Sri Lankal peatumine ja ringi liikumine

Tere,

olen aru saanud, et Sri Lankal ringi liikumine on aeganõudev ning soovitatakse kasutada lausa autojuhte koos autoga. Meie plaan on olla 20 päeva seljakotiga ning püüda just tabada võimalikult palju kohalikku kultuuri ja inimesi. Sellega seoses on hakanud mind vaevama küsimus kuidas oleks mõtekas teha. Kas võtta mingiks perioodiks kindel nö koduhotell ja sealt liikuda edasitagasi? Näiteks nädal kuskil saare lõunaosas, nädal Kandys ja nädal Sigrya kandis? Ning sealt siis liikuda kas tuktuki, rongi, bussi või rolleriga ringi? Või seljakott selga ja muudkui edasi:D

Selle ma sooviksin välistada, et palkan auto koos juhiga nädalaks ja sõdame ringi nagu kuningad:D Seda ma teeks ilmselt siis kui me peatuks seal vähem. Usun, et 3nädalat on piisav aeg ise saare avastamiseks. Või ma eksin?

Sõltub eesmärgist, Kandy on küll selline, kust on hea ümbruskonda päeva-paariseid retki teha, muidu ei saa siiski ühele kohale lootma jääda.

http://karavanserai.bluemoon.ee/Aasia/srilanka.php

3 nädalaga näeb saare ära

0
0

Kuna rongi-bussiliiklus on aeglane, siis nädal kohapeal olla on liig. Pakuksin välja keskmiselt 3 päeva ühel kohal ja siis edasi järgmisse linna-hotelli. 3 nädalat on piisav aeg saare jaoks, ise ajasime läbi 2 nädalaga. Sõltub marsruudist ja rannamõnudele planeeritavast ajast.

0
0

Mina just soovitaksin liikumiseks rongi, ei saanud aru, et oleks tegemist olnud aeglase liikumisvahendiga, sõitsin seal ringi ka kohaliku bussiga (omaette elamus) see oli jhh vähe aeglane, aga rong täitsa mõistlik, piletihinnad olematud. Sri Lankal viibisin siis 2015.a.

0
0

Kirjutasin sellest natuke siin: http://trip.ee/node/77572

Kuigi tõsi, tagasisidet vist seal teemas ei andnud, kirjutasin äkki kuhugi mujale - neid sarnaseid teemasid siin hulgi.

Olime kohapeal 10 päeva, autot ega juhti ei rentinud ja sõitsime bussi ja rongiga. Marsruut. Colombo - Anuradhapura-Sigiriya-Trincomalee-Mirissa, Mirissast väljasõit Gallesse. Ei näinud sellel marsruudil mingit vajadust auto ega autojuhi järele, kõik vahemaad said kenasti läbitud ilma ebamõistliku ajakuluta. Muidugi ega euroopalikke kiirronge pole, aga muidu selline keskmise liikumiskiirusega värk. Busse sai hääletatud otse tee pealt, eks need 3h sõidud olid natuke väsitavad palavas - aga samas ei anna võrreldagi Tansaania 12+ h bussisõiduga ülekuumenenud sõiduvahendis.

Miks peaks ühes kohas peatuma? Minu meelest täiesti ebaotstarbekas lahendus. Kuna liikumine võtab aega, siis päeva-paaripäevaste trippidena sa saart ei näe. Ikka liikuda mööda saart ringi, mõnepäevaste peatustega.

3 nädalat on enam kui küll, näed kogu saare ära. Mul endal jäid muidugi ajanappusel mitmed kohad käimata, eriti kahju on väheturistika põhja osa külastamata jätmisest. Järgmine kord siis:)

0
0

Käisin talvel umbes sama ideega, et nädal kultuuri ja nädal rannamõnusid. Käisime küll autoga ja liiklus on Kandy-s lihtsalt kohutav. Pärast paaripäevast ummikutes istumist võtsime suuna lõunasse Tangalle suunas.

Väike saareke, aga 21 miljonit inimest ning linnades on see näha üha suurenevate ummikute näol - minu meelest oligi eriti hull olukord just Kandy-s, kus keset linna olev järv tekitab pudelikaela. Nii et nädalat ei soovita seal mingil juhul veeta - päevaga näeb templid ja botaanikaaia ilusti ära.

0
0

See on hea soovitus, paar päeva ühes kohas ja edasi:) Ma ise natuke arvasin ka nii aga vajasin kinnitust. 3 nädalat saigi võetud, et näeks palju ja samas ei peaks tormama. Päris rannainimesed me pole. Ei kujuta ette end mitmeid päevi kuskil rannas olemas. 1 päev üle mõne päeva on okei:D Ühesõnaga seljakotid selga ja seiklusesse:)

2
0

Tuttavad käisid paar korda Sri Lankas ja võimalusel liikusid rongiga. Ega see ka kiiresti ei sõida, aga vähemalt ei pea ummikutes olema.

0
0

joydivision, mis väike saareke see Sri Lanka ikka nii on, poolteise Eesti suurune. Rahvastikutihedus 310 in/km², näiteks Mauritiusel on see nr. 2x suurem.

0
0

Meiegi tegime nii, et peatusime kaks kuni neli ööd ühes paigas. Marsruut oli Colombo - Kandy (+ Sigiriya) - Ella - Tissa (Yala) - Tangalle - Mirissa - Galle - Colombo. Sõitsime põhiliselt rongide ja bussidega, korra võtsime ka eratakso (Ellast Tissasse, et võita aega ja vältida ümberistumist bussiga). Kohalike bussidega sõitmine on turismiatraktsioon täiesti olematu raha eest!
Randades leiab tegevust ka: Tangalles saab minna kõrvalranda öösel kilpkonnade munemist vaatama, kui veab, Mirissas aga merele delfiine ja vaalu vaatama.

0
0

Rongid on seal ikka üsna loomavagunid aga eks kogemuse ikka saab. Kui endal kindlust on ise sõita siis soovitan kindlasti roller või auto rentida. Kuna ise käisime 4 inimesega (kellest osade jaoks ei olnud rollerisõit variandiks) siis rentisime auto.

Auto puhul on aga üks tähtis soovitus, et mingil juhul ei võtaks alla 1,6L mootori. Rannikul ei ole probleemi aga kui sisemaa mägedesse sõita siis väiksema mootoriga osadest mägedest lihtsalt üles ei vea. Ka 1,6 oli kohati ikka väga piiri peal oma võimetega.

Isesõitmisega seal veel see eripära, et vaja Eesti plastload, Eestist rahvusvahelised load ja LISAKS ka kohapeal teha nende põhjal kohalikud load. Maksab u 20usd tegemine ja läheb tund-paar. Mina rentisin auto http://www.casons.lk/ ja sealt käisime kohe koos nende töötajaga mulle kohalikke lubasid tegemas. Politseinikke on riigis iga 200m tagant (ja ma vist ei liialda :) ) aga kinni peeti vaid 1 korra. Kontrolliti ka kohalike lubade olemasolu ja kõik oli ok.

0
0

2013 a. sõitsime kogu Sri Lanka jalgratastega läbi, põhja ei soovitatud minna, kuna seal nn. Tamili Tiigrid, mässulisi, võib olla. Pealinn Colombo on suur ja huvitav linn, tihe liiklus ja sigin-sagin. Umbes 120 km Colombost saare keskel sõita on Kandy linn, mis on vana iidne Kuninga lossiga linn ja praegu Ülikoolilinn, asukoht mäe tipus, st et ligipääs on pikad 15 km ja järsud tõusud umbes 6-10%, jalgratastega päris raske. Kohalikud on väga sõbralikud, "restoranis." söövad ilma noa ja kahvlita :) Linnapark on suur ja ilus: tiigis ujuvad vabalt suured kalad :) ahvipärdikud jooksevad ringi. Linna ümber suured mäed , jalgrattaga laskumised ja tõusd.. vaja oskusi.

Huvitav ,et on saarel kõik erinevad usud sõbralikult koos . Moslemite küla, kus valgetes kitlites toimetasid moslemid, oli väga lahe vaadata. Buda - hindud, moslem ja Kristuse usk: kõik on koos ja tundub et on sõbralikud. Lõuna osas SL saarel suvituspiirkond, väiksed ja mõnusad rannad, öösel kuuvalgel võivad suured kilpkonnad India ookeanist välja ronida ja liiva sisse auke kaevama, munema ulla…:), Kohalik vana mees, kes metsa vahel, ananassi ja banaane pakkus, mees kutsus oma tuppa ka ja elamine oli nagu rehetalu 200 aasta vanune :) saarel on moskiitod suur nuhtlus, magama peab net (võrguga)

0
0

Käisin eelmisel aastal 2 nädalat Sri Lankal ning transpordiks oli rong ja buss.

Minu marsuut: Lennujaam – Kandy – Sigiriya – Adams Peak – Nuwara Eliya – Horton Plains ( Worlds End) – Ella – Mirissa – Galle – Colombo – Lennujaam

Lennujaamast Kandysse pidin võtma tuk-tuki(10-15$) kuna viimane buss Kandy poole oli läinud (viimane buss läks u 8-9 aeg õhtul) üsna väsitav 2tundi keset pimedat Sri Lankat oli reisi kõige ebamugavam sõit, aga et saaks juba järgmisel hommikul alustada Kandyst oli see seda väärt. Sigirya piirkonda sõitsin bussiga Kandyst, selline pooleteist kuni paari tunnine ots, ei midagi hullu, kohati oli tunne, et buss võis olla isegi kiirem kui need renditud taksod/minibussid kuna liinbusside juhid tagasi ei hoidnud ja igal võimalusel üritasid kõigist mööda sõita. Kandy/Nuwara Elya/Horton Plain/Ella piirkonnas soovitan kindlasti läbida rongiga, vaated rongist tee istandustele on imelised ja võtta see aeg üsna kobeda rongiga sealt läbi loogelda on omaette kogemus. Ellast alla rannikule tulin sammuti bussiga, see oli kõige pikem ots, mis sai sõidetud. ca 3-4 tunnnine sõit. Ranna piirkondadest( minu marsuudi puhul Mirissa) saab juba päris mugavalt edasi Galle/Colombo poole. Alates Matarast on ehitatud kiirtee ja bussid on tiptop ja sõidavad seal u 100km/h.

Üldiselt jäi mulje, et renditud takso/minibussiga eriliselt aega ei võida kuna liinibussi juhid tahavad kõigist kiiremad olla. Minu puhul rahaline võit ja ühistranspordi võlu kaalus üle selle minimaalse ajalise võidu.

Põhja Sri Lankasse kahjuks ei jõudnud ja ei oska kommenteerida kuidas seal mõistlik liigelda on.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased