Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

veigo

Reisiguru / Toimetus

veigo

Kasutaja veigo liitus 18 aastat tagasi

  • 431
    (Meeldimisi)
    Meeldimisi
  • 572 / 591
    (Postitusi / Kommentaare)
    Postitusi / Kommentaare
  • 23 (3.67%)
    (Külastatud sihtkohti)
    Külastatud sihtkohti

Viimased postitused

  • 0

    Palma de Mallorcast sai Palma

    • Reisihuviline

      Taas on aeg hakata reisijuhte ümber kirjutama. Hiljuti otsustas Baleaari saarestiku suurima saare Mallorca kohalik parlament, et saare pealinn Palma de Mallorca nimetatakse ümber lihtsalt Palmaks.

       

      Kohanimesid aeg-ajalt erinevatel põhjustelikka muudetakse, kuid tuntud puhkusesaare pealinna puhul on olukord veidi erandlik, sest viimase 8 aasta jooksul on see juba kolmas kord, kui Mallorca pealinn nime vahetab.

       

      Palma de Mallorca nimetati esimest korda ümber Palmaks aastal 2008, kui kohalikud valimised võitis Sotsialistlik Töölispartei (PSOE). Järgmised valimised 2012. aastal võitis aga nende traditsiooniline pearivaal Konservatiivne Rahvapartei (PP), kes otsustas pealinna taas Palma de Mallorca nime panna kandma. Nimevahetuse põhjustena toodi välja soov anda linnale Hispaanias selgem identiteet ja vältida segiajamist Kanaari saarestikku saare La Palmaga.

       

      Ümbernimetamine ärritas kohalikke rahvuslasi ja vasakpoolseid, kes ei näinud Palma liignimel mingit vajadust, sest sel puuduvad igasugused ajaloolised juured. Päris nii see vist siiski pole. Roomlased kutsusid linna tõepoolest Palmaks. Siis langes saar araablaste kätte. Pärast seda, kui Aragoni kuningas Jamie I linna taasvallutas, nimetati see Ciutat de Mallorcaks. 18. sajandil muudeti nimi jälle Palmaks.

       

      [[20533]]

      Palma lennujaamas pole vist mõtet nime vahetada

       

      Pole kindel, et nüüdne nimevahetus jääb viimaseks. Konservatiivid on lubanud Palma de Mallorca nime taastada, kui nad jälle võimule saavad. Aga vähemalt järgmised 4 aastat kannab Mallorca pealinn nime Palma.

       

      Omaette küsimus on, mis nime all hakkab Palma lennuväli ilmuma erinevates broneerimissüsteemides. Üldiselt on igasugused nimevahetused küllalt pika vinnaga asjad, aga ühel hetkel need juhtuvad. Siis võib tekkida potentsiaalne oht ajada Palma lennuväli segamini La Palma lennuväljaga Kanaaridel. Selle vastu aitab, kui vaadata lennuvälja koodi, sest sõltumata nimevahetustest jääb Palma lennuvälja IATA koodiks alati PMI.

       

      Allikas: El País


       


       


       

  • 0

    Lufthansa toob tütarfirma Frankfurti ja Münchenisse

    • Reisihuviline

      Saksamaa suurim lennufirma Lufthansa on teada andnud, et plaanib teha märkimisväärse muudatuse oma strateegias. Täpsemalt puudutab asi Lufthansa odavlendude haru Eurowingsi. Kui praegu on Lufthansa lenedudel oma kahest suurest sõlmlennujaamas – Frankfurdis ja Münchenis – kasutanud ainult Lufthansa lennukeid ja reserveerinud lennud Saksamaa veidi väiksematest lennujaamadest Eurowingsile, siis varsti ilmuvad Eurowingsi lennukid ka lendudele Frankfurdist ja Münchenist.

       

      Lufthansa ja Eurowingsi täpsetest suhetest on üsna keeruline täpsemat pilti ette saada, sest tegemist pole pelgalt kahe lennufirmaga, vaid erinevate ametiühingute ja Lufthansa juhtkonna omavahelise keerulise suhterägastikuga, kahe lennufirma töötajate erinevate lepingute ja kõige muu taolisega. Kui asja lihtsustatult vaadata, siis mõnevõrra madalamate tööjõukuludega Eurowings peaks olema Lufthansa alternatiiv odavlennufirmadele, pakkudes soodsaid punktist punkti lende, mida Lufthansa ei paku.

       

      Lufthansa juhtide seniste väljaütlemiste põhjal alustab Eurowings lende esimeses etapis Münchenist. Mingeid kuupäevi pole välja käidud, kuid see peaks juhtuma üsna varsti ehk ilmselt juba 2017. aasta esimeses pooles. Lennud Frankfurdist algavad veidi hiljem. Liinide kohta info praegu puudub.

       

      Mis on Lufthansa sellise otsuse taust? Nagu öeldud, pole Lufthansa oma otsustes päris vaba, vaid peab pidevalt arvestama nii pilootide kui salongipersonali esindavate ametiühingutega sõlmitud kokkulepetega, mille ajalugu ulatub kes-teab-kui-kaugele. Kokkulepe Lufthansa ametiühingutega hoidiski Eurowingsi Frankfurdist ja Münchenist eemal.

       

      Lufthansa lennupiletite hinnastamispoliitika on senini klassikaline eelmises sajandi pärand, kus pileti all mõeldi edasi-tagasi pileti hinda ja hinna sisse kuulus tasuta söök ja jook. Kuigi Lufthansa Euroopa-siseste lendude pardal pakutav ei erine täna oluliselt odavlennufirmade omast, on Lufthansa hinnaklass selgelt kõrgem. Küll aga on Lufthansa tütarfirma Eurowings aeg-ajalt pakkunud Euroopa-sisestele lendudele ühesuuna pileteid vähem, kui 25 euroga – mis on võimatu Lufthansa puhul.

       

      Nii Lufthansa kui Eurowingsi fookus on eelkõige ikkagi koduturul ehk Saksamaal. Lufthansa katesetas mõned aastad tagasi laieneda Itaalia turul, kuid osutus seal konkurentsivõimetuks. Samas on IAG (British Airwys ja Iberia) tütarfirma Vueling suutnud küllalt areneda ning suuteline pakkuma hindu, mis on täiesti konkurentsivõimelised nii Ryanairi kui Wizz Airiga.

       

      On näha, et Lufthansa on selgelt huvitatud, et mitte kaotada Euroopa-siseste lendude massturgu odavlennufirmadele. Kuigi Lufthansa juhid on jõudnud öelda, et Eurowingsi toomine Frankfurti ei ole otsene vastus sellele, et ka Ryanair alustab sealt lende, tehakse seda ikkagi konkurentsivõimelisemate hindade nimel. Tegevus käib ka puhkusesihtkohtade suunal, kus Lufthansa rendib 40 lennukit Saksamaa suuruselt teiselt lennufirmalt Air Berlin.

  • 5

    Vaikse ookeani saared.

    • Reisihuviline
      Ma kardan, et soovi tuleb veidi täpsustada, sest see piirkond on pehmelt öeldes üüratult suur.

      Alloleval kaardil on vaid osa piirkonnast (eeldasin, et mõtted liiguvad kuhugi sinna). Mõõtkava võid ise järele vaadata.



      Sealkandis on eestlasi erinevate eesmärkide ja erinevais paigus käinud küll. Mitte palju, aga siiski.
  • 9

    Serengeti safari hinnad

    • Reisihuviline
      Serengetis ei ole ööbimiskohti tegelikult vähe, tihti neid lihtsalt ei reklaamita välja, sest "inimest tänavalt" sinna üldiselt ei oodata. Safarid on reeglina koos ööbimisega ja see pakett tuleb kindlasti odavam, kui majutuse letihind. Asjaajamisest rääkimata.