Emirates lisab lennukitesse premium economy

Lähis-Ida lenufirmade suur kolmik - Emirates, Etihad Airways ja Qatar Airways – on võrreldes teiste suurte lennufirmadega olnud isepäised ja ajanud pigem oma strateegilist rida, kui jooksnud kaasa sellega, mis teiste lennufirmade jaoks tundub "normaalne".

 

Esiteks on tulenevalt Pärsia lahe äärsest geograafilisest asendist tavapärasest rohkem panustatud jätkulendudele. See on toonud kaasa näiteks olukorra, kus Emirates’i lennupargis on tänaseks ainult suured ja väga suured lennukid.

 

Teiseks on Gulf 3 (ingliskeelne termin kolmiku kohta) olnud ajalooliselt skeptiline lennundusallianssidega ühinemise suhtes. Kuni Qatar Airways ühines 2012. aastal Oneworldiga.

 

Kolmas kolme lennufirmat ühendavaks jooneks on olnud see, et ei mingit premium economyt lennukite pardal. Pigem on käinud pidev rebimine selle nimel, kellel on parem äri- ja esimene klass. Nüüd saab ka see traditsioon muudetud, sest Emirates teatas plaanist lähema 18 kuu jooksul juurutada Emiratesi lennukite pardal premium economy teenindusklass.

 

Tegemist on mahuka ettevõtmisega, sest uuendamist vajab 250 lennukit. See number sisaldab nii juba olemasolevaid lennukeid kui tulevikus saabuvaid uusi Airbus A380 ja Boeing B-777 lennukeid.

 

Missugune uus teenindusklass välja nägema hakkab, pole esialgu veel teada, sest Emirates’i premium economy kontseptsiooni väljatöötamine on alles töös. Ülesanne pole lihtsate killast, sest tegemist on kompleksse ülesandega, mille ühel või teisel komponendil võib olla oluline mõju lennufirma tulevastele majandustulemustele.

 

Lufthansa premium economy

 

Lahendamist vajab näiteks küsimus, kas Emirates valib midagi sarnast teiste lennufirmade poolt kasutatavate istmelahenduste seast või tuleb välja millegi uuega? Kuidas tagada, et premium economy tulud ei tuleks äriklassi tulude vähenemise arvelt? Kas premium economy istekohad lisanduvad turistiklassi või äriklassi või mõlema arvelt? Mis korrusele ja kuhu A380-s premium economy paigutatakse? Mis konfiguratsioonis tulevad istmeread? Palju premium economy istekohti pakkuda? Milline saab olema üldine teeninduskontseptsioon? Kuidas premium economyt hinnastada? Vastuseid vajavaid küsimusi on kindlasti rohkemgi.

 

Vastuste komplekt on Emirates’i jaoks küllalt oluline, sest Emiratesi käesoleva majandusaasta esimese 6 tulemused näitasid kasumi 75 % suurust langust ja ka tulevikku ei nähta kõige helgemates toonides. Konkureerivatel Qataril ja Etihadil läheb majanduslikus mõttes hetkel paremini.