Suhtlusvahendid reisil.

Soovin saada nõu riistvara ostuks,millega saab auto-motoreisil näit.- suhelda tasuta teineteisest kuni 1-2 km (võib ka vähem) olevate reisijate vahel. Mobiiliga kontakti hoides, hakkab lõbu tasku pihta (ma mõtlen välismaal sõites). Äkki on kellelgi kogemusi selles vallas. Väga teretulnud kõiksugu nõuanded. Lugupidamisega.

1
2

Eks sa rekkameestest õppust pead võtma.

0
0

Rekkameeste poolt kasutatav sagedus 27 MHZ ehk rahvasuus "lällar" on oma levi ja kvaliteedi poolest ebastabiilsem, kui PMR-446. Teisisõnu on sidekaugus muutuv ja esineb ka ülelevi. Harvad pole juhud, kui üks rekka teist näeb aga ei kuule. See on küll rohkem erand. Samas kuulad sa Tallinnas Itaallaste mula. Samuti on seadmed suurema gabariidiga, kui PMR-446. PMR-446 (sagedusel 446 MHz)on 8 raadiosidekanalit, mida tohib iga inimene kasutada kõikjal Euroopa Liidu territooriumil. Et neid kasutajaid tihedalt ära mahuks on lubatud võimsus ainult 0,5W. Samas suudavad samasuguse gabariidiga jaamad töötada ka võimsusega 4W. Samuti on antenn jäigalt fikseeritud, et vältida lisaantenni kasutamist ja leviulatuse järsku suurendamist. Kuna PMR-446 on väga pupulaarne, siis tihti on kõigil kanalitel kasutajad. Eriti aga kohtades, kus palju rahvast koos - näitused, pidustused jne. Nüüd on lisandunud uus sagedusala- dPMR-446, kus info liigub digitaalsena. Seal on kasutajaid hulga vähem, sest seadmed on kallimad ja alles äsja kasutusele võetud. Valik käibki enamasti rahakoti järgi. Suurema rahakotiga tegelased eelistavadki uut sagedusala, sest seal on vähem kasutajaid ja kvaliteet tunduvalt parem. Jaapanlaste ICOM IC-F4029SDR hind on miski 4000.- EEK juures. Täiesti normaalsed on ka jaamad( Cobra jne), mis maksavad 1500.- EEK paar ehk siis 2 tk. Toidupoes müüdavad alla 500.- EEK paar ei julge soovitada. Vähemalt osad sellised ei kõlba kassi saba alla kah. Raske on välja käia nimekirja headest ja halbadest markidest. Enamasti on selliste toodete karbil kirjas suured ja ahvatlevad vahemaad. Tegelikkuses pole asi pooltki nii ilus. Selle pakendil toodud mega sidekauguse saab alati kätte ka, kui müüja peab tõestama, et saab. Mina saan ka, kui vaja peaks olema. Aga need tingimused on reaalses elus harva täidetavad. Linnas arvestad kuni 500m. ja linnast väljas 1-2 km. Kõige parema pildi saab ikka siis, kui saad 2 jaama kätte võtta ja asja füüsiliselt järgi proovida. Osad mudelid on sisemise akuga ja vajavad laadimist. Aku on miinuseks, kui on hooajaline kasutamine. Akud vajavad aeg-ajalt laadimist. Tühjana seisev aku muutub töökõlbmatuks või kaotab osaliselt oma mahtuvuse. Osades jaamades saab kasutada ka tavalisi alkaline patareisid. See on eriyi sobiv, kui kasutad jaama paar korda aastas ja siiski vähe. Kui jaam on mõeldud kasutamiseks ainult patareidega, siis akude kasutamisel on aku pinge patareide omast madalam ja nad saavad "kiiremini tühjaks". Selliste laetavate akude kasutamine on mugav, kui rääkimist palju ja varuakud on alati valmis laetud. Akusid koos laadijaga leiab igalt poolt. Sai küll pikk jutt aga ehk on nüüd paljud küsimused selgemad.

0
0

Meelisele tänud,info eest. Äkki oskad öelda,kas meil kaubanduses kusagil ka raadiosaatjaid on? Ühes elektroonikapoes nägin mingisuguseid aga need olid ka rohkem laste jaoks.Või saab ainult neti teel tellida? Ma ei ole suur netikaubanduse sõber,ühe korra olen tellinud üht autovidinat ja sellega oli ka poolteist kuud jama. Aastaid tagasi sai üht KOBRA saatjat näpu vahel hoitud(öeldi, et on viimane sõna eestis-2001.a. vist) ja see küll rohkem kähises, kui teksti välja ajas. Oli selline pisikene,patakad sees. Tahaks kohe poes ja väljas liikluses neid proovida ,enne kui ostan. Osta ,siis korralik ,mis ikka funksib ka. Ei ol nii rikas,et rämsu kokku osta, tahaks ,et väh.8-10a kestaks ja sõpradele kasutada andes ei peaks häbi tundma.

0
0

tutkaonu, vaata näiteks siia http://www.tehnoturg.ee/ või http://www.radiocom.ee/ Kui soovid midagi asisemat, siis soovitan valida kas Icom või Kenwood. Endal on nende tootjatega väga positiivne kogemus.

0
0

Kui uuesti juttu teha selle katsetamise teemal, siis Radiocomis saab katsetamise osas kokkuleppele küll. Me pole kunagu jäigalt võta või jäta poliitikat ajanud. Kui inimene saab asja reaalses töös järgi proovida, siis ei pea teda moosima, et anna raha siia.

0
0

Põhimõtteliselt võiks tutvuda ka kohalike reeglitega. Näiteks USA-s eeldaks PMR-446 raadioamatööri litsentsi - kuna see ei tööta USAs avalikuks kasutamiseks mõeldud sagedusalal. Samas kui liigud kuskil metsas või mägedes siis PMR-ide 1-2km leviala ilmselt ei sega ka kedagi.

0
0

USA-sse ma vast vaevalt raadiosaatjaga lähen, aga Euroopas küll ja ka Ida -Euroopas. Tihtipeale juhtub, etläheme autoreisile mitme autoga ja mõnikord juhtub ,et kaaslane kaob liikluses ära. Kuradima hea oleks siis sellistes olukordades sidet pidada. Ja isegi siis ,kui juhtautol on kavas peatus teha jne. Aga, mis ma räägin, te saate ju isegi aru. Hea oleks ka kuulda nende juttu, kes on kasutanud sellist sidet reisidel. Kas on nende aparaatide kasutamise pärast ka probleeme olnud? Veel kord tänud nõustamast.

0
0

Ameerikas on analoogne vaba sagedusala täitsa olemas. Aga sagedused on ainult PMR-446 läheduses. Aga mitte samad. PMR-446 on ikkagi Euroopa jaoks. Isegi Norras, mis pole EU liige on vist ainult 6 kanalit kaheksast lubatud. Kui ikka raadiojaam on PMR-446, siis ei saa ka probleeme tekkida. Jama tuleb siis, kui tehakse profisaatjast PMR-446 aseaine.

0
0

Venemaal peab "lällaril" luba olema, Ukrainas võeti ka rajalt maha ja tuli miilitsale väike trahv maksta, tavalise raadiosaatja kohta ei kobiseta. Nii et kui lällari antenn katusel ja luba pole, siis tuleb arvestada, et miilits tahab kah elada.

0
0

Kui ligi kilomeetrist piisab, siis käivad need pisikesed Cobrad või isegi Doro'd küll. Komplekt Doro'sid hakkas hetkel On-Off'is ~500.- kandis silma. Vist isegi akude ja laadijaga.

Edit: http://www.onoff.com/online/ee/inet.nsf/vProd/58721?opendocument&markID=66-20-10

0
0

autoreisil Cobrat - väga hästi sobis. Saab kohe ühenduse - mobiiliga euroopas (eriti millegipärast just prantsusmaal) võtab ühenduse loomine nii kkaua aega, et kui on vaja operatiivselt infot vahetada, siis side tekkides on õige teeots ammu möödas juba, seega - Cobra aitas:). Ja kodus olles on ta hea beebivalvur;)

0
0

Välismaal läheb mobiiliga palju aega, sest mobiil peab esmalt eestis asuva serveriga ühenduse saama ja siis server peab uuesti välismaal oleva teise moblani jõudma. Kõik see võtabki aega.

0
0

Autodevahelise side pidamiseks on "lällar" ehk CB jaam ikkagi parim. Normaalse jaama ja hääles antenni puhul ei ole 10km sidetamine mingi probleem. Antenni saab magnetiga katusele panna.

0
0

PMR-446 eelis on see, et paned auto parklasse ja torkad jaama tasku ja lähed linna peale kolama. Sidekaugus on küll väike. Aga kui rahvast rohkem, kui kahekesi, ei pea kõik koos kambas kõndima. Proovige mõnes hiigelsuures kaubanduskeskuses shopata. Igal inimesel oma eelistused ja siis käiaksegi seal poes, kus kõige rohkem meeldib. Ja alati saab jaamaga sidet pidada. Ei pea mobiiliga helistama, et siin nurga taga on need sind huvitavad vidinad imehea hinnaga müüa. Või minge mägedesse jalutama. Kes ära väsib, ei pea tugevamatel sabas sörkima. Kui ise mägedes ronisin, siis pererahvas alt hõikas jaamaga, et kuulge toit saab tunni aja pärast valmis, hakakae tagasi tulema. Lällari eelis on veidi pikem distants aga samas väidavad rekkajuhid, et teinekord ei saa seletamatul põhjusel sidet. Ja kaasa ei saa teda autost võtta, sest toide on auto aku pealt. Ideaalne on piinliku täpsusega häälestatud antenniga lällar autos ja autost välja minnes PMR-446 taskusse. Kõike seda korraga tavaliselt osta ei jõua.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased