Kes käinud Lapimaal jagage kogemusi

Plaan perega novembri lõpus minna.Kuidas on sootsam ja otstarbekam.Minna Tallinnast laevaga Helsinki ja siis sealt edasi rongiga Rovaniemi ja siis sealt lapimaale.Kas autoga või mitte?

Olen käinud kaks korda Lapimaal. Esimene kord lennukiga Stockholmi, sealt öise rongiga Kirunasse. Teine kord bussiga Peterburgi, sealt rongiga Kirovskisse. Autoga minemist kaalusime, kuid vahemaad on liiga suured, üle Helsingi oleks Kirunasse tulnud 1400 km üks ots ja igal pool hoiatati, et kiiresti sõita ei saa, teed lund täis.

Eks oleneb, mida seal kohapeal teha plaanite. Me oleme käinud nii Helsingist autoga kui ka autorongiga Rovaniemi ja sealt siis oma autoga edasi. Hind tuleb kokkuvõttes praktiliselt sama. Me arvestasime autoga minekul ka vahepealset ööbimist, ei tahtnud ühe jutiga Inarisse sõita (peatusime seal). Autorongiga kindlasti mugavam

Meie Lapimaa kogemus

ikka, kuigi teekond tundub hirmus pikk. Tuleb odavam ja ei sõltu sõiduplaanidest. Ise ka minemas lappi tööle novembri lõpus.

me ise ka arvame,et ikka autoga.Plaan seal ringi vaadata ja niisma puhata.

Käisime eelmine aasta autoga Helsingist. Esimese päevaga panime praktiliselt Kilpisjärvile välja. Pole hullu midagi. Autoga näeb paremini ilusat maastikku ja saab teha peatusi kus tahad.

eelmise aasta augustis. Seda autoga. Esimese valuga küll Lappi välja ei sõitnud. Kolm päeva mökitasime Rukas. Spidomeetri järgi tuli 850 km Helsinkist. Kell kümme hakkasime sõitma ja umbes kaheksaks olime kohal. Mõned peatused tegime ka. Järgmine mökki koht oli Saariselkä Põhja-Lapis. Viibisime seal neli päeva, käisime Norras Barentsi mere ääres, Kekkoneni rahvuspargis ja mujalgi. Lapimaa on ikka väga ilus, eriti suve lõpul. Pole enam putukaid-mutukaid ja loodus hakkab sügiseseks kirjuks muutuma. Saariselkäst tagasi sõitsime ühe jutiga Jyväskylässe. Seda on natsa alla 1000 kilomeetri. Kuna Soome liikluskultuur on eestiga võrreldes ülihea, möödus see vahemaa täiesti stressivabalt. Kuigi oma rumaluse tõttu saime ka väikese trahvi - 75 Eurtsi. Aga see oli huvitav kogemus. Ise oleksin Helsinkisse välja sõitnud kuid pere tahtis puhata. Soovitan soojalt auto asja mõelda. Palju huvitavam on ise sõita kui öö läbi rongis kudeda ning hinnavahet ei tohiks olla. Nii rong kui ka bensiin on Soomes ühtviisi kallid :-) Majutuse koha pealt vaadake www.lomarengas.fi Bronnisime sealt endale super mökkid ja asjaajamine käis väga-väga libedalt. Jõulumaast ja muudest turistilõksudest aga soovitan kaarega mööda sõita ja keskenduda loodusele mis on seal puhas, karge ning kaunis. Kui vähegi võimalik siis parimaks ajaks on suve lõpp. Juulis on veel parmude ja kihulaste hooaeg ning need elajad võivad väga tüütud olla. Ja veel, kui autoga lähete siis jälgige põhjapõtru. Neid on seal üllatavalt palju, eriti Ruka ümbruses. Arnmastavad nad millegipärast elada maanteel. Ja nad on niii nunnud. Ilusat reisi.

Minu arust on novembri lõpp Lapimaal ringivaatamiseks küll vale aeg. Kõige pimedam aeg.

See-eest peaks saama juba korralikult suusad alla panna, kui see on teie plaan. Arvestage siis sellega, et sel hetkel on seal tõenäoliselt juba korralik tali (kuigi praeguse kliimaga ei tea kunagi ette). See pole päris sama, mis suvel kihutada. Kui on lumetuisk, jää või lörts, võib kiiruse ja sõidurõõmu üsna alla võtta. Ja pimedaks läheb samuti tõepoolest kiiresti. Õigupoolest põhja pool on juba polaaröö (ehkki päeval on seda valget aega isegi siis, kui päike üldse horisondi tagant välja ei tule).

Rong ja auto pole teatavasti teineteist välistavad asjad. Auto rongile ja siis Lappi on kõige mugavam. Aga see-eest suht kallis.

Võimalik minna ka Riiast lennukiga Oulusse, sealt Rovaniemi kiviga visata. Odavaim edasi-tagasi pilet praegu nv lõpuks on u 1700.- krooni.

Meie läskime lennukiga-palju kiirem ja lihtsam. Piletid ka hetkel suht odavad. et pole mingi võimatu summa. Muidu vict kui ei taha lennukiga, on rongiga kindlasti mugavam.