Liiklusmärgid/korraldus Ameerikas

Tere!

Sügisel mineks L.A-L.V reisile. Plaan rentida auto. Kas keegi oskab anda infot sealsete liikluskorralduste/märkide kohta, mis meile võõrad. Äkki mõni otselink märkidele?

Ette tänades

Kristelle

1
2

Hei, erilisi märke ei pannud tähele. Sõidad nagu meil. Jälgid foori ja kiirust:) Küll aga on seal reguleerimata ristmikul ületamiseesõigus sellel kes sinna esimesena jõuab:) ÜS ristmik ületatakse sinna saabumise järjekorras. Mis kusjuures sujus väga ideaalselt. SF oli seda eriti naljakas jälgida kui oled mäkketõusul ja üle auto nina ei näe kuidagi kes ja kas veel ristmikul on:D Toll-roadid on ka sellised asjad mida pead jälgima. Kui sealt läbi sõidad siis pead tasuma mõne päeva jooksul http://www.thetollroads.com tee läbimise maksu. Meil kohapeal kahjuks ei õnnestunud seda 3+ dollarit tasuda ning koju saabus 130 dollarine trahv:) Õnneks olukorda selgitades saime selle siiski 3+-le alandada. GPSina kasutasime meie HERE appi telefonis. Töötas igalpool ideaalselt. Kuna seal läheb ka varakult sel ajal pimedaks siis jälgige neid ensetapjatest kitsi. Nad töllerdavad koguaeg teepeal ning 70 miili tunnis tundus kohutavalt ohtlik kiirus:S Nägime näiteks 50 miili jooksul lausa seitset kitsekampa:S

Vahvat reisi:) Seal pole midgai keerulist ega ületamatut!

Ahjaa...ameeriklastel ei ole väga suurt kommet sind vahele lasta. Paned suuna sisse ja keegi ei taha sind enda ette lubada. Üldiselt soovitan vältida niipalju kui võimalik uusi kiirteid. Nendel ei näe mitte midagi. Meie kasutasime liikumiseks vanu maanteid ja oli väga palju vaadata ja kohti kus peatuseid teha:)

1
0

USA märke võib näha siin: https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_the_United_States, void enne minekut kiirpilgu peale visata, et kas miskit võiks tunduda arusaamatu.

Minule oli kah esmalt kõige harjumatumad võrdkülgsed ristmikud, kus kõigis suundades STOP märk. Reegel on seal selline, et kõigist suundadest tulijad peavad seal peatuma ning esimesena ristmikule jõudja saab hakata sealt esimesena ka üle sõitma.

Muus osas mindagi erilist meelde ei jäänud, kui siiski peaks küsimusi tekkima, siis võib lugeda ka siinset põhjalikku artiklit koos trobikonna kasulike nõuannetega, nt koolibusside osas: https://www.justlanded.com/english/United-States/Articles/Travel-Leisure/General-Road-Rules

1
0

Mind ajas muigama see märk: http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800x450/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/os/autos/photos/20120725_speeding-aircraft_612mz.jpg

Pärast otsisin netist üles, et kas tõesti tehakse nii ja selgus, et eriti mitte, sest see olevat - "üllatus-üllatus" - liiga kalliks lahenduseks osutunud.

Seega sellist olukorda ilmselt ei teki: http://i.imgur.com/il2q8.jpg :)

Aga võibolla mõni tripikas teab selle märgi ajalugu paremini.

1
0

Kui ei ole eraldi keelavat märki, tohib USA-s foori punase tule alt paremale keerata. Kui on linnas vaja vähegi pikem lõik sõita (4-5 km) ja võimalik otsetee asemel kiirteed kasutada, siis soovitan soojalt, väldid mitukümmet foori ning võidad kõvasti aega.

2
0

Valgusfooriga ristmikul võib punase tule põledes paremale pöörata, see on reegel. Juhul kui parempööre punasega on keelatud, on vastav silt väljas. Stop-märkidest "give way all way" juba räägiti - kõik peatuvad ja esimesena sõidab esimesena saabunu. Tore liiklusmärk on ka "läheduses on vangla. ärge hääletajaid peale võtke" jm taolised. Muud liiklusmärgid on samad ülemaailmselt.

2
0

Enim meeldib mulle see. https://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane

Kuna valdav enamus ameeriklasi sõidab autos üksi on HOV rajad suurepärane võimalus vältida troppe ja ummikuid. Jälgida tuleb aga tähistusi ja teavitusi sest tipptunniväliselt on osad lõigud tavaliiklusele siiski keelatud.

Piiratud kiirusega teetöödetsoonis kiiruse ületamise korral korrutatakse trahvisumma kahe või kolmega. Ka sealsel politseil on sellistes kohtades komme põõsastes luurata.

1
0

johhaidii - le

Palun seleta mulle see märk lahti, jääb kuidagi arusaamatuks :P

Ette tänades Kristelle

0
0

Carpool line (enamasti vasakpoolseim sõidurada) on ainult sõidukitele, milles on 2 või enam reisijat. Kui oled üksi autos, aga sõidad carpool rajal, võid saada suure trahvi.

1
0

Kristelle, aga palun: "A high-occupancy vehicle lane is a restricted traffic lane reserved for the exclusive use of vehicles with a driver and one or more passengers."

LAs pole ma käinud, LVs ja selle ümber see-eest palju kordi. Liiklus on lihtne ja loogiline, parkida saad igale poole, ära üldse muretse!

1
0

Täiendasin eelmist kommentaari vahepeal teetööde osaga.

Artiklis olev märk on küll Norrast pärit, kuid Põhja-Ameerikas on ka umbes sama kujundusega.

Tähendab see seda, et kui su autos istub kaks või rohkem inimest võid sõita vastavalt märgistatud vasakpoolseimal sõidurajal mis tavaliselt reserveeritud operatiivsõidukitele. Jälgima pead liikluskorraldusjuhiseid. Luba sõita võib olla kellaajaliselt piiratud (ainult tipptunnid). See ei kehti valimatult igal pool vaid ainult vastavalt tähistatud alal.

Samuti on maanteedel keelatud ilma põhjuseta teepeenral peatumine (nägid näiteks midagi huvitavat ja tahad pildistada). Peatuda võib selleks ette nähtud kohtades. Igale poole politsei muidugi ei jõua, kuid mina olen saanud kaks korda auto taga peatunud šerifilt hoiatuse.

Paljud eeskirjad on ka osariigiti erinevad, kuid üldjuhul siiski olulistes osades kattuvad.

1
0

Eelpool mainitud ristmiku e. "four-way stop" kohta veel selgituseks, et sõidukid hakkavad ristmikku ületama saabumise järjekorras. Seega ristmikule jõudes pead tegema väikese mälutreeningu ja jätma meelde kes saabus enne sind ja kes sinu järel.

1
0

Igaks juhuks mainin ära, et avatud alkoholitaarat ei tohi enamikes osariikides sõiduki salongis olla. Ka tagaistuja käes mitte.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_open_container_laws

1
0

HOV-iga seoses tekkis küsimus. Vaatasin suvalist kiirteed Seattle'i juures, millel on HOV-i rada ülejäänud liiklusest kogu aeg pidevjoonega eraldatud. Kas sinna rajale minekuks ja tulekuks võib pidevjoont ületada? Vaatasin satelliidilt läbi päris pika jupi, aga selle jooksul oli vaid mõni üksik eraldi peale-, mahasõit HOV-ile. Isegi suurte ja oluliste ristmike juures polnud pidevjoones mingit vahet.

2
0

You must enter and leave HOV lanes only when the line between lanes is a broken line. The solid line confines you to the lane otherwise.

There are exemptions for making turns to the right for non-HOV vehicles when the HOV lane is not part of a freeway. You may turn right into the HOV lane from a business premise or an intersection to access the highway containing the HOV lane. You may also occupy the HOV lane in order to turn right at the first intersection where the turn is permitted.

1
0

johhaidi: !Eelpool mainitud ristmiku e. “four-way stop” kohta veel selgituseks, et sõidukid hakkavad ristmikku ületama saabumise järjekorras. Seega ristmikule jõudes pead tegema väikese mälutreeningu ja jätma meelde kes saabus enne sind ja kes sinu järel." vöiks enne eelmised postid ka läbi lugeda, juba teine inimene kirjutas sellest ja bldooza ka otsa.

1
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased