SAS kaotab juurdepääsu paljudesse äriklassi ootesaalidesse
veigo
veigo
18. dets 2016 16:43

SAS teatas vahetult enne aastavahetust, et käimas on küllaltki radikaalseid muudatusi premium-klassi reisijatele pakutavates reisivõimalustes. Nimelt kaotatakse paljudes SAS-i sihtkohtades kallima pileti ostnutele uuest aastast ära pääs äriklassi lounge’idesse, samuti võimalus läbida turvakontroll eelisjärjekorras ehk kasutada fast-tracki. Kui asi lühidalt kokku võtta, siis ütleb SAS veidi jõukamale või ärireisijale üsna otsekoheselt: sina maksad äriklassi eest ja meie pakume sulle vastu turistiklassi teenust.

 

Aga püüame asjades veidi sotti saada.

 

SAS-i juba enne lennunduse leiutamist alanud restruktureerimisprotsessi käigus on erinevaid teenindusklasse juurde toodud ja ära võetud nii mitmeid kordi, et peab olema tõeline mälumängur seda kõike mäletamaks. Hetkel on SAS-il Euroopa-sisestel lendudel 3 teenindusklassi: SAS Go Light (ilma pagasita), SAS Go (pagas hinna sees) ja SAS Plus ehk äriklass. Rahvusvahelistel lendudel on samuti kolm klassi: Go (turistiklass), Plus (premium economy) ja Business (äriklass).

 

SAS Plus-i üks müügiargumente on olnud võimalus kasutada äriklassi ootesaali ja läbida lennujaamade turvakontroll eraldi liini pidi (fast-track). Alates uuest aastast kaovad need võimalused paljudes SAS-i sihtkohtades ära, sest SAS lõpetab tervelt 47 lennujaamas juurdepääsu lepingulistesse lounge’idesse. See tähendab, et SAS-i premium kliendid saavad jätkuvalt kasutada SAS-i enda ja Star Alliance’i lounge’i lennuväljadel, kus need olemas on, kuid lepingulistesse loungidesse enam asja ei ole. Muuhulgas tähendab see näiteks seda, et Tallinast (jah, SAS-i jaoks on Eesti pealinn Tallin) ja Riiast SAS Plus piletiga lendajad äriklassi ootesaali enam ei pääse.

 

SAS-i enda pressiteade on sellel firmale nii omane PR-spinn. Nagu aastaid juba tavaks, kärbitakse kõike ikka ja ainult selle nimel, et lendajate reisielamust veelgi parandada. Märgatavalt parem reisielamus tähendab antud juhul, et reisijatelt võetakse juurdepääs ligi 50 lounge’i ära, aga see-eest, näe, me ehitame paari juba olemasolevat SAS-i lounge’i suuremaks (Arlanda, Oslo) ja veidi kõpitseme mõningaid (Pariis, New York ja Chicago). Kohati ju ongi parem, kas pole?

 

SAS-i turistiklassi reisijad peavad antud juhul veidi kannatust varuma, sest võib üsna kindel olla, et parimate SAS-i traditsioonide kohaselt hakatakse tulevikus ka nende reisimugavusi parandama. Jääb vaid üle küsida, mida reisielamuse parandamiseks veel kärpida saab?

 

Info muutuste kohta leiab SAS-i kodulehelt, kuid olgu see ka siin ära toodud:

 

Mis kaob:

 

Mis säilib:

Plus piletiga reisijatel tasub tähelepanu pöörata sellele pisikesele tärnile.

 

SAS on nali anyway, mul on tunne, et nad elavadki Põhjamaade riigiasutuste ja suurkorporatsioonide peal. Ei mäleta, millal viimati isegi pool-korralik äriklassi pakkumine oli neil. Loungedes ei pakuta isegi kanget alkoholi enam jne. Eks ta Ryanairi/Norwegiani/Easyjeti pealetungi käigus millalgi hingusele läheb või üles ostetakse.

1
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased