Autoreis Haapsalu-Bologna septembris 2014

Tere hea foorumikaaslane!

Usun, et taolisi teemasid on siin varmegi olnud, ent hetkel õnnestus viimane sarnane leida aastast 2011 ning vaja oleks uuemat infot. Plaanime perega ( 3 täiskasvanut + 2 last) minna autoga Haapsalust Bolognasse septmebri algul, 3. -10. 09 2014 ning minna Tsehhi ja Austria kaudu, kuna see marsruut on looduse mõttes ilusam ja rahaliselt soodsam. Autojuhte on 2, nii et põhimõtteliselt saab sõita vahetustega. Kuna taoline autoga välismaale minek on meil täiesti esmakordne, oleme ärevil ja tekkinud on palju küsimusi, millele loodame saada kogenumate käijate nõuandeid ja kogemusi. Esimene küsimus oleks- kas peab kindlasti ööbimise ette broneerima? Oleme mõelnud ja arvestanud, et kui hakkaksime 3. septembril nt lõuna paiku v veidi hiljem sõitma, peaksime Bolognas kohal olema hiljemalt 5. sept? Itaalias on meil hotell kinni pandud 5. sept õhtuks. Esimese päevaga loodaks jõuda välja Poolasse. Kas Poolas on raske omal käel mõnd hostelit v teeäärset kämpingut leida ja mis on nende hinnad? Oleme vaadanud booking. ee lehelt, et u 15-20 euri nägu, küsitakse öö eest? Broneerida pole tee peale tahtnud sellepärast, et siis on sund peal, et kindlasti peame jõudma kindlaks kellaks kindlasse kohta. Kui palju aega u Poola läbimiseks Tsehhi suunal aega kulub? Teine oluline küsimus puudutab reisijate dokumente. Meil on selline tänapäeval nii tavalise kärgprere juhtum, kus on kaasas nii minu kui mehe lapsed eelmisest suhtest, st alaealised sõidavad vaid ühe vanemaga. Osad Euroopa riigid nõuavad sel juhul, et lapsel oleks kaasas ka teise vanema kirjalik nõusolek reisiks. Kui reaalselt seda dokkumenti piiridel kontrollitakse ja kuidas see dokument välja peaks nägema? Kas piisab, kui prindin välja Välisministeeriumi kodulehel oleva blanketi ja lasen lapse isal selle käsitsi ära täita või on vaja, et oleks ka andmed sellel arvutiga trükitud ja lisaks ka nt notari kinnitus? Hetkel rohkem ei küsi, saaks neile kõige põletavamatele küsimustee vastused, oleksin tänulik.

1
23

Millistel piiridel? EL pole piirikontrolli Schengeni piiridel. Ei tasu muretseda.

0
0

Tere! Vaatasin www.viamichelin.com pealt,et, kui marsruudi algus ja lõpp sisse panna ( kasvõi linna nimena, aadressi polegi esialgu vaja), on Haapsalust Bolognasse nii ja nii palju maad ja annab isegi teemaksude ja kütuse hinnad: Summary of the route

Haapsalu – Bologna

Costs 302.73 € with a Diesel vehicle Toll 28.70 € | Petrol 253.7 € | Road tax 20.33 €

Time 29h05 with 11h38 on motorways Distance 2376 km with 1207 km on motorways. See on üks ots. Suurendades kaarti, või pannes sinna vahepunkte, saab teekonna hästi läbi mängida ja näha isegi teetöid ja kiirusepiiranguid, pilt umbes sama kui Google kaartidel või GPS peal. GPS on väga soovitav kaasa võtta, kasvõi kaardiga lahkhelide lahendamiseks. Seega iga päev üle 10 tunni sõita.Kiirteel saab kokkuvõttes kiiremini ja mitte palju kallimalt edasi kui väikestel teedel venides, sest seal on kiirusepiiranguid rohkem ja asulad peale selle. Keskmine kiirus tuleb üle 81,65 km/h. Et sellist kiirust saavutada, peab kogu aeg 100 rauas olema. Ja see on vaid sõit, lisaks tulevad öömajad,söögipeatused tee peal jne., aga ilma puhkuseta on tee vaid hull uhamine, isegi kahe juhiga, võõras tee ja võõrad linnad peale selle. Kõige lihtsam on võtta mingi turismifirma leht ja vaadata, kuhu nad välja jõuavad ning öömajale jäävad. Bussi peal on samuti 2 juhti, neile on seadusega puhkus välja võideldud, seega tasub läbimõeldud plaan eeskujuks võtta.Bussidel kiiruse piirajad peal ning üle 90 - 95 nad ei lähe kunagi. Sõitu tasub alustada ikka hommikul, Passid või ID kaardid kaasa, sest Itaalias on tavaline, et hotell võtab sissekirjutamisel korraks passide koopiad või täidab sissekirjutuskaardi passi (ID) andmetega. Warssavisse on u. 1000 km, seega u 12 - 14 tundi sõitu, Lätis kehvemad teed, Poolas pole häda midagi, aga politsei kontrollib kiirust! Hea oleks Warssavist ringteed pidi läbi saada ja tee ääres mõnes suuremas hotelliga bensukas või väiksemas kodumajutuses ära magada, sest viiekesi autos on pikapeale ikka suht tüütu olla kui auto just väikebuss ei ole. Järgmine öömaja võiks olla Grazis, kas Oekohotel (Ökohotell lennujaama kandis), aga sinna peab vist enne 22.00 jõudma või noortehotell (Jugendherberge Graz) Grazi linna alguses, see ei taha ka liiga hiljast saabumist (järgi küsida). Aga need on odavamad ja hea parklaga ning korraliku hommikusöögiga kui vaja. Hindu saab tavaliselt nende kodulehtedelt, või, www.skyskanner.net lehe pealt hotelle vaadates. skyskanneril on peale lennupiletite ka hotellide hinnavõrdlus, saab suhteliselt suure ülevaate. Grazist oma 500 km Bolognasse - siin on kiirteed, umbes 6 tundi sõitu. Siis peale lõunat kohal ja valges parem oma vajalikke kohti otsida. Keskmiselt läheb rahulikult ja öömajadega sõites Itaaliasse 2,5 - 3 päeva ja tagasi sama palju. Kodus selline tunne, et läheks aga, aga tee peal tuleb vaikselt väsimus kallale. Algul ei saa midagi aru, aga kui hakkab tee peal mingeid ootamatuseid kogunema, siis järelikult on väsimus kohal, lapsed ei väsi aga nende iseloom hakkab aja jooksul kehvenema. Teede kaarte on vaja, et üldpilti saada, ülejäänu teeb GPS väga hästi ära. Võib-olla saate Leedu või Poola bensukatest Korraliku Marco Polo EuroAtlase võ halvemal juhul Michelini Euroatlase. Poolas olid siiamaale kaardid odavamad kui Eestis, aga aeg teeb oma töö. Kütusehinnad Euroopas olid vanasti Autoclub`i lehe peal.

2
0

Suur tänu, Mihkel asjaliku kommentaari eest, saime palju asjalikku nõu. Lisan veel juurde, et ilmselt on minek siiski 4-kesi ja autoks on ligi 20-a vanune S-klassi Mercedes, diisel. Meil ongi väike hirm auto pärast, kas peab selle uhamise korralikult vastu, kuigi praegu on kogu auto üle kontrollitud... Aga siiski - kui autoga midagi peaks juhtuma, kust tee peal kõige parem oleks abi küsida? Mõtlesime ka ise, et hakkame sõitma siiski juba 3. sept hommikul nii 7.paiku, siis peaks rahulikumalt õhtuks Poola jõudma. ViaMichelin tundub väga asjalik koht, sellega tutvume kindlasti lähemalt. GPS-i plaanime samuti kaasa võtta, aga parem on võtta vist spetsiaalne autodele mõeldud ( nn Tom-Tom) kui jääda lootma telefonides olevatele? Veel tekkis seline küsimus, kui teha reisi ajaks reisikindlustus, kas siis peaks lisaks olema ka tervisekindlustus või piisab vaid ühest, st reisikindlustusest ju moodustab ka ühe osa meditsiiniabikindlustus?

0
0

Bussidel pole mingeid kiirusepiirajaid peal ja lähevad ka üle 110 niiet miskit.

0
0

Läbisin just paari nädala eest Poola ning hommikul kl 6 Tartust sõitma hakates olin kl 9 Poznanis. Mina soovitaksin esimese hooga vähemalt Varssavini välja sõita ning peale linna ööbima jääda. Minu soovitus oleks sõita kiirteed mööda Lodzini ning sealt keerata alla Katowice-Brno kaudu Austria suunas. Vara hommikul sõitma hakates on reaalne kl 9 paiku Lodzi kandis olla ning seal võiks ka öömaja vaadata.

Üldiselt Poolas lageda taeva alla pole pidanud kunagi jääma ning juba 12-13 euro eest inimese kohta saab ulualuse ning tihti isegi hommikusöögi. Ette broneerida pole vaja, aga valige paar kohta marsruudil välja ning kui väsimus peale tuleb, jääge ööbima. Kui hotellis ka kohta ei ole, võib küsida mõnda muud sama hinnatasemega kohta, üldiselt on poolakad vastutulelikud ning võivad isegi helistada ja järele uurida, kas kohti teises kohas on. Vanasti oli teede ääres iga 5 km järel mõni motell, nüüd on veel sama enne Varssavit, aga kiirteede ääres neid ei ole ja selleks tuleb maha sõita, mis on täiendav aeg ja vaev.

Mina kasutan hotellide otsimiseks www.hotelscombined.com, kus saab ka kaardil hotellide asukohti näha, eelistusega siis võimalikult marsruudile jäävad kohad. Lodzis nt Hotel Boss 2 in 28€ ja 3 in 36€ või hostel La Granga, 6inimese tuba 40€ hommikusöögiga: http://www.hostelbookers.com/property/prp/80658/arr/2014-9-3/ngt/1/ppl/4/?&strCurrency=EUR.

Laste pärast pole vaja muretseda, kui üks vanem on kaasas siis sellest piisab, mingit teise vanema nõusolekut pole vaja.

Reisikindlustus hõlmabki reisil tekkida võivaid meditsiinikulusid. Euroopas kehtib ka Eesti ravikindlustuskaart, ent praktikas võib sellega siiski raskuseid tekkida ja hüvitatakse vaid vältimatu abi. Lepingut saab sõlmida erinevate maaklerite juures, tasub küsida kas on ka perepakette, tavaliselt on need soodsamad. Kui pagasikindlustust ja reisitõrget mitte võtta, algavad hinnad 8€ nädal, vt näiteks www.iizi.net.

Lõpetuseks - enamus kindlustusfirmasid Eestis pakub tänapäeval juba üle-euroopalise autoabi teenust, nt Seesam: http://www.seesam.ee/ee/eraisikule/autokindlustus/kaskokindlustus/seesam-autoabi, RSA https://www.rsagroup.ee/eraklient/kaskokindlustus/autoabi/ jne. Uuri oma kindlustusandjalt järele, kas neil selline teenus on ja mis see võiks maksta, aastane kaitse on Seesamil nt vaid 19€. Aga auto võiks enne reisi igaks juhuks kriitilise pilguga üle vaadata :)

0
0

Suur tänu ka Buldoozale, samuti väga vajalikud teadmised enne teeleasumist. Kel kogemusi ja mahti, võiks ka kirjutada, kas Leedu ja Poola politsei on ikka tõesti sellised, kes võõraste ( sh Eesti) numbrimärkidega autosid kipuvad peatama ja altkäemaksulootuses pisiasjade kallal norivad või on see pigem müüt? Ja kas keegi oskab öelda Mihkli soovitatud Grazi ökohotelli ööbimishindu, leidsin Googlest küll hotelli aadressi, aga hinnakirja mitte.

0
0

Leedus ja Poolas on kohati politsei väljas (Leedus eriti Kaunasest ca 20 mõlemas suunas, nn Kaunase ringil, samuti Panevezyse ümbersõidul) ning tihti on just välisnumbritega autod juures seismas. Samas põhjus on 90% juhtudest kiiruseületamine ja tõkisekingade, kustuti vms kallal minuteada ei norita.

Kui kiirust liialt (üle 10 km/h) ei ületa, siis probleeme ei ole. Seega pigem tasa ja targu kui et liigselt gaasi vajutada, ajas ei võida palju, ent kaotab trahvides ja närvides. Kui peakski noritama, siis tasub mängida umbkeelset, politsei ei viitsi siis rohkem jamada, v.a. jällegi kiiruseületamine, kus neil on tavaliselt video tõendusmaterjalidega. Altkäemaksumaiuse viimast seisu ei oska kommenteerida, viimane juhus oli mul 10 a. tagasi kus hakati vihjama.

Veel - Leedus on komme panna maanteele 70 km/h piirangumärke kõrvalteedega ristmike juures, ent ilma piirangu lõpu märgita, mis mul alguses segadust tekitas, kuna Eestis asulavälisel teel kehtib piirang ju üldjuhul piirangu lõpu märgini. Siis jagasin ära, et piirang lõpeb automaatselt ristmiku järel. Õnneks on GPSidel tänapäeval tavaliselt kiirusepiirangute info olemas. Ise kasutasin Sygic navigaatorit Androidi telefonis, 25€ eest saab kogu Euroopa kaardid offline navigatsiooniks: http://www.sygic.com/en.

1
0

Tere! Kui panna arvutisse Graz Oekohotel, siis saab tema lehele ja sealt edasi RATES ülemises servas annab hinnad. Praegu on ühe inimese koht koos hommikusöögiga kaheses 25.- ja kolmeses 21.- EUR. Siin tema rekvisiidid. Graz South / Airport Exit: Kalsdorf (A9) (exit 194) Feldkirchen (A2) (exit 183) Address: Forsterstraße 70 A-8401 Kalsdorf Easy to find: Google Maps

Reservation:
Tel.: +43 594 594 50 (+43313557600) Fax: +43 594 594 55 Online reservation GOOGLE mapi pealt saab sateliidipildi järgi ka mahasõidu ja hotellini kohalesõidu ära vaadata.

0
0

Tere! Siin veel suunised Google kaartide ja kui edasi mängida, siis ka marsruudi valmis joonistamiseks. Saab laadida ka telefoni, kui muidugi see võimaldab. http://www.askmaps.com/en/index.php See on üldine aadress, järgmine on konkreetselt Grazi ja Oekohotelli jaoks. Seda ei pe sundusena võtma vaid näitena, kuidas kasutada ja vaadata saab konkreetset kohta. https://www.google.com/maps/@47.007689,15.4392406,771m/data=!3m1!1e3?hl=en

0
0

Ärge siis kohustuslikke kiirteede vinjette ostmast unustage, esimesest bensukast enne piiri. Austria oma maksis 8.50, kuid Tsehhi oma üllatuslikult ligi 18 eurot 10 päeva (vähim aeg). Nii, kui olime üle piiri saanud, peatas meid kui võõra numbriga autot otsekohe "saagijahil" Tsehhi politsei.Siiski arvestage, et nii Tsehhis kui Austrias sõitmine on lihtsalt lust ja Lätis-Leedus normaalne Poola kõrval.Poolas on ikka väga palju maad, mida neljarealised teed ei kata, rekkaid ja muid autosid kitsukestel kaherealistel teedel liiga palju, tempo aeglane,ummikud (nt Varssavi ümbrust läbisime ca 2 tundi) möödasõiduvõimalused olematud ja ohtlikud, Lõuna-Poolas asula asulas kinni,lõputud kiirusepiirangud ja politsei passib põõsas.Kui autoga peaks midagi juhtuma, aitavad kohalikud töökojad hädast välja. Oma reisidel oleme saanud kvaliteetset autoabi nii Poola kui Saksamaa autoparandajatelt.

0
0

Siin on kasulikku infot Tšehhi vinjettide kohta: http://www.motorway.cz/stickers, sh soovitused mida vinjetti ostes tähele panna. Tasub need läbi lugeda, kuna tšehhid on meistrid turistil naha üle kõrvade tõmbamisel.

10päevase kleepsu hind on 310 CZK (ca 12€) ja kuuajalise oma 440 CZK (16€), seega kui tulete sama teed mööda tagasi, siis ostke selline, mida saaksite ka tagasiteel kasutada.

Teadmiseks, piiri lähedal on palju mitteametlikke müüjaid, kes kasutavad kõrgemat hinda või euro või pangakaardiga makstes kehva kurssi. Kuna bensiinijaamad on kohustatud müüma õige hinnaga, siis soovitan osta piiriületuse järgselt esimesest bensukast (A1 kiirteed mööda Poolast tulles nt 7 km peale piiri Shelli tanklas: http://goo.gl/maps/oLnCo, tasuline kiirtee lõik algab alles peale Ostravat 354. mahasõidu juurest), mitte maksma üle õige hinna ning võimalusel maksma mitte eurodes ega pangakaardiga, vaid Tšehhi kroonides, mida võiks paraja summa vastu juba Eestist enne reisi valmis vahetada. Näiteks Tavidis tänase päeva CZK kursiga vahetades 310 CZK : 11,2€.

Austria vinjeti saab samuti osta piiri järel esimesest bensukast, ent seal pettuseprobleeme reeglina ei ole. 10päevane vinjett maksab 8.50€.

0
0

Suur-suur tänu, Buldooza, Mihkel ja Annaliisa, teie tähelepanekutest on meile kindlasti palju abi- oleme juba nüüd tükk maad targemad ja teame, mida reisil tähele panna.

0
0

Hei, Tekkis veel selline küsimus, kas üldse ja kui palju tohib Eestist kütust kaasa varuda? Kas keegi kontrollib seda kusagil? Vaatasime, et meie ärasõit langeb just Obama Eesti visiidi ajale, st 3. septembril on kõikjal ju piirikontroll veel peal.

0
0

Tekkis ka üks küsimus. Mitu korda on kaardiga makstes küsitud, et kas kohalikus rahas või Eurides. Kas on mingi vahe rahaliselt, kui maksta kohaliku raha asemel Eurides. Või vastupidi?

0
0

vaikejarv Ega kütust polegi mõtet kaasa vedada, aitab kui paak on täis. Piiril on ainult dokumendi kontroll.

Kaugsõiduautojuht Küsitakse sellepärest, et siis saad arvele ka hinna eurodes, raamatupidajal pärast kergem arvutada. Kui sõidad pidevalt ja firma nimel, saan anda soovituse.

0
0
1
23
Lennupakkumised
Reisikaaslased