Teadja

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
14 meeldimist
0 postitust / 125 kommentaari
43 (6.9%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Lendan sama variandiga. Ei muretse.

Langkawil võiks sellises vanuses lastega pea nädala olla küll. Samuti vähemalt päev-paar KL-s ringi vaadata (Bird Park lastele jne).

Aitäh piltide eest!
Kuidas turvalisusega muidu seal lood olid?
Kuidas reisipäevad jagunesid ning kus tagantjärgi targana oleks võinud rohkem olla või mida vahele jätta?

Mõned aastad tagasi sõitsime Santa Martast Cartagenasse minibussiga. Olime ka kolmekesi ning põhimõtteliselt olime valmis liinibussi kasutama, aga hotellis tuli juttu, et kuhu edasi läheme ja kohe pakuti väikebussi varianti. Samast hotellist läks soomlasi veel, nii et täpselt buss täis. Täpset hinda enam ei mäleta, kindlasti rohkem kui liinibuss, aga kuna bussijaam ei asu kesklinnas, siis oleks mõlemal pool veel taksosõit otsa tulnud. Nüüd sai mugavalt hotellist-hotelli ehk igati soovitan oma hotellis seda uurida, küll nad leiavad pakkujaid. Mis seal Baranquilas huvitavat muidu? Ise ei peatunud seal, bussiga mööda sõites tundus tolmune tööstuslinn olevat. Cartagenas ja Santa Martas oli küll chill, mõlemas oleks võinud vabalt kauem tiksuda. Soovitan hispaania keelt harjutada, vähemalt Santa Martas inglise keelega suurt hakkama ei saanud, ei söögikohtades ega ka hotellis. Siiamaani hulk lõbusaid seiku sellega seoses meeles.

Kui kindel plaan minna, siis võid ESTA-st alustada. Mul küll nii olnud, et sooduspakkumise piletid enne ostetud ja alles siis sai ESTA tehtud. Saad teha grupitaotluse ehk andmed küll iga inimese kohta eraldi, aga üks taotluse number ja üks maksmine.

Linna sõidab päris kaua, peaksid väga vara ärkama, et lennujaama jõuda. Ehk suurt aega millegi nägamiseks ei jäägi. Isiklikult jääksin lennujaama (kunagi saigi nii tehtud), seal söögikohti küll ja siis magama.

Käin veel vanast harjumusest lennupakkumisi vaatamas, aga foorum ja otsing sisuliselt kasutuskõlbmatu. Isegi ei viitsi teemasid vaadata ja vastata, kuna see on nii tülikas. Millal võiks mingilgi määral korda saada, et siis teaks uuesti proovida? See poolik lahendus on juba hulk aega olnud ja ei paista kuhugi poole arenevat.

Mõned mõtted:

  1. mis seal Baracoas nii ägedat on, et tasub 2 päeva selle pärast maha sõita?
  2. sõiduajad ilmselgelt liiga optimistlikud, kuskil seal Vinalese juures sai kolistatud 30km/h, rohkem tee ei võimaldanud. Lisaks söögi- ja sirutuspausid, tee ääres kena rand, kus palavaga tahaks läbi hüpata jne, igal pool aeg kulub;
  3. mingi 18-19 ajal läheb hopsti pimedaks, pärast seda sõita ei soovita. Inimesed, loomad, jalgratturid teel, arusaadavalt mitte kellelgi ei helkurit ega tuld. Lihtsalt ei soovita. Sel kellaajal istutakse juba kuskil tantsukohas, nauditakse bändi ja Cuba Libret;
  4. kui juba Playa Arconis ja Playa Pilaris käidud + mõnes teises veel tee peal, siis miks Varaderosse minna? Meil läks lend sisse ehk reis algas ja lõppes seal, muidu aga tüüpiline turistikas. Midagi vaadata seal ju ei ole;
  5. vabaneva aja arvel võib vabalt olla päeva kauem Trinidadis, Cayo Cocol (Playa Pinar 2 päeva nt) ja Havannas võib ka rahulikult päev-paar rohkem tiksuda;
  6. Tegemist on Kuubaga, mitte Põhja-Euroopaga, kus kõik kella järgi käib. Miski ei alga siis kui lubatud ega lähe nii kiiresti, kui lubatud. Tubakaistanduse tuur 25min? 2h pigem.

2,5-sega kindlasti Langkawi, oluliselt lihtsam toimetada. Asukohaks soovitaks lennujaamast natuke allapoole kaardil, kus pikk rannariba ning Underwater World. Saab rannas olla, hulk söögikohti ning ka ostlemisvõimalusi.
Mõne aasta pärast siis Borneo, mis oluliselt huvitavam ja mitmekesisem, aga nii väike laps seda matkamist kindlasti vastu ei pea ja ei oska seda hinnata.

Meil sisuliselt selline ring oligi, Vinalese juures veel peatusime Pinar del Rios ka (sigariistandused jms). Playa Ancon on OK (sai snorgeldada jne) ning kui juba nagunii Trinidadis, siis mugav lähedal ehk nagunii võib seal käia. Aga me käisime veel Cayo Cocol (Playa Pinar) ning kuigi Google piltide järgi suurt erinevust ei paista, siis reaalsuses see oli ikka hoopis teine vaatepilt - hele-hele liiv ja kõik muu. Peatusime Moronis ja siis sõitsime mööda tammi kohale. Ehk jupp nikerdamist, aga ilmselgelt kõige ilusam rand, mida näinud olen. See oli mitu aastat tagasi, kindlasti seal nüüd kõvasti arendatud.

Käinud 2 esimeses, ega suurt midagi eredat nendest ei mäleta. Googles pilte vaadates vist Che Guevara mausoleumi juures sai käidud Santa Claras, aga see on ka kõik, mis meeles on. Sul need linnad väga laiali, et mis ring plaanitud ning palju aega? Ära kogu aega sõitmisele kuluta, Kuubal just äge rahulikult võtta ning kohaliku elutempoga kohaneda. Trinidad sul ikka plaanis? Seal algse plaani järgi pidime vist 2 ööd olema, aga kuidagi hakkas meeldima ja kohalolek venis pikemaks. Ehk pigem vali oluliselt vähem paiku, aga ole neis kauem ja ürita "koduneda". Usu, jääb hiljem oluliselt rohkem meelde.

Vaata lihtsalt vanalinnas ringi. Pigem keskendu inimestele, vanadele autodele ja vähem igasugu muuseumitele. Otsusta jooksvalt, mis tundub huvitav ja kus mis toimub. Nagunii märkad midagi või satud jutusoonele kellegagi, mis/kes ei ole sinu nimekirjas, aga hiljem väga kirkalt meelde jääb. Linn on kompaktne, millestki ilma sa ei jää. Igasugused plazad ja memorialid lähevad ju ruttu. Kui mingit "must-be" üldse valida, siis võibolla Kapitoolium ja Malecon. Malecon on autoteeäär (nagu Pirita tee äärne), huvitavaks teeb selle pigem rahvas, kes sinna õhtul koguneb.

Ise sai San Diegos käidud ja meeldis (loomaaed ja Seaworld), aga sinu plaani järgi läheb tohutuks kihutamiseks. Võta oluliselt rahulikumaks. Ise sai peale GC-d ööbitud Flagstaffis (soovitaks kindlasti seda minnes või tulles), sealt rahulikult Phoenixisse järgmine päev. Ka Phoenix-San Diego tundus üheks päevaks liiga pikk ehk järgmine peatus oli Palm Springis. Siis ei olnud autoistme maitset suus. Sa tahad seda ühe päevaga teha, ei näe pointi. Pigem selle asemel tee Las Vegasest ring üles (Zion, Bruce Canyon), sealt Page, kus kindlasti käia ka Antelope Canyonis. Pagest kannatab ilusti hommikul alustada, sõita GC, käia seal hulk vaateplatvorme läbi, natuke matkata ning õhtuks Flagstaffi jõuda (või vastupidi). Et kui sa LA-sse ega mujale allapoole ei plaani minna, siis võibolla tõesti San Diego vahele jätta. Septembri alguses peaks ilm ka igati mõnus olema

No eks väga paljud peale Varadero midagi muud ei näegi. Muidugi pikk-pikk rand. Isiklik lemmik Playa Pilar, hästi valge liiv ja ilus, nagu üks maailma ilusamaid randu olema peab.

Eks igaüks peab selle "on või ei ole teha" ise defineerima, suurlinnas siiski ilmselgelt rohkem tegutsemisvõimalusi kui suvalisel rannaribal (kuigi suures plaanis mulle linnapuhkused ei meeldi). Üks reis oli marsuudil Singapur-Langkawi-Kuala Lumpur, igal pool vist 4p. Jah, Singapur on kallis (hotell), aga ilmselgelt järgmine kord Aasiasse minnes võimalusel võtaks Singapuri uuesti plaani. 3-4p minimaalselt, lihtsalt nii lahe koht ja palju jäi nägemata. Ei pea kiiresti kõiki "must have" kohti läbi jooksma, võtke chillilt ja nautige keskkonda. Samuti meeldib mulle Kuala Lumpur (mis ei ole populaarne paljude teiste kasutajate hulgas). 3-4p võin seal vabalt uuesti olla, kondaks ringi Hiinalinnas jne. Langkawi on tüüpiline rannapuhkuse koht, päevad möödusid hotell-rand-söögikoht-bassein marsuudil. Inimesed on erinevad, rohkem ei viitsiks seal passida, ühe päevaga saab rahulikult saare läbi sõita.

Võibolla teemaalgatajat enam ei aita, aga eile sai just Marokost koju tuldud. Küll Casablancast ning ümberistumiseks vaid 50 minutit ehk väga sarnane juhtum. Casablancast väljalend hilines pisut ehk jäi Frankfurti natuke hiljaks. Mahatulek bussiga ning Tallinna/Varssavi reisijad võeti vastu eraldi bussiga ehk siis ümberistumise aeg jäi nii napiks, et terminali meid ei lastudki. Eraldi kohas vaadati läbi pagas ning passikontroll ja otse sama bussiga Tallinna lennuki peale, mida samuti teenindati bussiga. Ehk siis Lufthansa/Frankfurt jälgivad ümberistumisi hoolega ning tulevad appi, kui pisut kriitilisemaks läheb. Lisaks Tallinna lend päeva viimane ehk ju nad vajadusel hilinevad sellega ning korjavad maksimaalselt reisijad peale.

Bird park on lastele kindlasti ok, seal suht lähedal ka Butterfly park.

Tokios navigeerimiseks sai play poest tõmmatud tasuta appid. Enam ei mäleta, kumb parem oli, kas "tokyo map and walks" või " tokyo offline map guide, aga igatahes kasutust leidis sagedasti, et aru saada, kas liigun õiges suunas. Töötas GPS peal, andmeside ei olnud vajalik. Autoga mööda teid ei sõitnud, seal ei oska nõu anda.

Et seal elamuse ja naudingu kätte saaks, peaks ikka terve päeva ja rahuliku liikumisega arvestama. Rongiga saab näiteks La Speziast - ostad päevapileti ja sõidad rongiga nende linnade vahel niipalju kui tahad. Juuni lõpus enamike linnade vahel see kõige lihtsam/populaarsem mereäärne rada oli suletud varingu tõttu. Ehk pidi üle mäe ronima - sigapalav, päike lagipähe, ei olnud lihtne. Jahedamal ajal kujutan ette oleks palju mõnusam. Näeb nendelt merd, kallast ja linnad ise on sellised ägedad - turistikad küll, aga kena ikka. Ehk siis vastavalt tahtmisele ja füüsilisele valmidusele saad valida, mis linnade vahel jalutad ja mis linnade vahe sõidad rongiga. Vähemalt suvel nädalavahetusel oli ikka ropult rahvast, isegi rongi peale mahtumine oli kriitiline. Käis neid küll iga 10-15 min tagant. Aga matkaradu iseenesest seal pargis tohutult - turistipunktis saad info ja kaardi, ei pea ainult linnade vahet jalutada, võimalusi oluliselt rohkem.

Hea lugemine ning kasulik info. Kui see minek "liiga lihtne" oleks, kaoks ka suuresti see võlu.

2x kompensatsiooni saanud Eesti Tarbijakaitse abiga. Ehk alustuseks küsinud hüvitust ise lennufirmalt, aga kuna sealt reeglina ei vastata või üritatakse kõrvale nihverdada (et küll reisijad loobuvad), siis andnud asja edasi tarbijakaitsele, kelle sekkumise peale on asjad liikuma hakanud ning hüvitised saadud. Eraldi teenustasu ei ole, rahastan neid läbi riiklike maksude maksmise.

Lause "rahalisele hüvitisele õigust pole" - see tuli Ryanair poolt?
Üldiselt hilinemiste/tühistamiste korral saata vastav info lennufirmale (kodulehel mingi klienditeeninduse kontakt vms). Kui mõistliku aja jooksul (nt paar nädalat) ei reageerita või hakatakse keerutama, et sel ja tol põhjusel ei saa hüvitist, siis pöördu edasi Eesti tarbijakaitseametisse (seal kuskil kohe vastav vorm) ning kui sul tõesti on õigus hüvitist saada, siis nende abiga selle hüvitise ka saab. Kokkuvõttes võib minna aega mitu kuud (lennufirma ei vasta või venitab, siis tarbijakaitse menetleb, siis makse võtab aega jne), aga mitu korda niimoodi hüvitise saanud. Mitte küll Ryanair'ga (nendega ei ole probleeme olnud), küll aga mõne teise lennufirmaga. Ise pakkuma nad seda paraku ei tule jah, ise peab oma õigusi teadma ning siis neid väga järjekindlalt nõudma.

Ise sai sealkandis käidud üle-eelmine oktoober. Kuna endal oli aega 2 nädalat, siis sai ka algul tehtud ulmeplaane kõik-kõik korraga ära näha, aga siis tuli mõistus pähe ning sai otsustatud, et tuleb asi kaheks reisiks jagada - algul alumine osa ning millalgi hiljem ülemine pool. Ehk meie puhul oli reis LV - Flagstaff - Monument Valley - Antelope Canyon - GC - Phoenix - Palm Springs - San Diego - LA - Death Valley - LV. Kokkuvõttes oli selline paras, et lolliks end ei sõitnud, sai ikka puhata ka. Zion NP ja Bruce Canyon NP olid tegelikult ka plaanis, aga jäid ära, kuna juhtus just see aeg olema, kui USAs olid eelarveprobleemid ning täpselt neil nädalatel olid riigiasutused kinni. Selle asemel saigi siis Monument valleys käidud.
Mõned mõtted-soovitused:

  • auto sai vist rentals cars kaudu broneeritud, reaalselt Hertz, tellitud sai compact auto, neid oli neil napilt ehk anti 7-kohaline mahtuniversaal, millega oli väga mugav pikemaid otsi sõita;
  • San Diegot ma küll ära ei jätaks, meeldis oluliselt rohkem kui LA isiklikult - selline teistsugune, nagu Mehhikos oleks. Vanalinn, eriti õhtul on ikka päris äge, mitte lihtsalt mingi suur mõttetu linn. Ööbisime Old Town Innis - ok ning jalutamiskaugusel vanalinnast;
  • sai käidud San Diego Zoos, SeaWorldis ning Universalis ning sellisesse järjestusse paneks nad ka. Eks huvid on erinevad, aga Zoo on tasemel, päris paljudes käinud ja võibolla vaid Singapuri oma on sellega võrreldav. SeaWorld on ka ok, Universal ei olnud ka midagi hullu, aga kui keegi peaks küsima, milline neist kolmest ära jätta, siis Universalist loobuks esimesena. Seaworldis ka mõned Ameerika mäed, Universalis üha rohkem digitaalsed 4(5.D - nagu filmi vaataks, mitte "päris" Ameerika mäed;
  • San Diegost ühe jutiga Phoenixisse ei soovitaks, me peatusime vahepeal Palm Springis (Joshua Tree park seal);
  • Phoenixis käisime nt kaktuspargis (või oli see botaanikaaia nime all) ning Scottsdales;
  • Phoenixist Flagstaffi käia ka Sedonast läbi;
  • GC isiklikult ühest päevast piisaks - hommikul Flagstaffist sõitma hakata, päeval aega küll seal ringi vaadata, mingi maa alla ronida, õhtul siis Flagstaffi tagasi või hoopis edasi Paige Antelope Canyoni vaatama;
  • Las Vegas soovitaks ka vähemalt 2 ööd olla - võib meeldida või mitte, aga algul võtab ikka suu ammuli seal liikumine, ikka omaette maailm;
  • LV-st minnes ja päev Surmaorus veetes jõuaks mõistliku plaaniga Rigdecresti, rohkem küll ei soovitaks sõita.

Ehk siis selline plaan teha, et midagi näeks ka ja tsill oleks, mitte ainult sõita (sõita saate niigi kõvasti). Liiklus enamasti oli ok, aga seal ikka suured linnad, kus liiklus võib vägagi umbes olla - San Diegost LA-sse nt läks 2h rohkem kui olime planeerinud. Muidu aga äge sihtkoht, kus väga lihtne reisida - majutustega lihtne (eriti sellisel madalhooajal), söögiga lihtne ning suht odav.

Viisale peaks piisama esimesest ööbimiskohast, ise vähemalt üle-eelmine aasta sain nii. OK, olid ka mõned rohkemad ööbimiskohad olemas (nt rahvuspargid, kus pidi selle väga vara kinni panema saadavuse pärast), aga kõiki ööbimiskohti küll ei olnud ja keegi ei küsinud.

Nagu eespool öeldud, autorent on vajalik, ilma selleta ei oleks ausalt öeldes ette kujutanud. Suuremates kohtades majutuse pererahvas ei soovitanud õhtuti isegi 2 kvartali kaugusel olevasse söögikohta jalutada, ei olevat turvaline (kahe nädala jooksul reaalselt ühtki mingit ärevat momenti küll ei olnud). Üksi minnes on kulu muidugi arvestatav, mitmekesi ära jaotatuna aga täitsa OK.

Plaanist - saan aru, et põhiliselt plaanis linnades olla, mitte aga loodust ja rahvusparke külastada? Äärmiselt mööda plaan. Cape Town ümbruses kuluks rohkem aega, Port Elizabethis endas ei ole sisuliselt midagi teha, aga nagu eespool öeldud, sealt natuke välja mitmeid rahvusparke (elevandipark nt jne), mida tasuks külastada. Oma autoga see väga lihtsalt ning mõistliku kuluga teostatav, ilma autota pead ilmselt võtma mingi tuuri, mis maksab ise juba vast nädala autorendi.

Ühesõnaga, võta mingi reisiraamat ette, uuri netist LAV rahvuspargi kodukat (väga hea ja ülevaatlik) ning tee kogu plaan ringi. Suurlinnad unusta ära.