Nõuannet Kuuba kohta

Tere! Plaan sõita Kuubasse ja kohe küsimused: Kas metsikult kodumajutusega või reisibüroo pakett? Kui kodumajutus, kuidas süüa saab ja söödavus? Tänu vastajaile.

Kindlasti mine ilma reisibüroo abita. Kodumajutusi on täiesti piisavalt ja kohalikud on abivalmis sind nende otsimisel aitama. Söök tasub sealt samast kodumajutusest tellida. Üldjuhul neil ikka oli selline teenus ja minu kogemuste põhjal oli kodusöök väga hea.

Ise otsustasime Kuubale minna paketireisiga. Olen need Kuuba teemad läbi lapanud, kuid paketireisidest ei räägi neis teemades keegi. See, kuidas minna, sõltub suurel määral ju sellest, mida seal teha või näha tahad. Meie leidsime, et tahame sel korral rannas vedeleda ja lihtsalt elu nautida, mõneks päevaks rendime kohapealt auto, et veidi ringi sõita. Reisipaketi ostsime siit: http://www.firstchoice.co.uk/

Seepärast ma küsisingi, et siin ei räägi paketreisidest keegi.

Kindlasti minna omal käel ja ööbida kodumajutuses - see on see õige Kuuba, muidu ei oleks nagu mõtet minnagi. Kodumajutuse leiab lihtsalt - otsi esimene kodumajutuse märgiga maja, astu sisse - kui seal vabu kohti ei ole, siis tema sõbral ikka on. Söök on mõttekas samuti samast kohast võtta, väljas "restoranis" võib tugevalt pettuda. Hispaania keelt võiks natuke õppida või vähemalt sõnastiku kaasa võtta, paljudes kohtades peale selle ei räägitud midagi. Ahjaa, esimese asjana soovitaks LP või mingi sarnane reisiraamat osta - reis tuleb palju parem.

Ise pole Kuubal kunagi paketireisiga käinud ega soovita Sullegi. Kõik "eramajutusega" reisid on väga meeleolukad olnud, nii näeb ju ka turistidele näidatava klantspildi taha ja on võimalik kohalikega (vahel isegi üllatavalt avameelselt) juttu ajada, sellest, kuidas elu Kuubal tegelikult käib. Kui soovid vaid turvaliselt rannas lebada, natuke napsu võtta ja päeva loodusmatkale pühendada, soovitaksin kuhugi lennata, kuhu kiiremini ja odavamalt kohale saad (Kanaarid, Tuneesia etc). Kodumajutuse pakkumine ületab nõudlust kõvasti, ehk et turistil on valikuvõimalust kõvasti ja hinnatase päris OK. (Ei kehti näiteks linnadevahelise transpordi, paljude söögikohtade, muuseumide etc puhul, kus välismaalaselt ligi kümme korda rohkem raha küsitakse kui kohalikult.) Havannas soovitaksin esimeseks (paariks) ööks netis midagi ära bronnida, lennujaam kesklinnast kaugel ja kohalikel majutuse-pakkujatel pole lihtne sinna kohale tulla, et oma pakkumisi tutvustada.

Kui ei võta paketireisi, kas siis ei teki raskusi transpordiga lennujaamast ja ühest linnast teise. Tahaks ka sigarite ja rummi valmistamist vaadata.

Kõige lihtsam oleks osta reisijuht ja selliseid küsimusi ei tekiks. Aga vastame siis. Lennujaamast võtad takso. Üsna fikseeritud hind ja kaubelda ei anna. Bussiga võid kasutada Viazuli (põhiliselt turistidele luksuslikum ja kallim buss) või reisida koos kuubakatega bussis, veoautos, kusiganes. Lihtne soovitus oleks - võta paketireis, ilmselt pole probleeme ja näedki Varaderot või Cayo Cocot täpselt sellises ilus, kust kõik vähegi loomulik on hoolikalt maha nühitud. Kombineerid ise - tulevad raudselt igasugused jamad. Aga see jääb meelde. Olen kuskilt isegigi lugenud sellistest inimestest, kes nii käivadki ega lähe mingi hinna eest steriilreisile. Ei suuda kahjuks meenutada, kust. Muuseas, hirmsasti soovitaks rummimuuseumi Santiago de Cubas. Konkurentsitult maailma kõige mõttetum muuseum, kus üle 5 minuti pole midagi teha. Tubakat näeb saare teises otsas - Vinalesis.

Käisime pakettreisiga, ostsime siit www.theholidayplace.co.uk . Kolm päeva Havanas, 10 Varaderos. Hotellid ja teenindus olid väga head. Vahepeal rentisime auto ja käisime Trinidadis, El Nicho joa juures, Kariibi mere ääres ja mujal. Hotellist tellisime veel reisi Cayo Largole lennukiga. Inimesed on erinevad ja näiteks minul kodumajutustes ja restoranides erilist söögiisu ei tekinud. Aga oli ka erandeid, näiteks restoran Los Nardos Havanas.

Meie otsustasime, külastades erinevaid inglisekeelseid foorumeid, et läheme Holguini hoopis, kuna seal saab rannas snorkeldada, ka on see koht rahulikum. Minust ei ole enam seljakotireisijat, nii olen kunagi ringi reisinud, siis meeldis, aga enam ei taha. Eriti ei taha seda teha hispaaniakeelses riigis... Minu jaoks on küllalt sellest, mida autoga ringi sõites näeb. Kas võtta paketireis või mitte, sõltub konkreetselt riigist, kuhu lähen. On riike, kuhu ei läheks mingil juhul paketireisiga, on ka neid, kuhu minu jaoks just nii odavam ja mugavam minna tundub...

Meie käime alati omal käel ja pole veel kordagi kahetsenud. Omapäi käies lähed sinna, kuhu tahad ja millal tahad ja oled kaua tahad. Keegi ei sunni sind mingitest kellaaegadest kinni pidama. Kuigi organiseerimist ja nuputamist on rohkem, aga see ju ongi fun. Ka Kuubal käisime omal käel.Ostsime LP ning selle järgi panime trajektoori paika. Võtsime rendiauto, mis pole küll kõige odavam, aga nelja inimese vahel jagatuna on siiski kõige loogilisem ja mugavam transpordiliik. Kuna olime Kuubal kaks nädalat, siis arvestasime, et selle ajaga kogu saart läbi ei sõida. Meie reis nägi välja selline: Havanna- Pinar del Rio ( parim koht sigarite ostuks)- Vinales- Sigade Laht- Trinidad- Varadero. Lisaks nendele veel teepeale jäävaid väiksemaid kohti ja mõnusaid randu. Ööbisime kodumajutustes, kohalikud väga sõbralikud, muidugi tasub osata pisut hispaania keelt, sest nt politsei, kellega meie kokku puutusime ei osanud sõnagi inglise keelt, seleta siis nendega:) Aga muidu söök on söödav ja jook joodav.

Havannas soovitaks veel ühte suht mõttetut rummimuuseumi El Museo Del Ron Havana Club. See oli tegelikult lihtsalt muuseum sõna otseses mõttes e tünnid oli seinte ääres ja tibi rääkis siis, kuidas asjad käisid. Tootmisliine ja tootmist ennast ei näinud paraku. Seega, kellel huvi lihtsalt juttu kuulata, see võib minna.

Sigarite valmistamist sai vaatamas käidud Partagase tehases, mis oli üllatavalt suur nii ehitise kui ka töötajate arvu poolest. Sigareid oli kõige kallim osta just tehase poest. Üks kõige odavamaid kohti nende ostmiseks endalegi üllatuseks oli lennujaam. Lisaks sai ka kohalike käest ostetud. Tuli suvaline vant tänava peal ligi ja pakkus sigareid müügiks. Juhatas enda koju, tõmbas tagatoas suurelt kollektsioonilt riide pealt ja muudkui aga osta. Kohalikud rääkisid, et tehasestest varastatakse ikka päris palju.