Qantas alustab vahemaandumiseta lende Euroopa ja Austraalia vahel

Austraalia

Ülipikkade lennuliinide väljakuulutamisest on saanud omamoodi rutiin. Viimasel ajal tulevad lennufirmad vähemalt paar korda aastas välja teatega, et jälle avatakse maailma pikim kommertslennuliin. Alates 1. märtsist 2016 kuulub maailma pikima vahemaandumiseta lennu au Emiratesile, mille lend Dubai ja Aucklandi (Uus-Meremaa) vahel on 14 200 km (8,824 miili) pikk ja kestab 17 h 25 min. Qatar Airways lööb 2017. aasta veebruaris konkurendi üle, kui alustab lende Katari ja Aucklandi vahel. Lennu pikkuseks saab olema 14 536 km. Qatar Airways on teada andnud ka plaanidest alustada 2017. või 2018. aastal lende Doha ja Santiago de Chile (Tšiili) vahel. See marsruut oleks 14 430 km pikk.

 

Kuid kõige pikemaks vahemaandumiseta lennuliiniks võib lugeda ka Air India lende marsruudil Delhi – San Francisco. Peale seda, kui üle Atlandi ookeani lendude asemel hakati San Fraciscosse lendama ida suunas, Vaikset ookeani ületades, läbitakse reaalselt 15 300 km, Tänu soodsatele tuultele võtab reis aega vaid 14,5 h.

 

Äsja teatas aga Austraalia lennufirma Qantas, et alates 2018. aasta märtsist on esmakordselt ajaloos võimalik vahemaandumiseta lennata Austraalia ja Londoni vahel, kui avatakse lennuliin Perthist Londoni Heathrow lennuväljale. Liin saab olema 14 498 km pikk ja see kestab orienteeruvalt 17 tundi. Lennukitüübiks saab 236 istekohaga Boeing 787-9 ja eeldatavasti toimuvad lennud kaks korda päevas.

 

Huvitava nüansina hakkab Qantas Perth – Londoni lende opereerima Perhi siselendude terminalist. Nii soovitakse tagada võimalikult mugavad Austraalia-sisesed jätkulennud. Siselendude terminalis tehakse enne lendude algust ka vajalikud laiendustööd.

 

Qantas usub, et vahemaandumiseta lenndudel Euroopa ja Austraalia vahel on suur potentsiaal. Samapalju leidub ka neid, kes arvavad, et 17 tundi järjest lennukis istuda on liig, mis liig ning eelistavad mõnda vahemaandumisega lennuvarianti.

 

Praegu toimetab Qantas reisijaid Euroopasse koostöös Emirates’iga Dubai kaudu, kasutades Emiratesi päris korralikku võrgustikku Dubaist Euroopasse. Võimalik, et uus liin mõnevõrra vähendab Dubai kaudu lendamise väärtust vähemalt Londoni-suunal.

 

Palju vahemaandumiseta lennupiletid Londoni ja Perhi vahel maksma hakkavad, pole veel teada. Piletid peaks müüki tulema 2017. aasta aprillis. Arvatakse, et vahemaandumiseta lend võimaldab reisijatelt küsida veidi kõrgemat hinda.