Estonian Air hakkab lennujaamas check-in'i eest küsima 10 eurot
1
2

Kuna ma üldiselt jälgin, mis lennufirmades toimub, siis tean erinevate firmade poliitikaid ja piletitüüpe enamasti peast. Ainuke erand on Estonian Air. No enam lihtsalt ei suuda. Nagu naisterahva hommikune riietevalimine. Ei tea, kas täna panna sinine või punane, need kingad siis ei sobi, paneme ikka halli, siis tuleb jälle midagi rõõmsamat juurde lisada, oi, see on pesus, peab vist ikka selle rohekama valima jne.

12
1

irw...nii tundub see olema jah :) mind ennast paneb muigama ka see, kuidas erinevad ettevõtted oma kampaaniate auhindadeks EA lennupileteid loosivad (a la shoppa Rocca al Mare keskuses ja võida reis EAga suveks Pariisi jne) samas kui EA olukord on selline, et pikaks ajaks piletit sinna ette osta kohe üldse ei julge.

0
0

Üsna meelevaldne võrdlus naistega...aga see selleks. Mina naisterahva ja emana ei näe küll mingit probleemi. Firma teeb kõik endast oleneva, et kulusid kokku hoida ja mingigi valemiga pinnal püsida. Võin Veigole kinnitada, et ma ei tea ühegi firma piletitüüpi peast ja seetõttu loen enne ostu-lendu niikuinii alati kõik info läbi. Lennule registreerimise ja istekohad valin ka alati interneti teel eelnevalt. Seetõttu ei suuda näha probleemi. Pigem kõlavad kaks eelnevat postitust halvustavana ja soovina EA-d veelgi enam mustata.

Tänan sellegipoolest tähelepanu juhtimise eest eelolevale lingile. Kena päeva!

3
5

No kulude kokkuhoiuga siin küll tegu pole! Tibin, kes neid check in'e tegema peaks-teha võiks, istub ju leti taga nagunii. Reisija, kes tema töö ise ära teeb, odavamat piletit ei saa nagunii. Pigem loodetakse, et leidub unustajaid või lihtsalt lollikesi, kellelt veel lisaraha saaks sisse kasseerida.

5
2

Ei ole meelevaldne võrdlus naistega. Ma just avastsin tänu Veigo postitusele, et ma polegi vist enam naine :)

5
0

See tibin või ka tobin, kes seal leti taga istub, pole EA töötaja ja EA maksab iga liigutuse eest neile pappi, tegu ikka selgelt kulude kokkuhoiuga. Ma ei saa ka aru millisest unustamisest räägib viimane postitaja kui lennujaamas on automaat. Kunagi käisid kõik pangas leti taga sularaha välja võtmas ja see maksis, nüüd saavad kõik automaadiga hakkama. Enne kommentaari kirjutamist on soovitatav asi ka läbi lugeda ja sellest aru saada. Täiesti normaalne liigutus, oleks juba pidanud ammu tegema. Samuti ei saa vaadata viltu EA töötajate püüdluste poole. Kui omanikul(enne SAS, nüüd riik jne) pole selget nägemust strateegiast, ning see samuti pidevalt muutub, on ka töötajal ülimalt keeruline näidata kliendile stabiilsust ja läbipaistvust. Viimane uudis enne seda oli, et aprillist sõidetakse Peterburi suurte lennukitega, aprilli keskpaik möödas ja sinna viib täna küll ülisuur Saab 340.

5
1

Ups! Pole Tallinna Lennujaamas ammu käinud, ei teadnudki, et seal automaadid on. Sel juhul tekib küsimus, kellelt ja mispärast seda 10 euri küsitakse, kui kõik reisijad ise saavad check in'i ilma letitöötajata ja tasuta teha. Sellel igasugu kokkuhoiul ja teeninduse olematuks optimeerimisel on veel arenguruumi. Reisijad võiks ka äraantava pagasi ise lennukisse vedada ja lennuki pardal endale ise kohvi teha. Stjuuardesse poleks üldse vaja, reisijal võiks olla kohustus netist või lennujaama seinalt lugedes ise ohutusnõuetega tutvuda nagu nt reisitingimustega reisi ostmise korral. Õigupoolest ei saa ma aru, miks on lennuki piletite müümine-ostmine ja hinnakujundus nii topakalt segaseks aetud:( Bussi või rongi piletite puhul on kõik selge: pilet punktist A punkti B maksab X raha ja anna minna. Võiks ka ju eraldi bensuraha või teemakse liita jupikaupa ja pagasi pakiruumi tõstmise eest 10 euri küsida.

4
0

Kindlasti ronin praegu sellisesse valdkonda ,mis mulle võõras.Kuid natuke valgust sellesse arutellu tahan ikkagi tuua. Mul on lihtsalt kahju sellistest lihtuslikest,kes tõega arvavad,et tegu on kokkuhoiuga EA-l,kui chek in tasuliseks tehakse. Vaadakem nüüd ja lahterdame EA teenuse kastuajad.Turistreisijate osakaal on ju selgelt alla 50 prossa.Suurem enamus tööreisid,ametireisid jms. Oma 30 prossa sellest on välismaalased,ehk kontingent,kellel pole aega kolada lennufirmade kodulehel ja säästmisek teha ära chek in.Sageli nad ei osta isegi piletit ise vaid lasevad tellida. Vaevalt,et rikas välisturist istub Tallinnasse tulles läppari taga ja otsib võimalust reisi pealt säästmiseks-täielik absurd. Tasuline chek in ongi suunatud sellisele kontingendile-unustajad, läbisõitjad,äritegelased,välismaalased jms. See mimm ,seal leti taga, ei kao mitte kuhugile. Kui firma on pees ja juhtkond on saamatud äbarikud,siis kõige lihtsam,viis teenida lisatulu-tõsta pakutavate teenuste hindu.Antud juhul -chek in tasuliseks.Jääb üle vaid viisakalt ja täie tõsidusega selgitada ostjale,et see kõik on ainult meie helge tuleviku tarvis. Meiesugused tripikad,kes tavaliselt planeerivad omi reise pikemalt,teavad,et nüüd on võimalus ka lisaraha maksmata pääseda pardale. Mul on meist ikka tõeliselt kahju-ju hakkame varsti maksma ka turismifirmade kodukate amortiseerumistasu.Ajakirjanduses artiklite kommenteerimine ei ole veel tasuline,aga kuna, ka sellest on kujunenud poliitilise ellujäämise probleem,siis kommid lähevad õige pea maksu alla. Tuult tiibadesse kõigile.

4
2

Keegi, kes Tallinna lennujaama teenindusega rohkem kursis võiks kommenteerida, et mis hinnakirja alusel peavad lennufirmad näiteks check-ini leti teenuste eest maksma. Kas mingi konkreetne summa lennu ja teenindaja kohta? Või lisaks veel ka iga teenindatud kliendi eest jne? Lufthansal on juba mõned aastad igasugune letis check-ini tegemine keelatud vähemalt Euroopas ja võib-olla ka mujal. Isegi 10 või rohkema euro eest ei võeta sind jutule ja pead automaadis tegema. Ju siis mingi majanduslik kasu ikka asjal on. Hullemad variandid on Ryanair, AirBaltic jm, kes letis võtavad raha ja automaate ka ei oma. See on konkreetselt rahateenimise eesmärgil tehtud tasuline teenus. Tallinna lennujaamas on üsna tavaline, et letis on mitukümmend inimest järjekorras, aga automaadid seisavad tühjalt nagu ka pagasi äraandmise lett. Eks see 10 eurot aitab olukorda muuta.

1
0

muidugi oli tore tutkaonu postitus siia tõsta ja minu vastus lihtsaslt ära kustuta, aga vatse ütles juba sama ära Lufthansa kohta.

1
0

Lufthansal saad letti küll kui Star Alliance Gold või äriklassi lend.

0
0

Ma saan ühelt poolt aru kogu sellest pahameelest aga tutkaonu räägib, nagu EA oleks ainuke lennufirma maailmas, kes sunniks inimesi check-inni tegema. Sul on ju valida, kas teed masinas, kodus, telefonis jms või maksad. Nt Ryanairiga pole sul mingit valikut. Teed ära ja prindid välja või maksad 60euri. Lend pannakse netis 4h enne kinni ja kui hiljaks jääd on oma probleem. AB-l maksab lennujaamas check in samuti 10 euri ja väga vähestes lennujaamades saab masinas teha. Minu teada pannakse lend netis 1h (päris kindel pole) kinni ja kui jäid hiljaks on sinu probleem. Lufthansa palub samuti teha netis või masinas ja sellist varianti, et maksad polegi. Ma täpset hinnakirja ei kahjuks ei tea aga minu teada üldiselt maksad teenindaja, ja pardakaartide ja pagasilintide eest eraldi. Minu arvamus, miks kõik seda teed lähevad on pigem see, et teha järjekord sujuvamaks, mis on rahaline võit. Lennufirmal on vahe kas nad maksavad 4 teenindaja eest pluss kogu materjalikulu sinna juurde või saadakse hakkama ka 2 teenindajaga. Nt vanasti nõudis Lufthansa suure lennukipuhul min üks äriklass+ 3 ecot nüüd aga 1 äri ja 1 eco, vajadusel pannakse üks juurde. Nt Lufthansa check inni süsteemist võtab juba istekohtade määramine palju aega, kuna seda kõike peab käsitsi eraldi akendest tegema (see on tegelikult kõigi süsteemidega nii). Kui aga 3 inimest lendab nt USAsse, kus on vaja passiandmeid jms siis see on keskeltläbi minut inimene. Nüüd istekohad jms sinna juurde siis 5-6 minutit on garanteeritud. Selle ajaga jõuaks registreerida u 10 inimese pagasi, kes on eelnevalt registreeritud.

Mis puutub EA tasulisse check inni siis, minu arvates on see ammu juba teemaks olnud. Kui ma ei eksi siis selle aasta algusest juba on põlenud Tallinna lennujaamas äriklass ja pagasi äraandmine, kuid seniajani ei ole keegi raha küsinud ja probleemi teinud.

Elik mis ma tahtsin öelda on see, et selliste asjade taga on tavaliselt ka muud võidud peale reisija pardakaardi maksumuse ja see 10 euri sealjuures tõepoolest lennufirmat rikkamaks ei tee vaid on pigem stiimul reeglite järgimiseks.

2
0

Lisan Lufthansa kiituseks, et nad aktsepteerivad ka näiteks mobiilis olevat piletit (seda ka Usas).

0
0

Flybe aktsepteerib samuti moblas olevat piletit ja mingit check-ini lisatasu nad ka ei küsi, kuigi on nö odavlennufirma. Ikkagi on mul kuri kahtlus, et EA lõpp ei ole enam kaugel. Vaagub teine hinge samuti nagu SAS-ki, sestap kasutan kiirelt ära oma SAS Euroboonus puntid. Nende self-check-in masinate kohta ka niipalju, et näiteks Arlandal on olnud korduvalt probleeme nende kasutamisega. Tihtipeale on nad kas rivist väljas või mis iganes. Vantsid siis SAS-i omadesse ja seal teatab teenindaja, et EA-l on oma masinad ja SAS-i omades piletit registreerida ei saa. Ja leiadki ennast pilet näpus check-ini järjekorras seismas...

0
0

Lendasin Marseille-Amsterdam-Tln, viimane osa Estonian Airiga. Sain eelnevalt ära teha check ini esimesele lennule, teisele millegipärast ei lasknud teha. Proovisin siis Amsterdamis uuesti check ini teha (oli pikem vahepaus seal), Estonian Airi leht suunas mind KLM lehele check ini tegema, sealt sain vastuseks et ei saa enne check ini teha kui ma pole oma esimesele lennule registreerinud... Kusjuures esimesele lennule olin a) registreerinud, b) ka selle lennu juba ära lennanud.

Nüüd võin vähemalt rõõmustada et 10 eurot ei küsitud selle eest.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased