kylli

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
1 meeldimist
1 postitust / 10 kommentaari
18 (2.9%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

10 aastat tagasi sai nii käidud: http://lepo.it.da.ut.ee/~ktiits/Maroko.pdf
Seal esimeses ööbimiskohas oli ehk kümmekond telki, teises kohas püsivat telkimist ei olnud, meie olime seal üksi.

Kohalike juures ööbimine. See võib pisut keeruline olla, seal päris kõrbes just väga kohalikke ei paistnud, kuigi kool oli neile ehitatud.

Ise käimise nõrk pool on see, et teeviitasid ei ole kuskil, nii et endal peaks siis kodust kaart + GPS kaasas olema.

.. Annapurna ringi kohta sai kunagi 2006 kevade matka põhjal kirja pandud ja on nüüd netis aadressil:
http://www.hot.ee/kyllitiits/Annapurna_info.html

Päevik on ka, aga see on hirmus pikk ja inglise keeles.
http://www.hot.ee/kyllitiits/Namaste.doc

Üldiselt soovitan aega varuda igal juhul paar päeva varuks. Pigem rohkemgi. Endil meil oli aega ja see oli väga hea. Mägedes läks paar päeva haiguse nahka ja pärast läks paar päeva veel streigi lõpu järellainetuses enne kui liiklus normaalselt toimima hakkas. Ka jamad siselendudega tundub, et on Nepaalis pigem tava, kui erand. Kojulennust maha jääda oleks ju õite nukker ja kui jääb paar päeva üle, siis nende huvitavalt ära kasutamine ei ole sealkandis probleem.

Koha pealt asjade ostmine on minu meelest suht loterii, hinnad on küll odavad, aga kvaliteet üsnagi vahelduv.

Aga minna tasub kindlasti!

Sportlikku vormi pole just vaja, aga mõningane viitsime jala käia on muidugi vajalik. Ma arvaks, et kui ~10 km Eesti matkarada sulle probleeme ei tekita, siis võid Pico Ruivo ka vabalt kavasse võtta. Väga suuri kõrguste vahesid seal tegelikult pole. Veidi süüa-juua tasub ainult kaasa võtta, kuigi Ruivo juurest majakesest saab vist miskit osta ka.

Lennujaamast läks küll liinibuss kesklinna, numbrit enam ei mäleta, aga küsi seal kohalike käest. Väga tihti see buss vist ainult ei käinud, mingi hägune mälestus on, et näiteks 20-30 min tagant. Pilet oli odav, kuigi numbrit ei mäleta.

Levadamatkad. Kohalik bussiliiklus on ka täiesti arvestatav, vähemasti osade matkade osas. Ajagraafikud saime vist turismi infopunktist. Piletid olid ka väga mõistlike hindadega. Selle mäetippude marsruudi jaoks aga vist sobivaid busse ei olnud. Ise hääletasime eelmine õhtu Pico Ruivo kanti ja siis jala Areeirole ja sealt häälega jälle linna. Areeiro juurde tegelikult käisid vist bussid ka, aga enne kui buss tuli, olime ilmselt juba linnas. Hääletamine oli üldiselt väga lihtne, nii kohalikud kui ka turistid võtsid väga lahkelt peale. Enamik aga viskas vist küll ühe päevaga Areeiro juurest Ruivo otsa ja tagasi. See oli ka üks uhkemate vaadetega matk, samas teised olid jälle teist moodi huvitavad. Sao Lorenco poolsaart (idaotsa) soovitaks kindlasti ka. Ja mõne põldude vahelise levada võiks ka ette võtta, neid vist suht igal pool seal. Ribeira Frio - Santo da Serra levada oli meie jaoks ehk ainuke pettumus, üsna metsa sees kogu aeg, st vaateid polnud, kuigi mäe külge pidi levada jooksis. Siiski mõned uhked koopad ja tunnelid olid seal ka.

... ja ka väikseim tavaline kööginuga on jah keelatud kraam käsipagasis. Ise olen seetõttu 2x turvakontrollist tagasi läinud, et ainult nuga registreeritud pagasina saata. Halvemal juhul võetakse need sult aga lihtsalt ära.. No küünekääridki on ju keelatud ja selles osas eriti silma kinnipigistamist ei tasu loota..

Tegelikult ma arvan, et probleemiks kujunub see, et telk + magamiskott +(madrats?) + kogu muu kraam pakkimine käsipagasi mõõtudesse osutub suht keeruliseks.. Kilosid nad minu kogemuse põhjal käsipagasi puhul nii väga ei kontrolligi, küll aga mõõtmed peaks enam-vähem sobivad olema..

Samas kui tahate eriti odavalt läbi ajada, siis ilmselt telk säästab teile oluliselt rohkem kui see 30 EUR. Ja näiteks vihmaga on ainult magamiskott ikka suht nutune öömaja.

Ja näiteks (tasku)nuga? Kui teil on ainult käsipagas, siis peate kohapealt omale uue noa ostma ja pärast selle jälle maha jätma..

Ja variant ju ka see, et kui mitmekesi lähete, siis ainult üks maksab selle äraantava pagasi eest.

Varakult broneerides võib kusjuures Blue1-ga lendamine odavam tulla, kui rongiga minnes. Praegu näiteks on juuliks odavaimad piletid Rovaniemisse 59 EUR suund. http://blue1.fi

Ise otsustasime siiski viimati rongi kasuks, sest rongigraafik sobis oluliselt paremini bussigraafikuga, millega edasi tahtsime sõita. Ja kuigi rong sõidab palju tunde, siis enamiku saab neist ju maha magada, nii et kokkuvõttes pole rongiga minekus ka midagi hullu.

Ja vähemasti paar aastat tagasi oli VR-l ka mingi suvepakkumine, millega Lapimaal käimine oleks oluliselt odavam olnud, kui tavalise hinnaga. Kui nüüd õieti mäletan, siis pilet kehtis kuu aega, mille jooksul võis kolmel päeval sõita nii palju kui tahad. Ja ehk oli ka viie päeva pilet. Praegu aga sarnast pakkumist veel nende kodukalt ei leidnud, aga ehk on suve poole veel tulemas.

Partioaittal on kesklinnas Forumi taga tegelikult isegi 3 poodi: tavaline, North Face ja ale-pood. Viimasest võib üsnagi soodsaid pakkumisi leida, aga samas on seal viimased numbrid jm üle jäänud kaup, nii et kindla peale ostma minna sinna ei saa..

Kohe üle tänava sealt on ka Lassin retkiaitta, ka korralik matkapood.

Veel tasub saapaid otsides läbi vaadata Yliopistokatu ja Mikonkatu (üsna raudteejaam lähedal siis) olevast Interspordi poest. Paar aastat tagasi ostsin ise sealt 100 euri eest just Meindli Goretex saapad. See oli küll mingi allahindlus..

Kamppi mingis tiivas on veel üks matkapood, aga sinna ise pole veel jõudnud. Ehk on seal ka saapaid. Sinna soovitati Partioaittast vaadata neil, kes plastiksaapaid otsisid, nii et ehk on tõsiselt võetav koht..

Soome matkaasjade tavahinnad on jah "magusad", samas ale peale sattudes võib korraliku asja odavamalt saada, kui Eestist. Ja valikut on nagu kah tiba rohkem.. Ja saksamaale ju kõik ei satu, ning saabast naljalt ju netipoest ei osta..

.. on täitsa ilusti toimiv süsteem. Siiski peaks arvestama, et ka nendele tuleks kohad suvel aegsasti broneerida, sest viimasel hetkel sadamast pileti ostmine võib olla võimatu. Eriti kehtib see ilmselt reedete ja pühapäevade kohta..

Need väiksed parveotsad on selles mõttes lihtsamad, et sealt saab kindlasti üle, lihtsalt vahel võib olla järjekord ja siis tuleb oodata. Neile aga vist kohta broneerida ei saa, kui siis ehk bussidele.

det finns lediga stugor den 10.07
Eelmine tõlge polnud siiski päris täpne. Õige oleks, et 10.07 on vabu käpingumajakesi. Ka majakeste osas tasub keset suve minnes broneerida, aga muidu neid minu meelest seal ikka oli.. Ja pigem kirjuta oma kirjad inglise keeles, kui soome keeles. Soome keeles kirjutades võidaksegi arvata, et oled soomlane ja rootsi keelest vähemalt aru ikka saad..

Nii, nüüd on siis Chegaga oma silmaga üle vaadatud. Täitsa uhke koht on! Et Merzougasse ei jõudnud, siis otseselt võrrelda ei oska, aga väidetavalt on Chegaga kõrgem ja ka pindaliselt suurem. Ja turiste on suhteliselt vähe, aga paar telkküla on idaservas ikka püsti.

Päris privaatdüünid leidsime aga Bou garnest, mis on Chegagast jalgsi minnes päevatee kaugusel tagasi M'Hamidi poole. Ja üldse soovitaks sealkandis jala/kaameliga paari päevane tuur ette võtta. Omal jalal ringi kõndides saab kõrbest siiski hoopis teise tunde, kui autoga ringi vurades.

Chegagasse kohale saamine on tegelikult lihtne. Tuleb ennast kuidagi Zagorasse või M'Hamidi saada ja siis suvalise turistifirma uksest sisse astuda ja oma soovid välja laduda. Edasine on juba organiseeritakse, ins'Allah. Kahene "grupp" oli muideks nende jaoks täiesti sobiv.

Ise Chegagasse kohale sõitmiseks peaks kindlasti jeep istumise all olema ja ilma kohalikuta kohale navigeerimiseks on GPS ainuke lootus. Kui õigel rajal püsida, siis tee ise-enesest oli üsna lihtsalt läbitav.

Lisaks Chegagale käisime vaatamas ka Tinzouline kaljujooniseid, Ait Ben Haddou külakindlust, Cascade d'Ouzoud koske ning Kõrg-Atlases Kik platood ja Imlili küla ümbrust. Ja loomulikult Marrakeshi ennast. Kõik väga huvitavad ja toredad kohad. Soovitan.

Pikema jutu ja pildid panin ka välja:
Pildialbum: http://lepo.it.da.ut.ee./~ktiits/pildid/maroko/
Reisijutt: http://lepo.it.da.ut.ee./~ktiits/Maroko.pdf