USA Neitsisaared - St.Thomas ja St.John

Sai käidud seiklemas kariibidel. Üheks asukohaks olid ka St Thomas ja St John. Kirjutan vabas vormis, nii nagu meenub.

Lennujaam on St Thomasel linnas Charlotte Amalie linnas. Seal me ka ööbisime. Kasutasime AirBNB kaudu leitud nö apartmenti.

Charles oli meie nö host. Selle raha eest oli seal nalja kui palju. Pildid ja reaalsus on erinevad - reaalsuses on see koht parem :) Igatahes soovitan.

Lisaks võtsime auto - ilma selleta seal ei saa. Meie võtsime siit - www.thrifty.com. Toyota Yarise - sedaan. Täiesti piisav ja automaatkäigukastiga. Maksma läks 7 päeva rent 700$. Rentides vaadake, palju maksab. Nagu usas ikka lisandub 100 erinevad tasu ja maksu. Et kui auto rent ise on mingi 250 dollarit, siis 700 tuleb täis igasugu tasudega. Kütus on seal aga sigaodav.

Mis saarel teha - St Thomasel - eriti palju polegi. Ocean Park - päris ok elamus, liblikafarm (ei käinud seal), võimalik on rentida omale paat ja siis rannast randa käia. Ja kalameestele on suurepärane võimalus rentida paat ja merele kalale. Mahi-mahid, waho, tuuna, snapperid. Küll on see aga kallis lõbu. Pool päeva on 600$ ja terve päev 1200$. Tavaliselt mahutab paat 6 inimest. Meil õnnestus Charles'i abil kuidagi 90$ nägu saada :) Aga selle võimalusega ei tasu arvestada.

Käisime siis 4h merel. Ausalt öeldes sellest piisab üheks päevaks. 40cm pikkust tuunat tõmbad välja ikka tubli 10 minutit ja oi kus see kala võitleb. Pikema mehena oli mul ka mure jalgade toetamisega vastu paadi serva - täpselt vastu põlvi. Peale 4h olid käed väsinud, puus valus kuhu ritva vahepeal toetasin ja põlved jäid ka päris valusaks. Pärast fileeris kapten meile 2 snapperit ära ja kodus läksid fileed pannile soola-pipraga. Näm näm.

PS! Kui tundub, et 600$ on palju maksta, siis me avastasime, et tripadvisori foorumis inimesed otsivad teisi reisijaid - kellega paadi kulu jagada. 4 inimest paadil on päris on ok. et kui paarina minna ja veel teine paar leida - siis saab hinna 300 peale ja see on juba mõistlik. Kindlasti arvestage seal 20% tipiga kaptenile - nad pole kadedad seda ka küsima - see ongi suures plaanis nende töötasu.

Aga meie lemmiktegevuseks oli hommikul laduda külmakast (apartmendis oli see olems koos külmaelementidega), ladusime selle külmasid õllesid täis - sõitsime saare ida ossa - sealt võtsime praami ja 3 päeval 7st käisime St Johnil. Praami üheotsa pilet oi 30$. Edasi tagasi sama laevafirmaga 50$. Sama päeva sees tuled tagasi kuna tahad, järjekord on nö elav. Suur osa St Johni saarest on rahvuspark ja seetõttu on seal imelised rannad. Praami pealt maha sõites 10-30 minutit sõitu ja oledki rannas. Randasid on palju - osad on tasulised 4$ nägu - aga selle eest on seal mugav parkida, wc, dush. Osades randades ka restoran. Meie vaieldamatu lemmik oli Maho Bay. Tasuta, nö kuivkäima - suht viisakas siiski, parkla - aga miks lemmik - seal sai snorgeldada, näeb kilpkonnasid (suured ca 1m pikkused), raisid ja muid kalu. Kilpkonnad lubavad endale suht lähedale. Kuskil meeter. Paras elamus omaette. Aa - iguaanid jalutavad rannas ringi - üks ca 70cm eluka meelitasin täitsa lähedale - nii et limpsas keelega kätt. Et kes neid ei karda - võtke apelsini vms. Ja siis nad on piisavalt julged, et söövad ka käest. Aga järskusid liigutusi ei tasu teha - panevad plehku.

Igatahes on on võimalik rannas chillides päev igati edukalt mööda saata. Olime enamasti kl 10-15. PS! Õllesõber võib vabalt 6 väikest purgiõllet kaasa võtta, need ära libistada ja pärast autoga tagasi sõta - seal on see ok.

Söök - peaks ütlema et ikka sigakallis. Päts saia 6$. Suur mahl 6-7$, puuviljad ajuvabalt kallid. Päts saia, sinki, juustu, toorjuust, plokk limpsi ja 12x0,33 õlu, 2,5 liitrine mahl, kott laime - kokku läks 80$. Ilma naljata.

Söögohtadega on seal nii ja naa. Hoolimata sellest, et meri ümber ringi - mereande väga ei pakuta. Kala on lihtsalt vähe. Sellest hoolimata midagi ikka sai.

St Johnil leidsime ühe ok baari, kus oli päris ok sööke. Soovitan võtta paneeritud kala salati padjal. Koha nimi oli Driftwood Dave's. Kohalikud soovitasid veel The Beach Bar-i, aga sinna me ei jõudnud. Asub ferry sadama juures.

St Thomases oli meie vaieldamatu lemmik OffTheGrid - kõik on hea. Seal soovitan võtta ka burgeri. Lisaks bataadi friikad. Väga head. Mereande peaks saama Fish Tails Bar & Grill. Sealt saab värsket kala. Ja Charlotte Amelies oli The Smoking Rooster. Kõik nimetatud kohad on kindla peale minek. Kusjuures see OffTheGrid on neist kõige odavam. Ca 10$ saad söögi, et ägised pärast. Aga muidu suures plaanis on lõuna 2-le koos õlledega kuskil 40-70$ koos TIP-iga.

Soe soovitus on laadida mõlema saara mapid offline mapina googlist alla. Otsida kõik kohad üles ja salvestada lemmikuna. Kuigi seal on maanteesid vähe, siis nende tähistus on suht segane ja kõik kurvid näevad ühesugused välja - ilma gps-ita on lihtne eksida ja siis on tüütu tiirutada.

Oleme reisinud päris paljudes kohtades - aga see reis oli meie jaoks kõige vingem (käisime ka Puerto Ricol nädala enne seda, sellest kirjutan teise teema alla kui viitsimine peale tuleb)

Tore lugemine,aga kirjuta palun Puerto Rico muljetest ka.Ootan huviga,meil veebruari alguses minek.Sooviks värskeid muljeid.

Minul jaanuaris minek Puerto Ricole ja ootaks ka pigem infot selle kohta. Väikesaared käime kruiisiga läbi, et nendesse ei jōua nagunii süveneda :)

võtsin ennast kokku ja Puerto Rico alla panin väikse meenutuse sama segaselt kirja kui selle teksti siin :)

Aitäh, et kirjutasid. Siin on St Thomas ja St John saartest vähe infot, nüüd oli hea eestlase reisikirja lugeda. Mereandide kohta oli lugeda pettumus, just lootsime, et sealkandis saab rohkelt kalast ja mereandidest roogasid, aga vähemalt hea ette teada, et lootusi ei maksa suuri panna. Midagi või kedagi ohtlikku seal saartel polnud? Meduuse, haisid ranna lähedal?

Ainsad ohud on, et mangoose (inglise keeles) paneb rannas Su võileivad pihta või, et saad päikesepiste. Raisid oli küll merepõhjas, aga nemad sügaval ja kui lähened neile, siis nagu kõik mereelukad, hoiavad nad eemale.