Pekingi metroos tuleb arvestada hiigeljärjekordadega
veigo
veigo
30. mai 2014 09:30

Mis juhtub, kui maailma kõige suurema reisijate arvuga metroos viiakse turvakontroll samale tasemele nagu me oleme harjunud nägema lennujaamades? Pekingi linnavõimud sellise sammu just astusid, reageerides niimoodi hiljuti Hiina loodeosas Urumqis toimunud pommiplahvatustele, kus hukkus vähemalt 31 inimest ning haavata sai vähemalt 90 inimest. Lisaks teeb võime ettevaatlikuks lähenev Tianmeni ehk Taevase Rahu väljaku veriste sündmuste 25. aastapäev.

Uued terrorismivastased meetmed tekitasid Pekingi metroos, kus on ligi 200 jaama, millest tehakse päevas pea 10 miljonit reisi, enneolematud järjekorrad. Esialgu on karmimad turvameetmed sisse viidud siiski vaid 9 metroojaamas.

Kui seni valgustati Pekingi metroos läbi ainult reisijate kaasasolevad asjad, siis nüüd tuleb metroojaamas läbida ka metallidetektor ning kõik reisijad otsitakse turvapersonali poolt läbi. See tähendab, et rongile minek võtab aega täiendavad 20-30 minutit. Lisaks on metroojaamades patrulliv politsei nüüd varustatud relvadega.

Uued turvameetmed ei ole kohalike elanike turvatunnet siiski eriti suurendanud. Sealses sotsiaalmeedias visati näiteks õhku küsimus, et kas suurde rahvahulka visatud pomm pole potentsiaalselt mitte ohtlikum?

Pekingi metroo on reisijate arvu poolest maailma kõige rohkem kasutatud metroo. Sellega sõitis 2013. aastal rohkem kui 3,2 miljardit inimest (teisel ja kolmandal kohal oleva Seouli ja Šanghai metrooga sõitis 2,5 miljardit inimest). Keskmine metroosõit Pekingis kestab 52 minutit.

Taoline jama on ka Delhis, tõeliselt tüütu oli, kuigi õnneks on seal metroos reisijaid oluliselt vähem.

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased