Air China on omandamas osalust Poola lennufirmas LOT
veigo
veigo
4. aug 2016 13:57


Hiina riigile kuuluv lennufirma Air China on väljendanud huvi omandada 49% suurune osalus Poola rahvuslikus lennufirmas LOT Polish Airlines, vahendab uudisteagentuur Reuters. Maailma üks vanimaid senitegutsevaid lennufirmasid (asutatud 1929. aastal) on aastaid olnud raskustes nii odavlennufirmade kui suuremate lennufirmade poolt tuleva konkurentsiga. 2012. aastal oli LOT lähedal pankrotile, kuid riigipoolse rahasüsti toel õnnestus seda tookord vältida.

 

Poola konservatiivne euroskeptiline valitsus pole rahvusliku lennufirma müügist küll kõige suuremas vaimustuses, kuid samas on kõigile selge, et ilma strateegilise investori kaasamiseta ei suuda LOT kaua vee peal püsida. Poola valitsus peab rahvusliku lennukompanii säilimist väga oluliseks ja on seetõttu valmis osalust müüma.

 

LOT on olnud aastaid olnud restruktureerimise faasis ja püüdnud varemgi leida partnereid. Läbirääkimised osaluse müügi kohta on käinud Swissairiga, kes omandaski 1999. aastal 37,5% LOT-ist, kuid läks varsti peale seda ise pankrott. Läbirääkimised Turkish Airlinesiga luhtusid peamiselt seetõttu, et Turkish Airlines soovis osta enamusosalust, kuid EL seaduste kohaselt on EL väliste lennufirmade osalus Euroopa Liidu lennufirmades piiratud 49%-ga.

 

LOT-i läbirääkimispositsioon Air Chinaga on veidi tugevnenud tänu sellele, et peale aastaid kahjumis püsimist peaks 2016. aasta kasumiks kujunema orienteeruvalt 29 miljonit eurot. Hinnatakse, et 49% suurune osalus Poola lennufirmas on väärt 100 miljonit dollarit ehk 90 miljonit eurot.

 

Air China ostuhuvi taga võib näha soovi võtta parem positsioon Euroopa turul ning see poleks esimene omataoline näide. 2013. aastal omandas Korean Air täpselt sama eesmärgiga osaluse Czech Airlinesis. Kuigi tehingu lõplik vormistamine võtab ilmselt üksjagu aega, soovib Air China sellest sõltumatult käivitada 4x nädalas toimuvad lennud Pekingi ja Varssavi vahel juba septembri lõpul. Ilmselt luba ka saadakse.

 

Aasia-suunaline kasvusoov on olemas ka LOT-il. Teadaolevalt sooviks LOT lisaks Varssavi – Pekingi liinile laieneda veel vähemalt ühte Hiina liina. Potentsiaalsete kandidaatidena on mainitud sadamilinn Shenzheni kohe Hongkongi kõrval ja Chengdud Sichuanis, mis on ka üks Air China sõlmlennujaamadest. Liinide avamine Hiinasse ei pruugi olla lihtne ülesanne, sest kõigepealt tuleb saada Venemaa ametimeestelt luba lennata üle Siberi, mis võib osutuda parajaks pähkliks. Lisaks on vaja ka Hiina ametkondade luba.

 

Lähipäevadel on Varssavisse saabumas Hiina delegatsioon, mis asub ostudetailide üle läbirääkimisi pidama. Olemasoleva info põhjal ei tohiks siin suuri takistusi tekkida. Võib arvata, et mingil hetkel kuuleme tehingu ja LOT-i tulevikuplaanide kohta täiendavaid uudiseid. Igal juhul oleks Air China LOT-ile üsna loogiline partner, kuna mõlemad kuuluvad lennundusallianssi Star Airlines.


 

Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased