fre

Uus kasutaja, liitus Tripiga 15 aastat tagasi
5 meeldimist
29 postitust / 75 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Käisin 2016 sept keskpaigas, ilm oli pisut heitlik - lubas väga halba ilma, aga tegelikult oli enamasti väga kena ilm. Küll aga oli reisi viimastel päevadel tunda kuidas merevesi jahedamaks läks. Kindlasti soovitaks sept keskpaika mitte okt algust.

Lihtsalt täienduseks (juhuks kui keegi nt sama teema otsinguga siisa sattub) ütlen et Swedbanki Maestro ei töötanud Austraalias mitte kusagil hoolimata Swedi kinnitusest et see on igati adekvaatne kaart. Õnneks oli Visa krediitkaart ka kaasas.

Ma ei jaksa neid lehti lapata et aru saada kas keegi on juhtinud tähelepanu sellele, et otsing ei tööta üldse. Olen endale varem salvestanud trip.ee lingid planeeritava sihtkoha kohta, st tean et postitus eksisteerib ja milline on pealkiri. Aga vana link ei tööta ja pealkirjas olevate sõnadega uues foorumis otsimine samuti. Oleks teadnud oleks terve teksti salvestanud...

Uuega harjumine võtab muidugi aega, ilmselt tekib mingil hetkel tasakaal selle vahel et mida tarvis parandada ja millega tuleb harjuda. Tühja ruumi on ikka hullult palju, nt postituse ümber olev raam teeb ühe postituse jaoks kuluva ruumi ebamõistlikult suureks. Hetkel häirib mind kõige enam see et ükski Google otsingu link ei tööta, ma loodan siiski et see paraneb kui ämblik uue versiooni läbi ronib. Hetkel plaanin reisi ja paljut otsingu tulemused suunavad Trip.ee-sse, kus ootab ees veateade ja lehte ei leita.

Kiidan teemaalgatajaid ja info jagajaid. Endal on õnnestunud kompensatsiooni saada ja väga viisakat kaebuste käsitlemist kogeda seoses SASiga (tegu oli küll pagasiga) aga kui nt Lufthansa mind jätkulennust maha jättis siis ei vaevunud nad isegi kaebusele vastama (esimene hilinemine suht väike, lõpphilinemine ca 10 h). Nüüd siis vähemalt tean et on ka muid võimalusi asja ajada.

Juunis Tln-Rix-Muc, midagi ei kontrollitud, nägin ise pakkimisega hullult vaeva, sõbrannal oli käsipagasi mõõdus kohver ja ilmatu lahmakas käekott, keegi ei öelnud midagi. Pardale lasti ka mingi übersuure kohvriga tegelane, salongis polnud kohvrit kuhugi panna, lihtsalt ei mahtunud. Kohver litsuti jõuga tagumise istmerea ja seina vahele niiet tagumises reas istujate iste oli mumeelest surve all lausa ettepoole laödu.

Käisin just äsja 6 ja 9 aastaste lastega reisil. Pakuks et need 4 tundi võiks rahulikult lähikonnas mööda saata, mitte iga hinna eest linna kihutada. Kaasa mõni lauamäng, joonistamistarbeid, mõni tehnikavidin vms. + söömine, väike tiir Maximas vms. Lisaks kipub AB sageli hilinema, niiet vbl ei jäägi sellest vahepealsest ajast suurt järele.

Olen käinud ilma väikese lapseta aga kuna endal poiss kuuene siis oskan ehk kaasa mõelda just kuueaastast silmas pidades. Nagu eelkõnelejad on kirjutanud, on ekskursioon üsna pikk ja koobastes väga külm (stabiilne temperatuur, see on kusagil kodukal kirjas). Täiskasvanutele anti mingid sineli stiilis keebid/mantlid, aga väikesele lapsele peaks ikka oma jope ja soojad jalanõud ja püksid kaasa võtma, muidu on tal ääretult ebamugav. Kui last ennast koopad huvitavad ja talle tundub mõte põnev (kasvõi piltide pealt vaadates) siis soovitaks minna. Kui laps ise väga ei taha - pelgab maa alla minna, arvab, et pikk ühes kohas viibimine on tüütu jne, siis ma ei hakkaks trügima sinna.

1,8 - tundub suht mõttetu vist koobastesse minna. Ja kindlasti sama jutt - lapse oma soojad riided kaasa. Ma algul vaatasin et lapsed on 6 ja 18, sestap asusin kohe kuuese vaatevinklit kirjeldama.

Tegelikult on Sloveenias palju koopaid, äkki pääseb sisse mõnesse, mis pole nii mastaapne, kus käimine võtab vähem aega jne? Et saaks midagi vaadata aga mitte nii pikalt?

Seda ma sain isegi aru et tasuliseks muutumine leiab aset hiljem, küll aga on mul sügavaid kahtlusi selles osas, et kas kõik kalakesed selleks ajaks internetipõhise lennule registreerimise protsessist minema ujuvad.

Lendasin Marseille-Amsterdam-Tln, viimane osa Estonian Airiga. Sain eelnevalt ära teha check ini esimesele lennule, teisele millegipärast ei lasknud teha. Proovisin siis Amsterdamis uuesti check ini teha (oli pikem vahepaus seal), Estonian Airi leht suunas mind KLM lehele check ini tegema, sealt sain vastuseks et ei saa enne check ini teha kui ma pole oma esimesele lennule registreerinud... Kusjuures esimesele lennule olin a) registreerinud, b) ka selle lennu juba ära lennanud.

Nüüd võin vähemalt rõõmustada et 10 eurot ei küsitud selle eest.

Olen käinud saarel nimega Dugi Otok, soovitan.

Muuseas, teel Horvaatiasse oleme kunagi Ungaris ööbinud (täiesti juhuslikult) sellises külas nagu Magyarpolány, väga lahe koht.

Mina hakkasin mullu ajama asju kusagil märtsi lõpus või miskit ja reisi aeg oli juuni lõpp-juuli algus. Selleks ajaks olid igatahes ühe ümberistumisega reiside piletid nii kallid, et pidime minema Tallinn-Helsingi-London-New York. "Odav" variant maksis selleks ajaks 700 eur per inimene...., niiet mina ostaks igatahes praegu igasuguse alla 600 eur ja ühe ümberistumisega variandi ära. Muidugi aastad pole vennad jne, aga minu kogemus selline.
Vaatasin järele et olin piletid ostnud ära 22.03.

Pariisis on ka väga hea rendijalgrataste süsteem http://www.velib.paris.fr/, väga soodsa hinnaga. Ainus probleem on see, et sageli ei ole kesklinna piirkonnas vaba "jaama" kuhu ratast jätta. Ja Pariisis on rattaga üllatavalt mugav ning turvaline.

Kas keegi oskab soovitada millistest portaalidest peaks vaatama NYC pileteid (juuni lõpp/juuli algus).
Eesti reisibüroode lehed, bookinghouse jne pakuvad jaburaid hindu, samuti siin mainitud Orbitz.com - $973 average per person ja sedagi Aeroflotiga...., Expedias hinnad 1000 eur kanti. Samas olen kuupäevade osas pisut paindlik, aga isegi ei oska oma reisiperioodi kuhugipoole nihutada, hinnad ikka ühtemoodi absurdsed....

Igasugused soovitused dumbuserile on teretulnud...

Soovitan Pariisi kohapeal olles kasutada Velib jalgrattaid. Kui Pariisis pidevat internetile ligipääsu pole on tark mõte omale mõned rataste asukohtade kaardid kaasa printida ja registreerimine ka enne ära teha. Ainuke asi millega peab arvestama (nagu selliste ratastega igas suurlinnas) on asjaolu, et kesklinna kandis ei pruugi mingitel aegadel leida vaba paika ratta parkimiseks ja samuti pole popimates kohtades (nt ülikoolide juures) pealelõunal lahkumiseks ühtegi ratast. http://www.velib.paris.fr/.

Pariisis on rattasõit üllatavalt mugav ja turvaline, suurlinna kohta vähemalt. Rattas võivad sõita ühistranspordi rajal ja ruumi on küllalt.

Mina jätaks ka teemaalgataja keelekasutuse üle haukumise kõrvale, respect et viitsitakse ise korraldada ja on leitud ka koht kust nõu küsida, niiet tunnustame initsiatiivi. Oluline on ajastus - kas minna tahetakse nüüd kohe või millalgi veidi hiljem. Praegu ehk kannataks kusagil seikluspargis veel ronida, ma ise pole väljaspool Tallinna asuvate suhtes kompetentne aga Otepääl on üks ja kusagil Pärnu/Valgeranna kandis ka midagi.

Ise just viimasel ajal sügiseste reisiplaanidega kimpus olnuna ei suuda kuidagi EA tegevust mõista, kopin siia oma tänasest blogipostist refereeringu EPL artiklist:

Suured ja veel suuremad linnad, õhust vaadatuna
Estonian Air EPLis 16.09.11: “… suvehooajal hakkavad hooajalised liinid riburada pidi lõppema, … Barcelona, Pariis, Milaano…”, veidi edasi: “Mis puutub aga lennuühenduste hoidmist suuremate Euroopa linnade vahel, siis see on suund, mille suunas me liigume, ja just selleks arendame ka niinimetatud tugivõrku Tallinna ja Trondheimi ja Tallinna ja Jyväskylä vahel”.

No mida #"#!!@$€2!! Toots kingiks sellistele punase gloobuse.

Tänud kõigile kommenteerijatele. Kuna mul on reis plaanitud veel sel aastal, siis ehk panen kokku sellise lennu kus minek on Air Baltic ja tagasi on SAS. Ei jää vähemalt ilma peale ripakile....

Pariisi majutus: http://www.appartement-hotes-folie-mericourt.com/en/tariffs.php

Odav majutuskoht Inglismaal on geograafiliselt äärmiselt laialivalguv kontseptsioon.

Ei oska midagi tarka kosta aga huvi pärast uurin et kuhu Alpidesse niiviisi on võimalik minna? Viimasel ajal kipub suusatamise transa hullult kalliks minema lennukiga ja lennuajad on ka ebasobivad.

Olin ise kevadel Aixis ja mulle siiski tundub, et lastega oleks oluline rentida auto. Aix on väga tore koht, tõeliselt kaunis ja ajalooline, aga siiski pisike ja väga palju spets lastele mõeldud kohti ma seal ei tea - otseselt ei otsinud aga kui turismiinfo ka mingit teavet ei anna siis on põhjust arvata et neid seal eriti ei ole. Ma ei tea mis seal juulis temperatuur on aga kahtlustan et soojem kui Eestis mullu suvel. Aixi kesklinnas oleks küll mugav olla aga usun, et lastega tekiks üsna ruttu tahtmine kuhugi vee äärde või igal juhul linnakividest eemale saada. ixxx-i jutt ümbruskonna kenadest kohtadest on ka õigustatud.
Aix on ülikoolilinn - vbl nt võrrelda Tartuga? Et mida seal VÄGA PALAVAL suvel kolm nädalat teha, kui elamiseks on pisike rendipind? (Vabandust tartlaste ees, aga oma kodus on kõigil tavaliselt miskit peale hakata, ajutistel viibijatel on muud huvid).

Olen kunagi ammu ööbinud http://www.slucia.com/lamar/index.html, Chalet Lamar, igati positiivne kogemus, siiski vajalik isiklik sõiduvahend. Asukoht Laborie. Üldiselt soovitaks sellistest v turistikatest kohtadest hoiduda. Hinnatase on suht kallis aga comeon, avokaadosid ja igasugu muid vilju saab puu alt korjata.