Jalgrattaga reisima

Tervist!

et plaanis siis minna järgmisel kevadel 4-5 kuuks ümber Euroopa rattaga sõitma, seega mitu küsimust!
Kust ma saaksin vajaliku varustuse ratta jaoks, tugev pakiraam, rattakotid jne, ning soodsalt, mida nende puhul jälgida? kas on üldse vaja need pakiraami kotid osta, või annab ise ka valmistada midagi, kuhu pakkida asjad?
Plaanis on võimalikult odavalt reisida, plaanime startida soomest, sinna minna päeva kruiisi laevaga vms. ning sealt edasi rootsi, ning Norra.
Kas Soomest mingi muu võimalus odavalt Stockholmi saada, või peab ikka Turust võtma laeva? soomest vist peaks saama osta laevapiletid ilma kajutita? kunagi kuulsin midagi sellist.

Norrast edasi mineku plaani veel ei tea, mul on kaks mõtet, kas Taani ja sealt tagasi Eesti poole, või siis Inglismaale ning hiljem sealt prantsusmaale, kus töödata farmis veidi.
Kas Norrast ainuke võimalus lennukiga Inglismaale saada, või ehk liigub seal laevasi, nt kauba jne.

tekst vist tuli veidi segane, aga palun mõistvat suhtumist! :)

KUna eesmärk on rattaamtk, siis odavalt saab Soomest Stockholmi mööda maad pidi jalgratastel läbi Tornio-Haparanta.

Praamid ühendused Norrast:
http://www.directferries.co.uk/norway.htm

Mõned soovitused:

  • rattakotist: võid osta, võid ka ise valmistada (kui õmblemine käpas) või lasta mõnel õmblejal valmistada. Internetis leiab ise tegemiseks piisavalt õpetussõnu ja näidiseid, nt http://www.instructables.com/id/How-to-make-DIY-Bike-Panniers/. Oluline on ka enda jaoks läbi mõelda, millised omadused rattakoti juures just sulle olulised on, disain jne, siis mine selle sooviga õmleja juurde ja kott saabki tehtud. Alternatiiv on muidugi ka poest kott osta, samas odavama hinnaklassi tooted ei pruugi tihti ootustele vastata;
  • Soomest edasimineku puhul sõltub, kust kuhu tahad minna. Kui sihiks Rootsi ja Norra lõunapoolsem osa, siis Tornio kaudu maad mööda minek on väga pikk ja aeganõudev - 1700 km ehk ca 2 nädalat sõitu. Päevane ülesõit Turust Rootsi koos rattaga on Viking Linel vaid ca 17€ ning kuna ka elukallidus põhja-soomes pole just odavamate killast, siis mõttekam laevaga Rootsi sõita ja aega säästa.
  • Norrast UKsse laevaga ei saa, küll aga sõidab DFDSi laev Taanist EsbjergistHarwichi (http://www.dfdsseaways.com/).
    Samas kui tahtmine just rattaga sõita, siis võib Norrast läbi Taani, Saksa ja Beneluxi Dunkerqueni sõita ja siis lühike hüpe üle väina - infrastruktuur on hea, rattateed mööda rannikut, kokku võib see ca 1000 km ehk üle nädala sõitu olla. Samuti saab kasutada ühistransporti, nt Saksamaal on võimalik õhtu- või nädalavahetuse piletiga ühekorraga Taani piirist Hollandi piirini ära sõita, ratta saab kaasa võtta ja ajas säästab samuti.

Ehk siis kokkuvõttes - Soomest saab odavalt Turust laevaga Rootsi, Norrast võta laev Taani ja sealt mööda maad kas sõites või rongiga Dunkerquesse ja sealt üle - see peaks kõige optimaalsem olema.

Esimesel rattamatkal mul rattakotte ei olnud ja ausalt öeldes oli koorma komplekteerimisega kogu aeg üks jama! Pärast sai kotid soetatud ja oli hoopis teine tera! Väga mugav on ratta küljest maha võtta, kui tarvis. Kott ise koosneb kahest osast - üks ripub ratta külgipidi alla ja teine kinnitub lukuga selle peale. Mõlemad on ka eraldi kantavad, ühe saab õlale, teise käe otsa võtta. Suuremat magamiskotti 32-liitrine, tõsi küll, ei mahuta, aga väiksema küll. Igasugused lisavidinad tulevad kasuks - pudelihoidja, helkurribad jms. Ka on kott vetthülgav, kuid kindlasti soovitan hankida vihmakatte! Asja uurida saab näiteks siit: http://www.author.ee/lisavarustus.htm
Pakiraami puhul on oluline jälgida, et sellel oleksid nn kõrvad - et kott ei hakkaks vastu kodaraid loperdama. Seega standardpakiraamid ei sobi. Samuti soovitan matkale kaasa võtta pakiraami varukinnitused (ja vastavalt siis kruvikeeraja või kuuskantvõti vms), endal juhtusid mõned poldid ära kaduma ja kui abi pole võtta, võib teekonna jätkamisest suu puhtaks pühkida.

Aitäh vastuste eest!

kuid ma ei leia pileti hindu kui võtta Oslost laev Taani...
Kui Taani minna, tahaks Hollandis ära käia, sealt edasi Prantsusmaa poole.

leidsin omale juba pakiraami kotid ka, pakiraami ostan vast citybikest, seal paistsid head tugevad pakiraamid müügis olevat!

Ei lugenud postist välja, kas lähed üksi või mitte, kuid alternatiivne võimalus matkavarustuse transpordiks on käru, nt: http://www.croozerdesigns.com/cargo.html . Eriti mõistlik just kahekesi rännates - soojas kliimas sõites mahub mõlema ränduri kraam ühte kärusse ära ning korda mööda vedades on üks sõitja alati kila-kolast prii. Croozer Cargo-ga on paari Euroopa matka kogemus olemas - käru lisakaalu karta ei ole vaja - veereb hästi.

Mudamutt, kas saad lähemalt rääkida mis "kõrvadest" jutt seoses pakiraamidega. Mõtlen, et kui pakiraami ostan mida ma vaatama pean visuaalselt. Kas sellel näiteks on olemas- http://www.citybike.ee/?page=2001&lang=1&id=157&cat=4771&selected=4761&mode=&brand= Eeldan, et on kuna spetsiaalselt mainitud, et saab rattakotte kinnitada. See näiteks odavam, aga ei oska vaadata nagu selle pilguga http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=69

Kas tavalisega ei saa üldse või on lihtsalt keerulisem vms?

Pole küll mudamutt, aga need räägitud "kõrvad" on sel kallimal variandil olemas, odavamal mitte. Sellised väikesed konksukesed allotsas, mille taha saab mõningate kottide kummižguttide sangad haakida, et kott sõidu ajal väga laperdama ei hakkaks. Teine oluline asi, et sel on ka rohkem vahepulki külgedel, mis mõningate pehmemate kottide puhul aitavad vältida nende kodaratesse läbivajumist, õigetel matkakottidel on loomulikult endalgi piisavalt tugev tagaselg.
Siiski on kotte väga erinevate kinnitusviisidega ja mitte kõik kotimudelid sellist "kõrva" ei vaja, paljudel on sootuks omamoodi kinnitused, mis tuleb eelnevalt pakiraami külge monteerida. Ja loomulikult, nagu ikka "heaks" kombeks on kujunenud, igal firmal omamoodi, arusaadavalt mingit ühtset kinnitusstandardit pole ja vastastikune sobimatus eri firmade toodete vahel kirjutamata reegel. Seega pakiraam vali oma koti (kindlasti kott poodi kaasa) kinnituste järgi või osta mõlemad koos. Kahjuks on e-poodides müüdavate kottide pildid kõikidest muudest külgedest, isegi alt, aga mitte sellest olulisemast sisemisest, kust oleks kinnitusviis näha. Seetõttu pole eriti reaalne piltide põhjal füüsiliselt kotti katsumata tema kinnitusviisi ja sobivust ühe või teise pakiraamiga tuvastada.
Või hangi sootuks järelhaagis nagu mina tegin ja pole mingit muret kottidega, nende kinnitustega, pooled jamad on olemata. Kõik asjad viskan kärusse ja suva, mis kotis nad ka on või pole, olgu või poe kilekott. Ainus mure, et käru on küllalt mahukas ja sinna kipub tekkima palju õrnema sugupoole matkakaaslaste tränigi, a la, sul ju siin ruumi on, ma viskan oma telgi ka siia jne. Kuni kuhi on peakõrgune, ole siis mees ja vea ära:)

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi