Alexz

Uus kasutaja, liitus Tripiga 8 aastat tagasi
4 meeldimist
1 postitust / 87 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Filipiinid on viisavaba 30 päeva

Piletil hakkas silma, et hinnakalkulatsioon on koostatud Ukraina Grivnades, ja see siis hiljem Eurodesse tagasi arvestatud, ehk sealt kuidagi tulebki see odav (vea) hind??

11.11 Bangkokki ja 25.11 Osakast koju. Checkmytripis staatuseks ilusti "confirmed" ja 2 pagasiühikut ning 2 sooja sööki pikamaa lendudel ilusti hinna sees. Ja kogu selle lõbu eest võeti Master deebetilt 246 euri. Pole paha. Tegin läbi ticket.ee, sest senine kogemus nendega igati positiivne. Tagantjärele hakkasin muidugi mõtlema, et kui Finnair peaks alt ära hüppama, siis millal ja kuidas sealt raha tagasi saab, aga eks näeb.... Bangkokis ja Tais ennemgi käidud, aga võtsin sinna just selle mõttega, et kuhugi naaberriiki (Laos, Vietnam; Kambodza, Birma, Filipiinid) soodsalt edasi lennata.

  1. 2016- lisaks lähisvälismaale Odessa: suurepärane segu kultuurist (Rigoletto etendus kohalikus ooperiteatris), rajust rannapuhkusest (Arkaadia ja sealsed ööklubid) ja naeruväärselt odavatest hindadest. Jäin väga rahule ja vist esimene koht, kuhu tahaks kunagi kindlasti tagasi.
    2.2017- Mis hetkel lukus: Jaanuaris 4 p Berliinis ja nädalane Portugali ringeis (Lissabon Madeira, Porto), lisaks päev Brüsselis. Veebruaris väike suusapuhkus Lätis ja nädalavahetus Stockholmis.
  2. Pakkuda võib mida iganes ja kuhu iganes :) Mõttes muidu Vietnam v India, aga kasvõi kuhugi Kesk v Lõuna Ameerikas läheks, kui soodsalt pileti saaks....

Käisin 4 kuud tagasi Ecolinesiga nädalavahetusel Varssavis. Jäin väga rahule. Esiteks hind oli siis väga hea, edasi-tagasi 40 eur, 2 nädalat ette ostes. Sama piletiga vaid Vilniusesse oleks olnud u 60 eur. Teiseks graafik sobis ülihästi nädalalõpu reisiks. Reedel 22.00 Tallinnast välja, 6.30 Vilniuses ja laupäeval 13.00 nende aja järgi Varssavis. Pühap 14.00 tagasisõit ja kell 7.00 esmaspäeva hommikul tagasi Tallinnas, nii et jõudis ilusti bussijaamast koju ja siis tööle. Süüa bussis ei pakutud, ja mis sa öösel ikka sööd, küll sai tasuta kohvi, vett, internet ja filmid, muusika olid, viimaste jaoks siis 1 eur sai kõrvaklappe osta. Iga istme all oli el. pistik, näit tel või läpaka jaoks. Rahvast oli vaid bussi esiotsas, taga pool ruumi laialt. Süüa sai Vilniuse bussijaamas kõrval Lukoili tanklas tulles-minnes ja Lomsas oli minnes ka üks 10 min bensuka peatus kus sai hot-dogi ja juua osta. Nii et soovitan, kui vaid sama hind ja graafik oleks.

Nädalaga ei tee saarele ringi peale. Vähemalt mitte mõistlikkuse piirides reisides. Saar on lihtsalt nii suur- ikkagi vahemeres kõige suurem. Olin oma pere ja vanematega (5 in kokku) seal 2,5 aastat tagasi. Palermo lennujaamast sai võtta kogu reisiajaks, ehk siis 8 päevaks Fiat Panda. Mahtusime ära küll. Sõitsime kokku 1250 km ja kütusele kulus 125 eurot. Nägime ära selle ajaga vaid täpselt poole saarest, ehk kui tõmmata Palermost otse joon Sürakuusani, siis kõik mis jäi joonest lõuna-lääne suunas, seal käisime, põhja ja ida pool jäi järgmiseks korraks. 4 Päeva oli meil 3 toaga bungalo Mazara di Vallos ja 4 päeva 2 magamistoaga korter Marina di Ragusas. Esimesest kohast tegime päevase väljasõidu Marsala-Trapani-Erice-Castellamare Di Golfo ja poolepäevase Selinute antiiklinna varemetesse. Sõidul ühest ööbimiskohhast teise tegime ka nii 2,5 tunnise peatuse Agrigento Templite Orus. Teisest peatuskohast tegime siis päevase väljasõidu Modica-Ragusa-Ispica koopad-Noto-Sürakuusa. Ja terve päeva kestnud tagasiteel peatusime paar tundi Ennas ning Palermos ja Monreales. Viimane koht, st. krik jättis vaata et terve reisi kõige suurema mulje. Ja see kõik kokku siis 1250 km ja tõesti rohkem ei jõua kui vähegi puhata tahad.

Alati, kui Lätis käime, on kõigi minu tuttavate üheks peamiseks ostuks Partner sigarillod,kuna Eestis neid ei müüda. Filtriga, indoneesias tehtud, 17 tk tavalises suitsupakis. Lati ajal, veel eelmise aasta augustis oli neil hinnaks 1,29. Nii et alla kahte eurot peaks ka praegusel ajal kindlasti pakk olema...

Soovitaks Baška randa Krk saarel, kõik kes seal käinud, kõik kiidavad.

Sai ka nädal Balil olla. Ette oli ostetud vaid 2 esimest ööd Kutas. Sealt ongi mõtet alustada, otse lennujaama kõrval, nii et taksosõit odav (4,5 eurot Leguanini). Edasi sõitsime üheks päevaks ja ööks Ubudi (3,5 eurot inimene)seal ahvimetsa külastus ja õhtul tantsuetendus. Edasi kaks ööd Gili Trawaganil, soovitan igaljuhul külastada, meile meeldis väga. Sinna läksime küll tavalise praamiga, milleks läks sisuliselt terve päev, aga hind vaid 12,5 eurot inimene. Tagasi Balile tulime juba kiirpaadiga, 25 eurot Sanuri. Sanur ise jahh suhteliselt vaikne koht, samas majutus oli kallim, kui mujal. Aga kasutasime seda vaid ööbimiseks, sest terve päeva kahe ööbimise vahel olime saaretuuril, võtsime auto (uus 9 kohaline KIA buss) koos juhiga 10 tunniks, kütus hinna sees, maksis vaid mingi 32 eurot. Käisime muuhulgas Bratani järve ääres Uluni templis ja Tanah Lot templis, pluss riisiterassid. Jäime selle nädalaga väga rahule.

Tänan kõiki heade nõuannete eest, minu poolt eelnevalt kirjeldatud halb kogemus SIXT-iga lahenes lõpuks tänu Economycarentali vahendusele õnnelikult. Ehk kui SIXT ikka täiega ingnoreeris ja otse mingitki vastust ei andnud, siis tuligi kogu värk Economyle ära kaevata. Täna tuli läbi nende ka lõpuks vastus SIXT-ilt. Väitsid, et autol olevat olnud suured kriimud esipamperil ja võtmega veetud sügav kriim esiuksel, aga et nende poolt on pildid kahjustustest tehtud alles 15.05 (ehk siis 16 päeva peale auto tagastamist!!!), siis nad tühistavad oma nõude ja 250 eurot tagastatakse krediitkaardile maksimum 10 päeva jooksul.
Nii et kas nad mõtlesid tegelikult kogu loo lihtsalt välja, või tõepoolest kusagil nädal aega hiljem (siis kui raha krediitkaardilt sisse nõuti)mõni oma jope kriimustas auto ära ja loodeti lihtsalt kogu raha rumalatelt turistidelt välja petta. Nii või naa, ilma vahendusfirmata oleksime sellest rahast igal juhul ilma jäänud. Siit loo moraal ja õpetusõnad: ära kunagi sõlmi (vähemalt Itaalias) autorendilepingut otse, üks kõik kui maineka autofirmaga tegemist on, ikka üritatakse sind petta!. Kasuta alati vahendajat!

Tahaks ka nõu küsida seoses halva kogemusega SIXT rendifirmast Itaalias. Broneering sai teha läbi Economyrentalcari, koos nende omavastutuskindlustusega. Esiteks oli juba teenindus ise allpool arvestust, ehk esialgne rendi auto sai kaks korda ümber vahetatud- esimesel autol ei töötanud sigaretisüütaja, ehk siis GPS ei saanud voolu, järgmine päev vahetati auto järgmise vastu välja, aga see oli nii viletsas tehnilises seisus, et sama päeva õhtul anti juba kolmas auto. Seekord tutikas, ilma kriimudeta, seetõttu polnud ka autot saades seda mõtet üle pildistada. Täpselt samasuguse ilma kriimudeta sai auto nädal hiljem ka tagasi antud- teenindaja võttis auto vastu, ütles et kõik ok. Rendi alguses tehtud bronn 600 eurot krediitkaardi pealt vabastati. Nädal aega hiljem oli kaardil äkitselt uus bronn enam kui 400 eurot peal. Samal ajal saabus postiga ka arve samale summale- lisaks siiani kaardilt mahavõtmata renditasule oli arvel aga rida "Damage/teft penalty 250 EUR." Ja ei mingit selgitust, põhjendust, ei midagi. Ometigi oli auto üleandmisel kõik ok olnud, ning tõesti mingitki kriimu ise autole ei teinud. Nüüd on saanud SIXT-i juba kolm kirja saata, et nad selgitaksid, mille eest ikkagi see 250 eurot.Aga ei mingitki vastust, täielik vaikus ja eiramine nende poolt. Oleks siis tõesti midagi olnud, saadaks dokumendid Economyrentalisse edasi ja nõuaks neilt kindlustuse välja, aga sedasi pole ka sinna peale selle ühe rea arvel midagi saata- kas siis sellest tõesti piisab?
Ehk kas kellelgi selle omavastutuse kindlustamisega kogemusi on olnud- mida peab täpselt tegema, et sealtkaudugi raha tagasi saada? Ja kui kaua nõuet sinna saata saab- tahaks enne ikka SIXT-i kaest mingitki infot selle "Damage/teft penalty" kohta saada.
Kas nad siis tõesti võivadki ilma põhjendamata täiesti suvaliselt ükskõik mis summa kaardilt maha võtta, sest sai ka Swedbanki pöörduda, et seda 250 euro nõuet mitte ei tunnista, kuid sealt kinnitati et pank ise on koheselt peale nõude saamist selle SIXT-ile täies mahus ära tasunud? Mida teha? Nõuandeid, kogemusi kellelgi?

Mis mõttes suitsetamisega väga kehv lugu, kas sa täpsustada ei saaks, mida sa täpselt kuulsid. Vähemalt eelmisel aastal võis küll igal pool vabalt suitsetada ja suitsud olid ülejäänud maailmaga võrreldes suht normaalse hinnaga, ehk pakk alla 1 eurot. Väga meeldisid kohalikud Kretek sigaretid, ehk nelgisuitsud. Neid mujal maailmas eriti ei müüda ja näiteks USA-s lausa keelatud. Et kas nädal aega paras olla? Oleneb, mida sa seal teha tahad, ise olime ka vaid nädala, kuid vaid seetõttu, et meil oli planeeritud pikem, kolme nädalane reis, mille ülejäänud aja olime Malaisias ja Tais (sh. Kuala Lumpur, Bangkok, Phuket). Oleks vaid Baliga piirdunud, siis oleks seal kindlasti rohkem olnud, nüüd siis vaid 2 ööd Kutas, 1 Ubudis, 2 Gili Trawagan ja 2 Sanuris.

No oligi, et alles eestisse tagasijõudes selgus, miks ja kelle süül kaardil limiit läbi, siis sai ka ise Swedbanki pöördutud ja nad tühistasid lõpuks alusetu bronni- ega raha ennast kordagi maha ei võetudki, aga kaardi limiidi reisi ajal ajas see jama lõhki- ja hotell oli Newport Beachside Resort Collins avenüül North Beachil. Kusjuures siis sai isegi sinna hotelli kirjutatud, et mis jama nad meile korraldasid- aga sealt ei viitsitud isegi vabandada.

Berlale niipalju, et see 600 topeltbronni võeti meilt Miamis ikka hotellis, mitte autorendis- kuid tõesti ettehoiatamata ja etteteatamata, nii et NewYorgis lõime julgelt kaardi letti, kus oleks pidanud minu arvestuse järgi veel mingi 800 usd limiiti olema, aga 300 usd hotelliarve tasumisel check-innis teatas kaart, et limiit läbi, mis ja kes selle põhjustas, saime alles hiljem eestis tagasi olles teada. Poleks imekombel teisele kaardile raha peale tulnud, olekski kaks järjekordset kodutut Battery Pargis juures olnud :D Aga Sitsiilias olime autorendi 200 eurot 8 päeva eest juba kuu tagasi broneerides ette ära maksnud- ja siis rendis veel 250 eurot bronni juurde- seekord olime sellega arvestanud ja see meile mingeid probleeme ei tekitanud.

Bookingus reserveerides näitab ju enne broneerimist kohe ära, kas maksmine toimub kohe (siis on hotellitoa maksumuse juures kirjas special conditions), või alles hotellis, esimesel juhul on hind harilikult soodsam, või on broneerimise aeg väga lühike- viimase hetke pakkumine). Viimati Sitsiilias 2 kuus ette broneerides prooviti kaardi toimimist, ehk kohe peale registreerimist broneeriti summa prooviks ära, kuid vabastati mingi kuu hiljem automaatselt. Hotellis endas kontrolliti kaarti sümboolse summa (150 bht oli vist) bronniga check-innis ka Bangkokis. Ka autorendid on armastanud mingeid summasi bronni panna- Puerto Ricos oli see summa vist 100 usd ja Sitsiilias 250 eurot- viimases tühistati see auto tagastamisel firma poolt ise nii, et võeti 1 eurosent kaardilt maha. Aga ainuke kord, kus see broneerimine suure jama tekitas oli Miamis, kus saabudes bronniti kogu raha 600 usd kaardilt ära ja lahkudes võeti sama summa kaardilt maha, kuid bronni ennast ei tühistatud- see ajas kaardi limiidi täis ja viimases peatuspaigas, New Yorgis oleks meid Manhattanil tänavale jäetud, kui muidu tühjale tavalisele pangakaardile poleks just eelmisel päeval Maksuametist tulumaks tagastatud.

Traveljigsaw kuulub Pricelinele, ja nende tegevuse põhimõte on sarnane emafirma omale, ehk koguvad kokku kõik autorentijate sooduspakkumised ja siis vahendavad need hinnatundlikule kliendile. Mis firmaga sul tegelikult tegemist tuleb, saad teada alles peale tellimuse eest maksmist. Ära muretse, Priceline on korralik börsifirma ja nende kaup on aus. Ise rentisime sügisel läbi nende Sicily By Carist Fiat Pandat 8 päeva 200 eurot (null omavastuskindlustusega) ja kõik oli super. Kusjuures, vaatasime nende (Tjs)pakkumisi kodulehelt, sama auto oleks tulnud u. 208 eurot sõltuvalt naela kursist, aga Booking Com lehelt sai siis veel soodsamalt, ehk eelnimetatud 200 euroga. Aga jahh, kas midagi sujub v mitte, ei sõltugi TJS-ist endast, nagu juba ene ütlesin, nad vaid vahendajad- aga hoiavad asjal silma peal, soovivad kliendilt hiljem tagasisidet, kuidas nende vahendatud rendifirmaga rahule jäid, jne. Nii et rendi julgelt, kõik on super.

Damage excess refund pole mitte päris kasko (see peab vastavalt seadusele kõikidel rendiautodel olema)vaid hoopis kindlustusjuhtumi puhul omavastutuse hilisem tagastus. Tegin ka just Sitsiilias olles läbi Bookingu travelsigsaw autorendi koos sellesama excess refundiga, 8 päeva täpselt 200 euri, tutikas selle aasta Fiat Panda, vaid 11 000 sõitnud. Oli Sicily By Car. Enne otse vaadates oli sama pakkumine sõltuvalt naela kursist 206-209 euri, nii et mingi Koidula tuli vahelt, otse SbC-st veel tunduvalt kallim. Aga nii väga hea hind ja väga hea teenindus. Sama auto kohta oli ka odavamaid pakkumisi, aga siis oli märgitud 4-kohaliseks, ei tahnud sellega riskida, sest meid oligi viis, viimane küll vaid nelja aastane, aga ikka. Rentides bronniti krediitkaardilt 250 euri, aga 249,99 sai sellest tagasi, sest ühtegi uut kriimu peale ei tulnud ja kütusenäidik oli ka ilusti põhjas.Sõitsime 1250 kilomeetrit, sellest vähemalt poole mägedes ja kütuse peale kulus 130 eurot. Isegi kogu pagas (6 kotti, kokku 65 kg) mahtus taha ära, aga väga-väga täpselt ja hoolega sättides, salongis oli kõigil piisavalt ruumi.Ja kiirteel võttis ikka lubatud 130 sisse küll (GPS järgi 120., aga siis hakkas piiksuma, Poola keeles (irw) et liiga kiiresti sõidame, või liiga palju pöördeid, no ei saanud päris aru... Vaid lapseistmega oli see jama, et kui siiani on see igal pool olnud tasuta, siis nüüd taheti selle eest 45 eurot lisaks (veerand rendi hinnast juurde), loobusime, ja ostsime lennujaama kõrvalt Auchanist 15 euro eest tutika.

Praegu on Ryanairi lennugraafik täitsa hea Tallinnast Sitsiilia külastamiseks: teisipäeval Tallinn-Bergamo 11.50 - 13.50 ja Bergamo-Palermo 15.25 - 17.05. Tagasilennul paus veidi pikem, aga ka mitte üle mõistuse: kolmapäeval Palermo-Bergamo 22.10 - 23.50 ja Bergamo-Tallinn neljapäeval 7.20 - 11.25. Vähemalt eile oli veel hea hinnaga ka: septembri lõpp sinna ja okt alguses tagasi, 4 lendu kokku ilma kaardimaksetasu ja pagasita vaid 104 Euri.

Jahh, loomulikult peab olema, alates Schengeni kehtima hakkamisest on legendaarsed need Läti piirivalve Eesti autode peatamised varsti peale piiri, et saaks vaid hiigeltrahve teha inimestele (s.h. lastele) kel id või passi pole. Eelmine pühapäev Lätist tagasi Eestisse jõudes üllatas kümme kilti peale piiri hoopis Eesti piirivalve auto, kus kähku binokkel langetati, kui nähti, et meie autol Eesti number oli… Tundub, et vorst vorsti vastu :D

Alkohol on tänaseks juba väga kallis, igatahes tunduvalt kallim, kui Eestis. Nii et neil, kes tahavad Türgis pidu panna, võib soovitada vaid all inlcusiv pakkette. Oma raha eest juues ähvarab oht vaesuda: poes kohalik õlu 1,6 euri, kõrtsis keskmiselt 3,1 euri. Liiter kohaliku rakit poes nii 20 eur-i. Need ajad, kui alkohol Türgis imeodav oli, on kahjuks tänaseks ajalugu, võib vaid meenutada, kuidas veel aastatuhande vahetuse eel Türgis turismipiirkonna kõrtsis õlu 10-15 krooni ja poes lausa 5 krooni maksis....

Lisaksin Janaa jutule, et kohalike transport on tõepoolest kahtlane, ehhki hirmus odav, aga turistidele pakutavad marsad ehk Shuttle bus-id on täiesti normaalse hinna ja hea kvaliteediga, sisuliselt sa saad nendega igast bali linnast igasse teise linna, reeglina nad tulevad sulle otse hotelli järgi, korjavad ka ülejäänud kliendid peale ja siis viivad teid kõiki sihtkoha kesktänavale. Kutast Ubudi sõitsime näiteks 45 000 ruupiat inimene. Ubudist Gili Travaganile 150 000 ruupiat, hinna sees ka kaks laevasõitu. Samas oleks Ubudist saanud näiteks Sanuri v lennujaama 50 000-ga, Candidasasse 60 000-ga ja Loviinasse 130 000-ga. Soovitan ka ise Bluebird taksot, ehhki meie puhul näitas taksomeeter Sanurist lennujaama 72 000 ruupiat, andsin 75. Aga seoses bluebird takso populaarsusega turistide seas peab väga tähelepanelik olema, et ei satuks samuti siniste ja sarnaste logodega võlts bluebirdide peale, neid seal paksult. Ehk see 85 T ruupiane ka fake oli, kes teab. Soovitan samuti autojuhiga renti, meil läks 10tunnine tuur algusega Sanurist kahele maksma 400 000 ruupiat, autoks tutikas KIA Caravelle buss (10 kohaline :)- külastasime 3 templit, sealhulgas Bratani mägijärve oma ja Tanah Lot-i, kohalikku turgu, kohvi ja vürtsikasvatust, riisiterasse. Väga super oli, eriti veel selle raha eest. Hotellid olid meil kõik 3 tärnilised, hommikusöögi, konditsioneeri, tv, basseini ja suure iluaiaga, otse linna keskel rannas (va Ubud muidugi) ja maksid keskmiselt 40 eur öö. Kui üldisemat hinnataset vaadata, siis heaks võrdluseks samal reisil samuti külastatud Phuketi kuurordi Patongi hinnatase, mis teadupärast Tais kõige kallim koht- ja Patongis väljas söömine joomine oli tunduvalt odavam, kui seal ei läinud õhtusöök ja jook (õlu, kokteilid)kahele kunagi kallimaks kui 10 euri, keskmiselt 8 euri, siis igalpool Balil oli selleks hinnapiiriks pigem 15 euri.

Remsu, sul on vanad andmed, odavamat lühiajalist viisat on arrival enam ei anta, nüüd kõigile vaid 30 päeva viisa, see 25 usd-ne. Samas saab viimast seinal oleva hinnakirja alusel tasuda sisuliselt peaaegu igas vähegi viisakas valuutas, sh. ka euros, aga kursi järgi arvutades usd-is ikkagi kõige soodsam. Ja lahkumisel tuleb tasuda 150 000 ruupiat, muidu jäädki indoneesiasse :D.

Balil viibides soovitan kindlasti Gili saari külastada, see oli kindlasti meie viimase reisi üks tippe. Kui on pikem reis, nii et ühe päeva võib niisama ära kulutada, siis soovitaks sinna minna praami paketiga, meie ostsime selle Ubudist Trawaganile, 150 000 idr (12,5 eur) 1 inimene, kiirlaeva oleks samast saanud 660 000 idr-ga (55 eur inimene) ja selle paari tunni säästu eest (nagu me naiivselt arvasime) tundus nagu narr 4 ja pool korda kallimat hinda maksta. 7 hommikul tuli siis minibuss meile hotelli järgi, korjas ka mujalt rahva peale ja enne kella 9-t olime juba sadamas. Seal siis üritati meile esimest korda seda kurikuulsat "open return ticketit" müüa, esialgu õnneks veel mitte agressiivselt, lihtsalt öeldes, et saarelt ostes oleks see kallim. Pool kümme läks praam ja veidi enne kahte olime Lombokil. Arvasime, et nüüd aeglane osa läbi, ruttu paarkümmend kilomeetrit järgmise minibussiga teise sadamasse ja juba kolmeks-neljaks oleme Gilil. Oh ei, nüüd oli vaja sõita Lombokil meile transport teenus vahendava tur firma kontorisse meile "pileteid vormistama" mis siis seisnes pooleteist tunnises ajupesus teemal kuidas kõik teised firmad on pahad ja ainult temad tahavad meid aidata ja ostku me neilt open returnid. Õnneks pakkus see firma vaid aeglast ühendust, nii et jutust, et tagasi tahame kiirlaevaga, seekord piisas. Enne viit siis viimases sadamas, sealne Gilile paadiühendust korraldav firma siis juhatas meid kõigepealt oma kontorisse "pileteid kontrollima". No saime juba aru, mida see tähendas- jälle tund aega ajupesu "ostke kohe meil open ticket, muidu jääte igavesest ajast igavesti saarele ja enam kunagi sealt tagasi ei pääse ja nemad sellist süüd enda hingele ei taha". Et meil oli kogu sellest aktiivsest müügist juba kõrini, siis saatsime nad kohe kukele väites, et siis me "will swimm back", aga ühe teise suurema seltskonnaga, kes alguses sama konkreetsed ei söendanud olla (euro viisakus, mis teha), oleks peale tunni ajast veenmist, ja peale seda ikkagi loobumist väidetavalt lausa kakluseks läinud. Igatahes kuueks siis kaluripaati ja läbi Gili Airi poole seitsmeks siis lõpuks kohal!!! Linnulennult mingi 35 km läbimiseks (Bali sadamast) kulus pea 10 tundi! Nagu hiljem selgus, polnud muidugi midagi lihtsamat ja soodsamat, kui hiljem Gililt endalt tagasisõit osta. Tagasi tahtsime Sanuri, praami paket oleks olnud 200 000 ird, kiirpaat aga lausa ainult 300 000 idr. See viimane variant sobis meile ülihästi :D Trawagan ise meeldis meile väga, nn. peoküla oli väga tore, soodne majutus, peod, odavad kokteilid (kohaliku alk baasil alla euro, topelt koksid 1,5 eurot). Ja vaid paarsada meetrit meie elukohast otse küla keskel eemale - sisuliselt inimtühi imeilus troopiline korall-liivaga rand. Super!!!

No meil kõik AA bookingud mr-ms eesnimi-perenimi. Samas, Easyjeti bookingud ka eesnimi-perenimi, aga piletitel juba ümberpööratult, ehk perenimi-eesnimi.