Taaskord teemaks- Norrasse autoga

Kuna tegemist algajatega ja ei oska isegi kuskilt otsast alustada, siis esitaks mõned küsimused. Plaan minna läbi Soome Norrasse, mitte päris Nordkappi, aga keskele (a'la Trondheim). Mis summadega tuleb arvestada puhtalt diisli ja teemaksude jaoks? Autoks matkabuss, mis võtab 10-12 l/100. Küsin just teede iseärasuse tõttu. Mis summad tuleb arvestada kalastamise jaoks (rahvas räägib, et jõed maksustatud ja muud jamad..)? Kas telkimine on kulukas?

Kõige viimane küsimus- on ikka mõtet läbi Soome minna, et praamikulusid madalana hoida (ehk siis sai otsustatud läbi Soome minna, sest Rootsi piletid tundusid natuke liiga kallid)? Või kaalub Rootsi maastik selle hinna üles?

1
2

Mina isiklikult ei näe mõtet minna Soome kaudu, kui tahad jõuda Trondheimi kanti.( vaata natuke kaarti) Ikka laevaga Rootsi ja siis vaata ise, kuidas edasi st. kaua viitsid igavaid Rootsi kiirteid sõita.(Rootsi igavus on võib-olla mu isiklik kiiks) Diisli hind on umbes 12 noki/l. Trondheimi kant on juba suht mägine ala, nii et eks seal kulub kütet ka rohkem. Teemakse nüüd nii palju ka pole, et üüratuid summasid peaks arvestama. Meil vast 200-300 noki läks eelmisel aastal( loodan, et ma ei liialdanud) Kalastusluba maksab jah midagi ja telkida võid igamehe õigusega igale poole, kus vaba maa ja pole kellegi maja külje all. Aga pm saad oma küsimustele täpsed vastused, kui viitsid otsingut kasutada, kõigest sellest on siin täpsemalt juttu juba olnud.

0
0

Olen kaks korda läbi Soome sõitnud. Mulle meeldis.Rootsi sõidab kiiresti läbi, sest teed on head ja kiirused suured. Soomega pole ka muret. Hinnavõidus julgen kahelda, kui te matkabuss võtab 10- 12 l. sajale.

0
0

Isilikult arvan, et Soome kaudu oleks siis mõtet minna, kui põhja poole lähed.

Ise sõitsime eelmine suvi bsl'iga (www.bsl.ee, 4800 edasitaqasi 2 in, söögid hinnas) Paldiskist Kappelskäri, sealt edasi Stockholmi lähiste -Oslo-Bergen-Stryn- Geiranger-Trollitee-Andalsnes jäi kõige kõrgemaks punktiks (kojuigatusus tekkis) ja seal alla üle Lillehammeri tagasi.

10 päeva, ca 6000 km, auto võttis keskmiselt 8l benssu ja bensu peale kulus ca 5k eek, parkimine + teemaks + ülesõidud praamiga 2,3 k (aga seal sees on ka Geiranger-Valldal praam 2h15min, 460 nok juht + 1 reisija, Sügavalt vabatahtlik oli see, maad mööda oleks ka saanud, aga soojalt soovitan!)

Järgmine aasta on plaan yle Soome põhja minna.

0
0

Telkimise koha pealt.. auto + telk oli max 255 noki (Oslos, Ekeberg kämppar), Geirangeris oli ülerahvastatud nädalavahetusel, muidu oli tavaline 150 noki + dush müntidega varieerus 10 nok - 6 min /5 nok- 3 min.

Majakesed olid ca 350 nok, 4-kohalised ja nendes oli juba kööginurk sees.

Äkki on abiks.

0
0

Uurisin natuke kalastuslubade kohta ka. See erineb ilmselt suuresti piirkonniti ja sõltub ka sellest, millist kala on võimalik konkreetsest jõest püüda. Hinnad varieeruvad 30-500 noki päev, samas nädalase loa võid mõnes kohas saada 70 nokiga( ja muidugi ka oluliselt kõrgema hinnaga kusagil teises kohas) Ja nii võib ka saada terve hooaja loa ainult 100 noki eest. Nii et oleneb, kus kalastada soovid.... Minu andmed pärinevad siit http://www.nordfjord.no/index.php?sid=3&eid=217&spid=105&f=08050120&id=3436&mid=010402

0
0

Tallinkiga minna on kallis tõesti. Uurige võimalust sõita üle mere Paldiski kaudu, Baltic Scandinavian Linesiga. Me käisime küll tavalise sõiduautoga, muljed siin: http://www.trip.ee/node/32422 Võib-olla väikebussiga ei tule nii suurt hinnavahet (kui üldse), aga meil tasus igati ära.

0
0

..tuleb üpris suur ring maad mööda, nagu kaardilt näha. Mõelge veel.

0
0

Nüüd läksin hoogu - mulle lihtsalt meeldib teekonda planeerida. Kui läbi Rootsi minna, võiks valida kõige kiirema ja otsema tee riigist läbi - möödda E18 Karlstadini ning sealt üles tee nr 61 peale (mis Norras nr 2-ks muutub). Ise jõudsime söögi-, kohvi-, ja poepeatustega rahulikult võttes õhtuks Norras Kongsvingeri lähistele (Rootsis on supermaanteetaskud, korralike käimlate jms-ga). Edasi läheb tee nr 20, mis seab peagi valiku - kas minna otse mööda teed nr 3 Trondheimi peale läbi Osterdaleni oru või teha kõrvalepõige ning läbi Hamari siirduda E6 peale, mis viib läbi Gudbrandsdaleni oru. See on üpris kuulus ja ilu poolest paljukiidetud org. E6 viib samuti Trondheimi välja, kuid ehk tasuks mõelda suunda hoida ning mööda E136 Andalsnesini põrutada. Vat see on tõeliselt vahva teekond, loe ja vaata pilte nt siit: http://www.visitandalsnes.com/ Andalsnesist võib edasi minna näiteks mööda rannikut (tee E39), mis on kindlasti põnev, miks mitte ka Atlandi teel ära käia (http://en.wikipedia.org/wiki/Atlanterhavsvegen, koordinaadil klikkides saad kaardilt täpse asukoha järele vaadata, jääb veidi Kristiansundist allapoole).

Ise tulime allapoole, marsruut oli Helen313-le vastupidine. Millest ma aru ei saa, on see, kuidas te, Helen, 6000 km läbisite, kui meie kilometraaž läbi samade kohtade tuli kuskil 3300?

0
0

mudamutt: kusjuures, ma hakkan nüüd ise ka selles läbisõidus
kahtlema.ja otsisin journaali välja. ja tõsi nõks üle 3000km
läbisõit. ju ta siis tundus pikemana :) (viimane päev lillehammerist
kappelskäri 800+km jättis jälje :) )

Aga reis oli sellegipoolest tore ja kolmekesi 10p omal käel norras
odavam kui 7p pakettreisiga kanaaridel :)

0
0

On tuttavaid käinud varem ja ei ole nii kulukas olnud.Kuid see mägede jada on üsna tülikas.. Millal on plaan minna? Ma isegi plaanin üsna vasrti minna Norra:)

0
0

Kui soovite soome kaudu norra minna siis soovitan soojalt minna otse helsingisse ja sealt pöörata turu saarte peala, aga enne uurige Viking line*ist pileti hindu, meie saime üsna ok hinnaga. Päeval edasi - tagasi sõites nii 1500.- ja öösel sõltumata auto kõrgusest 4500.-, aga piletid soovitan varakult broneerida, sest ise sattusime olukorda, kus oli öine tagasisõit välja broneeritud, kuid päevaseks oli kohti. See siis kaks kuud enne sõitu ja arvestada tuleks veel sellega, et üks ots sõitu on 9h.

0
0

Tegime ka ise yhe nädalase reisu autoga peale jaanipäeva.Turust laevaga Rootsi ja sealt Lillehammeri poole minema. Siis Trondheim ja polaarjooneni välja, sealt Soome poole tagasi.Nägime palju erinevat maastikku, mis oli meie eesmärk. Huvitavaks tegi meie reisu see , et ei söitnud kiirteid pidi, vaid kui kuskil oli mingi mõnus körge mäekene, siis pöörasime aga mägiteele. Ja sinna mägede tippudesse jäi mu syda! :)))(sel aastal lähen teda ära tooma) Ja kuna olid ka lapsed kaasas , siis tegime ka nende elu pönevamaks ja tagasi tulime Rovaniemi kaudu, kus meid jöulvana vastu vöttis ja päkapikud täies hoos oma toimetusi tegid! (suurimad väljaminekud läksidki seal) Telgiga saab ikka väga odavalt hakkama -kuskil fjordides oli isegi auto ja telkimiskoht koos korraliku wc ja pesemisvöimalusega ainult 90 noki. Ja kui 4-se kämpa koos kööginurgaga vötsime ja körval oli korralik wc ja dussi ja pesupesemis vöimalusega, maksis see kokku 230 noki.Ja koht oli super ,kahelpool uhked mäed ja kämpingu taga järveke. Aga hinnasilte kohtab teeääres loomulikult igasuguseid! Soovitan väga köigile navigaatorit.Sest kaarte ei kasuta me juba ammu.Ja navigaator aitab körvale hiilida teemaksudest,kui keegi tahab veelgi säästa :D

0
0

On plaan augusti algul esmakordselt Norra minna.Selleks vaja korralik marsruut kokku panna ja äkki on keegi huvitatud ühinemisest vanemate inimestega?

0
0

Me plaanime minna 18 juuli ja seega kahjuks ei saa teiega ühineda. Muidu oleks täitsa vahva teistega ühineda. Kust kaudu olete plaaninud minna ja mida kaeda ning kauaks?

0
0

Rumal küsimus ehk aga ikka küsin: Kui palju sigarette, alkohoi ja toiduaineid võib kaasas olla ? Kas sama mis euroliidus reisides ?? Meil väikebussiga kuuks ajaks minek varsti.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased