Mõned tähelepanekud Sharmi ja Egiptusesse reisijatele.

Reisisime kahe perega, elik naised koos lastega. Mehed pidid kahjuks koju jääma. Siin meie tähelepankud, mida võiks teada enne reisi :)

1. Olukord riigis ja turismipiirkondades on väga rahulik ja mõnus. Vene turiste on vähe, tänu olukorrale riigis.
  2. Lennujaamast soovitame osta Vodafone internetikaardi. Meie ostsime 3,5GB netikaardi, mis maksis 10 USD. Iga päev kasutasime sotsiaalmeediakanaleid, lugesime uudiseid ja vaatasime ka läbi Starman'i appi veidi telekat - mahtu jäi ülegi. Hotellis ühendus maksta 30 minutit - 5 USD. Sim-kaardi saime vahetatud sellise terava esemega, nagu kõrvarõngad :)
  3. Kui oled kohvijooja, siis kohalik kohv ei ole suurem asi. Seetõttu ostsime meie kaasa 3:1-s kohvipakid. Hotellides on üldiselt olemas igas toas veekeetja.
  4. Lastega peredele soovitame valida hotellid, millel on oma nn atraktsioonipark - elik midagi mis lapsed tegevuses hoiaks.
  5. Kuigi enamik postitusi soovitab võtta kaasa kohalikku raha, siis meie kogesime, et USD-i vastu ei saa mitte miski. Eriti kui plaanite võtta ekskursioone. Ka kohalikud armastavad hindu öelda USD-s mille kurss on üsna ujuv. Egiptlased on rahvas, kes oma kohalikku raha väga ei austa, ehkki ka selles saab kaubelda.
  6. Meie võtsime ekskursioone üsna julgelt. Ehkki seletustes on klausel: ekskursioon on kõrgendatud riskifaktoriga, siis meie käisime safaril jeepidega kus käisime beduiinidel külas, turnisime kanjonis, sõitsime kaameliga ja snorgeldasime Blue Hole's. Meil oli kaasas üks ema kahe lapsega, kellest üks oli 4 aastane ja ta tegi kõik kaasa, lisaks oli meil seltskonnas kaks rasedat, kellest küll ühte ei tahtnud bedud kaameli selga lubada, sest kõht oli liiga ilmne (mis siiski päädis kaameli seljas) ja vanemad inimesed - kõik nautisid toredat päeva. Kui oleksime võtnud ekskursiooni kohalikelt, poleks ilmselt meie rasedad kaasa saanud, lapstele oleks pidanud kogu aeg tõlgiks olema jne. Elik oma võib olla kallim, aga on igat USD-d väärt.
  7. Arstiabi. Sharmi esindajal on oma tunnustatud arst alati käepärast, kes meie kindlustusfirmade kindlustusi tunnistab ja kes kõik paberid ise korda ajab. Elik ükskõik mis ka ei juhtuks, alati pöörduge esmalt oma reisikorraldaja poole. Hotellis võidakse teil plaastri eest küsida ka 50€ :)
  8. Ainuke joodav jook on õlu.

Meeldivaid elamusi!

Kõigega mis eelpool kirjas nõus aga soovitan ikkagi arveldada kohalikus rahas (kauplemisel suurem võimalus)ja eurod kaasa ja kohapeal vahetada :)

Fedjaga nõus. Egiptlane armastab väga oma raha. Egiptuses on see ainus maksevahend. Hurghadas ja Sharmis maksab ka muu valuuta sellepärast, et nendes linnades on põhirõhk turistidel. Ja egiptlane on teinud nii palju kui võimalik, et turist ennast nende juures hästi tunneks ja võimalikult palju oma raha neile jätaks.Alati on kõige kasulikum kaubelda kohalikus rahas. Ka kõik ekskursioonid ja muud ajaveetmised saab tasuda kohalikus rahas. Ainult viisa eest tuleb maksta USDides, nii palju kui mina tean. Kohv tuleb tõesti omal kaasa võtta ja ka keedupulk. Mitte igas hotellis ei ole tubades veekeetjat. 2 in 1, 3 in 1,4 in 1 kohvid on poodides müügil ja pole vaja siit kaasa vedada. Kohvijooja peab vajaliku koguse kohvipuru küll kaasa võtma, sest seal müüdav oakohv pole suurem asi, kui teda üldse leida on. Kohalikud mahlad on ka väga head. Guaavi mahl, ananassi-kookose mahl, tänavatel müüakse suhkruroo mahla, bambuse mahla. Väga head, külmad joogid, mida euroopas kuskilt ei saa.

Nestle on tõesti kohapeal esindatud kogu oma tootevalikuga, sh Nescafe igale maitsele. Aga noh, mis taskus see taskus!  Egiptuse veinid on juba päris hea kraam, viimati Eestis käies nt Rimist noppisin midagi (polnud nii hea käe päev vist) mis igatahes juba alla jäi. Hotellibaaride valik ei pruugi olla eriti ulatuslik, aga muidu võib Egiptuses juba veini juua küll. Rusikareegel - mida kallim, seda parem. Ise soovitaks kohalikku Ayam-nimelist (u 90 egp pudel) - Syrah ja ühe kohaliku marja segu, täiesti meeldivalt tummine liharoogade juurde ja natuke on nüanssi ka. Sobib ka eestlasele, kes "haput" veini kardab (kuigi on kuiv ja pole poolmagus).

Chateaux de Granville tegelikult prantsuse viinamarjast on küll parim, aga natuke isegi liiga turvaliselt toodetud - kõrvalmaitseid ei ole, samas ka iseloomu seetõttu peaaegu pole. Muidu aga selline bordoo tüüpi hea kerge juua. Neid kolme nagu soovitakski - Obeliski eksootika mõttes (mujalt te sellist ei leia), Ayamit hea kohaliku toodangu näiteks, ja kui katsetamisest villand saab, siis Granville on lihtsalt turvaline valik.

Oskab ehk keegi kaasa rääkida kas Sharmis müüakse lapsele normaalseid mähkmeid? Usun, et on küll, aga igaks juhuks uurin siiski. Ise käisin umbes 10 a tagasi, ei osanud siis teemale tähelepanu pöörata.

Pampersi mähkmed on näiteks täitsa olemas.

Ise kunagi kasutasime, 10a tagasi :) Molfixi ja BabyJoyd (Jaapani) millele Eestis vastas enam vähem Huggies. Pampers Premium nüüd olevat ka ok, vanasti oli Pampers suhteliselt õudust tekitav kile. Carrefour on suurim esmatarbepood, selline väiksema Rimi mõõtu, neid on Sharmis 2 tk ja taksoga lihtsaim sealt läbi astuda. Ragab ja Metro on sellised Konsumi mõõtu, kui teele ette jäävad siis võib läbi astuda... Metro neis kolmest kalleim.

Aitäh, siis teab, et ei hakka neid kaasa vedama.

Kas safari ja reisid võtsite kohapeal kohalikelt ,mitte reisiesindaja käest?

Helen, ka reisiesindaja võtab need kõik kohalikelt, lihtsalt kärutab sinna 100% juurdehindlust lisaks:) Ainus pluss oleks reisiesindaja endaga ühes autos olemine, saab emakeelse giidi.

Jahh,seda olen kord kogenud (tookord lausa 300%) ja nüüd soovikski teada,et kuidas neid kohalike üles leida keda usaldada ja kellelt neid reise osta?

Helen M, nad leiavad su ise üles hotellis päevitades.Kauple hind enda jaoks sobivaks ja mine.

tänud vastamast!

Ma ka ei muretseks selle pärast, kuidas neid leida, vaid kuidas neist kõigist usaldusväärsemad välja selekteerida:)

Teenusepakkuja on ikka üks ja seesama, vahendajad on lihtsalt erinevad.

Et muret tekitab hoopis see kuidas neist lahti saada?  :) seega vist muretsen liiga palju ja ilmaasjata. Kui kellegil on veel soovitusi siis loen kõik läbi ja võtan kuulda.Tänan!