Hoiatus Tai tuktuki maffia eest

Enamusele tais k2inutele ilmselt tuttav teema, aga puistaks siiski sydant. Bangkokis tuleks siis olla ettevaatlik tuk-tuke kasutades, kuna kasutusel on omamoodi kaval turistil2ks. Nimel jalutasime m66da t2navat kui juurde tuli yks suht sorava inglise keelega on kes r22kist maast ja ilmast, mitte midagi ei yritanud myya ja andis "lahkelt" n6u, sellekohta mida vaadata linnas ja l6puks hoiatas, et tuleks kasutada kollase numbriga tuk-tuke, mille hinnaks 10BHT/h . Lisas , et need on riikliku kontrolli all olevad s6idukid, ylej22nud n6 libataksod. Kuna midagi myya ei yritatud, siis j2ime juttu uskuma ja v6tsime esimese tuk-tuki, mis seal l2hedal seisis ja mille juht t6esti kinnitas , et tunni hinnaks on 10BHT. Palusime , siis teha meile tuur peamiste vaatamisv22rsuste juurde. Esimene koht oli ok, j2rgmises kohas(mingi v2ike k6rvaline tempel pikutava buddhaga), l2henes soliidne j2lle sorava inglise keelega tailane, kes s6bralikult uuris, et kuidas me oskasime sellisel ajal sinna tulla, kuna ainult sellel n2dalal oli mingi vaba kylastamise teema. Lisaks uuris kust p2rit oleme, mis plaanid on jne. R22kis oma perest ja mainis, et tasuks kindlasti kylastada mingit r2tsep2ri, mis parajasti pakub eriti soodsaid diile.L6puks j2tsime s6bralikult hyvasti ja l2ksime oma tuktuki juurde tagasi. Palusime j2rgmisesse kohta minna. J2rgmiseks kohaks aga osutus seesama riide2ri, millest templis olnud mees r22kis. Sealt saime siiski midagi ostmata tulema kuigi p2he yritati m22rida l6puks mingit seepi 300BHT eest. Esimene tegelane oli ka maininud midagi riiklikust turisminduse ymberkorraldamisest ja soovitas enne Bangkokist v2ljumist TAT byroos bronnida hotellid sihtkohtades, pidi ca 30% odavam tulema. Nii siis palusime tukionu sellisesse kohta ennast viia. Seal j2lle v2ga sorava inglise keelega tegelane uuris v2lja k6ik meie plaanid ja tausta ning tegi siis "v2ga soodsa" pakkumise kogu reisi jaoks. Nyyd juhtus midagi, mida kirjutamise hetkel terve m6istus tunnistada ei taha. Kas oli see palavast ilmast v6i suurest heitgaaside kogusest, aga j2ime tegelast edasi kuulama. Tyyp tegi kogu summast veel 20% alla. See meile ka ei meeldinud. Siis veel 10 000Bht...k2is korra tagaruumis "Bossiga" arutamas. L6puks ostsime 2 inimese 9 p2evase reisi majutuste, transpordi ja tegevustega ca 9000 krooni eest. Hind ei tundu m6nedele v6ibolla v2ga hull. Aga v2ike kahtluspisik sees k2isime p2rast l2bi paar teist byrood ja saime sama reisi totaliks eesti rahas mingi 4000 (2e peale kokku) seega 5KEEK puhast kasu tukimaffiale. P2rast turismibyrood s6idutas tukionu meid veel yhte(musta buddha) vaatama, kus tegi j2lle juttu sorava inglise keelega tegelane, kes s6bralikult uuris tausta ja plaane. Tyyp ise kulda t2is riputatud, l6puks soovitas, et mingil kullasepa2ril pidi hetkel k2ima ainulaadne kampaania ja t2na olevat viimane p2ev. Sellel hetkel siis toimuski realitycheck. L2ksime tukionu juurde ja k2skisime meid goldmountaini juurde viia. Tukionu aga ytles, et ei ennem tuleb s6ita kullasepa juurde... Ilmselt nyyd oleks viimne loll ka juba skeemile pihta saanud...Ytlesime,et ei huvita...goldmountain. Pahura n2oga s6idutatigi sihtkohta ja 6eldi, et nyyd peab ta minema ja n6udis sisse oma 20BHT. Nii et tuki rentides tehke kindlaks, kas teid viiakse otse sihtkohta v6i hakatakse h2mama 10minutilistest pausidest mingites plaaniv2listes kohtades...

Jajah! See olgu nüüd õpetuseks neile, kes ei austa eesti vanasõnu ehk loll saab kirikus ka peksa. Muuseas, Tais on väga operatiivne turistipolitsei, kui kellegil tõesti häda käes. Aga kui inimene ise vabatahtlikult tahab oma raha ära anda, siis ei saa ju pahaks panna, et keegi selle ka vastu võtab (nii Tais kui Eestis). Autahvlile!

... Mis autahvlile? Mis turistipolitsei?

Bangkoki tuk-tukid pole midagi erilist ja miskit maffiat seal kah ei ole. See linnalegend tuk-tuki numbrite värvide kohta on ka legend nagu iga teinegi.

Aga, tõsi: kui sa ei tea, mida sa tahad, ja jätad ebakindla mulje, siis kasutatakse sind, leebelt öeldes, ära. Muud midagi.

Põhiline värk on ju selles, et need tuk-tuki mehed saavad igast poest, kuhu nad turiste sisse viivad, väikese boonuse bensiinitalongide näol. Seepärast nad neid kulla- ja rätsepapoodidesse turiste tahavadki meelitada.

Olen ise nautinud tuk-tuki sõitu Bangkokis mõnikord: lasen ennast viia vaatamisväärsuste juurde, templid, Buddhad jne... tuk-tuk ootab kannatlikult mitu tundi, kui vaja. Vahepeal käime mõnes juveelitehases või -poes. No tore. Vaatame ringi, mis seal ikka. Ei pea ju midagi ostma, eks ole. Proovin yhte sõrmust, siis teist... Uurin hindasid... Lõbus, eks ole. Siis järgmisse kohta. Terve pool päeva sisustatud. Lõpuks, kui viimase templi juurest hakkame ära minema, siis selgub, et tuk-tuk on juba minema kimanud. Teised tuk-tuki mehed ytlevad. Aga ei midagi. Ju ta sai siis piisavalt neid bensiinitalonge ja meie käest raha saamine enam polnudki oluline. Nii et vabalt võib terve Bangkoki vaatamisväärsused yle vaadata ilma midagi maksmata.

Hoopis teine asi on, kui tahad tõepoolest kuhugi jõuda. Näiteks oma hotelli juurde. Siis ytle tuk-tuki mehele selgesõnaliselt, et "pai!", ja: "leo-leo". (Mis tähendab tai keeles: "mine!", "kähku!") Seda keelt nad mõistavad.

Kuid tegelikult on need tavalised Bangkoki taksod palju mugavamad. Ei mingit tänava-tossu ega kära, rahulik sõit, konditsioneer töötab, mõnus jahedus, normaalne õhkkond. Esimese paari kilomeetri eest seisab taksomeetril 35 bahti ainult. Ja siis hakkab vaixelt-vaixelt midagi juurde tiksuma. Väga odav, eriti siis kui mitmekesi sõita. Ja need taksod ("TAXI-METER") sõidavad ööpäev läbi ringi, igal pool. Ei mingit jama ega kauplemist. Jajah, on mõningaid, kes ei taha taksomeetrit käima panna. Aga siis tuleb näpuga näidata ja nõuda kindla häälega: "METER!"

Ütleks et tegemist on klassikaga. Selle vahega, et 9 inimest kümnest hammustab skeemi läbi enne kolme nulliga lõppevate sularahasummade üle leti ulatamist. Loll pea on perse nuhtlus. /Haljala 1872. a./

Kui jaksasite kahekesi Taisse sõita, siis on see 5000 teile paras kooliraha. Aga maffia? Turisti käest tema vaba raha äravõtmine on pigem elufilosoofia :)

(Kindlasti on Tais ka maffia olemas, keegi peab seksi-turismi raha ju enda taskusse panema, eks...)

Mina maksin oma kooliraha ära aastal 2001, San Franciscos. Summa oli numbrites väiksem, aga inflatsiooniga arvestades sisuliselt suurem. Oli õpetlik kogemus küll. Nüüd käin hiinalinnade poodidest nagu Lulu: pigem suhtlemas, lõbu pärast, mitte rahast lahti saamas.

üldine skeem sama, kuludesse läks kaks särki rätsepaärist. samas ei leidnud meie, et oleksime tünga saanud, sest saime pool päeva praktiliselt tasuta ringi sõita ja särkide ostmine oli niikuinii plaanis - nüüd saime selle asja kaelast ära ja ostetud kraam toodi õhtuks hotelli veel kah.

Lõnamaades on see ikka päris tavaline asi, et vaest turisti püütakse lüpsta. Eks kõige raskem ole esimestel reisidel ja siit tulevad kogemused.Pärast muigad kui kuskil näed-või kuuled kuidas keegi pettuse ohvriks langes. ptüi,ptüi,peaks nüüd enda suhtes sülitama üle õla. Sellepärast lugegi hoolikalt asukoha maast enne palju infot, tehke kodutööd enne reisi ja reisige, reisige(kui muidugi on võimalik)---iga reisiga tulevad ainult uued kogemused ja tarkuseivad. HEAD REISI.

meil õnnestus ka jutumeeste otsa sattuda. Väljusime parasjagu Grand Palace'st ja tuli mingi mees, et kuhu te minna soovite jne. Noh plaan oli minna Golden Mounti juurde. Mees siis hakkas rääkima, et tuk-tuk, 20 Bahti ja viib meid sinna + veel mingi kõrge buddha kuju juurde ja siis veel "Thai centre" (noh sellest saime kohe aru, et mingi juveeliäri). Aga noh, 20Bahti andsime ja istusime sisse, kõigepealt siis see kõrge buddha. Tüüp ootas meid ilusti ja kui alguses teda üles ei leidnud (kõik seal ühte nägu ja ühesuguste tuk-tukidega ju), siis lehvitas meile. Edasi viidi meid juveelipoodi - me olime viisakad, vaatasime huviga vitriinid ära ja tulime tulema, miski 10 minutit maksimaalselt kulus seal. Ja siis viis juht meid Golden Mounti juurde, kus jätsime viisakalt hüvasti. 20Bahti, ei rohkem ega vähem. Me igastahes olime õnnelikud, et midagi halba ei juhtunud (s.t. et ei hakatud pärast suuremat rahasumma nõudma vms).

autahvel asub siin: http://www.trip.ee/taxonomy/term/793 Kui inimene suudab seda, et tal nahk üle kõrvade tõmmati, öelda ma ei tea mitme tuhande sõnaga, siis vääriks see autahvlit küll. Eks kõik ole kunagi oma kooliraha maksnud, aga kas see tagantjärgi vaadates nii traagiline on, selles ma küll kindel pole. Ma väga loodan, et Ellobio õpib ise ka asjast midagi, mitte ei astu esimesel võimalusel jälle reha otsa.

Kahjuks lasin samamoodi teistkordse Tai reisi TATi poolt "ära korraldada". Samas olen tänulik, sest see kogemus on teiste reiside korraldamisel palju abiks olnud. Hea oleks teistelt õppida, aga oma kogemus on elu lõpuni meeles. Kooliraha tuleb ikka maksta.

Saadan alati pikalt kõiksugu "soodsad" pakkujad. Korra on mind poole sõidu pealt tukilt maha tõstetud, sest ei soovinud kuskile poodi minna. Olen Tais mingisse senikäimata kohta reisides alati Tripist häid nõuandeid saanud. Kui just esimest korda ei lähe, siis 1000 bahti on Tais suur raha ja selle eest saab hulk kilomeetreid sõita, palju öid ööbida või mitmeid trippe teha. Nii et tuleb säilitada eestlastlik kainus ja ehk isegi umbusk.

Reegel on ju lihtne - kui mingi võõras tuleb ilusa jutuga su juurde midagi pakkuma, siis ÄRA RÄÄGI TEMAGA! Nagu Lonely Planet soovitab "Don't talk to strangers".

It means talk at home only.

" Lõnamaades on see ikka päris tavaline asi, et vaest turisti püütakse lüpsta. " Ja ei tea, kust kaugelt põhjast need tobukesed tulevad, keda Maardu järvele Õismäe praami viiakse ootama.

Ise olen ainult korra Pekingi taksos korralikult petta saanud. Õppisin niipalju, et sõidan ühistranspordiga kui vähegi võimalik. Oma soodsad ostud saan ka kodumaal tehtud.

Mina tulin Taist 17 märts. Minul on väga head kogemused kuna oli ka õpperis siis pidime viiel päeval tai massaaži õppima ja selleks, et kooli jõuda käisime tuk-tuki või taksoga. Kui nad hakkasid midagi vassima siis me lihtsalt astusime maha ja kõik.

Otsisisme oma hotelli Khao San Roadi kandis ja olime eksinud. Tuk tuki juht ise ka ei teadnud kus meie Bang Lamp Poo hotell on.30 min tiirutamist ja 100 bahti arvet oli küll täitsa mõistlik.

Ja kui eelnevalt temaga oled juba hinna kokku leppinud mis sulle sobib siis tiirutagu või 3 tundi kuid rohkem ta ei küsi juurde.