silvar

Reisisell, liitus Tripiga 15 aastat tagasi
0 meeldimist
44 postitust / 11 kommentaari
8 (1.3%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Tervist.
Meil sama lugu eelmisest nädalavahetusest. Peale 1,5h väldanud kogu korterit hõlmanud koristustöid, tolmuimeja ja mopiga mööda elamist ringi laskmist sai korter puhtamaks kui see oli olnud meie saabumise hetkel kui mingi koha peal sokid naks ja naks põranda külge kleepusid. Nüüd siis miski slaavi initsiaalidega tädi kirjutab meile täiesti lampi üldisena tõlgendada võimaldavat:

  • tables/desks were dirty/unclean, as well as the oven
  • floors were dusty
  • toilet and sauna/bathroom have not been cleaned

ja küsib otsesõnu füüri.

Peale 4-5 emaili vahetust ja palvet tõendusfotod saata ei ole enam miskit kuulda olnud. Ja kui ka tulema peaks, siis puhtjuhuslikult sai tehtud enne lahkumist veel korterist eri nurkade alt ülesvõtteid, sest korteri enda ruumiline lahendus oli üsna leidlik ja sümpaatne, et tekitas paratamatult soovi seda tuleviku tarbeks jäädvustada. Kui peakski miski umblapmi pildid meile meili peale tulema, siis astuvad need Oksanad-Svetad ise enda seatud reha peale. Aga teadlikult valvas ja ettenägelik soovitan tõesti selles suusakeskuses olla.

Ja üldse, praegu hakksin mõtlema, et Tahko keskuse Svetade ja Oksanade käekäigu üle otsustaja levelit tuleks sellest toimuvast pronograafiast informeerida - siis ehk midagi ka muutub seal.

Leidsin sellise koodi nagu UPDATE06, mis annab -20% sellelt osalt tellimuselt, mis ei ole juba -50%-ga koormatud. Seega kombineeritult tekib 2 raamatu puhul aleks ca -35%

tervist lugupeetavad,
kas keegi oskab öelda mingit hetkel toimivat LP promokoodi? kuksilt "küla pealt" kuulsin et seda praegust käimasolevat avalikku kampaania alenust pidavat saama taas ka kombineeritult kasutada. näiteks LP40 erinevalt muudest varasemalt enesele teadaolevatest ei anna küll errorit, kuid ei anna ka mingit tulemit.
ja ostukorvi sisu käimasoleva kampaania osas kõikvõimalike enesele huvipakkuvate kiidide osas hetkel kombineeri kuidas tahad krmus ikka 39,92 - elik 8 kopikaga out of free delivery:) et pole miskit parata, tuleb püüda ka ise vastu rehepappi panna

Näib et elementaarne kodutöö tegemata või lihtsalt rännulise abc eneseabi teadmisi veidi vajaka, sest kogenud rändurid saavad sedalaadi asjades ikka eneseabiga hakkama:). Mis siis ikka kui ehk veel ei olnud allolev link teada, siis - http://wunderground.com

ega ma ju öelnudki, et ravimeid tänavalt a la kummiplätade, gloobuste-atlaste, naiste juuksekrunnide ja küpsetatud maisiga ühtaegu kaubitseva tänavakaupleja käest lahtisest tro-tro aknast soetama peaks:) ikka kohalikust korralikust Farmacy shopist oli soovitus, neid jagub kindlasti ka Malisse. Lisaks leti tagant vastuvaatava kuli jutu adekvaatsuskõlale muidugi soovituslik jälgida ka letile laotud medikamentide säilivusaegu, pakendi kinnisust jms lähituleviku tervist silmaspidavalt esmaohutuse momente. Mis aga puutub enne ohukoldesse eelnevalt nädalajagu kaitse manustamisesse, siis just nimelt, kui endal mõnest varasemast malaariapiirkonda reisist pole ettenägelikult juba järgnevateks reisideks malaariaravimit kaasa ostetud, siis ei jäägi muud üle et kui siit ülikallilt esmase hädapärase kaitse saavutamiseks üksnes vajalik kogus, mitte aga kogu reisi või planeeritava pikema välislähetuse kesteks, tablette soetada.. ülejäänu saab aga kenasti kohapealt. Toimib kenasti. Isiklik kogemus nii malaaria ohupiirkonnas kohapeal pikemalt resideerumise kui ka sootuks teise kandi ohupiirkonnas seljakotiga pelgalt kuuajase läbikappamise näol olemas ja seetõttu ei ole see niisama tühjast-tähjast targutamine. Praegugi apteegikarbis viimatisest reisist kaasa ostetult piisava bestbefore märkega tablettide karbike järgmist lähetust ootamas:)

Hmm.. kogemustega aafrikaanina ütleks samuti paar targutavat mõttetera.. neid Eestis pakutavaid kalleid malaariaravimeid ei tasuks siit tõesti osta mitte rohkem kui vaid hädapärase kaitse saavutamiseks. kohapealsetes apteekides on samaväärse kaitse mõttega miski kohalikud tablad 20 korda odavamad .. pealegi teavad targemad väita, et malaaria vorm ühes piirkonnas ei ole sama mis teises piirkonnas, seetõttu ongi mõistlik kohalikku ravimivõrku kasutada.. kuigi tõsi see on, et kindel ei saa ka nende puhul olla, et need mingeid samaväärseid kõrvalmõjusid ei oma, küll aga jätavad vähemasti rahakotile kõrvalmõju avaldamata ;)

Ega ma kahjuks väga täpselt mäleta.. meilikastist ei suutnud hetkel kontakte leida, kuid olles korra põgusalt visanud pilgu alloleval lingil leitavale accomodationi valkutele:
http://www.skistar.com/are/english/online_booking/index.app?bpid=:70901&type=nav&offset=30&site=are

näib kõige enam klappivat nii andmete kui ka visuaalse mälupildi poole pealt allolevaga:
http://www.skistar.com/are/english/online_booking/index.app?bpid=:70902&type=select&idx=6&rs=rs1&site=are

Liengården
Liengården apartments has good standard. Situated by the skilift ´VM8:an´.

Igaljuhul meil õnnestus saada kogemata kombel just see 3-bedroom korter (vist 2. või 3.korrusel.. ei mäleta enam täpselt), ent mille köögi uks avanes otse suusanõlvale.. see muutis niigi soodsa asupaiga suisa ideaalseks, sest viimaselt laskusmiselt sai piisavate lumeolude korral otse suuskadega kööki ja seal juba ees olijailt köögikapist paluda seda va kõige mõnusmat ja vahetumat õllesõõmu vastuvõtma laskutud:)

Silvar

Olles ka ise eelmisel talvel Are-s MM eelselt MM-i radadel valitsevat laskumiste tunnet kogemas käinud võiks soovitada tutvuda ka allolevalt lingilt leitava ja üsna hea kaardiga:

http://www.skistar.com/app/projects/are/images/imlib/Piststor2007.jpg

Siit näeb kenasti ära, millised rajad ja millisel moel omavahel tõstukitega ühenduses üldse on. Lisaks soovitus majutuse osas.
Lisaks aitab see kaart ka elumajakese valiku osas otsuseid langetada.
Meie õnnestunud majakese/korteri valik oli tõstuk nr 22 juures paiknev korrusmaja ning seda ennekõike 3 põhjusel:

  1. üks peamisi ja keskseid tõstukeid kohe maja juures
  2. nightski avatakse samuti just nr.22 tõstuki juurest
  3. kui tõstukid päeva lõpetavalt juba suletud, siis enimikelt ärevust pakkuvatelt laskumistelt on hea otse maja juurde tagasi liuelda ja massidega busside passimine ei lähe korda

Lisaks olid otse nr.22 tõstuki ees olevad majakesed superhea kompleksusega: lisaks pea kõiki õhtuid varaste hommikutundideni mõnuga jõmiseva seltskonna meeldivalt majutanud avarale köögile oli sealsetes korterites sees ka korralik saun!

Silvar

rõõm kuulda, et otsustasite ikkagi asüüli mitte taotleda ning elusalt ja õnnelikult äsja taasalanud maarjamaa talve tagasi pöörduda. seda et te turvaliselt lennujaamast otse stc trotro stationisse saite mulle kohalikud poisid juba jõudsid raporteerida:) ent huviga ootaks muljeid, et kuulda kuidas edasine rännak kulges ning üldse et kuidas käib käsi meie emakesel aafrikal

obroni Silvar

Kuigi Ghana on endine Briti koloonia on siiski liiklus paremapoolne. Peamised tänavad Accras on igati korraliku asfaltkattega, kõrvaltänavad on juba pisut problemaatilisemad, sest enamik neist on sealse liivatolmukattega, mida troopiline vihm pahatihti vormib tundmatuseni, kuid sõidetavad on need sellegipoolest. Ilmselt teeolud on ka üheks põhjuseks, miks jõukad auto omanikud endale personaalseid mehaanikuid palkavad. Ka autoremonditöökodu leidub suhteliselt palju. Kuigi enamjaolt näevad need välja kui korralikud vanaraua aherhunnikud, kust siis vastavalt vajadusele purunenud autole mingi "uus" ese paigaldatakse. Vihmast moondunud kõrvaltänavad, aegunud tehnika ja hooletu või oskamatu mehaaniku töö tõttu on üsna tavaline, et vihma ajal Accras taksoga koju sõites võib 5km kojusõidu lõigul taksoaknast teepervel kapotid laiali seisvate Datsunite, Bugattide, Opel Acordide arv küündida arvuni, mille puhul kahekäe sõrmedest enam ei piisa.

Accras liigeldes tuleks arvestada ka tipptundidega, milleks on enamasti tööle tõttamine kella 8 paiku, lõuna 12 ning õhtune koju ruttamise aeg 16-20. Nendel kellaaegadel liiklemine ühest linnajaost teise on tõsine nuhtlus, sest tuleb arvestada lakkamatu autode voolu ning transpordisõlmedes valitsevate tõsiste ummikutega, mis on tingitud ennekõike kitsastest teedelõikudest, autode rohkusest ja Accra suurest elanikkonnast.

Teeolud peamiste linnade nagu Kumasi, Cape Coast'i vahel ning ka Ida regioonis Lume ja Ho suunal on igati korraliku asfaltkattega kuigi kohati on teedel ootamatud augud nagu kaaneta kanalisatsioonitsunftid:) Nende tekkepõhjusi saab taaskord seletada sealsete troopiliste vihmadega, mis juba olemasoleva väikese augu ajapikku ühe suuremaks uuristavad ning asfaldialuse liivagi välja toovad. Seejuures pisut enne Cape Coasti kuni Takoradi'ni välja on paari aasta tagune asfaltkate ning valge värviga teekattemärgistus lausa laitmatu. Selle kohta teadis muidugi sakslanna rääkida, et see osa maanteest olevat sakslaste kätetöö. Põhjapoolsete regioonide teedevõrk ning muidu kõrvalisemad teed on juba pisut konarlikumad ja augurohkemad, kuid vastavalt teeoludele valitud kiirusega siiski sõidetavad - lihtsalt auke on väga palju. Accra ja Tema vahel on aga Ghana ainuke kiirtee, mille eri suunaliiklused on mururibaga eraldatud. Igal juhul on ka teekate piisav selleks, et seal mootori maksimum kiiruse tuvastamiseks kiiruskatseid korraldada. Seejuures nimetatud kiirteel on ka teemaks, mille suurus (kui mu mälu mind ei peta) oli 500 või 1000 cedi, täpselt kahjuks enam ei mäleta.

Seevastu kõrvalised dzunglivahelised teed, mis reeglina on asfaltkatteta, on aga juba teist masti, mille lõpliku kuju vormib ikkagi vihm. Kui vihma pole ammu olnud, siis on tolm suuremad rööpad ja konarused kinni katnud ning kitsuke tee kujutab endast Lõuna-Eesti tolmurohkeid kruusaseid külavaheteid. Kui aga vihma on vahetult sadanud, siis sarnaneb tee suuresti kuumaaastikule ning liiklemine kulgeb vägagi vaevaliselt, kuigi ega midagi läbipääsmatut seal pole, sest ka tro-trod liiklevad kõikjal sõltumata ilmast.

Siiski soovitan kodanikele, kes plaanivad autot rentima hakata, eelnevalt kriitiliselt enda auto siseorganite tundmise teadmisi hinnata, sest kui tro-tro otsustab saba visata, siis pole muud kui võtad oma koti ja asud raha tagasi nõudnuna uut tro-trot ootama. Kui aga tegemist rendiautoga, siis autovraki dzungli vahele jätmine pole eeldatavasti enam niivõrd lihtne.

Ühistranspordiga liiklemise puhul oluline tähelepanek on ka see, et kõrvalise dzungli vahel reisimist ei planeeriks pühapäevale, sest see on päev, mil kõik kirikus päeva mööda mölutavad. Suuremate keskuste vahel see probleemiks olla ei tohiks, kuid väikekohtades küll.

Üks oluline tähelepanek veel seoses liiklemisega. Nimelt vahest kaarti vaadates võib tunduda et kuskil kõrvalises kohas tro-trost teeristil maha tulemine ajavõiduna, siis tegelikkuses võib see hiljem kujuneda needuseks, sest kõrvaliselt teeristilt soovitud suunda sõiduks vajaliku tro-tro peale saamine osutub vabade kohtade puudumise keeruliseks. Seetõttu on soovitus pigem sõita see 10km edasi suurema asulani ning sealt võtta sihiks olevast teeristist ära pöörav tro-tro. Esmalt võib see tunduda kainele mõistusele loogikavastane, kuid kokkuvõttes te siiski enamasti ajas võidate.

Silvar

PS. üksikasjalikuma ghana tipide saidi katsume Immuga selle nädala lõpuks trip.ee abiga ülese seada