Molde ja Kristiansand ei ole kyll nii vaatamist væært, et ainult kahe linna pærast sinna minna (muid punkte ma seal teil ei næe).
Kui tahate ainult neid kahet linna vaadata, siis mina søidaks selle koha pealt juba tagasi læbi Dombåsi Rootsi poole.

Åndalsnesi læhedal on Kylling bru (raudteesild), see on ka yks Norra pildistatumaid sildu.

Ilusat reisi teile! Kysige kui miskise koha kohta huvi on.
Troll

hbritt pilt
0

Tere!

Plaanime perega sõita suvel, Jaanipäeva paiku, Norra. Alguspunktiks oleks Iisalmi(Soome) ja sihtkohaks Põhja-Norra. Liiklusvahendiks oleks karavan.
Marsruut on esialgse plaani järgi selline:
Iisalmi(alguspunkt)-Rovaniemi-Nordkapp-Alta-Tromso-Lofoodid(Reine)-Svolvaer(praamiga)-Skutvik-Narvik ja sealt edasi juba kodu poole.
Ajaliselt arvestaksime umbes 10 päevaga.
Kuna keegi meist pole varem Norras olnud, siis on tekkinud küsimusi.
Kui palju võime tee peal kohata teemakse/tunnelimakse?
Kas keegi oskab soovitada muid ilusamaid kohti, mida sel marsruudil mainitud punktide asemel külastada?
Kas mõni mainitud kohtadest ehk ei väärigi külastust?
Ja milliseid kohti kindasti külastada tasub?
Kas teab ehk keegi eriti häid(ja soodsaid) nn kämpimiskohti, kuhu end ööseks mõnusalt karavaniga parkida saab?
Millega peaks veel sellel autoreisil arvestama peale selle, et ilm võib kiirelt muutuda(varustame end kindlasti soojade riietega) ja et teekonna läbimine võib võtta oodatust suurema ajakulu mägede ja kurvide tõttu?
Ning kõige tähtsam, kui suurte summadega me peaksime arvestama kogu reisi umbkaudset maksumust arvestades?

Ette tänades!

apeks pilt
0

Tempo ilmselt kõrge. 2 nädalaga ilma karavanita oleks veel kuidagi.
Sellel teemal on trip.ee-s palju postitusi. Kasuta alustuseks otsingut, näiteks “norra autoreis” jm.

hbritt pilt
0

Kahjuks räägib suurem enamus Kesk-Norrast. Trondheim ja Alesund ja Bergen. Kuna meie alguspunktiks pole Tallinn, siis oleks see marsruut meile parajaks pähkliks.

apeks pilt
1

Lugesin plaani pealiskaudselt. Lisalmi muudab pisut asja. Paanitud 3500 km 10 päevaga sõidab vast karavaniga ära ja jõuab ringi ka vaadata, kuigi teed kitsad ja ettearvamatult aeglased.
Kui elukoht peaks olema Lisalmis ja/või loodus ning matkamine pakub suurt huvi ning plaanis kunagi veel Norrat külastada, siis kolm korda Norras autoga käinuna julgeksin soovitada võtta seal reisi lõdvemalt ja mitte ajakava paika panna. Alustada võiks siis kohe Vene piirilt ja kulgeda endale mõnusa tempoga mööda rannikut, kuni aeg otsas ja teine kord alustada sealt, kus eelmine kord pooleli jäi. Vene piirist kuni Hammerfestini leiab midagi siit http://trip.ee/…i-soome.html
Pakutud marsuudile ei oska midagi eriti lisada, sest sellel marsruudil ei ole ise ka eriti rohkem sellest kõrvale pööranud. Võib-olla veel Hammerfest, mis meile päris meeldis koos vaatega ülevalt nõlvalt.
Põhja Norras ja kuni Lofootideni ongi minu arust kõige suurem vaatamisväärsus ranniku loodus ja selle hingematvad vaated.
Midagi nii võimsat ja nii lähedal kui Norra minu jaoks ei ole ja sinna kisub alati jälle tagasi.

meelis pilt
0

See 10 päeva oleks algusega Tallinnast ainult kihutamine. Soome välja jättes saab natuke lisaaega aga katsu 10 päeva asemel ikka 2 nädalat täis venitada. Siis jääb aega rohkem bussist välja käia ja graafik ei pigista.
Loe ka varasemaid teemasid, kuigi jah, enamus ikka Norra lõuna ja keskosa kohta.
Ise sai kirjutatud siin:
http://trip.ee/node/20197

reheturism pilt
0

Minule isiklikult meeldis kirde Norra rohkrm kui kesk-ja lääne. Nordkappi ma väldiks, sest see raha, mida sa pead linna pääsemiseks maksma, pole seda väärt. Ja ümber sinu tiirlevad ainult hiinlased.
Kindlasti soovitan Berlevag! Seal oleks nagu maailma lõpp, rääkimata võrratust loodusest. Sellel reisil ööbisime Teno jõe ääres Utsjokil. Sealt allavoolu on päris soodsad ja ilusad karavanide parklad, mis ei ole ülerahvastatud.

Asugarfree pilt
0

Selle aasta suvel sõitsime autoga läbi Soome Põhja-Norra. Lugeda meie reisist võib http://scandinaviantrip2013.blogspot.com/ See on veel kahjuks lõpetamata, kuid lähiajal on plaan seda uuesti käsile võtta ja lõpuni kirjutada.

Mudamutt pilt
0

Juuni lõpp on Põhja-Norra külastamiseks väga mõnus aeg, saab polaarpäeva nautida!
Meie Nordkappi ei läinud ja Alta otsustasime veidi raske südamega ka vahele jätta. Ringi alustasime altpoolt läbi Rootsi (väga ilus tee!) Mo i Ranasse, edasi Skutvikist Lofootidele, kus päris mitu päeva ringi vaatasime. Edasi üle silla mandrile, Tromso, Svensbyst üle fjordi ja Skibotni kaudu läbi Soome tagasi. Et naudime pigem loodust ja matkamist, leidsime üksmeelselt, et Tromso võinuks täitsa vabalt vahele jätta.
Soovitaks aga: Mo i Rana lähedal Marmorslottet ja Svartiseni liustik, sealkandis on võimalus ka koobaste külastuseks, aga selleks oli meil liiga ilus päikeseline päev; Bodo lähedal Saltstraumenis võib näha suurimat tõusuhoovust (nähtusena huvitav, aga ootasime enamat. Ja linnupoegadest oli kahju, kes keeristesse uppusid). Lofootidelt jäid meelde A, Unesco maailmapärandisse kuuluv Nusfjordi küla, viikingimuuseum (saime ka väikese laevaga järvel sõuda), Henningsvaer, Eggum (hea keskööpäikese vaatamise koht), Keiservardeni mäele ronimine Digermuleni külas ja üks muinasjutuline rand (vist) teel Arsteinenile. Ja muidugi maastik, võrratu! Lofootidel ühtegi teemaksu ei ole ja mandril oli tasuline ainult sild Saltstraumenis (nüüd saab maksta vist ainult läbi veebi krediitkaardiga, maksukogumisputkad olid tühjad). Praamid ka muidugi.
Mandril soovitaks kindlasti nn Lyngeni Alpe, parim vaade neile on Lyngenfjordi kõrval kulgevalt maanteelt E6. Kui E8 pidi Soome poole tagasi tulla, jääb tee peale vahva kosk Rovijokfjossen (silt oli väga tuhm, kerge on mööda kihutada). Ja Soomes käisime ära Lampivaara ametüstikaevanduses, mis oli ka väga tore koht ja teil Iisalmist ju kiviga visata! :)

Lofootide teema all on ka mõned ööbimiskohtade soovitused.

hulgus pilt
0

Norra troll kirjutas aastal 2013:
“Lomi læhedal saab liustiku alla tunnelisse minna. Vot see on elamus, nii kaua kui maakeral veel liustikke esineb.”

tere,

Kohe endal minek ees ja heal meelel kuulaks rohkem infot selle liustiku ja tunneli kohta.

tervitustega.
a.

Clansman pilt
0

Kuna jutt käis autoreisist, siis rekkajuhina soovitan ka läbi põigata tee nr.13 Vinjest Fresviki peale ))) … saad hea serpentiini sõidu kogemuse. asub nimetet asi Gol-i ja Bergeni kandi peal (noh mitte päris aga planeet on õige :PP), sealne platoo sobib hetkel ka kergemaks suusatamiseks .. tulin sealt just eile oma 40-ne tonniga. Muidu ühtin kõige eespool nimetatuga. Ühtlasi saad ka läbida igava ja unise Laerdali 24 km tunneli, mille lõunapoolses otsas asub hetkel mingit sorti viikingi küla tegevus (vbl juba läbi), kohe Shelli bensuka taga you cant miss it. Ja ära siis unusta seal ka ühtlasi üles vaadata, kus teisel pool “künka” otsast tuleb lahe “dušš” alla. Phm tuleb sul võtta mingi 2kuud, et asjast asja saaks. ma sõidan juba 2 aastat ainult seal ja iga kord midagi uut.

Clansman pilt
0

… teemaksudest veel niipalju, et phm tuleb pärast postiga koju kui vinjetti ei osta.

hulgus pilt
0

aitähh… Lisatud järgmise aasta programmi.

kodus tagasi.
Tegime “kähkuka”, sest tööajagraafik, puhkused ja praamipiletite saadavus ei klappind teps mitte.
Tegime südame kõvaks ja esimese päevaga paugutasime kinnisilmi Kesk Norrasse välja. Maršruut siis Stockholm-Gjovik, sealt väikseid teid +51. teed Beitostoleni kaudu Lom´i, Gamla-strynefjellsvegen, Dalsnibba (1h kohal), Geiranger, Kotkatee, (siia oleks pidanud lisanduma Trollstigen, aga ei jõudnud ja seal ka enne käidud), Alesund, Kjendalsbreen(4h), Briksdalsbreen (3h), Laerdal, Borgund, sealt E16–53 Övre Ardal´i ja numbrita tee põhja 55 teele. Viimast soovitan, küll tasuline 100nok, aga 10m pikkuse piirang sel teel on asja eest ;). (Clansman, SEE TEE on hea serpentiinide harjutuseks ;) ). Edasi Niggardsbreen (3h), Sogndal Laerdalist ÜLE TUNNELi Aurlandsfjellet (“snow route” õigustas oma nime), kiire põige Flami, Stalheimskleiva ja üle Vossi, Hardangervidda, Oslo, Stockholm.
Põhimõtteliselt üritasime hoiduda suurematest igavatest teedest (näiteks E6, E16 vms), pea iga päev õnnestus min 2× ronida 1200–1500m kõrgusele. Õnnestus leida lumega kaetud ametlik tee, teha lumememme, ujuda Euroopa sügavaimas järves (Hornindal) ja fjordides. Kui kõrvuti jooksid uus ja vana tee (Stryn, borgund, Aurland, stalheim jne) siis kasutasime vanu, võimalusel vältisime turistilõkse (ok, Dalsnibba ja Briksdal olid vältimatud, neist esimene koos 4-ja kruiisilaevaga oli hullumaja puhvet.) Koskede lugemine läks sassi teisel päeval, tunneleid isegi ei üritatud lugeda.
Kokku Tallinnast Tallinna 2900km, 8päeva, sh 4 tervet päeva ainult Norras. Natuke kiireks läks…
Umbes kolmandik kaardile märgitust sai läbitud, järgmisel aastal ehk õnnestub vähe pikemalt (ja põhjalikumalt).

ehk kunagi ka täpsem maršruut ja muud soovitused.

ps. Eelmainit soovitus “vinjetti” osta, võib tekitada segadust. Pmst kleebis kui selline puudub ja teemaksu saad maksta tanklas, konkreetsete tasuliste lõikude läbimise eest (Hardangeri sild, Oslo). Füüsilised maksuputkad, koos tõkkepuudega koristati ära juba hea mitu aastat tagasi. Hiljem koju tulev arve, pidavat olema kopsakam, kui koha peal makstes.

Clansman pilt
0

… pure pleasure… järgmine kord mine 17m haagisega sinna + mingi 30 tonni ka ))))

hulgus pilt
0

Õhtast,

Ei tänan ;) 17m haagis nimelt illegaalne sealmaal. Ja eks on seal käidud ka sellistega, aga seda juba üle 10a. tagasi.
Homme jälle nina sinnapoole, küll natuke väiksemaga kui 17m/30tn, aga ikka neid “kenamaid” teid mööda. Teel näeme…

ps. 13. põhjapoolne ots Gaularfjell, teisel pool praami, on kah kena, aga juba mitusada meetrit kõrgemal.

Norra Troll pilt
0

Hulgus, pæris hea marsruudi valik. Ma soovitan ka alati mønele tasulisele teele sisse pøigata. Saab tihti suurema elamuse kui kusagil turistiløksus ringi jølkuda.
Norra geograafiast nii palju, et kesk-Norra algab kusagilt Sør-Trøndelagist st et teie sisuliselt ei jøudnudki oma matkaga kesk-Norrasse vaid olite kogu aeg løuna-Norras. Vahemaad on pikad ja kuna lumi pysib mæetippudel kaua, siis rahavs tihti nimetab Trondheimi juba pøhja-Norraks, aga nii see mitte ei ole.

Aktiivsed teemad

Reisipakkumised