834arr

Rändur, liitus Tripiga 4 aastat tagasi. Tahab minna:
54 meeldimist
8 postitust / 280 kommentaari
88 (14.1%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Suur tänu "vatse" ja "alar", üks mure kojujõudmiseks vähem. Mind üllatas, et Saksamaa, Taani ja Rootsi mitmed öömajad soovivad sulas maksmist, aga õnneks ei ole vaja Taani-Rootsi raha, vaid lepivad eurodega. Linnades tahavad mitmed öömajad autoparkimise eest lisatasu, mis ei ole üldsegi väike. Broneerimisel vältisin ka kohti, kus taheti linade jmt eest raha.

Tänan! Ma tõesti ei leidnud kiirtee maksu kohta mitte kuskilt viiteid. Seepärast küsisin siin! Ummikumaksust leidin ka teistes kohtades viiteid ja selgitusi.
Kas ma saan õieti aru, et peale Kopenhaageni silla maksu tasumist kuni sadamani enam Rootsis maksta vaja ei ole?

Palun mõni sõna kiirtee E4/E20 maksmisest. Tulen peale Norrköpingus ja sõidan sadamasse. Kas eurodega saab maksta?

Ma lugesin kuskilt, et lõuna poolt tulles sadamasse ei pea seda maksu tasuma, kuna poolsaarekene on maksuvaba. Lisaks on maksul kellaajad, mil peab maksma.
Olen "Mel"-ga sarnane, Rootsis ise autojuhtimisest ei tea suurt midagi. Ehk annate keegi mõned näpunäited - tulen juulis lõuna poolt Norrköpingust E4 hiljem E20 pidi Stockholmi, linnas asjaajamisi ei ole ja tahan ainult laevale saada. Kus maksmised jmt?

To rogks! Tänan info eest! Kas on meeles mis kella ajal olite seal Borodetsis? Rila on mul õhtuks plaanis (on lahti kella 19-ni), aga ma tahaks mõlemad suusakuurordid ühe päevaga läbi käia. Oleme kahekesi ja oleme harjunud palju reisima ning ei viida kuskil eriti aega. Lastega on loomulikult keerulisem. Öömaja broneeritud Melnikis. Sealt järgmine hommik Vanga kompleksi juurde, kuhu on ca 20 - 25 km.

Tänud vastajatele! Ma sain palju targemaks, kuigi olen ise juba tükk aega seda kanti uurinud. Mõlema kandi pdf-s raamatud sain samuti, ühte pidi sealt e-kirjaga tellima, aga nendes on kogu info põhiliselt talve kohta. Lisaks vaatasin eile youtubist päris palju videosid läbi, eriti head on venelaste tehtud, sest nad räägivad "asjadest" mis lisaks huvitab.

Oskab keegi pakkuda orienteeruvat Plitvices kuluvat aega?

Mul on endal isiklik antipaatia Swedi vastu ja vähemalt 10 aastat kasutasin põhipangana Dansket. Samuti oli mul nende aastane reisikindlustus, mida tegelikult vaja ei läinud. Pidev kindlustus peaks olema igal, kes Eestist väljaspool käib. Vahel olles Pärnus või Võrus keerad autonina Lätti ja oled kindlustust vajavas piirkonnas.
Danske pank tegi aasta lõpus seal erakliendina olemise võimatuks ja läksin reisiarvega Nordeasse üle. Sealt saab kuldkaardi ja ka aastase kindlustuse, mida kavatsen peagi teha. On kellegil kommentaare - kogemusi Nordea kohta?
Olen omalkäel reisija, püüan hoida alati arved eraldi. Eriti on see vajalik rendiautode kasutamisel. Seega - hotellid, auto jmt üks arve, isiklik elu toimub teises pangas.

Väga hea materjal blogis! Tänud!

Margus 360! Mis kuul minek on? Ma lähen suht sarnast teed, aga Poolast Debrecenist mööda Timisoara peale (Budapest on linn, kus võib mitu tundi lihtsalt liigelda, seista ja ikka läbi ei saa), sealt Serbia kaudu Nišist mööda ja öömaja enne piiri. Järgmine päev Bulgaarias, seejärel veidi Kreekas ja Makedoonia kaudu Albaania, kust lõpuks samuti Dubrovnikusse. Mereäärt edasi Neumis (BiH) öömaja ja pärast juba põhjapoole.

See on tõesti see!!! Huvitav, ma ei oska tõenäoliselt kaartidel raudteed sisselülitada, aga mitte ühegil ei näe neid. Tegelikult oleks väga huvitav selline mägede reis läbi teha, kuid ajaliselt liiga pikk.
Otsisin seda rongi Bulgaaria romgide alt, aga turismisait ei tulnud pähegi. Aitäh, Vatse!

Kas kellegil on infot Bulgaarias Rila mägedes ringisõitva rongi kohta? Lugesin, et viie tunnine rongisõidu võimalus on olemas, aga seni ei ole leidnud korralikku teavet. Kust peale-maha jne Mida näeb?

Tänud vastajatele! Võtsingi Melnikisse öömaja! Sealt hea mind huvitavatesse kohtadesse liikuda.

Tõesti, mul ei ole plaanis eriti Bulgaarias olla, tulen Serbiast Niši poolt sisse ja lähen Sofiast läbi Serresse (Kreeka) suunda. Tegin täna muudatusi tänu saadud infole, lisasin Bulgaariasse öömaja, plaani Rila kloostri külastuse ja uurin võimalusi Balkani kõrgemale tipule 2925m võimalikult lähedale pääseda. See Musala mägi.
Kreekas enam ei õnnestunud ühe hotelli broneeringut muuta, laupäevad-pühapäevad on juba kinni! Uskumatu, kui vara! See koht oli ca 20 km Serresest Tessaloniki poole.
Montenegros on "bronn" Nikšicis ja sealt kavatsen Dubrovnikusse liikuda. Ma olen põgusalt Põhja - Horvaatias liikunud, aga mere sellele kaldale ei ole seni saanud.

Aitäh, Vatse! Mul on samuti teekond ja hotellid paigas, aga praegu on veel võimalus muutusi teha. Lähen autoga Poola kaudu ja tulen tagasi üle Rootsi laevaga Tallinnasse. Kokku 3 nädalat juuli kuus.
Huvitavad rahvuspargid jmt, seega põhiliselt loodus ja kenad väiksemad linnad. Kaubandus ei tõmba üldse, suveniire taga ei aja ja ega muuseumeid pidi ei viitsi samuti traavida.
Eile avastasin Horvaatias Plivnice Rahvuspargi, pildid sellest kohast meeletult ilusad. Mu järgmine öömaja oleks ca 60 km põhjapoole. Kas keegi on seal käinud ja kui pika ajaga pean arvestama, et vaatamas käia? Praegu oleks võimalik sinna ka ööbimist saada, aga minu jaoks ei tundu see hea variant olevat. Järgmine päev Sloveenia ja Austria, tahaks sealt läbi kihutada, sest olen varem mõlemas riigis käinud ja just sealses kandis, öömaja oleks kohe peale Tšehhiga piiri.

Kas tänavu tõesti ei leidu sama kanti sõitjaid? Eelmisel aastal käinutelt paluks infot, näiteks pagulaste probleemist.

Itaalia kiirteed ei ole minu arvates kallimad võrreldes teiste riikidega ja üpris palju on selliseid teid, kus ei pea maksma, aga liiklemine täiesti normaalne. 4- 500 km päevas ei ole seal suur päevane läbisõit ja näeb päris palju. Toon lihtsa näite, Bergamo - Firenze vahe on ca 350 km ja ma sõidan alati seda vahemaad alla kolme tunni. Loomulikult sellisel juhul ilma peatusteta ning maksab veidi üle 20 euro. Pole paha! Viiesaja kokkusaamiseks saaks Firenze ümbruses veel 150 km tiirutada ja turimile kulutada.
Kiirteed aitavad raha ja aega kokkuhoida, aga ega nendel sõites midagi ei näe küll. Parkimisega on nii ja naa. Tõesti ZTL tsooni ei tasu minna, aga olen leidnud kõikides Itaalia linnades kesklinnale suhteliselt lähedal tasuta parkimiskohti. Turismi atraktsioonide juures on olukord muidugi keerulisem ja peab enamasti maksma, aga isegi Pisas leiab tasuta parkimise kohti, aga peab veidi kõndima.

Planeerin suvel Balkani reisi oma autoga. Kas on kellegil värskeid uudiseid. Ööbin peale Bulgaaria ja Kosovo nendes kõikides riikides? Häid soovitusi? Kuidas on lood rahavahetuse, kiirteede tasumise ja kütusega? Kas peab kindlasti olema endal ka väike kanister kaasas?

Eelmisele! Tegu ei ole kiiruse ületamisega vaid "linnatsoonis - LTZ" sõitmisega. Ma saan postituse algatajast küll aru, et ta käis seal linnas, aga ühe korra võis sattuda keelatud alasse, aga kohe selle eest 3 trahvi ei ole tõesti normaalne.
Olen kindlasti vähemalt ühel korral sarnase rikkumise rendikaga teinud, see juhtus San Marinos ning olles ühesuuna tänaval ei olnud mul mitte mingit võimalust selle tsooni märgi juurest tagasi keerata, vaid läksin sisse ja kohe esimesel võimalusel väljusin tsoonist. Kaameraid nägin nii sisse kui väljasõidul, aga õnneks mingi trahvi ei järgnenud.

Minu teada peab auto rentimisel (vähemalt Itaalias) olema koheselt lisatud dokumentidesse "teine autojuht" ja tema andmed.

Kui ei kavatse maksta, siis see krediitkaart, millega rendikas võetud oli, vajab kohest sulgemist. Olen päris palju Itaalias liigelnud, aga esimest korda kuulen sealsest trahvist. Ca poolaastat tagasi selgitas keegi meedias, et välismaal saadud trahvid saavad omale kohalikud riigid, st praegusel juhul Eesti ja sellepärast ei saadetagi siia trahve. Võimalik, et midagi on EL seadustes muutunud.

Wazega endaga asi korras! Kahjuks ei oska kõiki androidi võimalusi Opel autoga "siduda". Telefon "käevabalt" töötab autoga kokku, aga androidist BT kaudu waze heli sõiduki kõlaritesse ei jõua.

Järgmiseks aastaks planeeritud päris pikk EU reis, lisaks "äppidele" sooviks ikkagi GPS-i. Uurin sageli kodukaid, aga head valikut ei ole osanud teha. Ehk keegi soovitab millist TomTomi-i osta ja miks just seda mudelit?
Ette tänades!

Olen elanud ja olnud korduvalt Itaalias ning eriti Toskaanas (Firenzes), aga mingeid probleeme küll ei ole olnud. Enamasti liikusin küll rendikaga, millel Itaalia numbrid jm tähised (kindlustused), seega peetakse omaks, aga ka eesti numbrimärkidega korraliku autoga. Kõike ei jõua alati istmete alla ja pagaznikusse ka panna, mingil määral on ühte-teist auto keskel ja tagaistmel - tavaliselt kuuspakk vmt mineraalvett, näkse, paberipahn (reklaamid) ja muu taoline kraam. Seega sisse vaadates on kohe arusaada, et tegu onreisil olijaga. GPS-i, telefoni, DVR-i kinnitusi ei ole küll mitte kunagi ära võtnud, aga seadmed ise küll. Ma ei pargi tavaliselt tasulistesse parklatesse, vaid püüan seda teha käidavas tänavas või parkimistähisega kohas. Ei tahaks nüüd küll üle õla s....a, aga senini ei ole küll mitte mingit probleemi olnud. Hiljuti vaatasin viimase 4 - 5 aasta GPS-ga läbisõitu välisriikides (Eestis ei kasuta) ja see oli 88 tuhat kilomeetrit.