Kas Tais on ohtlik lennata?
veigo
veigo
9. apr 2015 09:06

Kagu-Aasias on viimased 10 aastat möödunud kiire majanduskasvu tingimustes. Turu liberaliseerimine ja inimeste sissetulekute kasv on kaasa aidanud regiooni lennunduse plahvatuslikule arengule. Viimase viie aastaga on lennureisjate arv Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas kasvanud kolmandiku võrra, ulatudes nüüdseks 1,1 miljardi reisijani aastas. Teisisõnu tähendab see number, et tervelt kolmandik maailma lennureisidest tehakse just selles piirkonnas. Näiteks kui Tais tegutses 7 aastat tagasi 10 lennufirmat, siis tänaseks on neid seal juba üle 40.

Aasia lennufirmad loodavad lennureisijate arvu kasvu edasist jätkumist – sealsed lennufirmad on lennukitootjatele esitatud tellimusi umbes 1600 uue lennuki ostmiseks. Seda on rohkem, kui piirkonnas lennukeid praegu kasutusel on. Eriti agara tellijana paistab silma Indoneesia odavlennufirma Lion Air, kes on sisse andnud tellimuse rohkem kui 500 uuele lennukile. Märkusena võib öelda, et Lion Air kuulub Euroopa Liidu musta nimekirja.

Aina selgemaks saab, et Aasia lennureisijate arvu kiirel kasvul on ka oma hind. Aina uute odavlennufirmade lisandumisega on lisaks pilootide puudusele ilmnenud puudujäägid nende väljaõppes, kuid ka lennujuhtimissüsteemides ja lennuväljade infrastruktuurides. Hiljuti avaldas Rahvusvaheline Tsiviillennunduse Organisatsioon ICAO auditi tulemused, kus toodi välja märkimisväärsed turvaprobleemid Tai lennunduse juhtimises. Peamise probleemkohana märgiti ära puudused protsessides, kuidas uutele lennufirmadele lennunduslitsentse väljastatakse.

Kuigi ICAO-l puudub võimalus riikide lennuruumi ohutusseisundile antavat hinnangut alandada, võivad seda teha riikide lennuohutuse eest vastutavad ametkonnad. Näiteks kui USA Föderaalne Lennundusamet alandaks Tai reitingu tasemelt 1 tasemele 2, siis tähendaks see seda, et Tai lennufirmadel puudub võimalus avada USA-sse uusi liine või lisada täiendavaid lende olemasolevatel liinidel.

ICAO auditi peale on juba reageerinud mitmed teised Aasia riigid. Jaapan, Lõuna-Korea ja veidi hiljem ka Hiina on teada andnud, et ei väljasta enam lubasid Tai lennufirmadele uute liinide avamiseks ning piiravad Taist saabuvate tšarterlendude arvu. Kõige valusamini puudutavad need otsused Tai odavlennufirmasid, kuid kannatab ka restruktureerimisfaasis olev Tai rahvuslik lennufirma Thai Airways. Tai lennuruumi ohutuse kohta nõuavad lisaks eelmainitud riikidele uusi andmeid ka Singapuri ja Austraalia ametkonnad.

Kõik eeltoodu ei tähenda, et Tai lennufirmadega oleks tingimata ohtlik lennata. Küll aga on selge, et lennufirmade laienemise tempo on osutunud selgelt kiiremaks, kui võimekus Kagu-Aasia regiooni arendada ja kaasajastada lennuohutuseks vajalikke süsteeme.

Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased