Uue lennuvälja ehitamise algatas 2011. aastal tol ajal peaministrina töötanud Vladimir Putin. Idee oli Žukovskisse viia kõik Moskva odav- ja tšarterlennud, et vähendada koormust kolmel teisel Moskva lennuväljal, mis sel ajal töötasid läbilaskevõimsuse piiril. Žukovski planeeritud võimsuseks on teenindada 20 miljonit reisijat aastal 2020, kui valmib ehituse kolmas järk.
Tänaseks on Venemaa majanduslik olukord teadagi veidi erinev 5 aastaa tagusest ning miljonite reisijateni aastas on pehmelt öeldes veidi minna. Nimelt on vaid üksikud lennufirmad näidanud ülesse huvi uuele lennuväljale lennata. Hetkel on teada neli lennufirmat, kes Žukovskisse lendama hakkavad ja neist vaid kaks – Air Kyrgyztan ja Kasahhi SCAT Airlines - hakkavad vedama reisijaid.
Žukovski üks probleeme on nigelad transpordiühendused kesklinnaga. Raudteeühenduse puudumisel (kuigi see on plaanis ehitada) on ainsaks võimaluseks liikuda maanteed mööda, mis suure tõenäosusega tähendab täiendavat ajakulu ummikutes.
Žukovski lennuväljal on hetkel üks maandumis- ja õhkutõusmisrada, kuid see on Euroopa pikim ja maailmas pikkuselt teine, pikkusega 5402 meetrit. Pikimate maandumisradade loetelu leiab Vikipeediast.