Kilometraaž ja kütusekulu Sitsiilias

Oleme perega nädalaks Sitsiiliasse minemas. Plaanis võtta Palermost rendiauto ja sellega saarele tiir peale teha. Siinsete soovituste järgi oleme planeerinud ööbida paaris-kolmes kohas ja ülejäänud aja ringi liikuda/vaadata. Kes sarnaseid ettevõtmisi teinud on, kui suur on olnud teie kilometraaž ümber saare sõitmise järel?

Soovitaks vähe rahulikumalt asja võtta, sest aega vaid nädal ja kogu aeg te ju ilmselt autos istuda ei soovi. Väga kirvega üldistades on Sitsiilias kahte sorti teed - kiirteed ja siis kõik ülejäänu. Kiirteel (nagu nimigi ütleb) saab edasi suhteliselt kiiresti, kuid ärge laske end eksitada saare näiliselt väiksest suurusest - vahemaad on tegelikult päris märkimisväärsed. Kõikidel väiksematel teedel nõuab sõitmine aega, aga on paratamatu, kui midagi näha soovid. Seetõttu ei ütle see kilometraaž suurt midagi. Kaks nädalat jäi terve saare jaoks igatahes väheks. Puhata vist soovite ka?

Meie tulemus oli nädalaga 2200 km.Autoks Skoda Jeti diisel,7 sajale. Olime 3 ööd Catanias, 3 Palermos. Nüüd oleks valinud Palermo asemel mingi lõunapoolsema pesa, lõunarannik ja keskosa mäestik olid ägedamad.

Meie tegime sarnase tripi kolm aastat tagasi. kilomeetreid küll ei mäleta, aga auto renrisime kohe lennujaamast ja esialgu jätsime Palermo vahele. Öö bisime iga päev ei linnas. Aga tempo oli üldiselt tugev ja kesk saar jäi vahele, Etna peale kulus päev ära. Catania turistilõksu jötsime ka vahele. Aga kiire oli kogu aeg. Palermo jätsime viimaseks ja olime seal autota hoopis, sest ega seal sellega suurt teha poleks olnud midagi.

Kilometraazhi ei mäleta, aga sõitmist oli palju. Kiirteel saab küll kiiresti ühest punktist teise, aga see maksab ja maksmispunkte on palju. Lisaks ei näe kiirteel sõites midagi. Ööbisime Palermos, Gelas, Catanias ja veel kuskil, ei mäletagi hetkel. Järgmine kord kui läheme, oleme kindlasti kauem kui nädal ja ööbime iga päev uues linnas. Palermo meeldis mulle väga oma mõnusa atmosfääriga. Söögikohtade suhtes oli meie kogemus, et mida lõuna poole seda paremaks läks.

Nädalaga ei tee saarele ringi peale. Vähemalt mitte mõistlikkuse piirides reisides. Saar on lihtsalt nii suur- ikkagi vahemeres kõige suurem. Olin oma pere ja vanematega (5 in kokku) seal 2,5 aastat tagasi. Palermo lennujaamast sai võtta kogu reisiajaks, ehk siis 8 päevaks Fiat Panda. Mahtusime ära küll. Sõitsime kokku 1250 km ja kütusele kulus 125 eurot. Nägime ära selle ajaga vaid täpselt poole saarest, ehk kui tõmmata Palermost otse joon Sürakuusani, siis kõik mis jäi joonest lõuna-lääne suunas, seal käisime, põhja ja ida pool jäi järgmiseks korraks. 4 Päeva oli meil 3 toaga bungalo Mazara di Vallos ja 4 päeva 2 magamistoaga korter Marina di Ragusas. Esimesest kohast tegime päevase väljasõidu Marsala-Trapani-Erice-Castellamare Di Golfo ja poolepäevase Selinute antiiklinna varemetesse. Sõidul ühest ööbimiskohhast teise tegime ka nii 2,5 tunnise peatuse Agrigento Templite Orus. Teisest peatuskohast tegime siis päevase väljasõidu Modica-Ragusa-Ispica koopad-Noto-Sürakuusa. Ja terve päeva kestnud tagasiteel peatusime paar tundi Ennas ning Palermos ja Monreales. Viimane koht, st. krik jättis vaata et terve reisi kõige suurema mulje. Ja see kõik kokku siis 1250 km ja tõesti rohkem ei jõua kui vähegi puhata tahad.