Türgi, Alanya - puhkusereis hambaravi eesmärgil

Asi sai siis alguse sellest, et tuttavad tulid ja rääkisid kui ladusalt asjad olid sujunud. Mina muidugi püüdsin siin oma vöimete kohaselt Eestis asju ajada ja andsin löpuks alla. Ei hakka sellest rääkima, eks rahval ehk ole selle implantandiäriga endalgi kogemusi. Seega asja juurde. Esmaspäeval ajasin oma hollandlastest hotellinaabritega juttu ja küsisin, kas nad teavad mönda head hambaarsti. Kohe näidatigi hotelli aknast maja kätte. Astusin varsti sealt uksest sisse ja ilma mingi pikema jututa vöi raha küsimata oli kohe panoraam tehtud. Vips. Arst nâitas siis pildil mis ja kuidas. Pakuti Jaapani ja Euroopa mudelit. Esimene kruvi maksis 600 eurot, teine 800.- Kroon tuleb hiljem 100 lisaks. Valisin odavama ja teisipäeval läksin tagasi. Tehti korralik tuimestus, urgitseti ja kangutati umbes tund aega ja kui kruvi sees, tömmati 3 sölme peale. Tehti veel üks panoraam ka. Antibiootikumid ja valuvaigisti kirjutati ka välja. Ostsin soodsalt kohalikust apteegist. Valuvaigistit ei läinudki vaja. Maksin praegu ainult poole hinnast ja sügisel lähen tagasi ja saan nädala jooksul veel möned kroonid ja juureravi ka kui tahan. Ei mingit jokutamist vöi "ortotonte"... Skeptikutele lisaks ütleksin, et silmanurgast piilusin kogu aeg, et kuidas selle steriilsusega ikka on jne. Mingeid resistentseid kokke ju keegi ei taha. Köik on tasemel. Rahvas tuleb ja läheb ja ooteaeg on lühike. Jäi aega nii ranna, poodide kui ka kinnisvaraturu kammimiseks. Kinnisvara asi on keeruline kui ise jahtida ja kui ma peaksin midagi otsustama siis valgustan teidki konkreetsemalt.

Poodides tasub tohlata küll. Aga sa pead ikka veidi teadma mida sa tahad. Mina ajasin taga odavaid maalimistarbeid. Valik oli väga suur. Oliveri juurest sain pika kauplemise, tee ja kohvi joomise järel end ka soodsalt nahka riietatud. Siis sattusin peale ühele imepehmele suurele paksule voodikattele (laiale voodile) - 70 liiri. Meil müüakse ainult öhukesi. Ostsin sokke (1 liir paar) ja napsiklaasid :-) Silm jäi ka peale imearmsale türgi portselanile. 12-inimese komplekt maksab 1000 -2000 liiri vahel. Eestlasele pole see kindlasti mitte odav. Ja toomist peab ette planeerima. Ja arvan et tuleb kaubelda. Nimelt on komplektis 6 tavalist tassi ja 6 väikest... mina tahan ainult suuremaid. Ja kvaliteedi suhtes pean ka veel uurima. Mu vanas talumajas käib remont, seega töin kaasa ka odavaid harukarpe ja muud pudipadi mida sel juhul vaja läheb. Mulle meeldib hinda alla tingida. Ja tundub et türklastele meeldib ka. Nii vöid sa köik oma hommikukohvid tasuta saada :-) Mina sain nii piima, suhkrut kui ka küpsisied. Tore on söbrannaga kahekesi minna ja vahele veidi lôôpida. Pärast endal ka hea tuju. OBS ja meestega saab paremat äri teha kui naistega.

Kuna veel polnud hooaeg, siis peatusime n.n sakslaste säästuhotellis Primera. Hotelli standard on kehvaôitu, aga see asub keset linna. Nädal kahele maksis märtsi löpus ca 80 eurot. Ostsime läbi mingi Norra lehe vist kohe peale seda kui lennukipiletid olid ostetud. Tasub lehti kammida. Söömas käisime väljas. Merevesi oli vist ca 17-18. Rannaliiv oli juba tulikuum ja rahvast kogunes. Vees oli rahvast siiski vähe. Mina ujusin, norrakad ujusid ja ka üks vene piiga löi vapralt mesti. Valisime Flamingo ranna, sest seal saime normaalse % kokteilid ja leidsime ka ühe baari kus peremees meile ikka naeratas ja ainult mahlu ei seganud. Ütle julgesti, et tahad kangemat kokteili, aga alati lepi hinnas enne kokku.

Seega, kas läheme peale tipphooaega hambaid parandama? Eestlase jaoks on puhkus ja töö ikka käsikäes käinud. Nädala sisse mahutab paljugi kui just ei pirtsuta...Mäe tipus olevad varemed alles ootavad. Möödaminnes vöiks ehk mainida, et kohalike eestlastega mönusaid kontakte luua ei ônnestunud, küll aga kogunes muid kontakte. Türklastega kaupa tehes vöta aga kindlasti aeg maha ja ütle, et pead mötlema ja tuled tagasi. Mees, ära lase end kaupa tehes purju joota! Neil seal Tootsi vembud man.

Ka mina sattusin aastaid tagasi hollandi paariga juttu ajama. Hollandis pidi olema populaarne hambaravil käia Alanyas ja veebis üks foorum otseselt sel teemal. See paar oli juba Hollandis foorumi muljete põhjal arsti välja valinud ja aja broneerinud. Üldiselt pidi arste väga kiidetama. Nad ütlesid, et selle hinna eest, mis neil hambaravi Hollandis maksaks, saavad nad Alanyas hambad korda ja ühtlasi 2 nädalat all inclusive puhata.

Tuttav taanlane käis kaasaga Tais implantaate paigaldamas. Jäid mõlemad väga rahule. Ühe hamba pärast poleks sellist asja mõtet ette võtta kuid kui ikka rohkem auke vajavad täitmist, siis soovitasid väga. Kui tuttavale hambaarstile Tallinnas sellest rääkisin, siis see kirtsutas vaid nina. Ei tea küll miks? :D

Kui arst kirjutaks arvele erakorralise stomatoloogilise abi, saaks reisikindlustuse raames hambad täitsa tasuta korda :)

Ei maksa ahneks minna :) !