alpimatk

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
0 meeldimist
0 postitust / 7 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Võiksin ju oma tekstis muuta, ent olgem ausad. Isegi kõhklesin, et kas on nagu Fritz või ei, kuid "sch" unustasin sootuks. Vaat siis, mis teeb aeg, kui ei ole mitu aastat saksakeelse teemaga kokku puutunud.
Loomulikult on Šveits saksa keeles - Schweiz!

Need on siis jah vahemaad Länsisatamast Ruoholahti (Metro algpeatusse) ja Rautatieasemalle (rauteejaama).
Inimene kõnnib tavaliselt 1 km kümne minutiga. Et mitte ennast "tappa" ja väga higiseks ajada, võiks varuda kümme min. lisa aega. Iseasi, kui need kohvrid ikka ülirasked ning ilma ratasteta on. Ent siis osutub ka see 1,6 km probleemiks. Telli ikkagi takso - see hind ei ole kogu "mängu" juures nii tappev!

Mina kogusin seal 1-frangiseid münte, et neid siis siin tuttavatele oma reisist mälestuseks anda (tegelikult ei tohiks münte ning väärismetalli riigist niimoodi välja tuua). Šveitsi Frank on ikkagi läbi aegade sellise tähendusliku olemusega. Ja püüdsin leida, et mündi vermimisaasta kattuks selle saaja sünniaastaga.
Aga põhiline on ikka elamused ning maalilised mälestused.
Muide, selle riigi nimi kirjutatakse tema põhilises riigikeeles, saksa keeles - Sweitz ja eesti keeles - Šveits.
Tervisi kõigile Alpihuvilistele!

Äkki ongi see nii, sest neid "kahe ja pooleseid" oli mu rännakul päris mitmeid. Ei ole enam viimasel ajal kaartide kallal kodutööga kah tegelenud. Näed siis, mis kolm aastat on teinud!
Mäletan siiski hästi, kui ühelt kohalikult (temaga me koos kõrtsmikuga seal üleval Hochtoril õlut jõimegi, sest nad olid igapäevatuttavad) küsisin ja ta ütles, et on juba kolmteist aastat siit iga päev üle käinud. Ta käis Heiligenblut´ist Zell am Seesse tööle. Ütles, et selle eest me raha maksamegi, et tee sõidetav oleks.
Samas, sellel kõrgusel peaks talvel 4-5 m lund olema, nagu rääkis üks teine kohalik pisut lääne pool Šveitsi Graubündenis Flüelapassil. Ja see kuru, nagu paljud teisedki, on küll talvel suletud. Ainult, et Davos Platz`ilt läheb raudteetunnel, mis talvel sealt alt autosid läbi veab.
Aru ma nüüd ei saa, millisest "urust" see austerlane siis talvel läbi käib - tunnelit seal ei ole?
Need lisatud lingid on küll selgitavad.

..., nii on see õigesti, aga see selleks.
Käisin kolm aastat tagasi ning plaanisin ka kuue päevaga läbi Ljubljana Horvaatiasse Zabok-i jõuda. See mõte tuli aga maha matta, kui nägin kolmandal päeval Grossglockneri teed - "karm värk" - siis tuli endale öelda: mis sina maamees mägedest (merest) tead! Eks põlved olid "kulunud" juba esimesel õhtul, kui peale ratta kokkusättimist Münchenist 50 km välja sõtkusin, st. aegajalt mäkke lükkasin. Ent G.H. lookles täpselt nii, nagu selle omale kodus kaarti pealt olin selgeks teinud. Vahe ainult selles, et mina "maamehena" vaatasin seda laua peal, teadmata et oleksin pidanud seinale kleepima või vähemalt 45-60 kraadise nurga alla tõstma.
Muidugi minu ratas koos igaks elujuhtumiks vaja minna võivaga kaalus 65 kg - kilo enam kui ma sel hetkel ise, sealhulgas kaks ülikonda, viis paari kingi, vähemalt kaheks kuuks sealihakonserve... jne. Selliseid "tõsiseid tegijaid" oli ikka seal ja kogu Euroopas suht vähe, enamus rohkem nagu mäesuusatajad - sõidavad ülevalt alla, ainus pagas on lenksu kott ning joogipudel, ise nagu Kirsipuud T.de F.-il. Ja mitte autodele ega mootorratastele polnud ma kade, vaid just neile - saaks kordki nii - küll siis talluks ka ülesse.
Ülepääs maksis siis autodele 25€, motikatele 17€, jalgrattur sai nagu juba öeldud, tänu oma higile ja vaevale (krt. see minu patenteerimata väljend selle teema juures) muidu. Haagisega peale ei lasta ja 22.00-st 6.00-ni suletud. See on eratee ning aastaringselt lumevaba, va. ekstreemsed lumetormid.
Kõige suurem katsumus oli mulle aga see, et pidin seal üleval 2500m peal "vastu tahtmist" lahke kõrtsmiku poolt ohtralt välja tehtud õlut jooma. Kuna üleval oli napp 5-kraadi sooja ja sadas jäist vihma, oli see esimest ja seni viimast korda, kui pidin nii meeldivat toimingut nii ekstreemses kohas "sunniviisiliselt" tegema. Eks mäed (kõrgus) ka ja esimestel päevadel liialt kilomeetreid tegid oma töö. Kuupäevaks oli 8. juuli, just Sinu plaanitav aeg. Kui Sul ka pagasit on, siis arvesta, et tuleb 30km ratast mööda "katust" ülesse lükata aga see-eest seda kaifim on teisest "servast" alla veereda. Siis vaid käed pidurdamisest kanged.
Ilust ja võlust ma rääkima ei hakka - seda ei jõuaks siinkohal teha ning jäägu igaühe enda avastada-nautida.
Nüüd on tulnud omal paar aastat "elulünki" parandada, kuid kui võimalus, nii kohe jälle minek. Võib-olla ka juba tuleval suvel. Ilmselt siis pisut teise süsteemiga - saateautoga, sest 3200km läbimiseks kulus 51-päeva, nii palju aga enam aega lihtsalt ei ole.

Teises ilmas - jah, kuid ega see polegi nimetus. Olen ise sealt - üsna kohalik (antud ajal küll ühel teisel maal) ja mõtlesin seda eraldatud asukoha pärast. Kasutasin vast liigseid Tähti-märke ning eksitasin sellega. Samas, võõrastele oleks ehk ilma nendeta arusaamatuks jäänud - oleksid võib-olla liiga otseselt võtnud!