LENNUreis = LENNU reis

Minu poolest võib selle teema ära kustutada. Lihtsalt ei saa mitte vaiki olla mõningate kodanike LENNUreisi tähtsuse toonitamisel. Ok, on jah vahe, kas lennata 20 h järjest äri- või turistiklassis, kuigi korralike lennufirmade lennukid võimaldavad ka turistiklassis absoluutselt nauditavaid lendusid (näiteks Qatar Airways). Lihtsalt kurb on see, et nii mõnigi kodanik siin foorumis on enda jaoks lennukid ja krediitkaardid tõstnud sellisesse staatusesse, et tal pole aega neid kaugeid sihtpunkte nautidagi. Ma võin eksida aga ma ei ole veel kordagi lugenud mõnda Raul_R-i tähelepanekut oma reisidest, küll aga teavad kõik, mis klassis ta reisib ja millist krediitkaarti omab. Mis veel hullem, see mees ei suuda isegi lennufirmade nimesid korrektselt kirjutada (isegi juhul kui need kattuvad riiginimega). Tundub, et on tekkimas jõmluse esindajate uut tüüpi reisid - LENNU reisid.

1
234

Pole need Rauli jutud ühti nii hullud, seal ikka muid teri ka olemas. Ei maks lasta ennast häirida sellest, et kellelgi on paremad võimalused kui sinul või minul.

0
0

Ma ei ütleks ühtegi sõna, kui Raul_R kirjeldaks ka kohtasid, kus ta käinud on, mitte ei plõksiks niisama. Lihtsalt siis oleks ehk mul ka millegi suunas pürgida... Niisama lennurõõm mind ei motiveeri. Aga eks see ole minu probleem.

0
0

Ja me peame enda kõrval sallima kõiki teisi, ka endast ja tutvusringkonnast erinevaid. Normaalsus ongi üks väga kahtlane keskmine, erinevad ringkonnad peavad normaalseks erinevaid asju. Minu arust on Raul-R tubli, propageerib oma elustiili ja harjutab ka teisi sellega, et jõukus ei ole häbi asi. Tasapisi oleme hakanud pidama meie sekka kuuluvateks nii Farmi Gabrielit kui Liis Lassi. Usu Kurimoor, ka Raul-R kuulub meie sekka.

0
0

Aga mul on Raul-R ist natukene kahju. Sõidab muutkui oma äriklassis edasi tagasi, aga kohapeal pole aega kusagil käia ega muljeid koguda. Ma usun, et tegelikkuses ta ikka teeb midagi muud ka kui ainult sõidab, aga neid reisimuljeid me ei kuule. Ilmselt seda mõtles Kurimoor selle Lennu reisi all, sest paraku jääb tõesti mulje, et kõik piirdubki luksusliku lennuga ja õige jah luksusliku hotelliga ka. Aga meie kadedad, kes me sellistest lendudest unistadagi ei oska, tahaks natuke kuulda ka sellest luksusest ja muljete hulgast, mida Raul kogeb oma lennureiside sihtpunktides. PS. jõukus ei ole muidugi häbiasi, aga katsu sa vaesust varjata:P

0
0

siin ju teemasid küll, kus Raul on kommenteerinud ja talle vastu vaieldud. Nüüd siis oli vaja teha kohe eraldi teema Rauli materdamiseks? Oleks võinud kohe pealkirjaks ka panna, et a la "Raul seebiks". Kas Raul on kunagi ülbitsenud, et krdi tropid kes te turisti klassis lendate või krediitkaarti ei oma? Ei ole, ta on selgitanud nende hüvesid ja võimalusi. Küll aga on materdatud, et tropid on need kes äriklassis lendavad ja krediidikaid omavad. Imelik suhtumine, vist on ikka viinamarjad väga hapud. Ise olen korra äriklassis lennanud, aga see oli mingi apsakas ja mind lihtsalt pandi sinna istuma ja oli ikka mõnus küll. Loomulikult pole suurt vahet kui Euroopa siseselt lennata, aga 11t lennul on ikka suur vahe. Nagu Rauli kirjutistest aru saada võib, siis lendab ta enamus ajast töö asjus ja miks peaks ta aru andma siin, et miks ja kuhu ja milleks. Kurimoori teooria kohaselt oleks väga tore, kui kõik elaksid kuskil Lasnamäe karbis ja sõidaksid 15 a. vanade autodega. Ja hoidku jumal selle eest kui keegi julgeb eramust mõelda või veel hullemgi, iitsatada. Rohkem sallivust, iga üks elab oma võimete piirides ja ei maksa teist maha teha kui ise niikaugele ei küüni. Päikest :)

0
0

Hm, kas mõnel tõusikul hakkas midagi kusagil torkima? Mina siin teemas küll kusagil kadedust ega rikaste troppideks sõimamist pole näinud. Mina küll kusagilt pole välja lugenud, et Kurimoori arvates peaks mingi vana loksuga ringi sõitma ja mida Rauli puhul üldse kadestada on? Seda, et peab ainult ringi kimama ja üldse sihtkohti ei näe ja puhata ei saa? Ja muidugi ei pea aru andma kohtadest kus käiakse, aga loomulikult on sihtkohtadest tähtsam ju see, mis kaardiga lennukipileti ja hotelli eest on makstud ja mis klassis lennati. No ma ajan ka äri kaugete maadega, aga tehnikasajandil saab asjad maili teel korda aetud ja ei pea firma raha edasi tagasi kimamisega tuulde laskma. On muidugi ärisi, kus ilma kohale lendamata hakkama ei saa, aga üldiselt piisab kui vahetevahel isiklikke kontakte värskendada. Aga see on tõepoolest juba RaulR siseasi ja ei puutu meisse. Seega ärgem näeme tonte ja kadedust seal kus seda ei ole. Lihtsalt minu jaoks on lennureis võimalus sihtkohta jõuda, mitte eesmärk omaette ja usun, et nii on ka see enamuse jaoks. Aga kui keegi tahab lennata äriklassis ja kasvõi kogu maa enda ees katta rahaga, miks mitte...majandusel läheks palju halvemini kui ka sellist rahakulutamise viisi ei oleks.

0
0

Ütlen ausalt, et ei saa Kurimoori ega Norsu suhtumisest aru. Õigemini, Kurimoori lähenemine on küll enam-vähem selge, kuid oma klassivaenus võõristav. Kalli Kurimoori ees siinkohal vabandan, et olen ehk veidi vähe kirjeldanud omal nahal reisimisel kogetut detailides -- püüan seda lähiajal vabal hetkel parandada.

Norsu toodud arvamusele, et rumal on firma raha tehnikaajastul reisides tuulde lasta, vaidlen vastu nii enda kui kõrvaltnähtud kogemustega -- see on meeletu vahe, kas suhtled X firmaga pelgalt meili-telefoni-faksi teel ja oled hää kunde või suhtled X firma võtmeisikutega isiklikult ning oled hea kunde. Äriliselt peamine vahe seisneb selles, et kui mingil hetkel tuleb firmal X valida, siis 99% tõenäosusega valitakse see partner, kes ei ole lihtsalt aadress meilboksis, vaid kellega sõbralikes suhetes ollakse. Ja mis kõige tähtsam -- minu äripartnerid on juba ise toredad inimesed ning mul on suur rõõm nendega regulaarselt kokku saada!

Nii hull, et kogu aeg muudkui lendab ringi ja ühtegi kohalikku elu-olu ei näe, see Raul_R-i elu siiski ka õnneks pole ;) Enamasti on ka aega ringi vaadata ja isegi neil kenadel reisidel, kus äripartner on mul lennujaamas vastas ning mu mõne päeva pärast lennujaama tagasi viib. Ka siis on programmis siiski ka kultuurilist ajaviidet. Vaatamisväärsustega on nii nagu on -- näiteks Lõuna-Koreas ja HongKongis olen mina viibinud tänaseks juba mitmeid-mitmeid-mitmeid kordi ning ka ajaliselt vast kokku paar kuud ning enamik üldtunnustatud vaatamisväärsusi said ära vaadatud juba jah, esimesel-teisel korral. Aga seda enam on nüüd minu reisid täis sellise kohaliku eluoluga (tõsi, ärimeeste eluoluga) kokku puutumist, mida enamik tavaturiste ei näe.

Tõsi, on ka olnud juhuseid, kus ma tõesti reisi jooksul linna näinud ei ole. Los Angeles näiteks, milles viibimine piirnes minu jaoks LAX-i lennujaama, ühe Hilton hotelli ja taas LAX-i lennujaama ning sealse Star Alliance loungega. Ahjaa, Hiltoni vastas olnud Macy's kaubamajaga ka (USA-st on kasulik tuua tuntud firmade riideid -- valik on palju-palju suurem, kui Eestis ja hinnad vahel kordades odavamad), sest kaugemale minekuks polnud aega-jaksu (olin Dallasest teel koju ja ühel päeval tulin, et järgmisel taas lennata).

Lendamine on lennureiside puhul oluline osa reisist. Eriti kaugest reisist. See, kuidas lend möödub, määrab suuresti reisija enesetunde järgmiseks päevaks ja vahel ka päevadeks ning mina olen küll arvamusel, et ei ole mõistlik seetõttu vaadata seda tiibadega rauakolakat, mis Su kiirusega ca 900km/h teise maailma otsa viib, pelgalt vahendina liikumiseks punktist A punkti B. Reis algab sellest hetkest, kui olen lennujaama jõudnud ja siin on juba iga etapp tähtis, et tunda KOGU reisist mõnu. Kindlasti on enamike kaugete reiside puhul ka just lendamise osa üsna oluline kogu reisieelarves.

Siinses kenas portaalis on üsna ilusti kirjeldatud tegevusi-võimalusi kaugetes sihtkohtades -- jõudumööda kastun ka oma kogemusi jäädvustada -- aga reisimise kahe teise olulise faktori transport ja ööbimine arutelud kipuvad vahel taanduma ainult hinnale.

Muidugi, ka hind on tähtis. On tähtis ka mulle (ega muidu poleks toonud eraldi välja 5-tärni lennufirma Qatar Airwaysi soodsaid preemiumklasside (business ja first) piletite hindasid võrreldes teiste vedajatega). Kuid minu meelest on hinnast alati palju tähtsam see, MIDA konkreetse rahasumma eest saad. Ka keskmisest veidi kallimalt reisides võid saada enam-vähem sama raha eest teenuseid, mille kvaliteedis on mäekõrgune vahe. Mina soovin kõiges kvaliteeti ja olen arvanud, et ehk on ka siinsest foorumirahvast kellegil kasuks sellealaseid tähelepanekuid lugeda. Meil kõigil on kõik asjad kunagi esimest korda ja nii ka luksuslikumad reisid -- hea, kui saab siis juba esimesest korrast maksimumi võtta. Minul alguses kahjuks seda võimalust ei olnud.

See stiil, mida austatud Kurimoor üritab propageerida, et igal juhul tuleks katsuda vaene ja viletsake välja näha, on minu arvates stiil, mis meid kedagi haljale oksale ei aita ja pigem stressi tekitab. Ka raha ei teenita mitte igal juhul igaks juhuks kogumise eesmärgil, vaid eeskätt selleks et hästi elada. Koos oma perega hästi elada. Ja häbeneda ei ole siin kellegil mitte midagi. Jah ma tean, et näiteks Skandinaavias on nende purusotsialistliku ühiskonnakorralduse tõttu just teistpidi kombeks ning tähtis on töötegija arvelt poputada laisku ja lohakaid (makstes näiteks töötutele abirahasid, mis ei sunni neid kuidagi tööd otsima) ja seejuures olla kindlasti VÕRDNE. Aga meie ei ela õnneks Skandinaavias ja samuti ei liigu siinapoole. Eesti Vabariigi jaoks sai õnneks igasugune võrduse tagaajamine juba üle 15 aasta tagasi (loodetavasti) jäädavalt otsa. Ja ongi hästi, sest ainult tänu sellele saame ka meie elada ja reisida ning elust täiel rinnal rõõmu tunda ning ei pea selleks sugugi "Vana Euroopa" mõnede riikide kahtlasevõitu eeskujul pensionipõlve ootama.

Üheski reisistiilis (kui sellega otseslet ei kahjustata teiste inimeste huve), ei ole midagi ei laiduväärset ega häbenemisväärset! Need, kes reisivad "häälega", kirjutavad oma kogemustest, et teistel oleks ehk midagi huvitavat-kasulikku kõrva taha panna. Bussireisijad jagavad infot selle kohta, kuidas üks või teine firma reise korraldab jne.jne. Kõik on asjalik ja asine info konkreetsete reisistiilide kohta. Lennureisid jagunevad erinevateks oma maksumuse osas ning lisaks viimase hetke säästureisidele on ka palju neid, kes reisivad teisiti. Ja ei tee kindlasti mitte seejuures valesti. Ja ka siin on palju sellist, mida kasulik teada, et lennufirmale loovutatud x rahaühiku eest maksimaalselt teenust vastu saada. Ja inimest, kes täiesti tõemeeli arvab, et lennuki ninaotsas olevas salongiosas reisimine (business/first) ei ole parem ning ihaldusväärsem kui säästuklass,is ei usu mina küll, et täiemõistuseliste hulgas leiab.

0
0

saan raul.r-ist suurepäraselt aru, aga enamikele on seda ideoloogiat sama mõttetu seletada nagu delfi naistekas, miks on mõistlik osta üks kvaliteetne ja kallim käekott selle asemel, et iga hooaja algul tekitada omale odav ning maotu moeime. parem maksta veidi rohkem ja saada selle eest ka kaliteeti ning naudingut kui hoida igat senti kokku, eriti kui rauli jutust järeldan, et suur osa tema elust möödub lennukis. eestis on see kadedus ikka lõputu.

0
0

näedsa, teemast on ju kasu olnud, Raul enam ei kirjeldanud oma kaartide piiramatuid võimalusi, vaid selgus, et ikka vaatab vahel ringi ka. Mis puutub RaulR ärifilosoofiat, siis see on tõepoolest tema enda asi. Eks see naiste pakkumine, saunad jne. on ju ka ärifilosoofia ja tihti tulemuslik. Loomulikult kohtutakse äripartneritega, aga see ei tähenda, et iga kord pead neid uuesti moosimas käima. Mina isiklikult eelistan neid firmasi ja kontakte, kus leping ja kokkulepe on midagi püsivat, mitte ei pea seda iga kuu klaasi taga kinnitamas käima. Ja firmadest, kus vaadatakse ainult, mis kaardiga sa ikka maksad ja kas ikka ööbid 5 tärni hotellis, pole õnneks kokku puutunud. Ma ei tea kui rikas RaulR on, aga need tõeliselt rikkad Eesti ärimehed, keda mul on au tunda, pole küll enamuses sellise tõusikliku suhtumisega. Pole veel kordagi jutuks tulnud, mis värvi kaarti nad kasutavad ja pole kuulnud lugulaule nende unelmate lendudest äriklassis. Mis puutub Viki juttu, et ideoloogiat on mõttetu selgitada, siis ikka on mõtet. Ma saan suurepäraselt sellest ideoloogiast aru, paraku RaulR on selle ideoloogia suht äärmuslik näide. Ma usun, et peale seda, kui RaulR ist nüüd natuke liigset õhku on välja läinud, kuuleme talt tulevikus natuke tasakaalustatumat juttu. Ja mis krdi kadedusest Viki sonib. Kas on mida kadestada? Eestlasele on aastasadu olnud omane tulevikku vaadata ja mitte põhjuseta laristada, hinna ja kvaliteedi suhe on talle alati tähtis olnud. Loomulikult tarbib iaüks vastavalt oma võimalustele, kuid miskipärast on tihti need kõige suuremad laristajad just riigifirmade ja asutuste tippjuhid. Ega jah, ega riigi ja maksumaksja raha pea lugema. KUI RaulR firmal läheb nii hästi ja antud töötaja on nii palju väärt, siis miks mitte...kui RaulR on ise firma omanik, siis on ta laiamine muidugi rohkem põhjendatud, ise teenib, ise teab kuidas kulutab. Õnneks ei ela me jah sotsialistlikus ühiskonnas, aga võiks lugeda vahel Delfi kommentaare teatud majanduslikele artiklitele ja näete, et "vereimejatest kapitalistide" hea põli torgib ikka paljudele tagumikku. Aga see suhtumine, et kõik peab olema 5 tärni ja äriklass ja Hummer tagumiku all jne, see ei ole küll Euroopa suhtumine, vaid puht arengumaalik lähenemine. Minule näiteks piisab täielikult teadmisest, et tahan, sõidan äriklassis, tahan peatun 5 tärni hotellis, aga kui hotell ainult magamiseks, võin messil käies ka rahulikult Etap hotellis elada koos teiste samasugustega. Pigem ostaks jah raha eest vaba aega, aga seda paraku raha eest ei müüda nagu ka tervist. Seega kui nüüd tulevikus kuuleme peale kaardi värvide ka muid värvikaid muljeid RaulRi reisidest, siis pigistame selle väikese tärninõrkuse peale silma kinni:P

0
0

Norsu, Sa ei saa mu jutust päris hästi aru. Kurimoor vast samuti.

Minu eesmärk on olnud kirjeldada Platinum ja Gold kaartide eeliseid ja võimalusi. Nii neid, mis pangavoldikus kirjas, kui ka neid, mis seal puuduvad, kuid mis tegelikkuses kaasnevad. Ja seda, vastavat kaarti ka ära märkides, olen ka teinud. See, et mõni inimene arvab, et need on tõsuiklikud või üldse kasutud, näitab pelgalt mõttevaesust -- koos kaardi värviga muutuvad ka saadavad hüved ning kindlasti on see info ehk nii mõnelegi abiks otsutamisele (ühes teises teemas just küsiti, kas Visa Electron või Visa Gold -- hea, kui inimesel on võimalik ka reaalsetest vahedest lugeda, mitte pelgalt pangatelleri või kliendihaldurit kuulata). Ei salga, kirjutan kõike seda oma kogemustest.

Lendamisega sama lugu. Varem oli siin isegi teema, kus räägiti äriklassi eelistest. Ka siin kirjeldan erinevate teenusklasside eeliseid nii säästuklassi ees kui ka omavahel võrreldes. Ja lisaks olen kirjeldanud, miks on kasulik omada lennufirma boonusprogrammis kõrget staatust ning kudias kuuluda pardapersonalile antavas reisijatemanifestis alajaotuse "Important Passengers" hulka ning mida see omakorda annab. Need asjad aitavad lennureisi teha mugavamaks ja võtta selles osas (siis lendamise etapist reisil) maksimumi.

See et Sinule või Kurimoorile see ei meeldi, ei muuda teemade püstituse olemust. Kui Platinum või Gold kaarti ei pakuta, ei muuda see kaardi enda hüvesid karvavõrdki väiksemaks. Et First või Business klassi lennupilet hetkel konkreetsele inimesele ehk kättesaamatu, ei tähenda, et nii on ka teistele ja veel vähem seda, et selle teenuse kasutajad ei peaks sellest rääkima. See, mida teevad teised, on nende asi. Samamoodi ei tasuks võtta mantrana Skandinaavia (a la Kurimoor) või Euroopalikku (nagu kirjutasid) suhtumist. Suhtumised on erinevates kohtades ja erinevatel inimestel erinevad. Meie oleme Eestis siin ja praegu ja suhtumine nii, nagu meile sobib. Olles kuskil külas, arvestame loomulikult sealseid tavasid. Aga Eesti senine suhteliselt isetegemise-poliitika ongi olnud see, mis meid on 15 aasta jooksul muutnud suhteliselt rikkaks (võrreldes teisi endiseid sotsialismimaid). Skandinaavlaste jutt sellest, kuidas ikka peaks olema võrdne ja sotsiaalne ja et Eesti firmad on pahad, et teevad teisiti, on lihtsalt esmalt suur kadedus ja kibestumus sellest, et mitmetes valdkondades on tänaseks eestlased palju suuremad tegijad, kui varasemad "suured ja rikkad naabrid". Siin ei peaks meie aga karvavõrdki häbenema, vaid selle üle uhkust tundma! Sest meie valitud tee sobib vast meile kõige paremini. Püüd propageerida seda, et ilusast ja toredast asjast (aga ka paljumaksvast asjast) ei ole ikka ilus rääkida ja rääkija on paha-paha, toob silme ette vana jutu, mille lõpp-puänt oli rebase tõdemuses, et need kõrgel olevad viinamarjad on kohe täiesti kindlasti kuradima hapud. Tänapäeva (ja loodetavasti ka tuleviku-) Eestis ajab see aga üha enam inimesi õnneks lihtsalt naerma.

Asja selguse huvides (et Sa ei arvaks, et ma Sinu või Kurimoori maksukroone raiskan), olgu küll öeldud, et mina olen iseenda tööandjaks. Ja olen asjad oma firmas sättinud nii, et komandeeringute kulu on kuni 5% kasumist (kuigi see % võiks ka rahulikult väiksem olla, aga nii on kirja pandud). Sama teenustestandard reisimistel kehtib meie firmas lisaks mulle veel firmas teisel positsioonil olevale inimesele, kes tõsi, oma tööspetsiifika tõttu reisib minust vähem. Rahalisest poolest toob kogu see reisimine aga sisse kordades rohkem, kui kulutab. Aga eks kõik sõltub valdkonnast ja spetsiifikast.

0
0

Rikas, kes varjab oma rikkust teeb seda ühel kahest põhjusel: 1.Rikkus on taunimisväärsel moel saadud (varastatud vmt.) 2.Haige ühiskonna survel (a la Skandinaaviamaad), kus sunnitakse ütlema, et vaene töötu on ikka samahea inimene kui pankurihärra.

Eesti ühiskond on õnneks selles osas terve.

0
0

Kas ikka on? Meil on pigem kõikjal näha neid võltsrikkaid, kes sõidavad ringi Lexusega, aga kodus süüakse makarone:P Ja "kapitalistlike vereimejate" ja muidusööjatesse suhtumine on tegelikult kurb. Mine loe natuke Postimehe või Delfi kommentaare ja näed kuidas neisse suhtutakse. Kurvaks teeb sellise suhtumise see, et tegelikult Eesti vajab ausaid ja ettevõtlikke ärimehi, aga paraku on teles ja mujal laiutavad oma vara kokkuvarastanud ja ärastanud sulid, ärimehe maine mutta vajutanud. RaulR, nõus, et teatud ärivaldkond lausa nõuab kohvriga kohalkäimist ja on päris rentaabel.

0
0

Kuulge, lõpetage see Skandinaaviamaade sõimamine. Vaat' see tundub mulle küll juba tõusiklusena, kui vaevalt 15 aastase iseseisva poliitika- ja ärikogemusega riigi ootamatult "tegijate" hulka sattunud kodanikud tulevad õpetama riike, mis kuuluvad aastakümneid (isegi -sadu) maailma konkurentsivõimelisemate majanduste sekka, mis on rikkaimate riikide seas maailmas, mis on loonud oma kodanikke väärtustava ühiskonna ning on poliitilise stabiilsuse musternäited. Me võime kiidelda oma paariaastase majanduseduga, mille kohta ka keegi ei oska päris täpselt öelda, kust see on tulnud. Sotsiaalsüsteemiga võime uhkeldada ehk Aafrika riikide ees, poliitikaga - raske öelda. See on puberteediealise nolgi kiitlemine, kes pole veel korralikult ninali käinud ja seetõttu arvab, et on maailma kuningas, täiskasvanud (edukad heaoluriigid) on lollid ja taevakehad (ühiskonna- ja majandusseadused) seavad end tema järgi.

0
0

Ainus märkus Raul-R-le - väga kehv inimestetundja oled.

0
0

Heheee, kule Kurimoor, mis ütleja sina nüüd, siis oled? Igaüks kirjutab foorumis sellest, millest ta nagu tahab. Ja selleks, et kritiseerida ühte või teist teemat/kohta jne ei pea ise hakkama enda õigustamiseks oma memuaare kirjutama. Mulle ei meeldi paljud ajakirjanikud ntx, ja mis sa tahad nüüd väita, et enne ei või nende soperdisi kritiseerida, kuni pole ise miskit valmis soperdanud? Juba mitmendat korda väidan, et mida rohkem tuleb negatiivset informatsiooni, seda rohkem roosade prillidega tegelasi maa peale tuuakse. Kunagi oli vist mingi ütlus stiilis, ilma negatiivsuseta poleks positiivsust (või midagi selles stiilis). Soovitan soojalt lihtsalt neid kirjutisi mitte läbilugeda, millel tuttavanimega autor on.

0
0
1
234
Lennupakkumised
Reisikaaslased