AirAsia naaseb Euroopasse

Kuala Lumpur

Aasia suurim odavlennufirma AirAsia plaanib peale 4-aastast pausi taasalustada lende Euroopasse. Mäletatavasti pakkus AirAsia 2012. aastal lende Kuala Lumpurist Londonisse ja Pariisi, kuid sulges üsnagi populaarseks osutunud liinid varsti, sest ei suutnud kõrge kütusehinna ja mitte kõige kütusesäästlikumate Airbus A340 lennukitega lendudelt kasumit teenida.

 

AirAsia on mitmel puhul vihjanud, et nende soov Euroopasse naasta pole kuhugi kadunud. Asi seisis eelkõige sobiva lennukitüübi puudumise taga. 2016. aastal jõuavad AirAsia käsutusse esimesed Airbussilt tellitud A 330-300 lennukid ja polnudki kaua vaja oodata, kui AirAsia võtab Euroopa vallutamise taas ette. Nagu on selgunud, alustab Malaisias baseeruv lennufirma, täpsemalt AirAsia kauglende teenindav haru AirAsia X, alates 30. oktoobrist 2016 lende Kuala Lumpurist Barcelonasse, vahemaandumisega Istanbulis. Lennuplaan on järgmine:

 

D7001 KUL1000 – 1500IST1630 – 1920BCN 330 D
D7002 BCN2050 – 0120+1IST0250+1 – 1930+1KUL 330 D

 

Kuigi 377 reisijat mahutavad lennud pole veel broneeritavad, võib arvata, et avamise puhul pakutakse väga häid hindu. Näiteks pakuti 2012. aastal (kui oli kõrge kütusehinna aeg) pileteid Pariisist Kuala Lumpurisse 49€ üks suund. Kuid vahepealne olukord lennundusturul on siiski oluliselt muutunud ja AirAsia hinnad ei pruugi olla enam sama atraktiivsed, kui 4 aastat tagasi.

 

Praegu pole enam väga üllatav, kui Euroopast leiab edasi-tagasi lennupileti Kagu-Aasiasse hinnaga alla 300€, ka Tallinnast, Riiast ja Helsingist liigub pileteid, mis maksavad alla 400€. AirAsia pole ka enam ainus odavlennufirma, mis Euroopa ja Kagu-Aasia vahet lendab. Nagu oleme näinud, suudab Norwegian kohati üllatada hindadega Skandinaaviast Bangokki. Saksamaalt lendab soodsalt Bangkokki Lufthansale kuuluv odavlennufirma Eurowings.

 

Mõnevõrra üllatav tundub AirAsia marsruudivalik. Istanbul ja Barcelona on Euroopas küll suured ja olulised lennujaamad, kuid veidi kaheldav, kas nad on samaväärsed tõmbekeskused kui Pariis või London. Aga ilmselt on AirAsia oma otsust põhjalikult kaalunud ja leidnud mingid muud argumendid, miks just Istanbul ja Barcelona neile sobivad. Ja arvata võib, et need linnad ei jää AirAsia ainsateks sihtkohtadeks Euroopas. Spekuleeritud on näiteks Londoni (Gatwick) ja Frankfurdi liinide avamise üle 2017. aastal. Igal juhul ootame huviga, mis hindu AirAsia pakkuma hakkab.