Siinai kõrb

Egiptus seostub paljudele eestlastele kärarikaste turiste täis kuurortidega, tegelikult on Egiptusel ka teine pool – imekaunis loodus, ja seda mitte ainult Punase mere tõttu. Siinai kõrb on fantastiline matkasihtpunkt, miskipärast on aga seda teemat väga vähe käsitletud. Otsisin meie perele (kaasas ka 4-aastane poiss ja 9-aastane tüdruk ning 60-aastane vanaema) sihtkohta, kus oleks vaikne, pikk liivarand, kus saaks näha ehedat kohalikku elu ja kõrbe. Pika otsimise peale leidsin tripist ühe vihje Toomas Mikkori kohta, kes oktoobrist aprillini Nuweibas resideerub ja seal kõrbereise korraldab. Võtsin temaga meilitsi ühendust ([email protected]) ning olimegi endale saanud ideaalse eestikeelse reisijuhi, keda julgen nüüd teistelegi soovitada. Eestist ostsin vaid lennu Sharmi ja tagasi, sinna saatis Toomas meile mikrobussiga vastu beduiini, kes meid Nuweibasse viis ja pärast ära tõi. Nuweiba on hetkel maapealne paradiis, sest valdavalt on seal käinud Iisraeli turistid, kes praeguse poliitilise olukorra tõttu aga Egiptuse kuurorte väldivad. Nii leiate end inimtühjast rannast, lastel ideaalne pehme liiv ja sealtsamast kaldalt algab1,5-km pikkune korallriff. Mikkor korraldab erineva raskusega kõrbereise, nii ühe- kui mitmepäevaseid ja kõige parem nende juures on see, et marsruudi saab ise valida ning reis on ainult oma reisiseltskonnale. Meie kõrbereis oli väga vaheldusrikas ja jõukohane ka kõige väiksemale – turnisime Heduda düünil, käisime tuuletunnelis, nägime vaaraode aegset küla (Nuwamis) ja matkasime kanjonis. Reisile andis palju juurde ka lahtise džiibiga sõit, see, et aeg-ajalt liiva kinni jäime ja meie tubli beduiinist autojuht, kes olukorrast alati oma jõududega väljus, meile pärast õhtusööki valmistas ja mulle kohalikku taime kõhurohuks korjas. Käisime ka kaamelimatkal aga kõigest ei jõua siin kirjutada. Kõrbes ööbimine jäi seekord tegemata, ehk järgmisel korral. Nii, et matkahuvilised võiksid kasutada võimalust ja nautida Nuweibat vahelduseks Sharmile või Hurghadale.

Väga hea nõuanne, Ulvi, teil oli suurem seltskond, aga kas 2 inimese pärast ka Toomas organiseerib lennujaama vastu ja ka matku, kas rahalised kulutused olid väiksemad kui büroo kaudu(kuigi jah,ega bürood sellist privaatsust ei paku), ilmselt saab teada ka hotelli kohta enne reisile minekut, kustkaudu ostsite ainult reisi Sharmi?

Olime nädala Nuweibas, reede õhtul maandusime Tallinnas – autodeuputus, valdavalt mornid inimesed, kauplustes müüjad, kes vaevalt ütlevad tere vastu või ei tereta üldse; ei rõõmusta, et nende juurest ostsid; ei ütle nägemiseni; tee või mahla pakkumisest rääkimata... Sajab pidevalt, homseks lubab lörtsi. Ühesõnaga - oleme Eestis tagasi.

Peame juba uusi reisiplaane ja saame väga hästi aru perest, kes puhkas Nuweibas kuuendat korda. Nende ütlus- siin on nagu maal vanaema juures, on täpselt kümnesse.

Leidsime Trip.ee-st Toomase kontaktid, võtsime meilitsi ühendust ja Nuweibasse jõudes saime kokku. Kõigile, kes soovivad veidikenegi tundma õppida beduiinide elu-olu, soovitame minna kõrberetkele. Oleme väga rahul, et otsustasime ööbida kõrbes – täiskuu kõrgel peade kohal, varjud, ääretu vaikus - seda tasub ise kogeda. Tervitused Salmanile, kes tunneb väga hästi kõrbe ja on meie arvates Siinai parim kokk.

Oleme Ulviga igati nõus – Toomas on väga hea reisijuht. Mees, kellele meeldib kõrb ja kes austab beduiine. Meil on heameel, temaga tuttavaks saime. Soovime Toomasele ja kõigile oma uutele tuttavatele tugevat tervist ja kõike-kõike head.

Võtsime ka Toomasega ühendust ja tellisime väikse liikumise kõrbes, külaplääzi ja ööbimise kõrbes. Pakkus isegi aastavahetust külas(!) Sõidame detsembri lõpus ja Toomas organiseerib küüdi edasi-tagasi ka. Nii, et me ei jõua ära oodata millal sinna saab. Vastab kohe.

Kindlasti tasub Toomasega kontakti võtta ka kahekesi ja transfeeri organiseerimine kahele inimesele ei peaks olema probleem. Meie olime viiekesi ja järgi saadeti seetõttu väikebuss, aga kahekesi olles saab lihtsamalt, sest vaja ainult sõiduautot. Toomas teebki reise väikesele seltskonnale ja kui olete kahekesi, siis võib-olla lihtsalt ühinete mõnedega, kes samal ajal tahavad Nuweibast kõrbesse minna. Küsige julgesti. See on tõsi, et Toomas vastab mailidele väga kiiresti ja asjalikult. Meil tekkis enne reisi õige palju küsimusi ja saime kõigile vastuse. Ilusat reisi!

Tere. Mõtlen samuti teha üks trip Nuweibasse aastavahetuse paiku. Mul on aga küsimus teadjatele...kui võtta ainult lend ja eraldi elamine broneerida...siis kuidas lennujaamast sinna Nuweibasse/hotelli saab? Kuskilt reisibüroo lehelt lugesin et transfeer lennujaamast Nuweibasse/Tabasse maksab 2000 krooni. Sel juhul on isegi üks sõiduots kallim kui kogu nädala ööbimine, see pole ju reaalne. Kahjuks oleksin ka üksi minemas, seega kulusid jagada ei saa. Kas kellelgi on mingeid ettepanekuid?

... Nuweibasse on üksikule reisijale 250.- egp üks suund, suurema seltskonna puhul veidi enam, aga hinna saab omavahel klappida, nii et per nägu hind tuleb hulgakesi tulles palju soodsam. Transport Tabani - lisa veel 100.- egp. Kui on vaja kirjuta [email protected]

Sel aastal Karukell ei tasu sul ainult lendu osta. Aastaga on need hinnad kerkinud ca 1000 EEK- u. Targem on sul vaadata sooduspakkumisi Sharmi või Tabasse. Kuna stardid üksi oleks mõtekam/odavam Taba sooduspakkumistel silm peal hoida, sealt lühem maa Nuweibasse.

Jah ja Tabasse ongi sageli pakkumised ka soodsamad. Samas, Sultajna, alles see Teztours müüs siin Hurghada üht otsa 990.- kr... Hurghadasse muidugi on ainult lennupileteid jällegi tihemini soodsamalt :(.

GoAdventure pakkus edasi tagasi lendu Sharmi eile 3990.- (30 nov-7 dets).

Tahaks tulla just jõulude-aastavahetuse ajal, ajavahemiku 20.12-04.01 sees. Ideaalis võiks see aeg olla nädala ja kahe vahel, mingi 10 päeva, aga see on vist ilmvõimatu. Tahaks kangesti kuskile väiksemasse ja rahulikku kohta ja hotelli, seepärast on Nuweiba silma jäänud. Aga kuidagi ei suuda seda parimat varianti välja mõelda, kuidas see logistilielt ja rahaliselt kõige kasulikum oleks... Sharmi suur kuurort ja tohutud hotellid ja ööklubid jne kohe absoluuuuuutselt mind ei tõmba. Tahaks lihtsalt rahulikult lebotada ja matkamas käia. Oleks väga tänulik, kui kellelgi oleks mingi praktiline soovitus, kuidas seda teostada.

Kümnepäevaseid pakkumisi on olnud, kuigi ma nende peale eriti ei loodaks. Valikuvõimalusi on reeglina: 7 ja 14 päeva. Liitu näiteks Matkapunkti ja Reisieksperdi maililistiga. Kui oled kindel, et Nuweiba just see õige koht on, siis oskan sulle soovitada kolme hotelli. Siin peatuvad igal aastal minu tuttavad: http://www.ciaohotel.net/ http://www.nuweibavillageresort.com/accommodation.htm
Siin peatun ise: www.sultanavillage.net Kui nende hotellide hinnakirjasid vaatad, siis arvesta, et kõike on võimalik eelnevalt kokku leppida, segaduste vältimiseks. . Esimene praktiline soovitus olekski sulle, otsi endale kõigepealt soodusreis ja pane kuupäev paika. Praegu tuleb soodukaid nagu Vändrast saelaudu. Just kustutasin Toptorsi loteriimajutuse Sharmi: 3990.- Sina aga vaata Taba pakkumisi näiteks Top´ilt.

Kes tuleb sel talvel Sultanasse vähemalt kaheks nädalaks, saab majutuse koos kahe väga lihtsa söögikorraga päevas 200.- eek/inimene/päev. Ja on veel odavam variant sudaanlaste laagris Greenbeachil. Mõlemi kohta inf [email protected]

Põhimõtteliselt peaks ka olema võimalik, et ostad mingi väga soodsa nädalase reisi (või 8 päevase) ja jääd nö. lennust maha olles selle enne konslutandiga kokku leppinud, siis saad teha kas 10, 11, 12 või 14 reisi. Tingimusel, et tuled sama firma lennuga tagasi pead maksma ainult 1000 eeku juurde.

Tõsi, kindlam variant on näiteks võtta Novatoursist ainult vajaliku pikkusega lend ja siis ise pind üürida, kui niikuinii pole tahtmist kuskil hotellis passida. Tõsi, see jääb sinna kuskile 8K juurde (Sel perioodil võib ka kallim olla). Aga päevade arvus ei tohiks küll probleeme olla.

On vahe päevades :D. Seitse päeva on reisibüroode lemmikteema. Seda saab ju müüa kahe nädala hinnaga.

Nõus Teiega. Eelmine kevad oli meil tõsine peavalu saada ebastandardse pikkusega reisi. Lõpuks läksime Riiast. Kuid siiski, kui osta ainult lend, siis saab ka probleemideta oma 10 päeva kätte:)