Sukeldumine Türgis

Kas on mõnel sukeldumiskogemusi Türgis? On see seal üldse võimalik ja kui, siis oskate mõnda klubi soovitada nt. Alanyas.

No ei ole sellel lingil küll Alanyas sukeldumisest räägitud. Olen ise ka seda teemat otsinud. Olen homse lennuga sinna minemas ja otsisin ka sukeldumisklubisid. Kõige suurem ja tuntum, mis mul õnnestus leida tundub olevat dolphin dive http://www.dolphin-dive.com/. Veeloom kui sa lähiajal minemas ei ole, siis võin tagasitulles muljetada:)

Jään ootama. Ise tahaks enne augusti lõppu ära käia.

Nonii, reisilt tagasi. Dolphin divega ei käinudki sukeldumas, aga nende klubi jäi kohe Alanya keskusesse, nii et neid leida pole raske. Tundus, et nad tegid enda sukeldumised sealsamas ümber kaljude. Vähemalt koguaeg oli sealkandis paate näha kui rannas peesitasime. Ise võtsin sukeldumise Novatoursi kaudu ja tegemist oli sellise klubiga http://www.aquaage.com/. Sõitsime Alanyast päris kaugele. Kohaks oli vist Tekirova. Igatahes paat oli selline enam-vähem, divemasterid rääkisid erinevaid keeli ja olid toredad. Inimesed jagati enamasti neljastesse gruppidesse. Esimese sukeldumise tegin koos esmasukeldujatega, sest tahtsime koos pilte. Siis oli enamasti selline 20 minutine poseerimine, sest koguaeg pildistati ja filmiti. Ise ei näinudki kuigi palju. Teise korra käisin koos litsenseeritutega (ehk siis 1 inimene peale minu ja 2 divemasterit). Siis sukeldusime ikka nii kaua kuni õhku jätkus ja oli päris vinge. Muidugi punase merega veealust maailma võrrelda ei saa, aga huvitavat jagub vaatamist ka sealkandis. Mina jäin igatahes rahule.

Tänud. Lähen 4. augustil Novatoursiga. Eks siis näeb, mida pakutakse.

Sai siis ka ühe päeva vee all käidud. Võtsin pakkumise tänavalt. See oli märkimisväärselt odavam, ca. 20 EUR-i. Teenindus oli üldiselt hea. Vees käisime divemaster + 3 sukeldujat. Briefingut ainult ei korraldatud, nii et vette minnes ei teadnud mis ees ootab. Nagu selgus, esimesel korral ei olnudki suurt midagi vaadata. Liiv, kivid ja paar halli kala. Kuna ütlesime mis asjast arvame, siis teine sukeldumine meile kolmele tehti mingi vraki peale. Vedeles teine 28 meetri sügavusel liiva peal ümberringi amforad ja mingid seest tühjad betoonkuubikud. Laeval oli kohati veel halli värvi näha. Vägisi jäi selline mulje, et see kooslus on sinna spetsiaalselt tekitatud, et oleks midagigi vaadata. Rohkem ma ilmselt Türgis sukeldumise peale ei mõtle.

Jah, ega Türki just sukeldumisreisile ei läheks ise ka:)

Kas sukeldumisega Türgis ka tegeletakse?

Kes Punases meres sukeldunud, siis palun ärge minge Vahemerre oma elamust rikkuma.

Näiteks vrakisukeldumisel on igati jumet Vahemeres. Värvikirevuselt jääb Punasele merele alla muidugi, aga selleks ei pea Punases meres sukelduma-piisab snorgeldamisest.

Sukeldusin septembri alguses 2 päeva Türgis - 1 päev Kemeris, teine Adrasan'is. Kemer - oli täpselt nii nagu siingi loetud kommentaarid... Põhirõhk oli kindlasti proovisukeldumiste tegijatel, neid oli laeva peal mitukümmend. Esimene sukeldumine oli "ei midagi erilist", ehk siis kivid-liiv, paar koobast, kala vähe, samas toitmise peale (mida seal giidid hoolega tegid) tulid kalaparved muidugi kohale. Teine sukeldumine oli Paris'e vrakile (sealkandi tuntuim vrakk, suht terve, sügavus 20-30 m).

Adrasan - siin on põhirõhk siis juba litsentsiga sukeldujatel, paat ~10 kohaline. Üks sukeldumine oli täitsa lahe, järsud seinad 40 meetrini, aga jällegi - värvi pole, kala vähe. Näha oli ka veidi antiikesemeid (mis ajast, kas nad on seal kunstlikult tekitatud - ei tea). Teine sukeldumine oli jällegi "ei midagi erilist", aga sellegipoolest on soojas vees mõnus sukelduda (septembri 1. nädalal oli vesi 28-31), nii et 1-2 päeva puhkusest tasub sukelduda küll, aga pigem siis liikuda suurtest kuurortidest eemale. Samuti peaks "ida pool" (Kas) olema huvitavamaid paiku (koopad, vrakid).

Hei! Töötasin Türgis, Alanyas see hooaeg 7 kuud ja käisin sukeldumas selle aja jooksul üle 30 korra. Enamus kordi DolphinDive klubiga. See on kindel, et selle piirkonna sukeldumiskohad ei ole võrreldavad Punases meres olevatega, kahjuks... Seega sukeldujal, kes on alaga rohkem tegelenud, pole sel suurt midagi vaadata, kui ehk siis koopad ja üks tunnel mis jäävad Alanyas selle suure merre ulatuva kalju ümbrusesse. Laev mida eelnevas postis kirjeldati on jah sinna lastud, et sukeldujatel oleks midagi vaadata. Ehk minu subjektiivne arvamus on siis selline, esmasukeldujal on seal piisavalt huvitav, olen ise näinud kahksajalgasid, kilpkonni, mureeni, raisid ja muid mere-elukaid. Selge see, et nad ei ole seal reas, et vaatame nüüd koos seda kilpkonna ja siis järgmiseks mureeni.. Vahel ei näe kedagi, vahel aga päris mitmeid tegelasi ja vee alla minek ja seal olemise kogemus on ju tegelikult ise üli-lahe elamus! PS. Käisin ka eelpool nimetatud Aquaqe firmaga sukeldumas paar korda Ocurcelari piirkonnas(Alanyast 30 km) ning intro sukeldujaid seal küll tiriti-tariti nagu nukke ja muud nad teha ei saanudki vee all kui vaid poseerimine ja filmimine ja tulid põlved verised veest välja, kuna pandi põhja kalju nukile loksuma ja oma järjekorda ootama, et siis veel lehvitada ja jälle pilte klõpsida... Jättis sellise konveieri maigu tugevalt juurde. Edu sõbrad ja vee all kohtume!:)