veigo

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 18 aastat tagasi
303 meeldimist
865 postitust / 810 kommentaari
25 (4%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Ma siis ütlen niipalju, et mu plaan nutikaga rattalt mingit filmi teha tundub kohalikele nii turvalisuse kui kvaliteedi osas ikka päris jabur idee. Tänan kõiki, kes soovitusi ja linke jagasid ja püüan edaspidi nii loll mitte olla. Iseasi, kuidas see õnnestub.

Kambodžas mõned eestlased ikka leiab. Ja nad täitsa suhtlevad omavahel. Saada sõnum.

Kasutasin paar kuud tagasi. Toimib väga hästi.

Ma julgeks siiski väga soovitada Kaplinna. Miks?

  • Siselennud sinna on odavad, sest konkurents on suur. Pikemalt ette ostes ja soodukate ajal leiab pileteid väga hea hinnaga, muul ajal lihtsalt hea hinnaga.
  • Kaplinn lihtsalt on sellise mõnusa auraga.
  • Table Mountain (Laudmägi) on elamus omaette.
  • Kloof Streetil asuvad paarisaja meetri ulatuses Kaplinna ühed parimad (ja väga taskukohased) söögikohad.
  • Victoria & Alfred Waterfront. Turistide tõmbekeskus, kind of Tallinna vanalinn.
  • Võimalus oma silmaga üle vaadata need veinistandused, mille veini Eestis tarbid. Muuseas, ära imesta, kui poes leiad veinisildilt ka eestikeelsed kirjad.
  • Malai kvartal ehk Bo-Kaap.
  • Mitmed päris huvitavad muuseumid. Mulle meeldisid apartheidile pühendatud District Six muuseum ja Juudimuuseum, mis üllatavalt kombel on täis hoopis Leedu ajalugu.

Ja haara ööbimiskohast kaasa tasuta reisijuht Coast to Coast. Suunatud pigem seljakotireisijale, kuid täis küllaga infot kõigile. Kui Johannesburgis tekkis isegi Melville'is teatud küsimus, et miks ma siin nüüd ikkagi olen, siis Kaplinnas sellist küsimust küll ei tekkinud.

Olifantsi nimelisi jõgesid on Lõuna-Aafrika Vabariigis 3 tükki. Provintsidest siis Southern Cape, Western Cape ja Krügeri rahvuspargis ning selle lähedal (Mpumalanga ja Limpopo).

Aitäh soovitmast! Tundub väga hea idee,
Samas, pühapäevafilmijana 200-300 dollarit välja käia on selle lõbu eest justkui paljuvõitu (olen fotograafia hindadega kursis ja tean, et hea asi maksabki omajagu). Mõtlesin, et äkki on mingi shortcut saadaval. Mingi odav plastmassjubin. Tahaks kõigepealt lihtsalt katsetada ja siis sealt edasi vaadata.

Vaktsineerimised võiks ära teha, need kuluvad igal pool ära. Aga malaaria puhul lähtun ühe malaariaravimeid tootva firma juhi eravestluse käigus saadud soovitusest, et väike varu võiks ju ohtlikus piirkonnas olemas olla, aga tarbida tuleks seda alles siis, kui tõesti nakkus käes. Testimine on üldjuhul kõikjal saadaval ja kiire.

Kagu-Aasias on sääsed paras tüütus. Sa ei kuule neid. Nad nillivad eelkõige su jalgu. Magades hammustavad vabalt ka läbi lina ja kõikjale. Hoolitse, mis sa hoolitsed, aga iga päev kipub vähemalt 10 sutsu ära tulema. Suuremates linnades on see väiksem probleem.

Isiklik kogemus puudub, kuid Ergo reisikindlustuse tingimused tunduvad päris mõistlikud,

Mis seal salata, Swissoteli 71. korruse baar on Singapuris tase omaette ja kõrgemate korruste vaated kindlasti samamoodi. Pole ise peatunud, kuid see hotell on seal olnud juba mõnda aega ja ei imestaks, kui toad veidi väsinud on.

Kui firma nimi ja koduleht tekitab usaldust, siis miks mitte. Aga nagu märgitud, tegemist on Leedu firmaga, mis GoAdventure ära ostis.

Mingi konkreetse firma reisikindlustust soovitada on täiesti võimatu, sest kõik algab pihta vajadustest. Ja need vajadused on peidus seal peenes kirjas.

Pagas hilines - palun, hüvitatakse põhimõtteliselt ainult hambaharja maksumus (Seesam: hüvitatakse esmatarbekaupade ostmiseks välisriigis tehtud kulud kuni 30 eurot ööpäevas). Ja kui oled reisil perega, siis palju õnne, ka 6-liikmeline pere saab vaid 30 eurot hüvitust (Punkt 1.8. Pere reisikindlustuse korral kehtib perele ühine pagasi- ja vastutuskindlustuse kindlustussumma.)

Teisisõnu, sa oled ikka puhta loll, kui teed endale Seesamis reisikindlustuse perepoliisi. Mina näiteks olen korra see loll olnud. Aitäh, Seesam! Ilgelt hea ja vajalik hambahari oli. Tegelikult oli hoopis muid olulisi asju vaja, aga lollilt tulebki ju raha ära võtta, eks?

Kui sinuga juhtub õnnetus ja vajad arstiabi, siis võid olla suremas, aga enne, kui sind opereerida tohib, pead eelnevalt informeerima Seesamit haiglaravi või operatsiooni vajadusest ning kooskõlastama kulu ja ravi ulatuse. Kui sa seda ei tee, on see paberite põhjal kindlustustingimuste rikkumine ja kindlustusfirma (antud juhul Seesam) ei pruugi sulle mitte midagi hüvitada.

Nii et kui oled juhuslikult teadvuseta ja Seesami reisikindlustusega, siis parem on korraks teadvusele tulla puhtalt selleks, et Seesamisse helistada, kalkuleerida vaatamata oma igasugustele puuduvatele teadmistele meditsiinist ja kohaliku arstiabi maksumusest sendi täpsusega vajaliku operatsiooni hind ja ühtlasi teatada, et oled parasjagu verest tühjaks jooksmas.

Hoolitse, et sul oleks kaasas kõigi sihtkohariigis räägitavate keelte meditsiinisõnaraamatud, sest sa pead veenduma, et arstil ja raviasutusel on kõik vajalikud litsentsid olemas. Sisuliselt tähendab see seda, et kui Seesam ei soovi sulle meditsiinikulusid hüvitada, on neil alati võimalus viidata, et sa ei ole esitanud raviasutuse kõiki olemasolevaid litsentse. Aga mis seal ikka, tavainimesele on see kõik käkitegu ja esimene asi, mis vigasena arsti juurde sattudes mõistlik teha tundub, on templiga bumaagat nõuda.

Ja kindlustuskaitsest arusaamiseks on vältimatu endale selgeks teha mõiste "repatrieerimine" (üldjuhul nimetatakse nii sõjapõgenike ja vangide kodumaale toomist). Nii et koos Seesami kindlustusega võta reisile kindlasti kaasa ka võõrsõnade leksikon - kulub kindlustusega suhtlemisel abiks ära. Muide, nad ise nimetavad seda kõike "kliendikeskseks lähenemiseks". Viited kindlustustingimustele on lingitud.

Ausalt, kes on see idioot, kes sõlmib Seesamiga sellistel tingimustel reisikindlustuse lepingu? Sa oled viimane kõnts, ilma igasuguste õigusteta põhjendatud kindlustushüvitiseks. Ah jah, raha ilma mingite kohustusteta võetakse sult loomulikult vastu. Ja seda mitte vähe. Kas kindlustusmaaklerid ütlevad, et Seesami reisikindlustuse tingimuse ei kindlusta sulle mitte midagi? Vastus on "ei". Kas kindlustust teostav järelvalve kergitab kõige selle peale silma? Ei. Me elame džunglis, kus kindlustusfirma ainus mure on sult raha kasseerida ilma igasuguse kohustuseta kindlustusjuhtumi puhul mingit hüvitist maksta.

Streik lõi reisiplaanid segamini? Palun väga, sinu enda mure: If ei hüvita, kui kahju põhjustas streik või töökatkestus.

If kindlustusega tulebki arvestada, et nad tõlgendavad oma kindlustustingimusi väga loominguliselt. Näiteks 2004. aastal Aasias toimunud tsunami järel lõpetasid nad kindlustuse müügi Taisse, Sri Lankasse, Maldiividele, Indoneesiasse, Malaisiasse, India rannik (täpsustamata, mida selle all mõistetakse), Bangladeshi, Myanmari ja Somaaliasse. Jajah, minu küsimuse peale täpselt nii vastati. Et siis Somaaliasse, mis asub Indoneesiast kaugemal, kui Austraalia. Suuremas osas neis riikides polnud tsunamiga mingit seost ja tsunamide ette ennustamiseks on vaja veidi rohkem aju- ja arvutimahtu, kui Ifi sekretäril, aga peaasi, et iga Ifi klient saaks võimalikult põhjalikult kotitud.
Kodune analoog on võtta Pärnust, kus If kindlustus leidis, et üleujutus pole loodusõnnetus ja sellest tingitud kahjusid ei hüvitata (kui klient oleks võtnud esimese kättejuhtuva kivi ja oma suvemaja aknad sisse visanud, oleks kõik ok olnud) . Et siis üleujutus on sinu oma viga või nii. Eks igaüks ise otsustab, kas sellise suhtumisega kindlustusfirmale raha maksta või mitte.

Ei, kindlustusfirmades töötavad enamasti täiesti mõistlikud ja vägagi abivalmid inimesed ja paar toodud näidet (kuigi neid on kaugelt rohkem) võivad tunduda veidi ekstreemsed, kuid puhtalt paberil järge ajades ja kohati ka kogemustele tuginedes asi paraku nii ongi. Enne reisikindlustuse sõlmimist lihtsalt tuleb võtta aega ja erinevate kindlustusfirmade kribu läbi lugeda ja arvestada, et kui menetlejal on halb tuju, siis kindlustusfirmade sisuturunduse soe õhk on tõesti viimane asi, mis sind aitab.

Kui keegi soovitab reisikindlustuseks firmat x ja puuduvad adekvaatsed põhjendused ehk viited kindlustustingimustele, mis täpselt teistest parem on, siis selle soovitusega pole paraku mitte midagi peale hakata, kui kindlustusjuhtumil leidub mingigi väike omapärane nüanss.

Loomulikult ma utreerisin, aga mul on jätkuvalt väga suur küsimus: kui sulle saab vajadusel igal hetkel mütsi pähe tõmmata, siis palun seletage mulle, miks peaks kasutama Eestis müüdavat reisikindlustust? Ei, ma ei ole loll ja naiivne ja mulle on korduvalt probleemideta hüvitist makstud, aga kindlustusfirmade juristid annavad endast tõepoolest parima, et kogu risk oleks ikkagi võimalikult suures ulatuses sinu kanda. Palun vaielge mulle argumenteeritult vastu!

Missugust alternatiivi sa näed? Maapiiril saab 15 päevase.

Väike tähenärimine, aga see riik on eesti keeles jätkuvalt Singapur, mitte Singapore, Cingapura, Singapūra või Singapurreko.

Skyscanner pani kokku ülevaate erinevate lennufirmade vastavatest poliitikatest.

AirAsial on kuni 12.02 kõik lennud -20%. Näiteks Kuala Lumpur - Langkawi edasi-tagasi pilet maksis suvalt valitud kuupäevadel 21 eurot. Ilmselt on teised kohad Malaisias umbes sama hinnaga. Valige midagi välja ja saate kiirelt kohale.

Loeme korra veel ootused läbi.
Plaan on minna pisut pikemale reisile. Mulle tundub, et selle all ei mõelda puhast linnapuhkust (Doha, Dubai jne).
Soov oli kogeda eksootikat. See viitab, et vist võiks olla näiteks loodust, mida Eestis ei näe, inimesi toimetamas viisil, mida Eestis ei näe jmt.
Ja hea toit.

Kui need asjad kokku panna, siis sõelub välja Kesk-Ameerika (Costa Rica, Nikaragua, Guatemala (eriti!)), Kagu-Aasia: Tai (pigem Põhja-Tai), Vietnam, Lõuna-Aafrika Vabariik (oktoober safariks väga hea aeg).

Antud juhul hüvitab kindlustus (kui kindlustus ja vastav kindlustuskaitse olemas on) võimalikud lisakulud, mis kaasnesid planeeritust varem lennujaama jõudmisega. Lennufirma on asendusvariandi välja pakkunud ja see, et see on oluliselt ebamugavam, ei puutu kahjuks asjasse.

Punkt üks. Palun ära karju meie peale postituses suurtähtedega. Me pole seda ära teeninud.

Punkt kaks. Maailm ei ole üldse nii hull koht, kui võiks arvata. Ma olen Aafrikas ööbinud erinevates riikides kaugelt rohkem, kui 200 kohas ja seni pole veel vargusega probleeme olnud. Võimalik muidugi, et asi on minus.

Keeniast jälle tulnuna võin öelda, et tavaline korraliku ööbimisega (telk, kus on voodid, dušš ja wc) safaripäev maksab endiseltt 310-330 dollarit päev. Seltskonna suurus ei anna mingit soodustust. Küll aga tasub välja kaubelda tasuta transport Nairobi lennujaamast hotelli.

Pole isiklikult Tsavos käinud, ainult korduvalt sealt läbi sõitnud (ei, mitte ainult Nairobist Mombasasse) ja ütleks, et see park pole seda raha väärt. Ma ei tea ühtegi kohalikku, kes Tsavot soovitaks.

Nakuru on tänaseks suht surnud koht, Kui soovite flamingosid näha, siis ilmselt see sooviks ainult jääbki, sest veetase on niipalju tõusnud, et flamingodele sinna enam asja pole.

Mida peaks veel arvestama? Vast seda, et teil tõmmatakse netist ostes nahk üle kõrvade nii ehk naa. Seda saab veidi tasandada, kui suhtlen oma kontrollitud Keenia kontaktide kaudu, kes teavad, et ma tean hindu ja iga jama läheks neile kalliks maksma. Umbes 40 eestlast on seni rahule jäänud.

Olles veidi Aafrika oludega mõnevõrra kursis, siis tõlgendaks olukorda järgmiselt:

  • Gambia vana president ei taha lahkuda. See on Aafrikas suhteliselt sageli esinev juhus, sest sel juhul kuivaks võimust tulenevad rahakanalid kokku.
  • uuel presidendil pole võimu teostamiseks vajalikku kontrollaparaati veel käpa all (armee, politsei jne).
  • see on hea võimalus ümber jagada väiksemate tegelaste mängumaid ehk äkki saab oma hõimule veidi rohkem.

Välismaalasi see kogu jama tegelikult puudutada ei tohiks, sest tegemist on puhtalt siseriikliku probleemiga. Aga kõik valimistega seonduv on Aafrikas küllalt tundlik teema.

Valdek, väga vinge! Aitäh jagamast!

Qatari viisa saab hetkel ainult siis, kui lendad Qatar Airwaysiga ja sul on Dohas vahemaandumine. Viisat saab nii ette tehes kui Doha lennujaamas kohapeal. Trip.ee sellekohaline uudis.

Ma usun, et see on kenasti teostatav. Sõltuvalt lennuaegadest jääb teil Dohaga tutvumiseks umbes 12 tundi, selle ajaga jõuab päris palju ringi vaadata. Doha lennujaam ei asu linnast kaugel ja taksoga võtab sõit aega paarkümmend minutit. Doha ja Dubai vahel on 1h ajavahe.

Seda hetke, kui Vic Falls on välja müüdud, tahaks küll väga näha. Küll aga sõltub pakkumine sellest, kas hetkel on näiteks mõni suur overlanderite grupp sees või mitte. Victoria Falls Rest Camp oli neil vanasti üks põhikohti, kus majakese (chalet) sai üsna mõistlikult kätte.
Aga nuputamise asemel osta Bradti Zimbabwe ja kogu info peaks käes olema.