Mitterahakotisôbralik Horvaatia

Otsustasime mehega suure hurraaga Horvaatiasse pulmareisile minna. Ajendiks sai ka minu 4 a tagune kogemus, kui sealkandis soodsalt puhata sai. Aastal 2009 aga oled silmitsi kümnekordseks paisunud hindadega:( 3* hotelli hinnad algavad kuurortides 120 eurist ja 4* eest pead maksma juba astronoomilisi summasid. Dubrovnikus nt. 250 euri öö. Loomulikult saab alati ka campida ja kuskil sovetilôhnalises korteris 50 euri eest oma öö ära magada, kui vaevalt et keegi sellist puhkust naudib. Mistôttu minu soovitus on parem Itaaliasse minna. Odavam ja parema teeninduskultuuriga on see riik nagunii. Teeksin seda isegi, kui lennupiletid juba bookitud poleks.

Ja mis sellest, et lennupilet Horvaatiasse buugitud? Sa vöid ju sealt edasi Itaaliasse minna ja mönes 3* vöi 4* hotellis ööbida, peale seda vöid hinnavördlusi teha.

Tõesti väga asjalik teema. Tänan teemaalgatajatat ja võtan teadmiseks, et Horvaatia mõttetu maa.

Nali naljaks - tegelikult pean vastu vaidlema, Horvaatia on ideaalne koht puhkuseks. 4 aastaga on loomulikult aeg edasi läinud ning loomulikult hinnad tõusnud. Horvaatia muuseas ka EL kandidaatriik. Kui tahad odavamalt mine paarsada km Dubrovnikust edasi Albaaniasse. Kusagil tsiviliseeritud maailmas ei leia sa kuurortpiirkonnas üle mõistuse odavaid hotelle. Millega sind kodumajutus välja vihastas, et neid suurtes villades uusi või renoveeritud kortereid "sovjetilõhnalisteks" sõimad raske öelda. Äkki seletad ise lähemalt? 50 euro eest saad uues majas merevaatega väga korraliku öömaja Dubrovnikus või selle lähedal. Ja jutt, et sellises korteris või kämpingus vaevalt, et keegi puhkust naudib - vaata selle foorumi teemasid, tundub, et päris paljud ikka naudivad, lähevad lausa pere ja sõpradega ja pärast kiidavad siin, kui kena reis oli. Ka ma ise olen rohkem, kui üks suvi "sovjetilõhnalises" korteris puhanud ja 3 nädala pärast jälle minek, olen vbl imelik, aga täitsa ootan juba. Ei vaidle vastu - ka Itaalia väga kena maa, kus puhata, samas Itaalias käiakse ennekõike kunsti, arhitektuuri jmt inimese loodud kultuuri vaatamas (Rooma, Firenze, Veneetsia jne), Horvaatias ennekõike loodust. Ja nii palju, kui mina olen Itaalias käinud, on seal ikka hinnaklassi võrra kallim, nii ööbimine, toit, kui meelelahutus. Ja jutt justkui Horvaatias poleks teeninduskultuuri ka üsna alusetu. Väga euroopalik maa ja väga normaalsed inimesed. Annavad silmad ette paljudele (enamikele?) koos Eestiga ja pärast meid EL'iga liitunud riikidele.

Minu meelest pole Horvaatia mingi ulme kallis koht. Ise käisin eelmise aasta suvel tipphooajal (juuni-juuli) Eestist renditud kahe väikebussiga. Ööbisime üsna Bosnia piiri lähedal väikeses mereäärses külas sellises villa tüüpi majas, mis koosnes 2-toalistest korteritest, hind oli üsna mõistlik (umbes 230 kr öö eest ühe inimese kohta). Kuna meid oli päris palju (16 inimest), siis võtsime terve maja. Maja asus üsna mere ääres vaikses kohas, kus mingeid baare ja klubisid polnud, aga see-eest tegime ise peo. Maja perenaine oli väga tore ja sõbralik ning valmistas meile mitmekäigulise väga maitsva õhtusöögi. Mõned päevad vedelesime niisama rannas, ülejäänud aja sõitsime ringi. Dubrovnik on ilus, aga ülerahvastatud. Dubrovnikust võtsime ka laevareisi väikesaartele. Väga lahe oli. Lisaks käisime ka Montenegros Kotori linnas. Kes ka Horvaatias autoga reisib, soovitaks käia kindlasti ka põhja pool Plitvica rahvuspargis, mis on superilus koht, kuigi suvel ülerahvastatud. Muidu rannad on ilusad, vesi väga soe ja puhas. Ainuke miinus on see, et enamasti on rannad kiviklibused ja paljudes kohtades on meresiilid (enamasti küll sügavamas vees ja kivide küljes). Liiklus mägedes on tihe ja kohati näeb ka hulljulgeid kihutajaid, võõraste numbritega autodesse suhtutakse siiski mõistlikult ega signaaliatata eriti, kui liiga aeglaselt sõidad. Vaated mägiteedel sõites on superilusad, all kuristik ja helesinirohelised lahesopid. Jäin reisiga väga rahule ja soovitan kõigile. Olen ka Itaalias käinud Veneetsias ja tipphooajal. Hinnad seal on mõnevõrra kallimad kui Horvaatias, aga hullu pole midagi.

Käisin Horvaatias eelmise aasta septembris. Rentisin auto, sõitsin ringi. Majanduslik seis polnud tookord eriti kiita, aga ausalt öeldes ei mäleta küll, et reis oleks rahakotile liiga teinud. Eriline kooner ma ka ei olnud. Korralikud öömajad olid nt peamiselt 20 euri tuba, mis Euroopas on mu meelest täitsa odav hind, kahekesi olles oleks ka see summa pooleks läinud.

Horvaatia rand on enamasti lahedam kui Itaalia oma, seega miks mitte seal siis ka samapalju või rohkem küsida? Köök tõepoolest räägib Itaalia kasuks. Dubrovnik on ikoonide staatuses võrreldav Veneteesiaga. Seal 120 euriga hooajal 3-tärni hotell leida oleks väga hästi saadud.

Kui nüüd viitsida ikoon-linnadest natukenegi eemale minna, siis leiab Horvaatias väga laias valikus toredaid ööbimispaiku. Ma olen seal nüüd 4 suve järjest käinud, kokku vist 6 korda. See suvi läksin lihtsalt ühel ilusal esmaspäeval Baskasse (üks vanimaid kuurorte neil üldse - üle 100 aasta korraldatud turismi) Krki saarel ning 20 minutiga leidsin promenaadil (1 minut rannast) neljaliikmelisele perele 50 euri päev öömaja. Väiksem katusekorter kõigi mugavustega, isegi vann oli. nn sovjetihõngulist öömaja oleks saanud 30 euri eest.

Hindade koha pealt jah- peremajutus jms on odav, aga hotellid kallid. Pigem sellepärast, et hotelle pole nii palju kui nõudlus on.
Vaat mulle jälle rannad Horvaatias mingit muljet ei jätnud, Itaalias on ikka kordades ilusamaid randu. Seega kui läheks tagasi Horvaatiasse, siis mitte rannapuhkuse vaid looduse pärast. Loodus on tõesti vaatamist väärt. Teeninduskultuuriga on ka sealmail kehvasti, üliaeglane ja ebaviisakas, aga võib-olla lihtsalt mul ei vedanud, et selliste teenindajate peale sattusin.

IIRC käisid Rooma keisrid Horvaatia randades puhkamas. Seega on neil turismikogemust mitte 100, vaid vähemalt 2000 aastat :)

Seda unustasin veel lisada, et nagu Kats õieti ütleb - hotellide hinnad on mahlasemad, kuna hotelle on pigem vähem. Ja selle eest suur tänu Horvaatia riigi-isadele. Kui nad seal vabad käed annaksid, oleks varsti nende rand samasugune nagu Hispaania päikeserannik või Punase mere äärne - kuurort kuurortis kinni. Niikaua kui 90% pakutavast on kodumajutus või väiksemad apartment-hotellid säilib Horvaatia rand enam-vähem sellisena nagu ta praegu miljonitele meeldib.

Head ja odavad tärnidega hotellid on Aasias, parim rukkileib Eestis ning Horvaatiasse minnakse nautima kodumajutust ilusas rannas :-)