Mai lõpus Como järve ääres

Oleme minemas autoga mai lõpus nädalaks Como järve äärde. Üüritud korter Menaggios. Kas kellelgi oleks vihjeid anda, kus käia, mida vaadata seal piirkonnas...?

Olime eelmine suvi nädala Como ääres (Domaso nimelises kohakeses), sõitsime päris palju ringi. Lähedal on Lugano, Maggiore järv, Milaano. Järves on vesi suhteliselt jahe (kujutan ette, et eriti mais), seetõttu hea, kui elamise juures on ka bassein. Kui midagi täpsemat veel, siis võin ka meili teel vastata (leenu505 ät hot.ee).

Como järve ääres on mitmeid suursuguseid villasid, kuulsaim neist Tremezzos asuv Carlotta. Kindlasti peaks külastama Bellagio linnakest, seal asub ka Melzi villa. Ilus linnake on ka Cernobbio. Käisin 2006, reisist on pilte ka. Lugano ja Maggiore järve ääres samuti kenad kohad Lugano, Paradiso, Ascona. On mitmeid huvitavaid teemaparke - Swissminiatur, San Grato botaanikaaed, Brissago saarel asuv villa koos botaanikaaiaga. Kaugel pole ka Bellinzona oma kolme kindlusega. Võib ronida näiteks Monte Generoso tippu, kust avaneb ilus vaade. Sinna saab muidu ka rongiga sõita.

Ostsime praami päevapileti (15.-) ja käisime piirkonna linnad läbi - Varenna, Bellagio, Menaggio, Tremezzo. Väga meeldis Varennas asuv Castillo de Vezio - väga ilusad vaated mäe otsast üle järve. Samuti oli vahva istuda õhtupimeduses Varenna vanalinna kohvikus ja nautida vaateid tuledesäras linnadest vastaskaldal. Bellagio ja villa Carlotta ei jätnud erilist muljet - Bellagio oli massturismist ära rikutud ning villa Carlotta oli nagu meie Kadrioru kunstimuuseum. Võibolla oli asi ka kehvas ilmas.

Käisime sel suvel, ööbisime Menaggios. Järve keskosa suurim linna, kus suur toidupood ja ka väiksemad juustu- ja lihapood. Meile jättis sügava mulje Lenno linn Menaggioga samal kaldal, läksime sinna selle rongiga, mis linnade vahel sõidab. Villa Carlotta oli ok, aga aed on pigem liigirohke botaanikaaed, ahhetama pani pigem Varennas asuv Villa Monastero. Kindlasti kaaluks paadirenti järvel, sel korral ei mahtunud plaanidesse, aga järgmine kord võtame kindlasti.

Villa Carlotta ei jätnud muljet ja selle aed "pigem liigirohke botaanikaaed"? Päris hästi viskate kildu siin. Need lähevad juba samasse kategooriasse kommenataaridega, kuidas Colosseum vajab tõsist renoveerimist, et selle vaatamise eest üldse piletiraha küsida :) Villa Carlotta aed on ainulaadne ja kui ma saaksin Como ääres käia ainult ühes kohas, siis valiksin selle aia aprilli teises pooles või mai alguses, kui asalead õitsevad. Itaalia villade aedadest pakub sarnast elamust ehk ainult Isola Madre Borromeo villa park.

Lihtinimese kombel väljendatud, aga selline oli minu jaoks kokkuvõtlik mulje, ma ei saa aru, mis siin nii hullu killuviskamist on. Seda, mida otsima läksin (arhitektuur, sambad, skulptuurid ja järve-äärus), selle leidsin Monasterost. Carlotta väärib kindlasti külastamist, teist korda ma ise sinna ei läheks. Kindlasti asjatundmatu, aga minu arvamus lihtsalt.