Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Emirates'i lennukipargis nüüd ainult A380 ja B777

  • veigo
  • 2 kuud tagasi
  • Lendamine ja lennufirmad
3
0

Araabia Ühendemiraatide Emirates on maailma suurim lennufirma, kui arvestada rahvusvaheliste lennureisijate arvu. Emirates’i ärimudel ongi rajatud Dubai strateegiliselt hea asukoha ärakasutamisele, mis võimaldab pakkuda suurele hulgale reisijatele lennuvõimalusi üheainsa vahepeatusega Dubais. Väidetavalt on Dubaist otselendudega võimalik teenindada ligi 90% maailma elanikest.

 

Tulenevalt Emirates’i äristrateegiast on neil lennundusmaailmas üsna unikaalne lennukite valik. Emirates on maailma suurim hiidlennuki Airbus A380 operaator ja seda ajal, mil teistel lennufirmadel on tõsiseid raskusi selle kohtade täitmisega. Võimalik, et lennufirmade leige huvi tõttu tuleb Airbusil A380 tootmine lõpetada. Kuid Emiratesi ei häbene liikuda täpselt vastassuunas, mahutades lennukisse senise 517 reisija asemel 615 reisijat.

 

Kuigi Airbus A380 lennuki lennuulatus on 15 000 km, rakendab Emirates seda ka kaugelt lühematel liinidel, alustades detsembris 2016 A380-ga lende Dubai ja Katari pealinna Doha vahel. Kahe linna vahemaa on 379 km ja lennuaeg vähem kui 1 tund. Põhimõtteliselt võiks A380-ga uhada kahe linna vahel 20 korda ilma vahepeal tankimata. Tegemist saab olema maailma lühima A380 regulaarlennuga. Vaatamata lühikesele lennuajale leiab pardal ka esimese klassi.

 

Emirates on ka maailma suurim Boeing 777 lennukitüübi operaator. Võrreldes A380-ga on B777 väiksem, mahutades sõltuvalt lennukitüübist ja konfiguratsioonist 266 (3 teenindusklassiga B777-200LR) kuni 428 reisijat (2 teenindusklassiga B777-300ER).

 

Hiljuti saatis Emirates pensionile oma viimased Airbus A330 ja A340 tüüpi lennukid, olles nüüdsest ainus lennufirma maailmas, mis kasutab ainult A380 ja B777 lennukitüüpe. Tegemist on osaga Emirates’i strateegiast kasutada ainult kaasaegseid ja efektiivseid lennukeid. Alates 2015. aasta jaanuarist on Emirates liinidelt maha võtnud 18 Airbus A330 ja 5 A340 lennukit. Järgmise kahe aasta jooksul vahetatakse välja veel 25 lennukit. Nüüdseks on Emirates’i lennukite keskmine vanus 5,2 aastat, mis on mitme teenindusklassiga lennufirmade noorimaid.

 

Sellel aastal on Emirates kätte saanud 16 uut lennukit, millest 8 on A380 ja 8 B777. 2017. a. märtsi lõpuks lisandub veel 20 uut lennukit. Kokku on Emirates'il sees tellimus 234 uuele lennukile. Neist 150 on alles arendusjärgus Boeing 777X lennukid, millest esimene peaks saabuma 2020. aastal.

 

Kasutades ainult suuri laia kere ja kahe vahekäiguga lennukeid, erineb Emirates selgelt teistest suurtest lennufirmadest, mis kasutavad paljudel, eriti just lühematel liinidel väiksemaid, ühe vahekäiguga lennukeid. Näiteks Qatar Airways lendab Doha ja Helsingi vahet Airbus A320-ga, milles on kokku 132 istekohta. Emirates kasutab Dubaist Kopenhaagenisse lendamiseks aga Airbus A380 lennukit, milles on 615 istekohta. See on 4,65 kordne vahe!

 

Igal juhul on Emirates valinud paraja riskiga strateegia, sest suurte lennukite täitmine nõuab paratamatult rohkem energiat ja ägedad konkurendid Qatar Airwaysi ja Etihad Airwaysi näol asuvad kohe "naaberkvartalis". Emiratesi poole aasta netokasum kukkus võrreldes aastatagusega 75% (kuigi absoluutarvudes ligi 200 miljonit eurot) ja lennukite keskmine täituvus langes 75,3 % peale võrreldes 78,3 %-ga samal perioodil aastal 2015. Arvestada tuleb siiski sellega, et eelmine suur kasum tulenes paljuski ka sellest, et lennufirma ei panustanud lennukikütuse tulevikutehingutele, mis arvestades nafta madalat maailmaturuhinda oli ülihea otsus.

 

Igatahes näib, et Emirates’i aktiivne kasvufaas on läbi saanud, sest suuri sõlmlennujaamu, kuhu nende lennukipargiga lennata sobib, pole maailmas piiramatult. Hiinas oleks kasvuruumi muidugi kõvasti, aga sealsele turule ligipääsemine pole kõige lihtsam. Euroopas võiks ehk kõne alla tulla lennud Berliini, Valenciasse, Sofiasse ja Bukaresti, sest muud suuremad linnad näivad olema juba kaetud.

 

Kas Emirates võiks alustada lende Helsingisse? See tähendaks vajadust vähemalt nende väikseim, 266 istekohaga B777-200 välja müüa. Palju sõltub muidugi hindadest, aga lennud 7x nädalas Dubaist Helsingisse oleks kindlasti arvestatava riskiastmega samm.