Viimased kommentaarid

Mariom -- 5 päevaga 2300km... Autoga tutvud põhjalikult, muu jaoks aega ei jää.
Nimetatud kohtadest olen käinud Vegases ja Suures Kanjonis -- need ei ole kohad, kust pärast (paari)tunnist peatust edasi sõita. Paariks tunniks pole mõtet lihtsalt sinna minna.
Suure Kanjoni mõõtmetest saad aru kui teed retke ülalt alla, selleks sobib sinu kaardil olevast Grand Canyon Villagest algav Bright Angel Trail. Selleks kulub terve päev ja siis ka sa tõenäoliselt päris Colorado jõeni ei jõua -- sõltub sinu füüsilisest vormist ja aastaajast.
Ühesõnaga -- võta rahulikult ja naudi ümbrust ning tee oma valik selline, mis jätab ka kohapeal ringivaatamiseks aega.

Katrin,

  • auto on sul millise riigi numbriga?
  • Kodune aadress, kuhu need maksuteatised postiga tulevad, on kus?

Kui bussiga minna, siis on ju ka viisa vajalik...?
Kas kaks ööd bussisõitu ja viisaga seotud kulud tasuvad Minski loomaia külastuse ära?

Kuna see ummikumaksu teema hakkas huvitama, siis saatsin konkreetsed küsimused e-postiga. Rootslaste kiituseks peab ütlema, et vastus tuli päevaga, iseasi, kas selle vastusega on ka midagi tarka peale hakata. Transportstyrelseni (transpordiamet vms.) haldusspetsialist Tove Larssoni vastused on allpool:

1. How this payment procedure exactly looks like if I have a car registered in Estonia?
In your webpage there is information "If the vehicle is registered abroad, the Swedish Transport Agency has entrusted a notification partner to identify the owner of the vehicle, send out invoices to and obtain payments from the owner of the vehicle via EPASS24"
Does it mean you will forward information and bill to some Estonian authority and it will send a bill to me? And I?m not obliged to pay anything in advance and without written bill sent to me?

  • At the end of each month our notification partner EPASS24 will send a payment slip to you as vehicle owners, with the total amount debited for the previous calendar month appears. On it is also information on the number of passages and the amount per day. The tax must be on EPASS24s account for congestion tax no later than the date specified on the notice. Always indicate the OCR number and account number from the invoice.

2. At your webpage in estonian languge section (https://www.transportstyrelsen.se/en/Other-languages/eesti-estniska/Ummikumaksud-Stockholmis-ja-Goteborgis/) but not in english section there is also described "Lidingö rule" (Lidingöregeln) -- it says the tax is 0 if you drive through two control points in 30 minute period and one of them is at Gasverksvägen, Lidingövägen or Norra Hamnvägen.
Is this rule applicable (and I have to pay 0 SEK in sum) if I drive via E20 to south starting from Värtahamnen ? as far as I understood I'll enter to highway through one of the control points described above and I'll also pass the second control point at Essingeleden?

  • "Lidingöregeln" was removed in 2015 and is hence no longer up to date, we apologize for this error and has notified the information on the website as quickly as possible should be updated. All payment stations that you pass you will be billed for during surcharge period.

Ehk siis Rootsi transpordiamet (Transportstyrelsen) eriti ei muretse kas sa maksad ja kuidas sa üldse maksta saad, nad on arve esitamise probleemi sellele EPASS24 kontorile ära delegeerinud ja rohkem pole nende asi. :-) Ainult kumbki kontor pole minuarust tulnud selle peale, et seda süsteemi ka välismaalastele seletada...

Vastus on, et tasub kindlasti minna.
Austrias on ilmselt ka randu (järvekesed, Doonau jne.) aga põhjused, miks Austriasse ikka ja jälle minna, on Alpid, kultuur ja ajalugu.

Siin foorumis on Austriast piisavalt juttu olnud, lehe ülaservas asub otsing, kasuta esmalt seda.

Rootsis eraldi kiirteemaksu ei ole.

834arr -- saad ilmselt maksta ka naeltes, jeenides või rublades kui soovid :-)))
Stockholmis ei ole teedel miskeid maksukogumispunkte nagu näiteks Horvaatias või Prantsusmaal vms.
Loe eelnevaid postitusi -- kogu jutt käib selle üle, kas ja kuidas välismaise (näiteks Eesti) registreerimismärgiga autole arve saadetakse.

834arr -- kui neid eelnevalt toodud linke vaadata, siis juuli on maksuvaba.

https://www.transportstyrelsen.se/en/Other-languages/eesti-estniska/Ummikumaksud-Stockholmis-ja-Goteborgis/#123614 --> Erinevatel aegadel erinev maksumäär

Vatse, kui sa E20 pidi lõunasse sõidad, siis teine kontrollpunkt on see Essingeledeni oma, mis sinu poolt viidatud kaardi järgi asub kiirteel. Seega peaks reegel kohalduma küll.

Pealegi jääb mulle veidi segaseks, kuidas välismaalased täpselt maksta saavad -- see eelnevalt Meli poolt viidatud leht ütleb, et Kui sõiduk on registreeritud välismaal, võtab Rootsi Transpordiamet ühendust teavituspartneriga. Sel juhul saadab teavituspartner sõiduki omanikule makseteate.. Juhul kui ma möödunud suvel ka miskid maksetsooni märgid tähelepanuta jätsin, siis ei ole keegi mulle miskit teavitust saatnud seni...

Ja kui ma nüüd veel huvi pärast kaevasin, siis leidsin Meli poolt viidatud lehe inglisekeelselt analoogilt viite miskile lehele https://www.epass24.com/, kustkaudu siis saab maksta?
Ja minult ei küsitud maksu ilmselt seetõttu, et juuli on maksuvaba. Vaat kui hea on foorumit lugeda, saab ka pool aastat peale reisi midagi uut teada :-)

Üldiselt ma olen nõus, et see ca 1€ maksu ei tasu skeemitamist kuid päris keeruline on aru saada, mida välismaa numbriga auto omanik tegema peab, kui ta selle ära maksta tahaks...

Jah, selle Vatse poolt viidatud kaardi järgi tundub, et täna pigem ei pääse maksmisest. Minu kogemus on eelmise suvest, siis ei korjatud kusagil raha piki E20 sadamasse sõites.

Mis seal keerulist on -- peale sadamast väljasõitu keerad kohe E20 kiirteele (viidad näitavad, tänaseks peaks ehitustööd ka lõppenud olema) ja ei küsi sinult keegi miskit maksu.
Umbes aasta tagasi sai valmis päris muljetavaldav tunnel Stockholmi linna all, mis selle eelpoolmainitud kiirtee kasutamise sadamast ja sadamasse sõidul eriti mugavaks teeb. Tunnelis tuleb ainult hoolikalt viitasid vaadata, et ikka piki E20 lõuna suunas sõita kuna GPS teadupärast maa all ei toimi ja seal on päris mitu suurt ristmikku.

See sõltub eelkõige sellest, mis hinnaga lennupileti Tallinnast Stockholmi saad :-) Lennukiga on kindlasti kõige mugavam ja kiirem.
Laevaga minnes on kiireim variant metroo + Arlanda Express aga sõltuvalt seltskonna suurusest ja nädalapäevast võib sadamast otse takso soodsam olla. Taksodel on enamasti fikseeritud hind lennujaama sõiduks, Arlanda Expressi hinnakirja vaata ise.
Bussiga peaks ka kuidagi saama jne.

Lehe päises on väike luubi kujutis -- kliki seda ja sisesta otsingusõna, näiteks Port Moresby

Infoks -- Android telefonis keeras Chrome viimane update (versioon 56 ) suure osa varem korralikult kuvatud lehti (sh. trip.ee) totaalselt sassi.
Kui uskuda vastavat foorumit, siis probleem on seotud kasutatava keelega -- pihta said Eesti ja Islandi keele/lokaadi valinud seaded.
Loodetavasti Google võtab midagi kiiresti ette aga seniks on kõige lihtsam kasutada Android telefonis näiteks Firefoxi. Või kui seda paigaldada ei taha, siis muutke telefonis seadete alt keel ära, näiteks inglise keele peale. Seepeale toimub maagia ja Chrome brauseri pilt läheb jälle paika :-).
btw, see keele muutmine mõjutab kogu telefoni, st. peale inglise keele valimist muutub kogu telefoni kasutajaliides inglisekeelseks.
Ja kellel veel võimalik, keelake Android telefonis Chrome automaatne uuendus.

Valikut on piisavalt. 3 aastat tagasi rentisime sellise lehe vahendusel: http://www.carrentalcappadocia.com/
Auto saime tegelikult Sixtist aga oluliselt odavamalt kui otse Sixti kodulehelt rentides. Hind oli 163€ 4 päevaks ja see sisaldas ka 0 omavastutust, GPS seadet jms. Autoks oli diisel Peugeot 301.
Teed on Kapadookias väga head ning liiklus ei erinenud kuidagi kodusest Eestist. Samas oma auto annab väga suure vabaduse ja võimaluse seda kanti avastada hoopis teise nurga alt kui miski valmisekskursioon.

Muuseas -- Pamukkale ei asu Kapadookias, Kayesrist Pamukkalesse on ligi 700 km, ma seda maad pigem autoga ei sõidaks kui just pole eesmärki suuremat ja pikemat ringreisi Türgis teha. Sõidu peale läheb lihtsalt liiga palju aega.

Meriliis, sul oli ju kord juba sama teema -- http://trip.ee/foorum/uldfoorum/esta-aadressi-osariigi-muutmine... Seal teemas said ka vastuseid aga nüüd tegid igaks juhuks uue selle asemel, et ka see küsimus sinna eelmisesse lisada?

Autorendi firma ei laenuta?

Varasema pikema arutelu leiab ilmselt siit ;-)

Siilike -- selline esimene 2 sekundi otsing ja veel 2 sekundit otsinguks...

Kui sa oleksid ülalt lahtrist"Kuhu sa soovid minna?" valinud sihtkohaks Horvaatia, siis oleksid leidnud sellised vanemad postitused (ja palju muudki):

jne.

Buldooza -- Centaurol on tõesti oma kontorid ja ka autod Hispaanias ja Portugalis (sealhulgas Mallorcal) kuid Itaalias, mille vastu teemaalgataja huvi tundis, on nad lihtsalt vahendajad. Vaata nende kodulehte.

Lennujaama plaani leidis Google suht hõlpsalt.
Tunnine vahe kahe Ryanairi lennu vahel teeb muidugi puhkuse alguse selliseks seikluslikuks ;-) Võib juhtuda, et jõuad kiirelt Tenerifele ja võib juhtuda, et tutvud paar päeva uduse Albioniga.

Kui vaadata Centauro kodulehte, siis tegemist on vahendajaga kes pakub sulle erinevate rendifirmade autosid ja ise ei rendi sulle midagi -- tal endal ei ole autosid. Centauro osa lõpeb siis kui oled oma auto välja valinud, tema sinuga lepingut ei sõlmi.

Tegin huvi pärast päringu suvaliste suviste kuupäevadega -- selle järgi tundub, et enam-vähem võrdse hinnaga saad auto tegelikult kas Budgetist, AVISest või Europcarist.

Esimese asjana otsi võrdluseks samadel tingimustel autot otse neist firmadest -- neil kõigil on ka eestikeelsed kodulehed. Ja hind vaadates vaata kindlasti ka maksetingimusi -- et millal sult tegelikult raha võetakse ja millised on broneeringu tühistamise tasud.
Teise asjana vaata, millised on lepingu tingimused läbi Centauro rentides ja otse rendifirmast rentides.

Seda eelpoolmainitud otsingu tulemust vaadates on näha, et enamasti on vargus- (theft) ja avariikindlustus (CDW) 3000 € omavastutusega -- avarii puhul tähendab see otse öeldes seda, et kui just autot päris üle katuse ei keera, siis maksad kõik kulud ise ning enamasti ikka maksimumsummas ;-) Rendifirma leiab kindlasti põhjenduse, miks ka kõige väiksema plekimõlgi remontimine enam-vähem omavastutuse maksimumi maksma läheb...
Centauro vahendab sulle omalt poolt ka 0 omavastutusega kindlustust, mida pakub minuarust AXA Assistance, st. selle rendilepingu mõistes veel üks osapool oma tingimste ja kontaktidega.
Sama 0 omavastutusega kindlustust pakuvad kindlasti kõik rendifirmad ka ise. Erinevus on selles, et Centauro poolt vahendatava kindlustuse puhul ei arvesta rendifirma seda lepingu sõlmimisel ja ka hilisemal võimalikul kahjujuhtumi käsitlemisel. Ehk siis -- sinu käest küsitakse rentimisel rendifirma poolt suurem tagatis ja kahjujuhtumi käsitlemisel vastutad esmalt sina rendifirma reeglite kohaselt, võid olla kohustatud oma arvel mingeid summasi maksma jne. See lisakindlustuse andja hüvitab oma reeglite järgi sulle kahjud hiljem kusjuures sellele lisakindlustuse andjale pead ise uuesti tõestama nende kahjude olemasolu. Selline lisakindlustus on enamasti palju odavam kui rendifirma enda oma kuid kindlustusjuhtumi klaarimine on hiljem oluliselt keerulisem.

Rendifirma enda 0 omavastutusega kindlustus on enamasti päris kallis kuid samas rentija jaoks lihtne -- kahjujuhtumi korral on kõik rendifirma enda rida ning seetõttu pole ka põhjust alguses väga suurt deposiiti nõuda. Samas tuleb hoolikalt võrrelda kindlustuste tingmusi, lisaks odavusele võib seal olla ka lepingu katvuses erinevusi.

Lasteistmed jms. lisavarustuse maksad tavaliselt koha peal ja saad enamasti rendileandja tegeliku hinnaga, mis on tihti selline, et hinna poolest oleks paarinädalase rendi puhul odavam mõned asjad poest osta...

Kolmandaks -- isiklik kogemus 5 aasta tagant on selline, et Itaalias oligi autorent vastikult kallis.