Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Lufthansa toob tütarfirma Frankfurti ja Münchenisse

  • veigo
  • 1 kuu tagasi
  • Lendamine ja lennufirmad
0
0

Saksamaa suurim lennufirma Lufthansa on teada andnud, et plaanib teha märkimisväärse muudatuse oma strateegias. Täpsemalt puudutab asi Lufthansa odavlendude haru Eurowingsi. Kui praegu on Lufthansa lenedudel oma kahest suurest sõlmlennujaamas – Frankfurdis ja Münchenis – kasutanud ainult Lufthansa lennukeid ja reserveerinud lennud Saksamaa veidi väiksematest lennujaamadest Eurowingsile, siis varsti ilmuvad Eurowingsi lennukid ka lendudele Frankfurdist ja Münchenist.

 

Lufthansa ja Eurowingsi täpsetest suhetest on üsna keeruline täpsemat pilti ette saada, sest tegemist pole pelgalt kahe lennufirmaga, vaid erinevate ametiühingute ja Lufthansa juhtkonna omavahelise keerulise suhterägastikuga, kahe lennufirma töötajate erinevate lepingute ja kõige muu taolisega. Kui asja lihtsustatult vaadata, siis mõnevõrra madalamate tööjõukuludega Eurowings peaks olema Lufthansa alternatiiv odavlennufirmadele, pakkudes soodsaid punktist punkti lende, mida Lufthansa ei paku.

 

Lufthansa juhtide seniste väljaütlemiste põhjal alustab Eurowings lende esimeses etapis Münchenist. Mingeid kuupäevi pole välja käidud, kuid see peaks juhtuma üsna varsti ehk ilmselt juba 2017. aasta esimeses pooles. Lennud Frankfurdist algavad veidi hiljem. Liinide kohta info praegu puudub.

 

Mis on Lufthansa sellise otsuse taust? Nagu öeldud, pole Lufthansa oma otsustes päris vaba, vaid peab pidevalt arvestama nii pilootide kui salongipersonali esindavate ametiühingutega sõlmitud kokkulepetega, mille ajalugu ulatub kes-teab-kui-kaugele. Kokkulepe Lufthansa ametiühingutega hoidiski Eurowingsi Frankfurdist ja Münchenist eemal.

 

Lufthansa lennupiletite hinnastamispoliitika on senini klassikaline eelmises sajandi pärand, kus pileti all mõeldi edasi-tagasi pileti hinda ja hinna sisse kuulus tasuta söök ja jook. Kuigi Lufthansa Euroopa-siseste lendude pardal pakutav ei erine täna oluliselt odavlennufirmade omast, on Lufthansa hinnaklass selgelt kõrgem. Küll aga on Lufthansa tütarfirma Eurowings aeg-ajalt pakkunud Euroopa-sisestele lendudele ühesuuna pileteid vähem, kui 25 euroga – mis on võimatu Lufthansa puhul.

 

Nii Lufthansa kui Eurowingsi fookus on eelkõige ikkagi koduturul ehk Saksamaal. Lufthansa katesetas mõned aastad tagasi laieneda Itaalia turul, kuid osutus seal konkurentsivõimetuks. Samas on IAG (British Airwys ja Iberia) tütarfirma Vueling suutnud küllalt areneda ning suuteline pakkuma hindu, mis on täiesti konkurentsivõimelised nii Ryanairi kui Wizz Airiga.

 

On näha, et Lufthansa on selgelt huvitatud, et mitte kaotada Euroopa-siseste lendude massturgu odavlennufirmadele. Kuigi Lufthansa juhid on jõudnud öelda, et Eurowingsi toomine Frankfurti ei ole otsene vastus sellele, et ka Ryanair alustab sealt lende, tehakse seda ikkagi konkurentsivõimelisemate hindade nimel. Tegevus käib ka puhkusesihtkohtade suunal, kus Lufthansa rendib 40 lennukit Saksamaa suuruselt teiselt lennufirmalt Air Berlin.