Viimased kommentaarid

Autorendi firma ei laenuta?

Varasema pikema arutelu leiab ilmselt siit ;-)

Siilike -- selline esimene 2 sekundi otsing ja veel 2 sekundit otsinguks...

Kui sa oleksid ülalt lahtrist"Kuhu sa soovid minna?" valinud sihtkohaks Horvaatia, siis oleksid leidnud sellised vanemad postitused (ja palju muudki):

jne.

Buldooza -- Centaurol on tõesti oma kontorid ja ka autod Hispaanias ja Portugalis (sealhulgas Mallorcal) kuid Itaalias, mille vastu teemaalgataja huvi tundis, on nad lihtsalt vahendajad. Vaata nende kodulehte.

Lennujaama plaani leidis Google suht hõlpsalt.
Tunnine vahe kahe Ryanairi lennu vahel teeb muidugi puhkuse alguse selliseks seikluslikuks ;-) Võib juhtuda, et jõuad kiirelt Tenerifele ja võib juhtuda, et tutvud paar päeva uduse Albioniga.

Kui vaadata Centauro kodulehte, siis tegemist on vahendajaga kes pakub sulle erinevate rendifirmade autosid ja ise ei rendi sulle midagi -- tal endal ei ole autosid. Centauro osa lõpeb siis kui oled oma auto välja valinud, tema sinuga lepingut ei sõlmi.

Tegin huvi pärast päringu suvaliste suviste kuupäevadega -- selle järgi tundub, et enam-vähem võrdse hinnaga saad auto tegelikult kas Budgetist, AVISest või Europcarist.

Esimese asjana otsi võrdluseks samadel tingimustel autot otse neist firmadest -- neil kõigil on ka eestikeelsed kodulehed. Ja hind vaadates vaata kindlasti ka maksetingimusi -- et millal sult tegelikult raha võetakse ja millised on broneeringu tühistamise tasud.
Teise asjana vaata, millised on lepingu tingimused läbi Centauro rentides ja otse rendifirmast rentides.

Seda eelpoolmainitud otsingu tulemust vaadates on näha, et enamasti on vargus- (theft) ja avariikindlustus (CDW) 3000 € omavastutusega -- avarii puhul tähendab see otse öeldes seda, et kui just autot päris üle katuse ei keera, siis maksad kõik kulud ise ning enamasti ikka maksimumsummas ;-) Rendifirma leiab kindlasti põhjenduse, miks ka kõige väiksema plekimõlgi remontimine enam-vähem omavastutuse maksimumi maksma läheb...
Centauro vahendab sulle omalt poolt ka 0 omavastutusega kindlustust, mida pakub minuarust AXA Assistance, st. selle rendilepingu mõistes veel üks osapool oma tingimste ja kontaktidega.
Sama 0 omavastutusega kindlustust pakuvad kindlasti kõik rendifirmad ka ise. Erinevus on selles, et Centauro poolt vahendatava kindlustuse puhul ei arvesta rendifirma seda lepingu sõlmimisel ja ka hilisemal võimalikul kahjujuhtumi käsitlemisel. Ehk siis -- sinu käest küsitakse rentimisel rendifirma poolt suurem tagatis ja kahjujuhtumi käsitlemisel vastutad esmalt sina rendifirma reeglite kohaselt, võid olla kohustatud oma arvel mingeid summasi maksma jne. See lisakindlustuse andja hüvitab oma reeglite järgi sulle kahjud hiljem kusjuures sellele lisakindlustuse andjale pead ise uuesti tõestama nende kahjude olemasolu. Selline lisakindlustus on enamasti palju odavam kui rendifirma enda oma kuid kindlustusjuhtumi klaarimine on hiljem oluliselt keerulisem.

Rendifirma enda 0 omavastutusega kindlustus on enamasti päris kallis kuid samas rentija jaoks lihtne -- kahjujuhtumi korral on kõik rendifirma enda rida ning seetõttu pole ka põhjust alguses väga suurt deposiiti nõuda. Samas tuleb hoolikalt võrrelda kindlustuste tingmusi, lisaks odavusele võib seal olla ka lepingu katvuses erinevusi.

Lasteistmed jms. lisavarustuse maksad tavaliselt koha peal ja saad enamasti rendileandja tegeliku hinnaga, mis on tihti selline, et hinna poolest oleks paarinädalase rendi puhul odavam mõned asjad poest osta...

Kolmandaks -- isiklik kogemus 5 aasta tagant on selline, et Itaalias oligi autorent vastikult kallis.

Eespool on juba kenasti enamus kirjas.
Lisaks veel siia kevadel 2016 Tyyna sulle kirjutatud vastuse. Siis sa uurisid küll Horvaatia kohta aga asenda seal tekstis sõna Horvaatia sõnaga Lanzarote ja ega muud suurt vahet polegi.
Kui keelega on probleeme, siis on hea mõte esmalt kontakteeruda Eestis asuvate suurte rahvusvaheliste kettide esindajatega -- juba eespool mainitud Avis, Hertz, Europcar ning ka Sixt.
Eestikeelsel lehel on lihtsam broneerida ja vajadusel saad ka kohalikust kontorist loodetavasti eesti keeles lisainfot küsida. Aga vaata kindlasti kõiki neid, hinnad võivad sõltuvalt rendikohast väga erinevad olla.

paar lisanõuannet ka -- kui auto kätte saad, vaata ta koos rendifirma esindajaga hoolikalt üle ja lase rendilepingusse kirja panna absoluutsel kõik autol olevad kriipsud, mõlgid, puuduvad (pisi) detailid jne. -- seda nii auto sees kui väljas.
Kui rendid auto lennujaamast, siis pane võimalusel rendisoovi kirja saabuva lennu number. Korralikud firmad hoolitsevad sel juhul lennu hilinemise korral ise, et auto kätte saaksid.

Jmets, võib-olla on sihtpunktide arv otseses seoses (odav)lennufirmade potensiaalsete klientide / elanike arvuga? Kui kaarti vaadata, siis on näha järgmist:

Eesti (~1,3 milj)

  • Tallinn (~400 tuhat)
  • Tartu (~100 tuhat)
  • Pärnu (~40 tuhat)

Läti (~2 milj)

  • Riia (~650 tuhat, asub Baltikumi keskel)

Leedu (~3 milj)

  • Vilnius (~550 tuhat)
  • Kaunas (~300 tuhat)
  • Vilniuses ja Kaunasest ~250 km kaugusel asub Kirde-Poola suurim linn Bialystok (~300 tuhat)
  • kaks Leedu piiri äärset Poola vojevoodkonda Masuuria ja Podlaasia (kokku ~2,6 milj)
  • Leedu lõunanaaber Valgevene (9,5 milj), sealhulgas Vilniusest ~180 km kaugusel asuv Minsk (~1,9 milj)

Ma ei ole küll mingi ekspert kuid miski seose reiside arvuga võib neist numbritest välja lugeda küll -- odavlennufirmade tegevuse eesmärk ei ole ju mitte klientidele palju odavaid ja erinevaid lende pakkuda vaid hoopis 150 .. 190 kohaline lennuk pidevalt maksimaalselt täis müüa ja seeläbi omanikele maksimaalset kasumit teenida. Eelnevaid numbreid vaadates on reiside pidev väljamüümine Leedus hoopis tõenäolisem kui Eestis.

Ma arvan, et planeeritav ring ümber terve Apenniini poolsaare on veidike pikk selle napi 12 päeva jaoks. Jõuad küll ära sõita ja saad kindlasti põhjalikult tuttavaks oma rendiautoga aga Itaalia enese jaoks jääb aega vähevõitu...
Soovitan sul jagada oma plaan näiteks kaheks -- põhjapoolne osa Bergamost Roomani või siis lõunapoolne Roomast allapoole. Aprillis on alumise poole ilm kindlasti parem.

Kodulehe andmetel Liepajast sõidab edasi. Kas on miski põhjus, et just Ventspilsist sõitma peaks?

Mis sind täpsemalt huvitab?
Mul laps (või mis ta nii laps enam on) on viimase paari aasta reisidel teinud. Kõrvalt vaadates nõuab see piisavalt ettevõtlikust -- päeval kaameraga ringi käia on üks asi aga õhtul see salvestatu kõik läbi vaadata ning korralikuks 5..10 minutiliseks videoklipiks kokku monteerida on hoopis tõsisem ettevõtmine. Ja kui siis hotelli wifi ka piisaval tasemel on, võivad sõbrad/sugulased juba järgmise päeva hommikul seda ka vaadata.

  1. Normandia ja Loire org Prantsusmaal -- tõeline ajaloo ja kultuurielamus. Võrratu loodus ning toidu ja veinikogemus veel lisaks
  2. e-postkastis ootavad kevadet piletid reisiks marsruudil Hongkong - Malaisia - Singapur
  3. ei oska konkreetselt midagi tahta, maailmas on piisavalt käimata kohti ja seetõttu tekivad reisiideed enamasti impulsiivselt.

Lehe paremas ülanurgas on ju kollase kaardi peale kirjutatud ORDER HERE -> ...
Sealt avaneb uus leht, kust saad tellida -- vajutad lihtsalt vasakul servas nuppu Order.

Jõuga sundides pidi kana ka mesipuusse minema ja kammiga saab kindlasti samuti igasuguseid asju teha peale juuste kammimise ;-)
Aga kui seda teha ei taha, siis võib enne reisi kodumaal külastada kas hästivarustatud elektroonika või fotokauplust ja end natuke asjakohasemate abivahenditega varustada.

Ja veel -- kui kaasas on mitu europistikuga elektriseadet (mobiil, fotokas, tahvel jms.) , mis kõik tõenäoliselt korraga laadimist vajavad siis ei ole vaja osta kaasa mitut adapterit vaid piisab ühest adapterist ja näiteks pikendusjuhtmest ;-)
Viimane on abiks vahest ka Euroopas reisides -- hotellitubades pole tihti eriti palju pistikupesi või asuvad need ebamugavates kohtades.

Mäesuusatamise peamine mõte on mäest alla sõitmine ;-) Seega mäesuusatamiseks peab ka mägi olemas olema.
Kui asja vastu on huvi, siis käige lapsega korra kodusel Kuutsemäel ja / või Tuhamäel, võtke seal talle paaritunnine koolitus, sõitke temaga koos ja minge seejärel edasi näiteks Himosele -- suhteliselt lähedal ning algajatele paraja suurusega.
Pole mõtet väikestes keskustes aega ja raha kulutada -- pärast on teil suusareisist meeles vaid liftijärjekord ja paarikümnesekundilised laskumised ainsast nõlvast.
Lapsed õpivad väga kiiresti ning juba paari päeva möödudes ei tunne te neid enam mäel äragi. Väga lauged ja lühikesed n.ö. lastenõlvad ammenduvad kiiresti, õppimise suhtes on väga hea kui saab ikkagi vähemalt mõned minutid või rohkemgi järjest sõita -- sedasi õpib laps ka suuski teadlikult juhtima ning pidurdama, mitte ei looda vaid sellele, et küll see mägi peatselt ära lõpeb ja niisama all seisma jääb.
Kui peres on mõni veidi paremini suusatada oskaja, siis üks hea väikelaste õpetamise vahend on rakmed, st lapsele ümber vöö käiv rihm, mille pikast vabast otsast saab täiskasvanu kinni hoida ja sedasi last vajadusel pidurdada.

Ursula, sellest numbrist pole sellisel kujul kasu -- see ei ole Eesti number ja sellele ei saa sedasi vähemalt Eestist helistada.
Miski idee saaks helistamise osas siis kui lisaksid, milliselt aadressilt see e-kiri tegelikult tuli, siis saaks teoreetiliselt lisada numbrile riigi koodi.

Riigid ei kehtesta rendiautode piiriületustasusid. :-) Seega su küsimusele pole võimalik üheselt vastata, uuri otse rendifirmade tingimustest järele.

Teemaksude kohta leiad infot näiteks siit. Samuti oskab teemaksude kohta infot anda Viamichelini teedeatlas.

Alustuseks võid lugeda läbi Tripadvisori ja booking.com kasutajate vastavad arvamused...

Samas sa 7 kuud tagasi juba uurisid sedasama siin foorumis, sealsamas on sulle ka vastatud.

Ära nüüd üle ka muretse -- nagu Raivo eelpool mainis, siis väärtuslike asjade autosse nähtavale jätmine pole kuskil hea mõte.
Seega võtke oma mobiilid, dokumendid, rahakotid ja fotokad autost lahkudes kaasa ja ülejäänud asjad pange vähemalt pagasiruumi silma alt ära. Ning parkige väheke käidavamatesse kohtadesse, mitte pimedatesse nurgatagustesse. Reisikindlustuse juurde tehke ka pagasikindlustus ning ärge üle mõelge ega muretsege.

Meie käisime 2012. a. suvel algusega Veneetsiast ning Toskaana on lahe ja avastamist väärt. Iga päev erinevas kohas ööbimine annab palju enam vabadust kui ühest kohast väljasõitude tegemine.

Ilmselt Firsty peab silmas Kuressaare - Tallinn - Kuressaare pileteid. ;-)

Kui lennujaamade puhul lühendeid kasutada, siis võiksid need õiged olla -- IATA koodiga KUR lennujaam asub Põhja Afganistanis ja TAL Alaskal. ;-)
Tallinna lennujaama korrektne lühend on TLL ja Kuressaare omal URE

Mis annab sulle alust kahelda piletite kehtivuses kui lennufirma enda koduleht väidab piletid kehtivad olevat?
Sa ilmselt ei käi ju internetipangas nähtud kontojäägi õigsust pangakontoris tellerilt üle kontrollimas?
Ühesõnaga -- muretse vähem, on lihtsam elada. Kui SAS kodulehe andmetel on piletitega ok, siis nii ongi.

Lemmu nördimus on mõistetav kuid nii ses asises maalimas asjad ongi. Nagu eespool juba korduvalt märgitud -- EasyJet pole midagi valesti teinud ja nende peale vihastamine on küll arusaadav kuid kasutu.
Pileti odavusel on alati oma hind ja sellega tuleb lihtsalt arvestada -- enamasti läheb kõik hästi kuid mõnikord mitte.

Talv 2016 jutt ei ole tõene.
Juhul kui Lufthansa müüb sulle lennud sedasi ühel piletil on võimalike probleemide korral alternatiivide leidmine Lufthansa mure, sa ise ei pea millegi üle muretsema. Reisikindlustus pole ka seljuhul oluline.
Kui tuled Marokost, siis üks tõenäoline ajakulu on passikontroll Schengenisse sisenemisel.
Koju lennates pole tegelikult ka äraantava pagasiga probleeme. Kui see sinuga koos Tallinnasse ei jõua, täidad lennujaamas avalduse ja tuuakse hiljem sulle koju ära, Eeldatavalt paar päeva saad kodus ka ilma reisikohvrita hakkama ;-)