Autoga Prahasse

Tere.

Küsiks nõu. Plaan minna 2 nädala pärast autoga tripile (umbes 7-8 päeva) Esialgne plaan oleks Tln-Krakow-Praha ja tagasi Kas ühe päevaga sõidab Krakõwisse välja? Krakõwis oleks 2 päeva - tutvuks vaatamisväärsustega ja siis edasi juba Prahasse 3-4 päeva Tagasiteel teeks peatuse Bialystokis ehk.

Keegi oskab äkki rääkida oma kogemusi, et kus mis vaadata, teetööd hetkel riikides, sularaha jne

Meie ööbisime kesklinna lähedal Rezidence Vitkova Hotellis, sealt käisime jala läbi terve vanalinna. Auto parkimine oli tasuta tänava ääres. Lähedal mitmed pubid. Hotell ise ei midagi väga uhket aga samas kõik töötas ja toimis, olime kõige kõrgemal kahe korruselises aprtmendis. Hind kaks ööd koos hommikusöögiga neljale maksis vist 138€. Hommikusöök pigem tagasihoidlik, võileivad ja jogurtid ning kohv ja muud joogid. Korralik toidupood jäi vanalinna suunas jalutades kohe tee äärde. Hinnad on(olid 2012) vast odavamad kui Eestis aga suurt vahet ei täheldanud. Tegime mõned söögikorrad ise sest tahtsime midagi koduse maitsega :) Seal kaupluses oli meiega juhtum kus kassapidaja, kes üldse ostjatele mingit tähelepanu ei pööranud, lakkis küüsi. Kui oli meie toidukaubad ära skänninud hakkas küüsi edasi lakkima. Mina sisestasin kaardi, siis pin koodi ja lõpuks tuli mingi kiri kohalikus keeles ette ja ma tõmbasin kaardi välja. Naine oli asjad kotti juba ära pakkinud ja jäime kassa taha teisi ootama. Järsku algas kõva paanika, turvad jooksid välja, kõik räägivad midagi kohalikus keeles ja kassapidaja on endast väljas. No seisime siis seal nõutute nägudega püüdes aru saada mis toimub. Lihtsalt huvist küsisin ühelt kassa sabas seisvalt noorelt, et mis toimub. Sain vastuseks, et viimased ostjad lahkusid maksmata sest kaart ei läinud läbi! Krt, me seisime kogu selle aja seal kassa kõrval :). Muidugi me astusime kassa juurde tagasi ja tasusime arve. Järgmisel päeval käis turva pidevalt kaupluses järgi nagu me oleksime ilged pätid Eestist. Meelde vast jäigi vanalinn oma täies ilus ja ka loomaaed minu arvates väärib külastamist. Prahast mitte väga kaugele välja sõita on selline koht nagu Kutna Hora kus asub väga eriline kirik. Tegemist on inimluudest kaunistustega kirikuga. Sisenedes saime Eesti keelse tutvustava teksti. Minu jaoks oli see vast üks meeldejäävamaid kohti üldse, abikaasa samas tuli suht kiirelt välja ja ütles, et tal hakkas halb. Meie tulime Saksamaalt ning kasutasime Prahasse jõudmiseks kõrvalteid, saime väga ilusate vaadete osaliseks.

Tallinn-Krakow on min 16 tundi peatusteta sõitu, teoreetiliselt sõidab ühe päevaga selle ära, ent kas sel oleks mõtet? Pigem hakake varahommikul Tallinnast sõitma, püüdke õhtuks Varssavi taha jõuda, ööbige ning õhtustage mõnusalt (nt Radomis, http://www.booking.com/hotel/pl/arbiter-hotel-radom.html või http://www.booking.com/hotel/pl/dworek-saski.html, mõlemad ca 35€/öö kahele, 13,5 h sõitu Tallinnast) ning järgmisel hommikul sõitke Krakowisse (Radomist 2,5h), kuhu juba enne lõunat juba kohale jõuaksite ning puhanuna kohalikele vaatamisväärsustele saate pühenduda :) Varssavi-eelsete teetööde kohta vt Poola teede foorumiteemat.

Mis rahavahetusse puutub, siis tavaliselt on kõige lihtsam leida valuutavahetusi piiripunktide juures, tänu konkurentsile normaalsete kurssidega pealekauba.