Täpitähed lennupileti broneeringul

Estravel hirmutab oma facebooki lehel, et viimastel kuudel on osa lennufirmasid hakanud sõna otseses mõttes tähti närima, ehk nõuavad lennupileti broneeringule täpselt täht-tähelt sama nimekuju, kui passi masinloetaval real- tingimus, millestlennukipiletite broneerimisel eelnevalt kusagil juttu pole olnud. Tore uudis küll, kui endal juba 4 kuud tagasi Air-Asia lendudele 6 piletit inimese kohta välja ostetud, kus kõigil kalli elukaaslase nimes üü mitte ueue, vaid, nagu alati siiani pileteid broneerides, hoopis uu kirjutatud, ehk on piletibroneerimissüsteem ise siiani eesti klaviatuuril sisestatud ü vaikimisi u-ks lugenud. Samas on ju ometigi broneerides nii isikukood kui passinumber number antud, ehk arvutis peavad need andmed olemas olema ja oleks ju imelik lennufirma puhul väita, et pilet on teise inimese nimele, kui isikukood ja passinumber on õiged. Et kes selle teemaga kokku puutunud on, paluks kommentaare.

1
2

Põhiprobleem on elektroonilises check-in's. Üldjuhul kipuvad lennufirmad tegema üü-st uu jne, passis on aga ueue. Alati ei pruugi sellisel juhul check-in õnnestuda. Minu teada pole selle probleemi pärast veel kedagi lennukilt maha jäetud. Kuna endal on sama probleem, siis hädajuhtudel olen kasvõi business-classi check-in'i letis asjad aetud saanud.

0
0

Mul pole sellise asjaga veel jamasid tulnud, kuigi perekonnanimes üks veelgi hullem täht sees - õ. Eks see võib-olla sõltub konkreetsest lennufirmast ka natuke.

Kuskilt on kunagi läbi käinud, et kolm vale tähte nimes pole probleem, aga need on kontrollimata andmed.

0
0

tonlist, sellest see Estraveli hirmutamine pihta hakkaski, et kui siiani võis nimes olla kolm vale tähte, siis nüüdsest nulltolerants, ehk null vale tähte- samas aga on ametlikult paika panemata,kuidas täpitähti kirjutama peaks- alles eelmisel aastal oli Estravel ise oma väljastatud piletitele naise nime uu-dega kirjutanud- kuid siis tunnistas ka AA chek-in automaat sellist nimekuju ja probleeme ei tekkinud. Ja nagu öeldud, eesti klaviatuurilt täpitähti sisestades konverteeritakse need lennufirmade oma süsteemide poolt u-deks, o-deks ja a-deks, andmata kuidagigi teada, et neid kuidagi teistmoodi peaks sisestatama....

0
0

Nokkisin paar asaja veel välja Estraveli Facebooki kommentaaridest:

Edaspidi soovitatakse kasutada nimekuju, mis passi masinloetaval ribal + et kõik (viisad, piletid) oleksid samasuguse kirjapildiga. Parem olla kindel, kui minna riski peale. Eriti, kui minek sihtriiki koosneb erinevatest lendudest ja lennufirmadest.

Ja teadmiseks siis sidekriipsuga inimestele! :) Sidekriipsu süsteem sisse ei võta. Siiamaani oleme kirjutanud kas kokku või lahku. Masinloetava riba järgi on lahkukirjutamine õigem.

Huvi pärast vaatasin oma passi, et mismoodi see minu kolmenimeline nimi seal masinloetaval ribal välja näeb (ka sidekriipsuga). Eesnimes on sidekriipsu asemel selline jubin: <
ID kaardi masinloetaval ribal sama märk.

Niiet, kui Pipi läheks täna reisima, siis tema eesnimepilt peaks välja nägema (masinloetavalt passis) selline: Pipilota

0
0

Mul tekkis seoses Pipi näitega selline küsimus, et kas kellelgi on tekkinud probleeme sellest, et passis on kirjas mitu eesnime, aga broneeringul/piletil ainult üks? Mul on lapsel kaks eesnime, aga reisides oleme alati ainult esimest kasutanud ja seni pole keegi sellest probleemi tekitanud.

0
0

Targem oleks vist nüüdsest kirja panna mõlemad nimed. Eelmisel aastal reisisin muuseas ka ise oma kahe eesnimega ning ühel reisidokumendil oli mul ära märgitud ainult eesnime-esimese nime kaks tähte, kuigi eesnimi koosneb mul kuuest tähest ja sidekriipsust. Tookord nt norrakad ei pahandanud, aga nüüd ei tea...

0
0

Meil ka nimes täppidega tähed ja korduvalt probleeme olnud. Nüüd olen igale poole sisestanud ainult passi ribakoodis kasutusel oleva versiooni. Eriti oluline on see USA-sse lendamise puhul - seal peab nimi olema igal pool sama, nii ESTAl, passi ribakoodis kui lennukipiletitel. Aga kohe kerkis järgmine probleem - frequent flyer kaardil teine kirjapilt ja ei saa pileteid broneerida - süsteem annab errori. Alustasin otsast juba kaartide muutmist siis passi ribakoodi kirjapildiga. Selle elektroonilise check-inga on üldse igasugu probleeme. Nüüd oli häda et LH ei tunnistanud kui reisijal oli infant piletile külge poogitud, kuigi lapsel oli oma pilet teise numbriga.

0
0

Õ täht

Kui mu perekonnanimes on Õ täht ja kui nõutakse, et kirjutasin Name as per passport- kas panen siis O või ikka Õ.

Estravelist kunagi kui reise broneerisin pandi O

Sry, kui rumal küsimus, kuid pani kõhkelam mind praegu

0
0

to: Edison

Mis laadi probleemid sul olnud on? Meil ka nimedes täppidega tähti palju ja siiamaani läbi aastate kasutanud piletite broneerimisel nimekuju, kus täpid lihtsalt ära jäetud. Pole keegi kuskil viltu vaadanud või probleeme tekitanud. Viimati sai oktoobri lõpus lennatud suunal ARN-MAD-JFK-MIA ja selle koha pealt ei nurisenud ka USA piirivalve ega ükski lennujaam ega lennufirma. Kusjuures abikaasa väljatrükitud lennukipiletile ei tulnud mitte üheski kohas isegi eesnime, vaid ainult selle esimene täht. Broneeringus oli nimi muidugi olemas. Kas selle paari kuu jooksul on see passi ribakoodi nimekuju nõue tõesti nii karmiks läinud?

0
0

Probleem elektroonilises check-in süsteemis - nii masinad lennujaamas kui internetis. Mul nimes "ä", mida siis võib kirjutada nii a kui ae. Et siis kirjapilt krediitkaardil "ä", passis nimena "ä", ribakoodil "ae", frequent flayer kaardil küll sisestatud "ä", aga mis sujuvalt on saanud "a-ks". Ja kui neid variante kõiki korraga kasutatakse, läheb süsteem lolliks. Iga kord närv must, kas saab tehtud või ei - 90% ei saa ja suunatakse lauda. Viimase aasta jooksul probleemid olnud US Aiwaysiga, LH, Estonian Airiga, SAS-ga, Virginiga, Finnairiga, Britishiga. Ainus, kus probleeme ei olnud oli Condor - olin kohe üllatunud kui sain kõik kodus väljaprinditud. Nüüd tegin broneeringut Finnairiga Las Vegasesse ja ei kinnitatud ära. Helistasin nende soome klienditeenindusse ja sealt öeldi, et igal pool peab olema üks kirjapilt - nuta või naera! Küsiti, mis kirjapilt ESTAl ja selle järgi tehti uued kliendikaardid.

0
0

Omal on nii ä-d kui ü-d nii ees- kui perekonnanimedes :) Niipalju pean küll ütlema, et pole lennujaama masinate elektroonilist check-in'i kasutanud peale AA lennu JFK-MIA. Seal toimis kõik tõrgeteta. Täpselt ei mäleta, mida masin küsis peale pileti numbri, kuid mingeid probleeme küll ei olnud. Muudel juhtudel olen kasutanud "mehitatud" check-in lauda ja probleeme pole kunagi esinenud. Inimene on vist arusaavam, kui mingi mõttetu masin :) EA kaudu ostetud piletite on-line check in on ka alati toiminud. Kuna USA aktsepteeris ESTAt, millel olid täpid lihtsalt ära jäetud, siis soovitaks ka omalt poolt samasugust nimekuju kasutada piletitel, kliendikaartidel jne. Minu puhul pole kuskil probleeme tekkinud.

0
0

Nimed kirjutatagu ikka nii nagu originaalis on ette nähtud. Arvutisüsteem peaks sellele järgi tulema mitte moonutama nimesid.

0
0

Vâlismaal elades kahjuks nimedest kaovad nii tâpid kui ka sidekriipsud. Keegi ei hakka arvutisûsteemi riigis muutma.

0
0

Masinaid on erinevaid. Osadel sisestad bronni koode, osadel tõmbad passi triipkoodi läbi või siis paned tervenisti passi lehe sinna või kasutad üldse kliendikaarti. Ja on probleeme, olen kasutanud kõiki variante ja koguaeg jamad. Ma muidugi lendan ka keskmisest tihedamini ja ausalt öeldes igatsen vanu aegu tagasi - lähed lauda 2h varem ja kõik tehakse ära. Elektroonilise suur pluss muidugi see, et saad oma kohad bronnida ette. Ja tihti lõpeb see sellega, et hakkad päev varem oma check-in tegema ja siis on jälle error, kus öeldakse, et sellist inimest ei eksisteeri. Nüüd käin eelmise päeva õhtul lennujaamast läbi, et saada oma boarding passid. Kokkuvõttes nõme ajaraiskamine, aga kuna enamik paneb oma kohad kinni eelmine päev, siis jäävad hommikuks riismed kohtade osas.

Minu kogemus on see, et kõige turvalisem on passi triipkoodi kirjapilt, kuna valdavalt tõmmatakse see lihtsalt läbi.

0
0

Mul tekkis küll nüüd üks väike mure :-(. Olen ostnud kõik lennupiletid ära (Riia-Moskva-Delhi-Goa ja sama pidi tagasi, firmad on Aeroflot ja GoAir), kuid lapse nimes asendasin ö-tähe o-ga ja nüüd vaatasin passist, et seal koodi peal on ö asendatud oe-ga. Kas sellest võib mingi probleem tekkida? Oleksin tänulik kui keegi annaks tagasisidet, kellel olnud sama juhus täpitähtedega ja piletitega. Estravelist lugesin ka hirmutavat infot, et mingid eksimised pole lubatud :-(!

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased