Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Andke nõu, kust ja kuidas osta Kariibi mere kruiisi?

Uus kasutaja
Tere!

Olen läbi lugenud kõik Kariibi mere ja Bahama kruiiside teemad, ent endiselt nõutu. Tahaksin minna Royal Caribbeaniga novembris kruiisitama, aga millised on teie kogemused, kust ja kuidas kruiisi osta?

Estraveli ja CWT kruiisikeskuse kaudu on hind kõvasti krõbedam kui Royal Caribbeani kodulehel. Seega oleks igati ratsionaalne osta kruiis ära firma enda ametlikult kodulehelt. Siin tekivad aga mõned aga-d. Esiteks on hinnad USA residentidele ja mitte USA residentidele hoopis erinevad. Loomulikult tahaks valida soodsaimat ehk USAkatele endile mõeldud kruiisi, mille hind kuvatakse USA dollarites. Aga kui mul pole välja käia USA aadressi, kas mul võib tekkida probleem originaalpiletite kättesaamisel? Kuidas Royal Caribbean piletid mulle edastab - kas tavapostiga või e-mailile vms? Või kas mul võib kruiisifirmaga tulla muid probleeme, kui ma püüan osta ameeriklastele mõeldud hinnaga, ilma et ma tegelikult oleks USA resident?

Keegi kirjutas foorumis, et ta logis Estraveli kaudu Royal Caribbeani lehele ja sooritas ostu Estraveli kui vahendusageni läbi. Sellel pole aga üldse mingit mõtet, sest kruiisi hinnale läheb siiski juurde agendi vahendustasu ja lõppkokkuvõttes maksad ikka kallima hinna.

Seega, kuidas on mõttekaim tegutseda, kui tahaksin soodsaimat hinda, aga USA aadressi pole? Ja kuidas kruiisifirmad nende kodulehelt ostetud piletid sinuni toimetavad?
Mine uusima kommentaari juurde
Rändur
Aga kas Sa võrdlend oled, mida sisaldab hind ostes kodulehelt ja mida sisaldab Estraveli/CWT pakutud hind? Hinnavahe tuleneb suuresti kohustuslikest tippidest. Kodulehel see hinnas ei sisaldu, vahendajalt ostes juba sisaldub.
Laevafirmat tillitada pole mõtet, hinnavahe kasseeritakse sisse kasvõi juba laeval olles.
Piletid on elektroonilised, ise prindid välja pärast.
Uus kasutaja
Tänud vastuse eest!

Tegin nt võrdluse: hetkel on 4-öine Bahama kruiis kahele Royal Caribbeani kodulehel juuni lõpuni 557,6 dollarit (u 428 eurot), ilma jootrahadeta. Nagu ma aru saan, lisanduvad kohustuslikud jootrahad 12 dollari päevas inimese kohta. Kokku tuleks kruiisi maksumus koos jootrahaga umbes 518 eurot.

Estravel pakub sama kruiisi kahele koos jootrahadega 557.96 euro eest.

Seega jääb vahe ikkagi 40 eurot. Kindlasti paljude arvates pole see eriti suur hinnavõit, aga siiski, miks peaksin 40 eurot lihtsalt ära kinkima... Või oskab keegi ehk öelda, kas on veel põhjusi, miks oleks kasulikum maksta veidi rohkem, aga osta siiski turvalise Estraveli kaudu?
Uus kasutaja
Kas see kodulehe hind on USA kodanike oma? Kruiisidel peab üldjuhul sisestama passide andmed ja kodakontsuse. Kui aadressiga veel saab trikitada, siis nende andmetega enam mitte. Ma võin küll eksida, pole kodulehe kaudu broneerinud.

Estravel on, nagu ise juba kirjutasid, turvaline.

Hinna osas soovitan üle kontrollida, kas see kodulehe hind ikka kõiki makse sisaldab?
Uus kasutaja
Royal Caribbeani kodulehel minnes üleval paremal saab määratleda oma riigi. Ma jätan sinna alati United States, nii näitab hindu dollarites. Kui teen kogu broneerimisprotsessi läbi kuni reaalse maksmiseni, siis koos jootraha ja kõigi maksudega tuleb hind 653,60 dollarit, mis on meie rahas 488 eurot. Kusjuures passi numbrit ei küsi, küll aga küsib reisijate andmete ankeedis nationality't, milleks määrasin Estonia.

Kui valin aga juba alguses riigiks Estonia ja toimetan eurodes, siis sama protsessi läbi tehes tuleb hind maksmiseni jõudes koos jootraha ja kõigi maksudega 542,96 eurot. Ehk siis 55 eurot kallim kui USA dollarites.

Kui võtan sama kruiisi Estraveli kaudu, siis koos maksude ja jootrahadega küsitakse 557,96 eurot, CWT kruiisikeskus küsib 542,96 eurot.

Seega hinnavahe tuleb igatepidi võrreldes esimese variandiga 55-70 eurot, kuigi kõik hinnad on võrreldavad (s.t sisaldavad kõiki makse ja kohustuslikku jootraha). Seega olen jätkuvalt küsimuse ees, kas on mingil põhjusel turvalisem osta Eesti reisibüroode kaudu? Või kui osta Royal Caribbeani lehelt ise, siis kas võin südamerahus osta selle esimese variandi, s.t broneerides USA lehel ja USA dollarites?
Uus kasutaja
Veidi muret tekitavad justnimelt info, mis netis levib:

Consumers need to be wary of booking cruises on U.S. sites as the shipping lines reserve the right to deny boarding at check-in if they find that travellers are not U.S. residents who booked with a U.S. agent/at the U.S. market rate.

Et kas kruiisifirma võib ka reaalselt sellises olukorras sanktsioone rakendada? Ehk on kellelgi kogemusi...
Rändur
mingi tühise 50 eurose vahe pärast üritada laevafirmat petta ja riskida enda puhkuse rikkumisega? Alati ei ole koonerdamine kokkuhoid.
Uus kasutaja
Küsimus on ka põhimõtteline :) Kui me siin kamba peale suudaksime kindlaks teha, et USA hinnaga kruiisi ostmine on täiesti ok, siis saaksid ju ka kõik järgmised eesti kruiisitajad tulevikus südamerahus parima hinnaga kruiise otse kruiisifirma lehelt osta ;) Milleks nuumata vahendajaid, kui kogu bronni saab tänapäeva hakkaja noor inimene ka ise netis hallata.
Rändur
mis vahendaja nuumamisest sa räägid, kui ise tõid näite, et kui firma kodulehel ausalt panna oma riigiks Eesti, siis oli hind sendi pealt sama, mis CWT. Sellise kruiisi puhul on ikka põhiküsimus USAsse kohalesaamise hind, mitte see 50 euri, mis annab trikitamisega riskides kokku hoida.
Reisisell
Tere,meie käisime kruiisil 1,5 a tagasi ja ostsime reisi Mainor Meelise reisifirma kaudu.Olid samad hinnad,mis royali kodulehel.
Uus kasutaja
Olen käinud ja arvan, et see raha kasseeritakse Sult sisse. Laevale pääsed vaid isikut tõendava dokumendi alusel, seega on kohe selge, et Sul pole USA kodakondsust. Ja süsteemne kord on neil laevadel range - alates sellest, et kaldalt ostetud rumm pannakse hoiule reisi lõpuni ja lõpetades sellega, et nägime, kui laevalt lahkumisel kutsuti kõrvale perekond, kes oli ilmselt midagi tasumata jätnud.
Reisisell
40-50 € on üsna korralik raha siiski, 7-10%,
ma ei näe põhjust(peale eesti firmade majandusliku seisu edendamise), miks rohkem maksta.
Seega mina võtaksin riski(mis antud firma puhul -Royal Caribbean) on minimaalne ja ostaksin otse.
Seda, et laevatrepil keegi karjatab, et oi-eestlased-neile on teine hind, ei juhtu kindlasti mitte.

Muidugi, kui ostad midagi baarist ja paned toa arvele, tuleb selle eest hiljem maksta.

Sisetunde küsimus, siin on kommentaare palju, mille põhjal otsustada.
Rändur
ariadne, ehk selgitad, kus see eesti firmade nuumamine on, kui eurohind kodukal ja Eesti firmast on täpselt sama, sel juhul ma igal juhul ostaksin siit.
Reisisell
kui ma USA lehelt ostes saan 50€ odavamalt, siis ma ostan USA lehelt, eks ole. Selg sirgelt eurooplasena rohkem maksta ei näe mõtet. Samuti on vale argument, et USA lehe kaudu ostes hiljem karistatud saad.
Kui küsimus oleks toote või teenuse eetilisuses, st.kui arengumaalt midagi ostes maksan vähem, sest nad lasevad end ekspluateerida, on teine küsimus. Ja siis soovitaksin ma kindlasti valida kallim ja olla läbi selle õiglane.

See on konkreetselt USA ettevõte Ja USa teenus, mis müüb Euroopasse kallimalt. Kõik.
Rändur
ariande, sa ajad ju totaalset jama. Tegu on ju laevafirma enda USA lehega ja eurohind on seal täpselt sama, mis siin vahendajatel. Muidugi võib end nimetada USA residendiks, aga siis ei tasu hiljem nutta ka, kui mingi jama on, st igaüks ise teab, millega riskib.
Ahjaa, eelmises postis rääkisid mingist Eesti firmade toetamisest, nüüd siis ikka tunnistad, et nii see ei ole ja hind on sama ka firma enda kodulehel?
Reisisell
norsu, Eesti firma teenib selle pealt, kui eesti klient selle reisi ostab. Neil on oma vahendustasu leping USA-ga, mis annab neile sellesama %-mis antud juhul võrdub USA lehel oleva Euroopasse müügiga. Kui oleks teisiti, siis ei oleks siinsel firmal võimalust pakkumisees üldse koknureerida ju.
Kui ma ei käiks kahe kontinendi vahet ning ei teaks, kus risk on suur ja kus maksad lihtsalt mugavuse eest, siis sõna ei võtaks.
Ja teabki igaüks. On rahulikke riske, on suuri. Antud teema ei kuulu teise kategooriasse.
Tänud täpsustamast.
Rändur / Toimetus
ariadne, mis see sinu peppu peaks torkima, kui Eesti firma vahendamisel kasumit saab? Ma ei usu, et sa ise tasuta midagi teed, nii et miks firma peaks tasuta midagi tegema? Kuna tegemist on reisifoorumiga, siis reis on suht kallis lõbu ja selle nn prükkarisse laskmine ei ole ainult reisikulu, vaid ka moraalne ja emotsionaalne, kaotus. Nii et riski vältuses on tegemist siiski suure riskiga oma puhkus untsu keerata. Kuna tegemist on USAga, siis ei ole üldse mitte välistatud, et keegi pärast sind musta nimekirja kannab, kuna sa oled valeandmeid esitanud(loe kuidas tahad neid) ja hiljem üldse sinna maale ei lasta.
Uus kasutaja
Me ostsime kunagi groupon.com-ist kruiisi, kõik toimis, hind oli kolmepäevasel (õigupoolest 3 ööd, 4 päeva) kruiisil ca 200 dollarit koos maksudega, outside cabin.
Groupon on nagu meie Cherry.ee jt. "diilipakkujad".
Kas sul on mingi konkreetne põhjus just RC eelistada?
Norwegiani, Carnivali, Disney võib ju ka võrdlusesse võtta.
Lisaks võib vaadata cruisedirect.com jpt otsingumootoreid, mis kõrvutavad erinevate kruiisifirmade sarnaseid pakkumisi - sisestad algsadama, sobivad kuupäevad ja saad vastu pika rivi erinevaid pakkumisi.
Googelda discount caribbean cruise, saad palju lehekülgi, mis soodushinnaga kruiise müüvad. Muidugi mitte päris kõik neist ei ole legitiimsed, ehk siis enne kui krediitkaardi andmed sisestad, kontrolli kas või Google otsinguga vastava saidi tausta.
Uus kasutaja
Käisime kruiisil 2 aastat tagasi, Royal Caribbeaniga, 7öine tripp Lääne-Kariibidel. Ostsime otse Royali lehelt, oli kõige soodsam. Tipid ei ole kohutuslikud :) Valisime alguses, et maksame tipid lõpus (mitte ette) ja lõpus neid ei maksnud lihtsalt. Seal USAS on see haige tippimine niigi nii karm,et ei näinud põhjust neid maksta (näiteks oli ette nähtud 3 dollarit päevas mingile kelnerite ülemale, kes käis 2 korda nädala jooksul õhtusöögilauas küsimas, et kas toit maitseb? Really? Ja mitte üks konn ei köhind sellest tippide maksmata jätmisest, toodi veel viimasel õhtul ümbrik ka tuppa, mille täitmata jätsime ja ei võetud üpärast midagi kaardilt maha...Niet pole see midagi nii kohtustuslik..nad ütlevad seda vaid selleks, et sa jumala eest need tipid ära maksaks.Seega ostke otse Royaly kodukalt ja ärge makske tippe ette.
Uus kasutaja
Wow, see on minu jaoks täiesti uus info, et on võimalik ka tippidest pääseda. Stu, kas olete kindel, et tõepoolest on võimalik sel viisil toimides ebareaalselt suurtest USA jootrahadest pääseda? Äkki teil lihtsalt vedas ja jäite kuidagi kahe silma vahele kruiisifirmale, s.t neil ununes imekombel teie krediitkaardilt vastav summa maha võtta? Süsteem tundub lihtsalt liiga hea, et olla tõsi :)

Oleme lõpuks jäänud pidama hoopis Norwegian Cruise Line'i 7-öisele Ida-Kariibi kruiisile ja seda on odavam osta Estraveli kaudu osta kui kruiisifirma enda kodulehelt. Kruiis sai just broneeritud, ent ettemaks on veel tasumata. Nüüd mõtlen, et ehk peaks kruiisi samuti ilma jootrahadeta ostma ja üritama sama süsteemi järgida? Ega kellelgi juhuslikult NCL'iga kogemusi pole? Mida teised kruiisitajad arvavad, kas see võib läbi minna? Ma olen ise sama meelt, et USA tipid on üüratud ning nende maksmise kohustus isegi siis, kui teenindus on olnud kehv, on üsna vastumeelne.
Rändur / Toimetus
USA-s maksavad paljude alade töötajad makse ka eeldatava jootraha pealt, kusjuures maksuametit ei huvita, kas sa tegelikult saad jootraha või mitte. Sellest ka kogu see jootrahade taga ajamine. Ma küll ei tea, kas kelnerite ülemale kehtivad samad seadused jne. Keegi USA-s tihedamalt liikuv või elav inimene oskab tõenäoliselt paremini seda öelda.
Erinevates riikides on erinevad süsteemid ja sellest ka erinevad tavad. Meie teenindajad saavad kogu jootraha rahulikult tasku pista ja seega pole mõtet seda igale ettekandjale ka maksta. Seal aga lisanduvad teatud maksud alles hiljem ja kohalikud siis teavad arvestada ka, et teenindaja maksab selle hinnas mitte sisalduva teenindustasu pealt igal juhul makse ka ning selle mitte maksmine tähendaks antud juhul teenindaja jaoks seda, et ta peab omast palgast maksma tulu eest, mida ta pole teeninud.
Huvitavatest maksudest on USA-s veel müügimaks, mida enamik osariike korjab tulumaksu asemel. Ja vähemalt mõnedes osariikides lisandub see maks alles kassas tasudes ning pole poes kusagil hinnasiltidel kirjas. Jällegi pole tegu õnnetute eurooplaste petmisega vaid lihtsalt kohaliku maksusüsteemi omapäraga.
Uus kasutaja
Ma olen täitsa kindel jah, et meie neid tippe ei maksnud ja kusjuures see polnudki niivõrd hull skeemitamine kui see, et alguses mõtlesime, et milleks ma maksan mingi tipi ette, kui ma ei teagi, kas teenindus on hea üldse (oli esimene kruiis). Ja kuna oli kirjas, et saab ka hiljem maksta, siis mõtlesime, et maksamegi hiljem. Kuna aga sinna laevale läksime alles pärast nädalast Florida trippi, siis selleks ajaks oli kogu sellest tipimajandusest (maksumajandusest üldse, seesama müügimaks ajas ka närvi) suhteliselt kopp ees, siis sinna Royalile neid makse ei maksnud. Ei tundunud see ka hullu kuriteona, sest selline võimalus oli ju laevafirma poolt olemas, et maksad need hiljem ja kuna keegi otse küsima ei tulnudki siis järelikult sai ka mitte maksta. Ja kuna ma tõesti ei leia, et ma mingitele tegelastele peaksin iga liigutuse eest maksma, siis jäid lõpuks kõik ilma. Mõned kelnerid jms olid muidugi supertoredad ja said seal teistelet (näiteks meid pandi õhtusöögil kokku mingi vene paariga istuma ja need jotsisid seal kõvasti) oma rahad kätte.

Ma muidugi ei saa 100% väita, et täna olukord täpselt sama on, ise käisin 2 aastat tagasi. Plaanis on varsti veel minna ja kindlasti ei kavatse ma tippi maksta. Veidi on jah imelik, et me nagu ei mõista neid süsteeme seal, aga lõpuks kannatab ikkagi minu rahakott ja pangu oma brutohinnad siis välja, milleks seal üldse nende tippidega jampsida...küsigu kohe suurem summa ja asi ants. Igasugu ekskrusioonidel ka, vahetasin pataka 1 dollarisi kaasa ja muudkui "tippisin" neid siis. Õnneks keegi avalikult tippe ei lugend ja ei tea nad, kes selle 1 doltsi ainult pani :D
Reisisell
Nagu näha eestlasele käibki igasugune maksude tasumine üle pea. Täpselt nagu ka Eestis skeemitatakse ja hoitakse kõrvale maksudest.
Taolistele kruiisidele ei lähegi mingid vaesed koonrid. Kruiisitajad naudivad luksust ja avavad meelsasti oma rahakotirauad.
Uus kasutaja
Ega ma siis sellepärast vaene kooner ei ole, kui tahan enne personaalset kogemust laeva teenindusega ning kohandan seejärel selle tasemele vastavalt ka oma jootrahad? Mina olen ikka seni järginud tava, et tipi suurus on võrdelises seoses teeninduse kvaliteediga.
Uus kasutaja
Ma naudingi seal luksust ja avan rahakotiraudasid kui ma selle eest ka midagi saan, aga ma ei näe mõtet neid avada inimestele maksmiseks, keda ma reisil ei näegi ja ma ainult tean, et nad seal töötavad. Pangu see tipp siis üldse üldmaksumusele otsa kui ilma selleta ei saa ja ärgu üldse seletagu. ma hea meelega tipin hea teeninduse eest aga kohustuslik ei peaks see mitte olema..eestis makstavad maksud on teine asi, need on teada värk ja maksan neid nii et viliseb..."tip" kui selline peaks ikkagi olema vabatahtlik ..:D
Reisisell
Mine leian ka et tipp ikka vabatahtlik:S Me ostime ka kuuaega tagasi selle kruiiisi septembriks, kahjuks maksime selle tippi ka kohe ette olks ma ainult seda teadnud et seda vöib ka hiljem maksta:S Ma nagu ei lugenud seda välja v lihtsalt ei süvenenud:D
Uus kasutaja
Me nüüd ka lasime tipid broneeringust eemaldada.

Kuulge aga kuidas see tippide tasumine seal laeval lõpus üldse toimub? Kui jootraha pole ette makstud, kas siis pole nii, et see summa pannakse sulle laeval käibiva kaardi arvele ning hiljem laevalt lahkudes kontrollitakse üle, kas oled arvel oleva summa ikka ära tasunud? S.t kus/kuna see maksmishetk peaks olema ja kas maksmist ei kontrollita?
Uus kasutaja
No Royalil käis asi sedasi (rõhutan veelkord, et ca 2 aastat tagasi):

Terve reisi nad muudkui tuletasid meelde, et makse ikka tipid ära (üldinfona, mitte otse mulle ei tuldud ütlema). Näiteks teenindaja jms ei küsinud minult otse kunagi, et kas tipp on makstud.

Ja nii nad tuletasid seda seal infosüsteemis jms vaikselt meelde kuni viimsepäevani, kus siis meie äraoleku ajal olid tuppa toodud ümbrikud :)Ja kiri juures, et kui te veel pole tippe ära maksnud, pange raha siia ümbrikusse. Aga rõhk sõna KUI, ehk siis neil polnud tegelt õrna aimugi, milline kajut on maksnud milline mitte. Ja oli veel kirjas et juhul kui soovite veel lisatippe jätta, siis kasutage ka neid ümbrikke.

Kõik arved arveldatakse muuseas viimaseks õhtuks ära, sest mahaminek hakkas hommikul alates 7st. Ehk siis viimasel õhtul on kogu rahamajandus,kõik mis sa sinna kaardile oled charginud. Selle kohta tuuakse juba eelviimasel päeval tuppa taas mingi kiri ja arve, mille siis saab minna ja ära maksta, või kui oled nõus siis läks vist automaatselt.Kui on seal valesti oli veel aega vaidlustama minna. aga meile neid tippe kaardile ei pandud, vaid pandi ümbrikud tuppa. Need lihtsalt jätsime tühjaks ja...

Nii et mulle jäi tunne, et konkreeetselt ei ole neil teada seal laeval, kas ma maksin või ei. Vbl andmebaasides kuskil on, aga seal on 10 000 inimest, ei usu et nad neid seal hullult jaksavad taga ajada..
Reisisell
No ei saa nii rott ikka olla.Raha leiad,et osta kruiis,aga 60 eur-i jootraha jätmine on ikka ülisuur väljaminek selle kõrval!
Kas Sul on kahju maksta selle eest,et kajutit koristatakse ja õhtusöögil Sind personaalselt teenindatakse?
Jootraha on enamus nende sissetulekust.
Kuidas Sa üldse mõtled USA-s hakkama saada,sest seal tuleb iga liigutuse eest jootraha maksta, alates kohvri kandmisest jne....
Kõige odavam tuleb kodus istuda,siis ei pea kellelegi mingit jootraha maksma.
selline siis minu arvamus.
Uus kasutaja
Kruiisidel teenendamine küll halb ei ole. Tekitatakse tunne, et kogu see laev on just sinu jaoks ehitatudki. Kõik suhtlus käib naeratuste saatel. Igaüks on püüdlik ja soovib oma lühiajalise töölepingu pikendamist.
Laeva personali palk on väike, olulise osa sissetulekust saavadki nad nendest jootrahadest.
Olge inimesed, tundke reisist rõõmu ja laske teistel ka elada
Uus kasutaja
Mina kavatsen maksta küll - vastavalt teenindusele. Kui minu eest joostakse, hoitakse ja poputatakse, siis igal juhul tipin. Ka Eestis ei jäta kunagi teenindajale jootraha andmata, v.a kui teenindus on olnud väga vilets. Mulle lihtsalt ei meeldi see süsteem, et pean selle ette maksma ja et see summa on juba ette fikseeritud, ilma et ma saaks seda kohapeal korrigeerida :)

Olen ise USA-s elanud ja seal 3 kuud teenindajana töötanud, seega tean, kui oluline on sealsete teenindajate jaoks jootraha ning milline on kohalik tipikultuur.
Uus kasutaja
Ma ei väitnud ka, et tippime üldiselt halb on, lihtsalt jagasin infot et neid ei pea ette maksma antud kruiisifirma reisidel. Igaühe oma asi, kas maksab või ei maksa või kui palju maksab.

Arusaadav, et kultuur on teistsugune ja olin tol korral USAS esimest korda ja ausalt öeldes võttis pahviks see tipi ja maksumajandus ja tekkis mentaalne blokk, ilmselt järgmisel korral olen selleks rahalunimiseks rohkem valmis ja ei tundu asi nii õudne.

Kohvrit ei lasknud ma seal kordagi kanda, vedasin ise, sellega olen nõus, et hea teendinduse eest tuleks maksta. Samas...agasid on palju, näiteks kasvõi seal laeval, sa ei pea käima selles restos, kus sind teendindatakse, võib ka käia buffees ntx. Ja sel juhul ju ei ole mõistlik, et maksan restoteenindajatele tippi? SP ongi oluline teada, et see tipp tuleks maksta ikkagi lõpus ja vastavalt sellele, mis teenuseid tarbisid ja kui hea see teendindus oli. Samamoodi, vbl ma riputasin uksele sildi, et ärge koristage kajutit? KAs siis pean ikkagi kajutikoristajale maksma? mina leian ka, et igaühel võiks olla ikkagi õigus regullida kui palju ta maksab lisa...
Uus kasutaja
Pealegi seal oli arvestus, et 5 dollarit per face per päev per teenindaja, näiteks. Aga näiteks ma ei käinud kahel päeval restoransis söömas ja samuti panin sildi, et kajutit mitte koristada...kas siis on aus, et maksan ikkagi 20X3 dollarit nendele jootraha?...Teine võimalus, lükaku see raha kruiisihinnale otsa lihtsalt ja ärgu üldse kirjutagi misasi on tip ja mis reisi tegelik maksumus..siis jääb mu oma otsustada, kas suudan seda endale lubada või ei..närvi ajaski see, et tippi nõuti igal sammul ja asjade eest, mida ma ei tarbind, vot seepärast kirjutasingi siia, et tegelikult saab küll valida kas maksta tippi ja kui palju!
Reisisell
Kuidas Sa seda korrigeerimist siis ette kujutad,et on üks inimene kes iga õhtul jookseb kõik kajutid läbi ja korjab jootraha ja siis Sa otsustad,et kas sellel päeval naeratati Sulle piisvalt ja kajut oli korralikult korisatud ja siis maksad selle päeva eest.
Rohkem positiivsust,ära mine sinna negatiivsust ja halba otsima.
Naudi puhkust ja usu iga kulutatud sent on seda väärt!
Uus kasutaja
Musi, ei, muidugi mitte. Osadel kruiisifirmadel on nii, et iga päeva pealt läheb 12 dollarit inimese kohta automaatselt sinu arvele (mis võtekase pärast su krediitkaardilt maha või maksad sulas). Aga kui sa pole teenindusega rahul (nt on keegi su pagasi ära kaotanud vms), siis lähed infoletti ja seletadki olukorra ära ning lased selle alandada nt 8 dollari peale. Nii lihtne ongi.

Halba ei lähe otsima, olen valmis kõik positiivse vastu võtma, aga ratsionaalse eestlasena valmistun igaks olukorraks ja püüan võimalikult ettenägelik olla ;)
Rändur / Toimetus
Veidi teemaväliselt, aga ka nt sellistel lehtedel nagu Expedia ja Skyscanner varieerub lennupileti hind sõltuvalt sellest, mis määrad enda asukohaks. Kusjuures see pole kuidagi seotud sellega, kust kuhu ma reisin, mis pass mul on või kus ma elan. Näiteks on ette tulnud juhtumeid, kus expedia.com (US sait) sain Lufthansa või Finnairi EL-siseste lendude piletid palju soodsamalt kui expedia.be-st. Ja hind oli kohe ca 100 eur erinev. Sama ka Skyscanneriga - märkides asukohariigiks Eest, Belgia, Prantsusmaa, Saksamaa, UK või USA - saab alati erinevaid lennukombinatsioone ja hindu. Mõnikord vahe paarieurone, mõnikord mitmekümneeurone.

Kui ostad US-saidilt ja paned ausalt oma Eesti aadressi, Eesti kodakondsuse jms - siis ei usu, et probleem tekib. Äärmisel juhul sunnitakse laevale minnes maksta see hinnavahe kinni. Teine asi muidugi, kui valetad nt aadressiga - see oleks juba selgelt pettus.