AirAsia alustab lende Ida-Euroopasse?

Mõned kuud tagasi sai Trip.ee-s kirjutatud, et Aasia odavlennufirma AirAsia kauglendude haru AirAsia X plaanib 2016. a. oktoobri lõpus taasalustada kauglende Aasiast Euroopasse. Välja oli käidud isegi konkreetne lennuplaan, mille kohaselt pidid 30. oktoobril algama lennud marsruudil Kuala Lumpur – Istanbul – Barcelona.

 

30. oktoober on tänaseks möödas, kuid mida pole, on AirAsia X lennud Euroopasse. Selle üle ei tulekski vist väga imestada, sest AirAsia teatas mõnda aega hiljem, et see uudis ei vasta päris tõele ja et need sihtkohad jõudsid nende reisikaardile "eksituse" tõttu.

 

Nüüd on Malaisia ajakirjandusest läbi käinud uudis, et nüüd võib lennufirma avada mõne liini hoopis Ida-Euroopasse. Nimelt on kaalumise all liinid Bangkokist kas Varssavisse, Budapesti ja/või Prahasse. Uudise allikaid oli piiratult, esimese hooga sai leitud vaid Malaisia ingliskeelse väljaande New Strait Times Pressreaderi uudiseversioon ja lennundusuudiseid kajastava ch-aviotin.com info. Võimalik muidugi, et kusagilt käis see veel läbi.

 

Veidi tausta uurides selgub, et info toetub ilmselt Centreforaviation.com (tasulisele) analüüsile, kuid siin on pisike nüanss – see on tehtud augustis 2016. Kuigi Centreforaviation on reeglina väga usaldusväärne uudisteallikas, võib tänaseks olla nii mõndagi muutunud. Kasvõi see, et Malaisia rahvusvaluuta ringgit on viimasel ajal euro ja dollari vastu märgatavalt nõrgenenud. Muidugi pole välistatud, et AirAsia Ida-Euroopa plaanid on endiselt täies jõus või veelgi rohkem jõus.

 

Nende AirAsia uudistega näib üldse olema veidi kahtlane, et ei teagi, mida uskuda ja mida mitte. Näiteks tuli novembri alguses uudis, et AirAsia plaanib jaanuaris 2017 Kuala Lumpuris kolida kõik oma lennud odavterminalist klia2 Kuala Lumpuri lennuvälja põhiterminali KLIA (Kuala Lumpur International Airport). Sisuliselt tähendaks see samm, et odavlendude terminalil puudub mõte, sest AirAsia ongi põhiline sealt opereeriv lennufirma.

 

Selle peale teatas Malaisia lennujaamasid haldav amet, et AirAsia plaan on võimatu, sest KLIA tegutseb niigi võimsuse piiril. Samuti on veidi kummaline, et AirAsia tuleb taolise uudisega välja enne, kui kõik kooskõlastused on olemas.

 

Pikka juttu kokku võttes - AirAsia uudiseid tuleb võtta teatava ettevaatusega. Uudised tulevad ja lähevad, kuid asjad on tõsised alles siis, kui midagi tõeliselt toimib. AirAsia Varssavist Bangkokki oleks tänases Nordica/LOT-i kontekstis muidugi uus huvitav võimalus.

AirAsia kauglennu toode (vähemalt see, mis lendab Australaia ja Kagu-Aasia vahel) on ühe päris huvitava võimalusega: A330-edel on turisti- ja "äri"-klassi vahel, teisest kabiiniuksest eespool, mõned read Quiet Zone'i kuhu ei lasta lapsi ning kuhu saab, optiontown.com-i kasutades, ruumi olemasolul (selgub 48-24h enne lendu), ühele inimesele 3 kõrvuti istet osta. Maksad ära ja ootad, kui ruumi ei ole andakse raha tagasi.
Lendasin korra öösel KL-Sydney ning sain ~25AUD eest võimaluse ennast kolmele istmele pikali heita ja magada.