Bali ja randade puhtus

Tere

Läheme elukaaslasega Balile veebruaris (6 ööd/5 täispikka päeva). Esialgu plaanisime võtta ööbimise Kuta ümbrusesse, aga sattusin nüüd artiklite otsa, kus kirjutati, et talveperioodil on Kuta rannad äärmiselt räpased (nimetati lausa trash-seasoniks seda aega). Kas kellelgi on kogemusi?

Teise variandina kaalume hetkel siis Seminyaki ümbruses ööbimist, aga ilmselt siis ka seal rand väga räpane. Me küll ei kavatse rannas olla päevad läbi, küll aga sooviks näha päikeseloojangut ja end hommikul/õhtul vette kasta.

Tagasiside reaalsete kogemuste osas igati oodatud. Päevasel ajal kavatseme mööda saart ringi liikuda, aga õhtud sooviks ikkagi kuskil ilusas veeäärses kohas veeta.

Kui esimest korda Balile sattusin ja Kuta randa läksin, siis jäi suu lahti - kas see ongi see üles haibitud cool koht! Räpane, väga suurte lainetega (ujumine raskendatud), igast ärikad ja gigolod külge kleepimas. Peaaegu kõik ülejäänud Bali rannad olid sümpaatsemad – päevitamiseks, ujumiseks, jalutamiseks, päikseloojangu nautimiseks, niisama olesklemiseks. Päikseloojangu nautimiseks soovitaks mõnda Seminyaki’s cooli clubi (nt Potatohead): võtad kokteili, ujud puhtas infinity pool’is ja naudid haussi; või sõida mõnda templisse (nt Uluwatu) ja õhtu saabumist saadavad gamelani helid.

Olen olnud Seminyakis kaks aastat järjest veebruaris. Esimene aasta ei sadanud 10 päeva jooksul üldse vihma.Rand oli küll räpane aga mitte iga päev. Teine aasta sadas üle kahe päeva ja ranna vees ujusid suured prügi laigud.Kogu aeg küll rehitseti,aga vette minna mingit soovi ei olnud.Suur lainetus ja hoovused kiskusid järjest sügavamale ja tagasipääsemine randa on vägagi raskendatud.Saatsin oma sõbrale vetelpääste järgi,kuna ta ei saanurki tagasi,aina kaugemale ja kaugemale ookeani avarustesse.Rannatoolid olid normaalsed,aga tasulised. Seminyakis tuleks ikkagi võtta hotell basseiniga.Võiks võtta päris mere lähedale,nii tegingi. Olin mõlema reisiga väga rahul.Kõik hinnad kohapeal madalad.

Bali kliima sobib pigem Austraallastele talvitumiseks. Euroopa talvel on sealkandis vihma- ja tormiperiood. Laine on suur ja meri peksab soppa kaldale. Külm meie mõistes õnneks ei ole.

Sanuri ranna mõned osad on head. Laine vaikne või olematu, rannad üldjoontes puhtad (aga sõltub asukohast, kuna rannajoon on ikka pikk).

Reaper, ma 2 korda jaanuaris/veebruaris käinud, nüüd jälle minek. Eks see torm jms on nagu ta on. Kuu aega järjest ilmselt ei saja :P

Meie olime Balil märtsis 2015, kolme lapsega. Kahe nädala jooksul tutvusime Nusa Dua, Canggu, Ubudi ja Seminyaki ööbimiskohtade ning randadega (Ubudis muidugi randa ei ole :)). Valisime vaid korralike basseinidega hotelle, sest rannad on üldjuhul tumeda liivaga, lained on suured ja mingist vees mõnulemisest ei ole juttugi. Mees koos suuremate lastega küll käisid vahel seal lainetes hüppamas, mina pidin väiksemal 5aastasel ainult käest kinni hoidma, et põlvekõrgune vesi teda minema ei viiks. Lisaks see tume liiv määrib ja rikub ujumisriideid, oled koguaeg kõrvuni sellega koos :) Meie kohtadest oli kõige korralikum rand Nusa Duas (võtsime hotelli Grand Whiz Hotel Nusa Dua, rand on üle tee), aga rannas käisime reaalselt seal vaid 2 korda paari tunni kaupa. Basseini ääres oli mõnusam :) Canggu oli aga feelingult lahe koht, surfarite paradiis, õhtul rannas ja avatud ööklubis melu käis.

Peatusime eelmise aasta veebruaris Sanuris ja sealne rand oli täiesti korralik. Erilist mustust ei olnud, liiv kollane, korallriff püüab suure laine kinni, seega saab rahulikult ujuda jne.

Oleme 2 korda veebruaris Sanuris olnud ja sel aastal jälle minek. Väga rahul. Rannas olime iga päev, kuigi oli basseiniga villa. Liiv puhas ja vesi ka. Kui mägedes sadas, siis oli vees mingit rohuprahti, aga see küll ei häirinud. Ainult õhtupoole mõõna ajal tahaks veesussid jalga panna. Ja kindlasti soovitaks osa puhkusest veeta ka Kili saartel, seal ikka kordades veel ilusam ja puhtam rand.

Kili? Gili vast?

Vabandust, Gili muidugi, meie olime Gili Trawanganil.

Oleme ise ka veebruaris Sanuri minemas, millised need head rannaosad on? Oleme planeerinud majutuse Sanuri ülemises otsas. Valik on meeletult lai kogu Balil :)

Meie olime selles rannapiirkonnas: https://www.google.ee/maps/place/Laghawa+Sea+Side+Bar/@-8.6934381,115.2651669,457m/data= Seal on kohe kõrval ka üks tempel, kus paaril päeval toimusid põletusmatused. Vaatamist vääriv üritus.

Ka meie peatusime eelmise aasta veebruaris Sanuris. Väga mõnus vaiksem kohake. Hotell oli rannast 500m eemal, aga rannas oli meie hotelli ala, ja toolid, käterätikud tasuta ning tüütuid kauplejaid ei lubatud sellele alale. Kutalt sõtsime paar korda läbi, peatuda ei soovinud, oli selline 24/7 pidev peopanemise paik. Ühel päeva veetsime Nusa Dual, külastasime 3 erinevat randa. Kõige väiksemad lained olid Nusa keskrannas. Aga ülejäänud rannad olid väga tugeva lainetusega. 1-2 meertrit saad vette astuda ja laine viskab sind juba pikali. Väga lahe oli kaljude sisse rajatud uus rannapiirkond Pandawa. Uskumatu, kuidas see tehtud oli. Aga ujuda ei saanud kõrge lainetuse tõttu. Kõige ilusamd, rahulikumad rannad olid Gili Trawaganil. Oli saarenurki, kus on puutumatu loodus ja ei paista ühtegi inimest ega paati, on vaid helesinine vesi ja valge liiv. Jumalik. Vesi on prügi täis peale mitmepäevast vihma. Siis tuleb mägedest kolinal prügi alla ookeani. Meie sõitsime Gilile peegelsileda ookeaniga aga järgmisel päeval tagasi tulles oli ookean prügi täis ja 5 paadimootorist 3 purunusid prügi tõttu. Nii et sadamasse sõitsime üliaeglase kiirusega. Järjekordne elamus.

Minu möneaastatagune kogemus Bali randadega: saaretuuri käigus jõudsime saare põhjapoolsesse serva Lovina randa. Saabusime pimedas ja kohe ka randa ujuma. Hommikusele ujumisele minnes nägime päevavalges, mis seal vees kõik ujus, see oli kirjeldamatu. Samas kümme sammu veest oli ka seasulg mitme elukaga. Ujutud sai sellegipoolest. Ja väga sõbralik rahvas rannabaaris korvas kogu selle räpa. Hommikul päikesetõusul viiakse sealt paatidega merele delfiine vaatama.

Meie olime novembris Inna Sindhu hotellis Sanuris, eelistasime hotelli basseini ookeanile. Kuigi jalgupidi sai ka seal käidud. Kuna tihtipeale on neil rannas tseremooniad, siis kõik ohverdused, mis nad randa toovad, ujuvad tôusu ajal vette: peata kanad, munad, muu söögikraam ja punutised ;) Samas, kui tseremooniat pole tükk aega olnud, on vesi suhtelist ok. ;)