Lennufirmadelt saab nüüd nõuda hüvitust ka hilinemise eest

Euroopa Kohus otsustas http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2009-11/cp090102en.pdf 19.11.2009. a, et lennu hilinemine üle kolme tunni on samaväärne lennu tühistamisega ning et ka lennu hilinemisel (üle kolme tunni) saab reisija nõuda hüvitust nagu lennu tühistamise eest samades määrades vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 261/2004 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:ET:HTML. Kuigi selles määruses ei ole ette nähtud hüvitise nõudeõigust lennu hilinemise eest, on seda nüüd Euroopa Kohtu otsuse alusel võimalik nõuda. Kuidas see praktikas välja näeb, näitab tulevik, aga igal juhul on hüvitise määrad 250€, 400€ ja 600€ proovimist väärt.

1
2

Õigusabiteenuse tunnihind on alates 1000 kr min kuni 2500 kr max (masu aeg). Midagi Sa ei nõua, kui tasuta ei anta nagu seni.

0
0

Korrigeerin: 1000,00 - 2500,00 + km. Dokumentide kokkuajamiseks ja mantrana korrutamiseks - lend jäi hiljaks, kandsin kahju, andke raha - ei ole seda advokaati 24/7 kätt hoidma vaja. Mõni paber siin-seal võib-olla. Aga noh, kõik on inimeses ja tema asjaajamisoskuses kinni.

0
0

Kuigi seesama kohtuotsus ütleb, et tehnilise rikke puhul justkui EI OLE tegemist erakorralise asjaoluga, siis väidab easyJet ikkagi raudkindlalt, et selle eest hüvitust nõuda ei saa, kuna nad ei oleks saanud olukorda vältida ka kõiki meetmeid täpselt järgides.

Meie lend Londonist Tallinnasse hädamaandus tehnilise rikke tõttu Hamburgis, kust kahe tunni pärast siiski sama (!) lennukiga edasi Berliini lennati, et seal uue lennuki peale ümber istuda. Kokku hilines lend Tallinnasse üle 5 tunni ja mis kõige ebakliendisõbralikum asja juures, meid hoiti kogu selle aja kas lennukis või bussis (terminali viimata) ning tasuta toitlususena pakuti vaid jooki ja chipse/šokolaadi.

Lihtne on lennufirmal nii iga tehniline rike välja vabandada, kuigi peaks olema nende vastutada, et lennukid oleks sõidukorras ega toimuks hädamaandumisi tehnilistel põhjustel. Ei ole nendega veel lõpetanud :)

0
0

Mina olin selles grupis, kes seda lennukit Tallinnas ootas. Ning enamus kellel olid edasilennud Londonist jaid selleparast oma lendudest maha.( Minul onneks oli Easyjeti kombeid teades Londonis ymberisumise vahe 7 tundi, niiet ma ikka joudsin.) Tean, et osad nendest, kes maha jaid helistasid juba Tallinnas oma kindlustustele, et mis nyyd saab? Tavaline vastus oli see, et tehke kulutused omast taskust ara ja siis vaatame, kas saab kompenseerida voi mitte. Mis neist edasi sai, ei tea? Ja kui Tallinnas selgus, et lend hilineb, siis mingit infot ka ei antud, et miks voi millal? Gate' i ekraanil vilkus kiri, et lend hilineb- uus info 13.30! Ja ka siis kui kell oli juba 15.00 oli ikka veel kiri, et uus info 13.30! Toidutalong anti 75 krooni vaartuses (selle eest sai yhe voileiva)!

0
0

Juristina soovitaksin neil, kes kahjusid kannatasid (reaalset varalist kahju), pöörduda EasyJeti poole ja mh viidata oma avalduses sellele EK kohtuotsusele. Seda, kas tehniline rike on "ekstraordinaarne" olukord, sõltub konkreetsest rikkest - muidugi, kui tormi tõttu ütleb mingi vidin üles, saab seda käsitleda erakorralisena (vähemalt ei vastutaks selel eest lennufirma, vaid pigem tootja). Kui aga rike tekkis kehva hoolduse vms tõttu, on selge põhjuslik seos lennufirma tegevuse ja tekitatud kahju vahel.

Enda kogemustest tean, et suuredki ja vinged lennufirmad ei taha mingitest reisijate õigustest midagi teada ja lausa väidavad, et määrus (EÜ) nr 261/2004 üldse neile ei kohaldu, või ei kohaldu see turistiklassi piletitele, või ei kohaldu see konkreetselt mull - ja nii edasi :) Siiski, kui määrus läbi lugeda ja natuke pushida, saab oma õigusi realiseeritud ilma kohtuvaidluseta.

0
0

Minu soovitus on süüa/juua lennujaamas niipalju kui kulub, aga tšekid hoidke alles - ilma nendeta toidu eest hüvitust nõuda ei saa, mis siis, et kupong oli 75 kr või näiteks Prahas antakse 200 CZK :)

Lisaks veel meeldetuletuseks kõikidele reisibüroost paketi ostnutele: kui reisipakett on lennureisiga ja lend hilineb, tühistatakse või jäetakse lennust maha, siis ka neil juhtudel kehtib kõnesolev EU määrus. Nõue tuleks sellisel juhul esitada reisibüroole. Kui pakett tühistatakse muudel põhjustel kui lennu tühistamine, siis see määrus ei kehti.

0
0

PALUN ÔPETUST - kuidas ikkagi käib see protseduur lennuki hilinemise hüvitise taotlemisel vastavalt EU nr. 261/2004 alusel? Millal, kellele ja kuidas tuleb midagi esitada - kas juba lennujaamas, kui esimene lend jääb hiljaks ning seetôttu jääd maha oma edasilennust vôi hoopis siis kui oled oma sihtkohta jôudnud? Ilmselt tuleb mingi töenduspaber nôuda hilinenud lennufirmalt, aga edasi ...

Tean seda, et osad lennufirmad lennuki hilinedes paluvad sul minna konkreetsesse väravasse, kust järgmine antu sihtkoha lennuk väljub. Juhul, kui nad ei suuda sind kohe j¨rgmisele lennule paigutada, palutakse sul minna lennufirma klienditeenindusse. Seal saab kyll paberi, et sinu lend hilines x vôi y pôhjusel, kui ise seda nôuad, aga mida selle paberiga peale hakata, et saaks vastavalt seadusandlusele hüvitist taodelda?

Samast klienditeenindusest, kui ise nôuad, antakse ka toidu- ja joogikupongid edasilennu oote ajaks, kuid kui palju ja mis summale sôltub uue edasilennu ajavahemikust (on samas EU nr. 261/2004 seaduses kirjas).

Tore oleks, kui keegi kirjutaksite selge ôpetuse, mida teha, et saada ennufirmalt hüvitist.

0
0

Meie armas rahvuslik lennuliin tekitab hetkel minimaalselt viietunnist hilinemist. Peaksime olema praegu juba Tallinnas. Missugusele hüvitisele on mul õigus, kui jõuan sihtpunkti alternatiivse transpordiga (tehnilised probleemid) 5 tundi hiljem, lisaks maksab bussipilet sel liinil lennupiletist 5€ vähem?

0
0

Tähelepanu kõik, kelle lend Tallinna ja Kuressaare vahel on sel sügisel ära jäetud või hilinenud! Võtke ühendust [email protected] või 55589160! Koondame kahjunõuded Estonian Airi vastu! Jurist tegeleb juba hagi ettevalmistamisega.

0
0

Lennu hilinemine

  1. Õigus hüvitisele tuleneb eelpool (vt esimest postitust) mainitud määrusest nr 261/2004 (kohaldatavad sätted antud juhul art 6 lg 1 p a; art 8 lg 1 p a - õigus tagasimaksele VÕI esimesel võimalusel tagasilennuga; art 9 lg 1 p a - söök; art 9 lg 2 - kaks telefonikõnet jt; art 9 lg 1 p b ja c - majutus, kuid ainult juhul, kui järgmine lend on järgneval päeval). Kui otsustad tagasimakse kasuks, peab lennufirma maksma selle tagasi 7 päeva jooksul. Vastavalt kohtuotsusele saab nõuda ka hüvitise maksmist - sõltuvalt lennu hilinemise asjaoludest. Ära jäetud (tühistatud) lendude korral on teistsugune regulatsioon ja teised hüvitised.

Lisaks määrusele kohaldub ka meie VÕS § 824-853 (veoleping - reisijate vedu) ja VÕS üldsätted.

  1. Hetkel on vara rääkida hagi koostamisest, sest pole veel möödunud 7 päeva, mille jooksul lennufirma peab raha tagasi maksma. Eelkõige peab muidugi firmat teavitama, millist pakutud lahendustest ta kasutada soovib. Ei saa esitada hagi antud määruse rikkumisele tuginedes, kui rikkumist ei ole veel toimunud (st tähtaeg pole veel saabunud).

  2. Tuleb arvesada, et isegi kui esitatakse ühine hagiavaldus, on igaüks eraldi hageja ja iga isik peab iga konkreetse juhtumi puhul esitama konkreetselt oma tõendid, mis kinnitavad, et tal on õigus hüvitisele. Samuti peab vastavalt nõude kogusummale tasuma ka riigilõivu (riigilõivu suurus oleneb hagihinnast - nõude suurusest). See, et jurist valmistab konreetselt ühe isiku asjaolusid arvestades hagi, ei pruugi olla kasulik teiste isikute jaoks, kellel on samuti õigus hüvitisele, kuid asjaolud on teised - nt üks lend hilineb tehnilise rikke, teine aga mõnel muul põhjusel.

Ei olnud plaanis jagada tasuta õigusabi, aga siiski arvan, et enne üheskutse esitamist võiks isikul olla ettekujutus, kuidas asjad käivad.

P.S. hea ja kasulik lugemismaterjal http://www.consumer.ee/?id=1148

0
0

Minuga võtsid täna ühendust üks kohalik ja kaks üleriigilist meediakanalit. Nii et asi läheb laiema tähelepanu alla :) Meie peamine eesmärk on, et oma esimeste eurode eest saaksime pileti osta juba airBalticu teenindatavale Kuressaare-Tallinn liinile. Kolmnurk Riia-Kuressaare-Tallinn oleks ju (eelkõige Ryanair'i) ühenduste suhtes lausa ideaalne!

0
0

... Meie peamine eesmärk on, et oma esimeste eurode eest saaksime pileti osta juba airBalticu teenindatavale Kuressaare-Tallinn liinile. ...

No tule taevas appi, mis eesmärk! Nõuame Eesti riigilt (EA omanik) raha selleks, et saaks selle lätlastele ja ühele aferistile (Flick) anda. Lihtsalt masendav!!!

Kui sa oleks kirjutanud, et peamine eesmärk on sundida EA-d pakkuma kvaliteetset teenust, oleks kahe käega poolt. Hetkel jätad küll kibestunud inimese mulje ja mitte midagi rohkemat...

0
0

Aga kui eestlased ei saa hakkama, tuleb lätlasi toetada. Simple as that! Kaks aastat peaks olema piisav aeg atra seada! Ma oleks vägagi selle poolt, et OV oma kvaliteeti parandaks, aga see on ju lausa süstemaatiline probleem! Hea meelega lendaks nendega ka edaspidi! Saarlastel sai karikas lihtsalt täis, nagu Saarte Hääl kirjutas.

0
0

Küsi parem tartlastelt, mida nad arvavad BT Tartu-Riia liinist, kus tuleb ka vahetevahel bussiga lennata.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased