Moskvas taksoga lennujaamast kesklinna

Palju võiks maksta taksosõit Sheremetjevo lennujaamast - kuhu meie Estonian Air lendab - Moskva kesklinna Rossija hotelli? Kas siis rublades või dollarites/eurodes. Rossija asub otse Punase väljaku ääres. Ja vene keelega ma seal kedagi ära ei peta, nii et nende jaoks olen välismaalane, kui see peaks hinda mõjutama. Ning kuidas ja millist taksot Sheremetjevos tasub võtta, et mitte (liialt) petta saada?

sõida bussiga linna ja sealt näiteks metrooga edasi.moskva taksojuhid on ühed vastikumad liigikaaslaste seas.on seda olnud alati.

http://www.sheremetyevo-airport.ru/?act=part&pid=2 taksode hinda ei tea, kusagilt kuulsin millestki ca 30 USD..aga täpselt ei tea.Igal juhul lepi hind eelnevalt kokku. Ja kui lähete 9. mai paiku, siis võib vist hinnad kolmega korrutada... edu igatahes, Moskva kesklinn on ilus.

kutsigaga esimesse metroopeatusesse ja sealt edasi

Kogemus aastaid tagasi taksosõidult Domodedovo lennujaamast kesklinna. Oma küllaltki korraliku vene keelega sain hinnaks 30usd, aga kuna mu kaaslane ikkagi paar võõrkeelset sõna ütles, lisandus kohe 40usd, seega sai kokku 70usd. Paar kilomeetrit hiljem taksojuht teatas, et kuna meid jälitab maffia, peab ta meid päästma ja metsa sisse pöörama. Siiski minu minu hädakisa, talle ilmselt ootamatu venekeelne sõim ja kindel nõudmine tagasi pöörata mõikas ja meil oli õnne uuesti lennujaama saabuda. Kesklinna saime hiljem - helistasime tuttavatele kes lihtsalt tulid meile järgi. Ja isegi oma raha saime tagasi, sest tuttavaid oodates kohtusime hiljem uuesti "kassiiriga" (teenusepakkuja, kassiir ja taksojuht olid eri persoonid), kes oli väga imestunud meid uuesti lennujaamas kohates. Ta kadus viieks minutiks, siis tuli ja pakkus raha tagasi pluss tasuta sõitu kesklinna. Esimese võtsime vastu, teisest keeldusime. Nii et ettevaatust taksodega!

maksis indreku marsruut 1400 rutsi. huvitaval kombel tagasi lennujaama maksab kõvasti vähem. ekstreemsõit on kauba peale. igatahes hotellist saab alati uurida taksohindu, taksomeetrit ei tunta...alati enne kokku leppida juhiga. edu (säästu) toob puhas vene keel ja paha ei tee pastakaga käseseljale CEBEP kirjutamine... :-)

Vastuseks Jaagule, et lendan Moskvasse just 9. mai hommikul... Kui siia arvestada juurde, et hotell Rossija asub Punase väljaku lähedal ning samal ajal toimuvat seal väljakul kuuldavasti mingi paraad, siis tuleb vist arvestada suurema aja- ning rahakuluga... Lohutab aga see, et kutsuja maksab takso kinni...

Indrek

Kui Moskva Sheremetjevost ja sealsest vingest taksoärist rääkida, siis on välismaalasel kindlasti mõtekas paluda kohalikul tuttaval taksojuht sildiga vastu kutsuda ja hind eelnevalt kokku leppida. Ettetellitud raadiotakso kesklinna maksab 800-900 rubla. Koha peal on hea vene keelega (resoluudselt) hind võimalik 1400-1500 rublaks "dikteerida" ….. see on see summa millega need juhid arvestavad. Esimest korda, üle hulga aja eelmine kevad (aprill 2004) Sheremetjevos maandudes juhtus minuga selline lugu, et ….. Sõitsin Moskvasse Finairiga ning kohe alustuseks jäi lend Tallinnas hiljaks … ja päris palju, nii et jõudsin nibin-nabin Helsingis ümber istuda. Mulle oli küll takso vastu tellitud, aga kuna passikontroll võttis aega umbes kolm tundi ja ilmselt esimese lennu hilinemise tõttu oli mu pagas kadunud (mis toodi järgi järgmise reisiga ja mida ootasin veel ühe tunni), siis selleks hetkeks kui lennuvälja väravatest välja astusin oli kell 11 õhtul ja kokkulepitud ajast neli tundi möödas. Ausalt öeldes olin kõigest nendest hilinemistest, passikontrollist ja muudest jamadest suhteliselt väsinud. Pidin sõitma hotell Novoslobotskaja ning ega ma täpselt ei teadnud kui kaugel see asub (umbes 15 km nagu hiljem selgus). Nagu ma väravast välja sain …. nii läks lahti - devuska, taksi nuzna ….. ja oi neid oli palju. Kuna räägin suht korralikku vene keelt, siis murdsin sealt läbi, istusin maha ja vaatasin mis edasi saab. Ikka pakuti veel ja kuna asi oli vaja ära lahendada, siis üritasin kaupa teha. Tundus normaalne vend olevat, selline noorepoolne ….. rääkisin kuhu mul vaja minna ja uurisin hinda. Tema seletas, et jaaa …. see on täidsa ametlik takso, neil siin Sheremetjevos esimesel korrusel kontor ja vaja sinna minna ja seal öeldakse siis palju sõit maksab. Ok, kutt võttis mu koti selga (u 12 kg) ja kõndisime siis sõbralikult elust ja inimestest vesteldes nende kontorini …… oli selline klaasist putka. Seletasin siis uuesti kuhu tahan ja küsisin hinda . Tütarlaps võttis välja trükitud hinnakirjad, rääkis mingitest tsoonidest ja teatas, et sõit hotelli Novoslobotskaja maksab 150 EUR s.o. umbes 5600 rubla ja lubas ka tseki kirjutada. Viimase peal …. aga kujutage ette ….. hilja õhtul, väsinud ja solgutatud turist …… ma arvan kliente neil jätkub, eriti kui tseki firma nagunii kinni maksab. Ma olen küll ka pikkade juhtmetega aeg-ajalt, aga no ikkagi Eesti taustaga, et saatsin nad vene keeles konkreetselt pikalt …… võtsin oma koti ja lohistasin ta Sheremetjevo teise otsa tagasi. Kogu selle aja tolknes mul sabas sama taksojuht kes step-by-step hinda alla lastes uusi pakkumisi tegi. Tagasi väravate juurde jõudes oli hind 1500 rubla. Õnneks mul siiski vedas ja kohtasin sel hetkel ühte oma ungarlasest kolleegi kellele oli vast tuldud ja kes oli teel samasse hotelli. Hinnaks oli kokku lepitud 1000 rubla, aga saades teada, et ka mina tulen kaasa, oli taksojuht asjaga nõus kui me mõlemas 1000 rubla maksame. Nii et üks ots ja kaks arvet…… äri on seal metsik ja tasuv. Selline lõbus lugu siis minult.

Jätke loba. Igalt poolt käivad ka bussid ja lähedalt lähirongid. Pole ma kunagi neid taksosid kasutanud. Aega läheb aga küll nii ligi tund rohkem. Ja loomulikult esimese metroojaamani, edasi juba sellega.

taksobisness on tõesti moskvas üks teenustest, mille pigem võiks kasutamata jätta. Sheremetjevost võiks minna bussi või marsa peale ja siis esimesel võimalusel metrooga edasi. Kohalikelt sain veel teada, et takso asemel võib ka igat suvalist autoga liiklejat tee ääres kinni pidada. Seda sai ka proovitud õhtul baarist ööbimiskohta jõudmiseks. Tänaval lehvitad kuni esimene auto kinni peab, kui suund on üks ja autojuht nõus, siis keskmilselt on taks 100-150 rubla sõidutamise eest. Kui küsitakse rohkem, siis pea kinni järgmine auto. :)

metroos peaksite arvestama, et kui te sinna vähegi suuremate kompsudega ilmute, siis olete kohe kõrgendatud huvi all - nii et hoidke pass ligi ja dokumendid (hotelli registreerimisleht) korras. Pärast mitmeid terroriakte, on metroos eriti õhtusel ajal miilitsaid päris palju. Mögafon karjub kogu aeg, et kui leiate omanikuta kotid, siis tuleb sellest kohe teatada ja manitseb igati ettevaatlikkusele. Pikapeale harjub sellega ära. Näiteks suurde teatrisse minnes peate läbima samasugused turvaväravad nagu lennujaamas ja kott otsitakse põhjalikult läbi.

Lisan siia infot takso teenuse kohta Moskvas. Just eile tulin. Sheremetjevo 2 leidsin sellise taksofirma nagu MOSKEB, kollastes värvides tellimispunkt asub otse saabuvate lendude värava vastas. Sõit Sheremetjevo 2 kesklinna hotelli maksis 1100.-rbl ja tagasi samast kohast 800.-rbl. Neil on avatud ka ööpäevaringne tel +(7.095)981.08.81. Igal juhul oli teenus tsiviliseeritud:) Kuna iga kord on mul Moskvas seoses taksoteenusega igavene peavalu olnud, siis see oli tõesti meeldiv avastus.

Kui meie (sel kevadel) Hanoi-Moskva lennult tulnuna Sheremetjevost välja astusime, oli samuti hetkega kari pehmelt öeldes kandilise olemisega nahkjopedes taksiste meil järeleandmatult küljes rippumas. Õnneks oli meil oidu võtta sealtsamast lennujaama eest (väga tiheda graafikuga liikuva) marshruudi, millega esimese metroojaamani põristasime. Hind oli - võrreldes nende numbritega, millest siin teemas taksosõiduga seoses räägitakse - täiesti tühine (fix hind + marshruut marsa akna peal kirjas, nii et mingit õhust võetud numbrit ei ole võimalik sulle ette sööta).

marsad mitmes kohas seismas terminaali ees, sõidab lähimasse metroojaama. Hind 30 RBL ehk 14 EEK. Sõidab 25 minutit

Saabusin eelmisel nädalal Moskvast. Lennujaamas tõepoolest rabati varrukast ja lubati "djoshevo" kesklinna viia. Olin lugenud eelnevalt kommentaare, teadsin, kuidas reageerida. Naeratasin ja teatasin "nõu" või "net" ja sammusin edasi. Õues seisis buss, mille lõpp-peatus oli metroo "Retsnoi Voksal". Muud polnudki vaja teada. Sõidu ajal sai rahulikult bussiaknast loodust jälgida. Metrooga kesklinna. Kogu see sõit ja jõudmine hotelli võttis aega u. 1,5 tundi. Seda koos väikese jalutuskäiguga, sest ma ei teadnud, kus hotell täpselt asub ja väljusin paar peatust enne õiget kohta. Mis kõige naljakam, seda vaid 28 rubla eest. Ühistranspordi piletihind on naeruväärne. Buss 15 rubla, metroo 1 sõit- 13 rubla, 5. sõidu pilet- 60 rubla, 10. sõidu pilet- 105 rubla. Nii, et mida rohkemate sõitude arvuga pileti ostad, seda odavamaks sõit kujuneb. Üks sõit tähendab aga, et kui oled juba oma piletiga metroosse pääsenud, võid kihutada seal kasvõi terve päeva. Metroos oli küll palav ja palju rahvast, aga ei midagi ebameeldivat. Pidevalt tuletatakse meelde, et pakkuge istet pensjonäridele, invaliididele ja lastega emadele ja rongist väljudes ärge unustage oma asju. Igati meeldiv. Esialgu võib metroo ära hirmutada, aga metroo kaarti jälgides, pole miskit keerulist. Julgen igati soovitada. Miks nostalgia? Olin 18 aastat tagasi Moskvas sõjaväes.

Jõuan sel laupäeval Moskvasse ja kuna edasilend Moskvast on alles õhtul, siis peaksin lennujaamas viibima ca 8h, kas tuleks kõne alla, et selle aja jooksul saaks teha taksoga Moskva südalinnale väike tiir peale? Ja kui palju see maksma võiks minna?