Maailma esimene reisiblogide keskkond suletakse

Kas pole lahe, kui asjaarmastajana oled suutnud luua ülemaailmselt tuntud ja reisijate poolt armastatud veebikeskkonna? See võib ju tunduda mõnus, aga sellistel globaalse tuntuse saavutanud lehtedel kipub olema üsna ettemääratud saatus.

Varem või hiljem satuvad reisijate tähelepanu kogunud veebilehed mõne suure tegija huviorbiiti. Tänaseks kuuluvad pea kõik arvestatavad reiside otsimootorid ja teised reisimisega seotud veebilehed mõnele USA-s asuvale firmale (Hiinat ja muud Aasiat siinkohal mittearvestades), kelle portfellis on hulk kaubamärke. Neist suurimad on:

The Priceline Group, mille omanduses on peale Priceline.com-i näiteks sellised veebilehed nagu Booking.com, Agoda.com, Kayak.com, Chepaflights.com, Rentalcars.com ja Momondo.com.

Expedia all leiame lisaks Expedi.com-ile sellised veebilehed nagu Hotels.com, Venere.com, Hotwire.com, Orbitz.com, Ebookers.com, Trivago.com ja Travelocity.com.

Tripadvisor, mis varem kuulus Expediale, rõhub kasutajate loodud sisule. Peale maailma suurima reisilehe Tripadvisor.com kuuluvad nende alla näiteks Airfarewatchdog, BookingBuddy, Citymaps, Cruise Critic, Family Vacation Critic, FlipKey, GateGuru, Holiday Lettings,Holiday Watchdog, Independent Traveler, SeatGuru, SmarterTravel, Tingo, TravelPod, VacationHomeRentals, Viator ja VirtualTourist.

Toodud info Tripadvisori kohta on veidi ebatäpne, sest mitmed tuntud veebilehd on tänaseks kas suletud või sulgemisel. Vähe staažikamatele reisijatele nii tuttav VirtualTourist, mis sisaldas kasutajate reisinõuandeid ja reisifoorumeid, on tänaseks suletud.

Nüüd on sama saatus ootamas ees TravelPodi, mis on maailma esimene reisiblogisid koondav keskkond. 1997. aastal Kanadas loodud TravelPod võimaldas lisaks blogimisele oma reisielamusi kaardistada ja saata teateid pereliikmetele, sõpradele ja teistele reisijatele, kui kasutaja blogisse ilmus mõni uuendus. Sulgemise täpset ajakava pole teatatud, kuid sulgemisele TravelPod läheb. Põhjus on lihtne – reisijate toodetud sisu võib olla teistele reisijatele küll väga kasulik, kuid ei genereeri omanikele piisavalt raha. Või nagu seda viisakalt ümbernurga seletatakse, keskendutakse edaspidi "valdkondadele, kus on suurem kasvupotentsiaal".

Siinkohal võib küsida, mis juhtuks Trip.ee-ga, kui see ostetaks üles mõne suure meediagrupi poolt (mis pole päris laest võetud spekulatsioon)? Kuidas muutuks Trip.ee sisu, foorum ja visuaal? Vastused leiate, kui vaatate Eesti online-meedia teemaportaale.