Balilt Gili saartele

Kas keegi on käinud ning oskab muljetada? Mis seal põhiliselt teha-vaadata on? Kaua peaks aega broneerima nende jaoks. Sama käib Lomoki kohta. Aitäh!

Käisime seal just ära. Võtsime Kuta lähedalt Sanurist kiirlaevale piletid - sõit oli midagi 2 tundi ja edasi-tagasi pileti eest küsivad algul 130-140 USD, ise saime pisikese tingimise peale need kätte 80 USD - pileteid müüvad kõik turismiputkad - sama hind mis kassastki osta. Olime kohal kolm ööd ja saime üldiselt pildi kätte - ega Kuta kanti enam sealt minna ei tahtnudki. Arutasime, et teinekord oleks kindlasti huvitavam sõita kõigepealt Lomboki (kuhu me lõpuks ei jõudnudki) ja see saar läbi sõita ning siis ülevalt otse minna Gilile - üldiselt minnakse alguses Gili Trawanganile. Selle lühikese otsa puhul soovitaks isegi rääkida kohalike paadimeestega - peaks olema oluliselt soodsam, kui need 1000 hj kiirkaatrid. Gilisid vaadatakse kui pidutsemiskohta - paljud kohalikud tahavad näha end kariibikatena, meri on seal tõesti peaaegu sama ilus, palju pakutakse suitsu ja seent. Snorgeldamisel otse rannas nägime väga vingeid vaateid, iga kord ujusime koos kilpkonnaga jne. Kalastusretkele - kui tahad suurt kala - ei soovita eriti minna, nad pakuvad ainult põhjast sikutamist, mis üldiselt päädib pisemate elukatega. Soovitaks veel käia Lembongani saarel, seal on üks ilus koht Dream Beach (hotell vist oli kuskil 50 USD kaheinimesetuba, uskuge mind, koht on seda väärt.

Gilidel suurt rohkem midagi teha ei olegi kui chillida. Lisaks snorgeldamine ja sukeldumine, Trawanganil oli populaarne õhtuti vaadata kuidas päike Bali taha vajub. Saarte juures snorgeldada oli lõbus, ilusad vaated jne, nagu eelpool mainitud kilpkonnad ja muud elukad. Trawangani ja Mono vahel on väga tugev hoovus nii et rannas supeldes tasuks olla ettevaatlik , et voolus ei viiks sind Lombokile. Monol ei käinnud, kuid sai käidud Airil snorgeldamise tripi ajal. Seal paadimees tegi tunnise peatuse, mis venis küll 1.5h pikkuseks kuna olime otsustanud saarele jala tiiru peale teha. Täpselt nii palju aega läks. Väga vaikne ja chill paik. Lomboki kohta kahjuks ei oska väga palju öelda, kuna sai lühikest aega kohapeal oldud. Sai paari päeva jooksul natuke rolleriga ringi sõidetud. Kui Gilidele võib tiiru peale teha 1 päevaga, siis Lombokile läheb kindlasti 2 päeva kui kiirelt tegutseda. Kahjuks midagi täpsemalt soovitada ei oska. Sai käidud sealkandis 2 aastat tagasi, vaevalt, et seal midagi muutunud on, kui siis ehk turiste rohkem.

Veebruar on seal wet season, kas vihma saite? Päikest nägite ja pruuniks saite?

Heipa! 80USD on küll kõvasti üle makstud. Kiirpaadiga saab tingida hinna vähemalt 500.000Rpni. Ise läksin läbi Lomboki praamiga (praam 36.000Rp) Kuna aga jõudsime hilja, siis Lombokil õhtul pole võimalik sadamast ühistransporti saada, seega tuli rentida kamba peale auto 200 000Rp Senggigisse...seal ööbisime ühe öö ning suundusime Bangsali, kust saab võtta public boati Gilidele (ükskõik millisele) Hinnad 8000; 9000; 10000Rp.

PS! Lisaks on võimalus juba Balil küsida paketti, mis sisaldaks praamiga minekut. Tagasi tulles Trawanganilt kasutasime seda võimalust, et mitte ajaga jälle jänni jääda. Väga mugav oli, kõik toimis...hinna kauplesime 140 000Rple Kutasse hotelli tagasi.

Lombokil käisin vaid üheks päevaks (võtsin Trawanganilt paadi sinna ja tagasi ning Lombokil rentisime auto, et minna waterfalle vaaama- SOOVITAN! Kindlasti minge ka teise kose juurde..väga võimas tunne on seal ujuda. Giidi pole mõtet palgata- leiate kõik ise üles. (Pakuvad sissepääsu 20 000Rp eest, tegelt on väravast pilet vaid 5000Rp)

Üldjuhul on veebruar vihmane, kuid väikestel saartel siiski rohkem päikest. Tulin just Nusa Lembonganilt ning Ceninganilt (soovitan!), ning nädala vältel vaid ühel ööl sadas. Samas kui Jaaval ja Balil kallas vihma iga päev.

Kui veel küsimusi.. vastan rõõmuga :)

Annu4, ma ei tea, millisel Bali saarel sa käisid, kuid ise ma alles tulin sealt (jaanuar/veebruar) ja igapäevast vihma ma küll ei näinud. Kahest nädalast kolmel päeval sadas, esimesel korral max 20 min, teisel korral umbes kella kuuest õhtul 2 tundi ja ühel õhtul kella neljast kümneni. Kõik ülejäänud päevad olid täiesti kuivad!

Jaanuar/veebruar ei tähendagi seda, et iga päev sajaks. Küll aga võib tulla ette perioode, kus sajab mitmeid päevi järjest (küll vahepausidega).

Avien, juttu on sellest aastast. Ei mina ega Annu4 ei üldistanud.

Rääkisin kohalikega, jaanuar/veebruar pididki olema üldiselt juba suht-koht kuivad. Põhilised sajud on oktoober kuni detsember.

Rääkisin, et väikestel saartel, nagu Nusa Lembongan ning Gili`d, on veel vähem vihma. Ei väitnudki, et Balil sajaks väga tihedalt (kuigi sel aastal rohkem kui eelmisel). Ning kui Balil sajab, siis mitte palju (nt vaid õhtuti), seevastu kui Jaaval võib sadada keskpäevast kuni õhtuni välja). Bali saar ikka sama kus sinagi käinud, käin seal vaid tihedamini, kuna elan ise Ida Jaaval ning tean kuidas siin ning Balil ilm on. Kõik oleneb nädalast. Hetkel on palju kuivem juba. Lähen tagasi järgmise nädala lõpul-eks näis kuidas siis ilm on. Ei loe, mis aastaaeg on, Bali on mõnus koht, mida tasub külastada ning päevituse pärast ei tasu ka muretseda, kindlasti saad pruuniks :)

Balil viibides soovitan kindlasti Gili saari külastada, see oli kindlasti meie viimase reisi üks tippe. Kui on pikem reis, nii et ühe päeva võib niisama ära kulutada, siis soovitaks sinna minna praami paketiga, meie ostsime selle Ubudist Trawaganile, 150 000 idr (12,5 eur) 1 inimene, kiirlaeva oleks samast saanud 660 000 idr-ga (55 eur inimene) ja selle paari tunni säästu eest (nagu me naiivselt arvasime) tundus nagu narr 4 ja pool korda kallimat hinda maksta. 7 hommikul tuli siis minibuss meile hotelli järgi, korjas ka mujalt rahva peale ja enne kella 9-t olime juba sadamas. Seal siis üritati meile esimest korda seda kurikuulsat "open return ticketit" müüa, esialgu õnneks veel mitte agressiivselt, lihtsalt öeldes, et saarelt ostes oleks see kallim. Pool kümme läks praam ja veidi enne kahte olime Lombokil. Arvasime, et nüüd aeglane osa läbi, ruttu paarkümmend kilomeetrit järgmise minibussiga teise sadamasse ja juba kolmeks-neljaks oleme Gilil. Oh ei, nüüd oli vaja sõita Lombokil meile transport teenus vahendava tur firma kontorisse meile "pileteid vormistama" mis siis seisnes pooleteist tunnises ajupesus teemal kuidas kõik teised firmad on pahad ja ainult temad tahavad meid aidata ja ostku me neilt open returnid. Õnneks pakkus see firma vaid aeglast ühendust, nii et jutust, et tagasi tahame kiirlaevaga, seekord piisas. Enne viit siis viimases sadamas, sealne Gilile paadiühendust korraldav firma siis juhatas meid kõigepealt oma kontorisse "pileteid kontrollima". No saime juba aru, mida see tähendas- jälle tund aega ajupesu "ostke kohe meil open ticket, muidu jääte igavesest ajast igavesti saarele ja enam kunagi sealt tagasi ei pääse ja nemad sellist süüd enda hingele ei taha". Et meil oli kogu sellest aktiivsest müügist juba kõrini, siis saatsime nad kohe kukele väites, et siis me "will swimm back", aga ühe teise suurema seltskonnaga, kes alguses sama konkreetsed ei söendanud olla (euro viisakus, mis teha), oleks peale tunni ajast veenmist, ja peale seda ikkagi loobumist väidetavalt lausa kakluseks läinud. Igatahes kuueks siis kaluripaati ja läbi Gili Airi poole seitsmeks siis lõpuks kohal!!! Linnulennult mingi 35 km läbimiseks (Bali sadamast) kulus pea 10 tundi! Nagu hiljem selgus, polnud muidugi midagi lihtsamat ja soodsamat, kui hiljem Gililt endalt tagasisõit osta. Tagasi tahtsime Sanuri, praami paket oleks olnud 200 000 ird, kiirpaat aga lausa ainult 300 000 idr. See viimane variant sobis meile ülihästi :D Trawagan ise meeldis meile väga, nn. peoküla oli väga tore, soodne majutus, peod, odavad kokteilid (kohaliku alk baasil alla euro, topelt koksid 1,5 eurot). Ja vaid paarsada meetrit meie elukohast otse küla keskel eemale - sisuliselt inimtühi imeilus troopiline korall-liivaga rand. Super!!!