jd

Rändur, liitus Tripiga 8 aastat tagasi
29 meeldimist
6 postitust / 207 kommentaari
37 (5.9%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Pildista juhiluba. Euroopa juhiload on ju ühesugused. Ma arvan, et Jumio (mis eeldatavasti AirBnb'le verifitseerimisteenust pakub) ei saa Eesti Id-kaardiga lihtsalt hakkama.
Või pildista passi.
Ma mäletan, et mul sujus enda registreerimine ja verifitseerimine ilma probleemideta. Loomulikult ma ei mäleta, mis dokumenti ma kasutasin.

Kui sa Singapuri Singapore Airlinesiga lendad siis eeldatavsti lendad sealt edasi Scootiga, mis on kah tegelikult Singapore Airlines. Seega ei ole mõtet muretseda, lennud lähevad samast terminalist etc.

Kui selle inimese suurus on tugevalt laiusesse, siis oleks kaasreisijate vastu ikkagi viisakas 2 kohta osta.
Juba ebameeldiv on tunde istuda kui keegi sinu niigi kitsale istmele lisaks "voolab".
Olenevalt lennukist on võivad istmed väga pisikesed olla (näiteks ATR-42/72.. Istusin äsja Baruto taga Tallinn - Helsingi lennul ja ta ei oleks mitte kuidagi ühele kohale ära mahtunud.

Huvitav vaidlus teil siin käimas.
Enamik inimesi käib oma elus läbi laias laastus kahest etapist: "aega on rohkem kui raha" ja "raha on rohkem kui aega".
Mõlemas etapis on ootused asjadele erinevad :)
Mina olen erinevate kindlustustega enam-vähem elu lõpuni plussis (mul on kusagil üks 36000 Euri haigla arve, mille kindlustus kinni maksis) ja nende omamine on mind korduvalt aidanud.
Teemasse sobivalt: rentisin O'ahule Billigeri kaudu Dollarist lahtise katusega Mustangi (because Hawaii) koos 0 omavastutusega.
Dollar ei bronninud mult kaardilt lisaks mitte midagi.
Ühel õhtul parkides ei pannud tähele, et usa tavapärane betoonjurakas parkimiskoha lõpus oli seekord kõrgem ja sõitsin autol esimese kaitseraua peaagu küljest ära. Autot tagasi andes vaadati korraks rendilepingut ja öeldi "full CDW" ja sooviti mulle head päeva.
Dollar ei võtnud mu kaardilt mitte midagi.
Mina kulutan oma vähest aega pigem elamuste saamiseks kui muretsemiseks.

See "lisa-autoriseerimine" ehk 3D-Secure (3DS) ei ole kuidagi EL-iga seotud. 3DS kasutamine kaitseb sind (ja panka loomulikult) kaardipettuste eest.
Kui sul on 3DS olemas ja sellega on tehtud internetis makse siis on seda makse saajalt palju raskem tagasi nõuda väitega, et su kaart on varastatud.
Lennufirmad jms teenusepakkujad saavad ise valida, kas nad kasutavad 3DSi või mitte balansseerides pettuseriski makse tagasilükkamise/loobumise riskiga.

Veel üks dimensioon on lennufirma püsikliendiprogrammis kõrgele tasemele jõudnud reisijad.
Juhulendaja jaoks blokeeritakse paljud meeldivad kohad ära, et püsikliendid saaksid need soovikorral endale valida. Enamasti on sellised kohad lennuki ees otsas, mõnedel lennufirmadel on varuväljapääsu ja seinade esised (bulkhead-row) kohad samuti püsikundedele tasuta.
Tänapäeval on lennufirmad isegi nii tublid, et nad jätavad meelde, kus sa istunud oled, kui sa sama lendu korduvalt lennanud olen samuti saavad püsikunded eelistusi valida (aken, vahekäik, etc) kuhu neile vaikimisi kohad määratakse.
Mina saan alati Tallinna ja Helsingi vahet lennates Norra ATRis 18B istekoha näiteks, sest ma olen Finnair Plusi liige.

Kogu see "turvakontroll" ongi tsirkus ju USA rõõmustamiseks.
Näiteks Austraalia siselendudel pead ainult aerosoole ja geele ette näitama, võta nii palju vett või mett kaasa kui tahad.

Meega ei saa kindlasti läbi kui ei ole 100ml pudelitesse pakitud. Mult on korra ka purk pähklivõid ära korjatud. Olevat ka "geel" olnud.
Leib ja vorst jms on täiesti ok.

  1. Ainsa uue riigina külastasin Singapuri. Kõige meeldejäävam oli aga nädal metsikute kanadega koos telkimist O'ahul.
  2. Piletid on juba olemas suusatama Rootsi, turistlema Balile ja Jaapanisse, nädalavahetuseks Tasmaainasse. 90% kindlusega on plaan paar ööd viimaks Kataaris veeta. Loodetavasti õnnestub aasta teises pooles nädal mõnel Vaikse Ookeani paradiisisaarel veeta (Fiji, Tonga, Vanuatu, Uus-Kaledoonia etc.). Töö tõttu tuleb eeldatavasti 4-5 korda Londonis käia, heal juhul ka korra San Franciscos.
  3. Ma elan liiga kaugel, et nendest soodukatest mulle kasu oleks.

Ma igaks juhuks kirjutan lahti, miks ma ütlesin "ära lenda Air Madagascariga":

  1. Lend Pariis - Antananarivo hilines 3 päeva (jah kolma PÄEVA) ning toimus lõpuks asenduslennukiga. Ma sain küll Air Madagascari kulul lennujaama hotellis vedeleda aga see rikkus kogu reisiplaani päris korralikult ära.
  2. Lennu Toliara - Antananarivo - Nosy Be esimene segment lükati 8h enne väljumist kaks tundi varasemaks (jah VARASEMAKS), hea et ma hommikul korraks maile lugesin, väga-väga kiire hakkas. Sama lennu teine segment lükati 4h hilisemaks. 2h layoverist Antananarivos sai ootamatult 8h.
  3. Samal Toliara - Antananarivo - Nosy Be lennul jäi üks seljakott maha, Air Madagascaril läks 3 päeva aega, et kott lõpuks meieni toimetada.
  4. Lend Nosy Be - Antananarivo jäi 2h hiljaks.
  5. Lend Antananarivo - Pariis jäi 1h hiljaks.
  6. Päris mitmed kohalikud prantslased itsitasid, probleemidest kuuldes ja ütlesid et noh, Madagascaril kutsutakse Air Madagascarit "Air Peut-Étre" (air võib-olla).

Ma olen u 20 aastat lennanud ja viimastel aastatel lendan 30-40 segmenti aastas. Mitte ükski lennufirma ei ole isegi kumulatiivselt nii halba tulemust tekitanud, kui Air Madagascar 3 nädala ja 5-e segmendiga.

@Calebb, mitte midagi ei ole vaja välja printida. E estas on "electronic". Ma olen 5x USAs käinud (viimased 3x sellel aastal) mitte kordagi ei ole mitte keegi mult füüsiliselt midagi näha tahtnud. Piirdutud on küsimusega "ESTA on olemas?", ja kogu moos.

Ära raiska puid :)

Ma soovitaksin sügavalt Western Australiat. Lennake Perthi, võtke sealt auto ja sõitke kas põhja Shark Bay suunas või lõunasse Albany/Margaret River kanti. Põhjas on vapustavalt teistsugune loodus: punased kõrbed, lõputud sirged teed, inimtühjad rannad etc. Lõunas on natuke rohkem rohelisem aga ikkagi metsik Lõunaookeani rannik, veiniistandused jms.
Aastate eest veetsin 1 kuu WAs ja sõitsin mõlemad pooled läbi, kustumatud mälestused! Nii kustumatud et selle ajendil kolisin suisa Austraaliasse elama (kuigi tööturu tõttu idakaldale).
3 nädalat on muuseas väga vähe, Austraalia on väga-väga suur, olenevalt lennukogemusest veedate 3-5 päeva jetlagi käes ülejäänud aja põhimõtteliselt autos. Teed on samas eestiga võrreldes head ja kütus odav, kõik muu on kallis.

Olen 3-el erineval korral USA-s autot rentinud. 2-el korral Eesti juhilubadega, 1-el korral Austraalia/NSW juhilubadega ei ole mitte kunagi mitte mingit probleemi olnud. Korraliku liiklejana politseiga kokkupuuted puuduvad.

Lugedes @piloot'i postitust, siis, kui ma õigesti mäletan, "tehniline rike" ei kuulu enam EU arvates erakorraliste asjaolude alla.

Telefonide puhul on vahed sees küll. Halval juhul ostad telefoni mis Eestis ei tööta.
Kui sul on kindel telefon, mida sa osta tahad, siis tee eeltöö ja uuri konkreetseid mudelinumbreid (millist mudelit müüakse Eestis/Euroopas ja millist USAs) et need ikka kattuksid.
USAs on erinevatel mobiilioperaatoritel erinevad tehnilised lahendused, mõned neist on Euroopaga rohkem ühilduvad kui teised.
Samas, kui sa juhtumisi iPhone'i osta tahad, siis need on enamvähem globaalsed, Verizoni jaoks on vist eraldi, ilma SIM-kaardita versioon ja kõik.

Mina sõtsin viimati Dollariga (2015 alguses). Sunpass oli kohe olemas.
Pakuti mingit diili, et maksa XX USD ja kõik tasulised teed on ette makstud. Ma muidugi ei mäleta, mis see diil täpselt oli, aga selle diili ma võtsin ja mäletan, et hiljem, kokku arvutades, tuli odavam, kui teemakse ühekaupa maksta. Sõitmist oli palju, aga tänu sellele, et teemaksudele ei pidanud mõtlema sai näiteks Miamis mööda tasulisi teid päris palju edasi-tagasi Walmarti vuratud.

Visa ma MasterCard deebetkaardid töötavad kenasti. Aga soovitan kas ise Revoluti.

Ma olen mitu korda karripastat kaasa toonud. Bangkokis oli üks tore pood (nime loomulikult ei tea, aga suudaks kohal olles eeldatavasti üles otsida), kus sai lahtist karripastat plasttopsidesse kaasa osta.
Kambodža kokakoolis õpetati, et kui karripasta tops pealt õliga üle valada ja nii õhk eemale hoida säilib see vabalt aasta või rohkem. Olen nii ka teinud ja tai toidu tegemise rõõmu on olnud kauemaks.

Modernseid kaardistartuppe kasutades (Revolut või Skrill etc.) on sul telefoni äppis võimalik öelda, mida kaardiga teha saab. Revoluti puhul on mul magnetriba, sularaha väljavõtt ja internetiostud kõik keelatud. Lülitan mõne neist sisse ainult selleks hetkeks, kui seda funktsiooni vaja on.

@vmatu, Ainult 7-11 ei saanud maksta, igal pool mujal toimis. Raha saab kanda EU maksega (veel :p) nende kontole Londonis. Äppis on täpne juhis olemas. Raha kohalejõudmine võtab mõned päevad aega.
Revoluti ja muud säärased kaardid on pre-paid nii et kohad, mis tahavad päris krediitkaarti võivad sellele viltu vaadata (autorent, võimalik, et hotellidele tagatiseks). Igapäeva kasutus on probleemideta.

Eesti kaardiga makstes saad panga käest vastu pükse. 1% lisatasu ning lisaks veel nende poolne kursi spread. Swedbankil on see tavaliselt 2-3%, aga näteks Brexiti puhul väänatu 6% mingites koridorides.
Ise kasutan https://revolut.com. Tellisin kaardi, verifitseerisin juhiloaga, toimib. Enamasti on tehingud mid-market kursiga (neil on kah mingid tinigimused a la nädalavahetusel võib olla kallim vms). Olen seda kaarti kasutanud kahel erineval USA reisil, lisaks 3 UK reisi + Prantsusmaa, Itaalia ja Singapur. Ainult 7-11'ites ei toiminud USAs.

Rõõm kuulda, et lehe üle itereerite. Ma loodan, et UX meistrid teevad katseid ka päris inimestega tänavalt ja ehk võtavad ka seniste kasutajate soove kuulda.

Visuaalselt kahtlemata küütlevam kui vana aga (nagu siin ka korduvalt mainitud):

  • väga palju tühja ruumi, mis võiks olla infoga täidetud. Vanas versioonis nägin palju rohkem poste ilma lehekülgi vahetamat. Ma arvan et loetavus ja sellega ka interactions ja retention kaotavad tublisti
  • ma pidasint tripis päevikut riikidest, kus ma käinud olen, see on nüüd kadunud :((

Ei hakanud uut teemat tegema.

Ma sain just Airbnb'ga suht valusalt vastu näppe:

Järgmisel nädalal on San Franciscos Apple WWDC kuhu mul õnnestus pilet saada (nagu veel tuhandetel inimestel). Nii kui pileti sain bronnisin endale Airbnb kaudu majutuse ja kõik oli super.
Kuni eilse hommikuni kui majutaja mu bronnist keeldus. VIIS päeva enne saabumist. Airbnb pakkus mulle selle peale lahkelt automaatselt ~10% minu majutuse maksumusest krediiti. Ainuke probleem on selles et tänu WWDC'le on praktiliselt kogu SF välja müüdud. Airbnbst endast oli näha ainult 2x ja rohkem kallimaid kohti.

Ma üritasin Airbnbga ühendust võtta, et katsuda mingit lahendust leida aga nende lehelt on võimatu mailiaadressi või telefoni leida. Lõpuks leidsin mingi live chati kust mulle lubati kohe kirjutada ja saadeti selle kohta ka kinnitus e-mail ja.... kõik.
Sellest on 1,5 päeva möödas ja ma ei ole mitte midagi rohkem neist kuulnud. Olen mailiaadressile, kust kinnituskiri vastu tuli mitu korda kirjutanud aga ikka vaikus.

Olin sunnitud endale nüüd ~350 Euri kallimalt lennujaama (+1,5h rongisõitu edasi-tagasi) hotelli võtma.
Reisikindlustus pehmelt öeldes naeris selle peale.

Loo moraal on vist selles, et kui sul on surmkindlalt majutust vaja võta parem hotell. Tundub, et Airbnb on rohkem majutuse pakkujate poolt, kui klientide.