Batumi, Gruusia - palun jagage infot ja soovitusi, kes viimasel ajal käinud

Palun jagage infot ja soovitusi Batumi kohta, kes viimasel ajal käinud. Igasugune info teretulnud (mis teha, kuhu minna, soovitage head hotelli jne)? Kuidas seal rannad? Soov minna juunis. Ette tänades! :-)

Rannad on kiviklibu, sügavaks läheb kohe paari kolme meetri pealt. Hinnad hotellides on suht kõrged. MIllist hotelli valida või mida teha või kuhu minna - selle kohta peaksid enne ütlema, palju raha kavatsed kulutada. Muidu võib üsna huupi soovitusi jagada. Väljas söömine mitte eriti kallis, sõltub muidugi kohast. Normaalseks olemiseks vajalik vene keele oskus, inglise keelega saad küll hakkama, kuid maksad oluliselt rohkem. Kõikjal eelistatud sularaha. Küsi midagi konkreetsemalt.

Mul on siin kuskil üleval postitus - Tbilisi/Batumi käidud sügis 2012, oti üles ja loe, ega ta suurt muutunud pole ju.

Tere.Käisin eelmise aasta juunis.Peatusime hotellis Adeli,üle tee kohe laulvad purskkaevud.Hotelli omanik suurepärane mees.üle tee kohe ka toidupood,hommikusöök oli hinna sees.Minu mäletamist mööda masime nädala eest 400 eurot.Purskaevude kõrval väga hea söögikoht Urainotska.Tasoga linnapiires igalpool 5-7 larit.Kindlasti tasub minna ka delfinaariumisse,väga vahva etendus.Saime seal tuttavas ühe vanema meesterahvaga,tema korraldas meile eksursioone.Käisime Sauruste jälgedes,siis karsti koobastes,erinevates kirikutes.Päevane väljasõit neljale kuskil sada eurot,ka maitses meie Vana Tallinn.Nimi on Valeri ja tel.+995555354788 või +955568664948.Kõik väga lahked ja andsid veel posu meeneid ja kingitusi kaasa.Hotelli andmed ja kontaktid leidsin kunagi siitsamast Tripist,või leiad ka niisama surfates.ena reisi.

Tere, just Batuumist tulnud ja soovitan! Läksime Germalo reiside kaudu. Omad reisid ostsime kõik tänavalt, hinnad oluliselt odavamad, kui Germalol, nägime palju, ning ei kahetse. Giidideks olid kohalikud härrad ja kõnelesid vene keeles. Tasub minna nendega Imeretiasse, seal viiakse vaatama Kumistavi ja Sataplia koobast. Kaks erinevat koobast, Kumistavi suur ja sünge ning ta asub u. 1400m sügavusel (sissepääs 7 larit), Sataplia koobas oluliselt tagasihoidlikum, sissepääs samuti 7larit. Lisaks külastasime mitmeid kloostreid ning Kutaisi linna. Programmi pikkus 10-12h ja maksis 90 larit 1le inimesele. Mägine Adjara. Siin külastasime Gonio kindlust, mis asub üsna Batumi lähedal, viidi vaatama kahte vana silda, 1 nendest 12. sajandist, veini maja- seal saab veine degusteerida, kuid see oli tasuline, 8 larit ning ka Makhuntseti juga. Päeva pikkus umbes 8 tundi ja 35 larit. Buss millega viidi oli puhas ja konditsioneeriga. Kui soov on minna kaugemale, siis aitavad taksojuhid. Meie näiteks käisime taksoga Vardzias- koopaklooster, asub Batuumist umbes 350 km kaugusel ja selle sõidu eest küsiti 400 larit. See hind tasus end igati ära, sest nägime Gruusia loodust mis oli võimas. Sõnadesse on raske seda kõike panna mida nägime. Sai ka käidud Türgis ära. Piirile saab Batuumist minna nr. 88 marsaga. Kui ei eksi, siis sõit maksab 1,50. Kuna ilm oli palav, siis otsustasime minna taksoga, ning maksime 15 larit. Kaasa tuleb võtta pass. Piiri ületamine on lihtne, kuid tagasi tulles tuleb varuda kannatust ja kõva närvi, sest see mis seal toimub on lihtsalt öeldes hullumaja ja korda pole. Inimesi on palju, väga palju, nad pressivad, tunglevad, karjuvad, järjekorrad (meie mõistes) on pikad ja vahele trügijaid on palju. Linnake kus käisime, on piirilt umbes 4-5km. Ega seal midagi teha ja näha pole.Seal on 1 suur Istanbuli bazaar ja tävatelgi saab osta igatsugu tavaari. Kauba eest saab maksta nii liirides, kui ka larides. Sinna läheb piirilt (Türgi poole peal ei oksa keegi sinuga rääkida ei inglise, ega ka vene keeles) marsa ja peale on kirjutatud Hopa, pakkus ka 1 bussijuht meid sinna bazaarile viia, sõidu eest küsis 25liiri- m.o. ikka väga kallis sõit. Marsas see eest maksime 1 inimene 1 liir. Kui oleks teadnud mis tagasi minnes piiril toimub, siis poleks läinud. Kuid kuna järjkorrad olid pikad, siis läksin otsima kohta, et äkki kuskil on ikka veel mingi kiirem võimalus piiri ületamiseks, siis selle ka leidsin ja seal oli abimeheks Eesti pass. Nimelt on 2. väravat mõeldud lastega vanematele, seal siis näitasin ametnikule meie passi, ütlesin, et oleme Eestis ja lasti läbi :) Batuumis sai sõidetud ainult taksoga ja see maksis 5 larit, pidavat olema ametlik hind. Vahe märkusena, et kurss meile on 2,5. Kahju oli, et ei olnud kaasas Vana Tallinnat, sest nii mõnigi tuletas seda jooki heldimusega meelde :) Saan soovitada Tamazi, kellel on 2 korterit välja rentimiseks. Ühes elasime meie ja jäime väga rahule. Ta telef. on +995 555917751 või +995 599359934. Korterid kohe mere ääres. Giorgi, tema on taksojuht, kuid ta aitab reisidega, elamisega, jne... Ta oli väga tore ja abivalmis. Ka turul sai temaga käidud, kus ta valis meile välja selle õige tee. Tema number on +995 557754079 või +995 568393992. Auto on tal 6 kohane. Ning kõik eestlased on talle SÕBRAD! Soovitan minna Batuumi ja Gruusiasse, sest see oli tõeline vaheldus Kreekale ja Türgile- hoopis midagi muud ja hinnad olid üsna odavad. Kena reisi!

Olen ka suveks Batumisse majutuse otsija, soov oleks leida selline mõnusa kohaliku pere pidamisel olevat hostelit -apartmenti (4-le täiskasvanule +1laps). Tore oleks kui saaks nautida kohalikku hommikusööki. Rand võiks olla lühikese jalutuskäigu kaugusel, samuti söögikohad, eelarve majutusele u. 500EUR. Kas auto rentimine on suht mõttetu, pigem sõita taksoga? Oleks ka huvitatud toidpoolise turust, kus saaks kala, värkseid puuvilju? Lisan et trip.ees mainitud Adeli majutusega mina telefoni teel kontakti ei saanud, samuti tulevad netis olevatelt meili aadressidelt kirjad tagasi. Tänud soovituste eest!

Tere,kas proovisid nr. 995422210374.Leidsin ka sellise nr. 995577468855.Jutt siis hotellist Adeli.

bookingus on ju neid apartmente lademes saada, miks mitte sealt valida?

Auto rentimine on sisuliselt võimatu, takso odav ja kõikjal kättesaadav. Toidu ja kaltsuturg veidi peidetud kohas, liikuda mööda raudteed kesklinnast ca 1 km. Turg tasub külastamist. Kalaturg sadama juures, kohapeal valmistavad värskest kalast toidu ka valmis (st küpsetavad ära). Puuvilju leiad samuti turult või suvaliselt müügiletilt, iseasi, kui värske see kaup on. 500 euro eest on majutuskortereid lõputu valik, samuti saab selle raha eest juba täiesti elatavaid hotelle. Isiklikult soovitaksingi hotelli. Mis puutub kohaliku hommikusööki, siis midagi erilist sind ei oota, kuid pane selle võrra rohkem rõhku lõuna- või õhtusöögile kohalikes söögikohtades. Menüüd enamuses piltidega ja vene/inglisekeelsete selgitustega.

bonneke,

palun kasuta tripi otsingut. kirjuta sinna Batuumi ja vastuseid tuleb mitu lehekülge. Head lugemist.

Super koht. Soovitan. Vastipidiselt monikastele väidetele on võrreldes eestiga majutus odavam ja personal kordades sõbralikum. Taksoga sõites soovitan hind enne kokku leppida ja mainida seal juures ka inimeste hulka. Kohvikud odavad ja maitsvad

Läheks aga lennukiga üle 400 on piletid

Tagasi Batumi 8-päevaselt puhkuselt, ning samuti soovitan soojalt. Meile on see riik ikka väga soodne, vene keelega saab hakkama, toit maitsev ja inimesed sõbralikud. Ööbimiseks valisin euro-remonditud korteri, mis asus majas nimega Gumbati Tropic, 15-korruseline ranna lähedal maja lahmakas, kaubanduskeskus kohe maja kõrval, ning 5kesi mahtus 3 toalisse kenasti, hind 600eur/8päeva. Batumi vaatamisväärsused said kõik üle vaadatud, kindlasti soovitan õhuraudteega sõita (Argo Cable Car), kus avaneb ilus vaade linnale, delfinaariumi etendus on vägev, kuid kindlasti tuleb suvekuudel piletid päev varem varuda, ning kogu rannapromenaadi ehitised (Tša-tša torn, vaateratas, Ali-Nino kujud, Alfabeedi torn, laulvad purskkaevud) on ilusad ja tasub seal jalutada nii päeval kui öösel linnatuledes. Veidi pettusin botaanikaaias, see on pigem dendropark, ning kirjeldusi ja infot jäi vajaka. Süüa tasub igal-pool, kus on kohalik köök, ning kõige parem öelge taksojuhile, et tahate häid hinkaale või siis head shaslõkki, ta viib kohale, tuleb teiega sisse ja teid koheldakse väga hästi ja tõenäoliselt saate veel restoranis privaat söögitoa. Piazzas on euroopa menüüd, kuid sealne melu ja elav muusika on külastamisväärt! Kala soovitan soojalt minna Fish marketile sööma, seal valite ise turult kalad välja (väga hea valik karpe, vähki, valget-punast kala, ka kalamarja) ning kõrval mammid puhastavad kohe ära ja turu kõrval kohe tehakse teile kala valmis. Selle söögikoha kohta, ei saa küll restoran öelda, aga värske kala maitseb jumalikult ja külma joogi, salati, saia ja kartuli saab prae kõrvale ka! (asub linna ääres sadama taga) Toidu hinnatase on umbes nagu meil, aga larides, ehk siis kõik 2,5korda soodsam. Tugev õhtusöök, veini, õlle ja tša-tšaga jäi meil (4 täiskasvanut + 1laps) 100lari ümber - 40EUR. Tegime ka väljasõidu Ureki-Kutaisi-Borjomi-Vardzia, nägime ja ujusime magneetilise ja raviva toimega musta liivaga rannas -Ureki, külastasime Prometheusi koobast, Kutaisi linna, Borjomis käisime mineraalvee basseinides ujumas ja pargis, ning Rabati kindluses ja Vardzia koobaslinnakeses. Kõik see kokku 2 päeva koos ööbimisega 5le+ giid ja autojuht 300euri. Jagan lahkelt ka giidi infot, kes elab küll Tbilisis, kuid on Eesti inimestega veidi seotud ja teeb hea meelega eksursioone üle Gruusia. (Parim variant suhelda Viberis - kontakt Gaga -99551224000) Lisan ka Anna kontakti, kellega algselt pidime Batumi lähedal reisima, kuid muutsime plaane ja käisime taksodega -Anna number +995555197776. Taksodega on linnassõidud reeglina 5lari (2eur) ja polnud mingi probleem sõita taksos tagaistmel 4kesi, linnast välja tuleks teha kokkuleppe hinnad. Meie käisime Makhunseti joal kohaliku taksojuhiga 60 lariga, ning botaanikaaias 30lariga. Botaanikaaias on mõistlik takso võtta tagasi tulles mere värvast, ehk teisel pool aeda, sest aed on suurel alal ja edasi-tagasi käimine võtab terve päeva. Seal saab ka telkida ja aia tagaosas saab ka üle raudtee merre ujuma minna. Meie leidsime endale tegelikult esimesel õhtul taksojuhi ja kasutasime seda härrat kõik päevad. Keeleoskus on neil vilets ja väga mugav on istuda autosse ja öelda et nüüd tahame koju või tuleks nüüd siit kodu juurest rannast peale :) Need tänavanimed ja iga kord läbirääkimine on tüütum aga muidugi igaühe enda valik. Muidugi oli meil kaasas mitu pudelit vanakest ja kuna ka üks söögikoht sai teistest armsamaks, sai lahkele rahvale kingitusi tehtud. Rand Batumis on kiviklibune ja parem kui teil on sellised rannajalanõud, millega saab ujuda. Samuti peavad ujuda mitteoskavatel lastel kindlasti rõngad/kätised ümber olema, sest kohe läheb sügavaks. Ning kuigi vesi oli +28C ei ole Batumi nr. 1 rannapuhkuse koht, sügavuse tõttu on kõik ujujad esimese poolteise meetri peal ja küünarnuki tunne on tagatud, samuti puudusid dushid ja tualetid. Iga 5-10minuti tagant tuleb suure kisaga kohalik, kes müüb kas maisi, jooke, pähkleid, ujumisrõngaid vms. Peale kahte päeva rannas hakkas juba endal ka see laul - fanta-piva-cola-kukuruza kummitama :) Rannatool ja vari oli 4-5lari/tk, kuid vari lükatuna kivide vahele eriti ei seisnud. Lendasime Turkish Airlines-ga läbi Istanbuli, hetkel saab Batumisse otse ka läbi Moskva ja Kiievi, ülejäänud lennud lähevad Kutaisisse. Batumi lennujaam on midagi sellist nagu meie Kuressaare oma - 5 lendu väljus päeval :) Selle kaheksa päeva jooksul ei kuulnud meie kordagi euroopa keeli, enamus turiste on venelased, armeenlased, azerbatsiaanlased, türklased, Iraani ja Iraagi kodanikud. Meid peeti palju esialgu poolakateks, ning nende sõnul on sel aastal just paljud poolakat Gruusia avastanud Mõnus soe ja päikseline maa, ning grusiinid siiralt ja südamest ootavad Sind tagasi ja poevad Sulle südamesse :)

Käisime 17-22. oktoobril Batuumis, Olime kahes hotellis. Esimesed kaks päeva sadas paduvihma ja suurt ei liigelnud linna peal, kõhuprobleemid ka ühel reisikaaslasel. Muidu oli seal soe ja sai T-särgiga ringi jalutada. Me pidime kaks ööd olema Borjomis, kuid kuna seal ei olnud võimalik tuba kütta, olime väikese lapsega ja seal oli sel päeval +3 (bookingus oli kirjas et küte on olemas), siis ütlesime toa üles. Neli päeva olime Giorgi Guesthouse Lermontovi 30 seal on neli tuba, sisse saab hoovi pealt, seal peale meie teisi ei olnud ja täitsa mõnus oli kogu maja kolme korruse privaatsust kasutada. Seal lähedal Gribojedovi tänaval 39a oli väike kohvik, kus omanik pakkus oma veini Tsitska-Mtsvane ilus roheline, parim valge vein mida olen maitsnud. Sai ka head suppi ostrõi ja kui küsisin kas kala ka saab, ütles, tule homme ja nii oligi. Ühest hotellist teise sõitmiseks kasutasime siit leitud taksojuht Giorgi numbrit, see on +995 568393992. Tal on Viber ka, aga seda peate temalt küsima. Tema aitab reisidega, elamisega, jne... Tema Auto on 6 kohane. Ning kõik eestlased on talle SÕBRAD! Väga tore, abivalmis, rahulik mees, oli mitu päeva heaks giidiks ja viis meid edasi Kutaisi.

Kas inglise keelega Gruusias saaks hakkama? Miks autorentimine on võimatu?